مجلس انحصار در وکالت را از بین می‌برد

گروه اجتماعی الف،   3990419015 ۱۲ نظر، ۰ در صف انتشار و ۰ تکراری یا غیرقابل انتشار

نماینده مردم شهرستان دامغان در مجلس گفت: قوه قضائیه باید حصارهای انحصار در وکالت را بشکند؛ وکالت نباید در انحصار عده‌ای خاص باشد و مجلس، این انحصار را از بین می‌برد.

علی‌اکبر علیزاده‌برمی در گفت‌وگو با فارس، با اشاره به مشکلات انحصار در وکالت اظهار کرد: اگر نگوییم در همه موارد، اما در قریب به اتفاق مسائل، «انحصار» نوعی «رانت» است و قطعاً موجب «فساد» می‌شود.

وی اضافه کرد: در این مورد خاص، مشکل قانون نداریم؛ اما سلیقه‌هایی بوده که این انحصار را به وجود آورده و قوه قضاییه با همین قوانین موجود این انحصار را آرام آرام می‌شکند و کارهای خوبی در این زمینه آغاز شده؛ مجلس هم قطعاً کمک‌کننده و طرفدار حذف رانت است.

نماینده مردم شهرستان دامغان در مجلس با بیان اینکه حق همه مردم است که وکیل داشته باشند و بتوانند از حقوق خود دفاع کنند، ادامه داد: وکالت نباید در انحصار عده‌ای خاص باشد؛ چون در این صورت اگر فردی بخواهد پرونده‌اش را در مراجع قضایی دنبال کند، از طرفی مصیبت آن پرونده را دارد و از طرفی هم برخی وکلا حق‌الوکاله‌های بالایی دارند که برای مردم عادی سنگین است و باید این دغدغه مردم رفع شود.

علیزاده‌برمی تصریح کرد: امید است قوه قضاییه با قاطعیتی که دارد، این مشکل را برطرف ‌کند؛ اما اگر جایی لازم باشد، مجلس شورای اسلامی هم با قوت پشتیبان قوه قضائیه است تا انحصار در وکالت را از بین برود.

وی عنوان کرد: موافق افزایش تعداد وکلا و از بین رفتن انحصار در این حوزه هستیم و مردم باید به‌راحتی بتوانند برای خود وکیل انتخاب کنند و هر وکیلی که دلشان می‌خواهد را برگزینند؛ وجود قیمت‌ها و هزینه‌های معین وکلا، حق مردم است و باید به این موارد به‌صورت عادی دسترسی داشته باشند.

نماینده مردم شهرستان دامغان در مجلس با تأکید بر لزوم رفع انحصار در بخش‌های مختلف، افزود: در حال حاضر، واردات برخی اقلام در انحصار عده‌ای معدود است و دولت باید این انحصار را بشکند و مجلس هم به این قضیه با قوت وارد می‌شود و این حصارها را خواهد شکست.

علیزاده‌برمی تأکید کرد: نمی‌توان اختیار مملکت را در هر بخشی دست عده‌ای معدود داد و این قضیه مانند انحصار در وکالت بوده که قوه قضائیه مسؤول است.

وی تصریح کرد: در این زمینه، مشکل قانون وجود ندارد و قوه قضائیه باید به‌گونه‌ای عمل کند که خودبه‌خود این انحصار بشکند و تعداد بیشتری از دانش‌آموختگان را به بخش وکالت وارد و پروانه وکالت برای آن‌ها صادر کند و به دادگاه‌ها راه دهد تا این انحصار شکسته شود.

نماینده مردم شهرستان دامغان در مجلس خاطرنشان کرد: رفع انحصار در حوزه وکالت به نفع محرومان جامعه و احقاق حقوق آن‌هاست و زمانی که تعداد وکلا زیاد شود، افراد می‌توانند گزینه‌ها و قدرت بیشتری برای انتخاب وکیل داشته باشند.

علیزاده‌برمی بیان کرد: وقتی که عرضه افزایش یابد، تقاضا هم خودبه‌خود تعدیل خواهد شد و مبالغ حق‌الوکاله‌هایی که در برخی موارد غیرقابل باور است، از بین خواهد رفت.

دیدگاه کاربران

ناشناس۱۵۱۵۲۴۱۰۷:۴۸:۲۲ ۱۳۹۹/۴/۱۹
جون هركي رودوست داريد انحصار ظرفيت پزشكي دانشگاهها روهم از كنترل مافياي .. پزشكي خارج كنيد.
ناشناس۱۵۱۵۴۶۴۱۱:۳۰:۳۶ ۱۳۹۹/۴/۱۹
نه تنها انحصار در وکالت می بایست از بین برود بلکه برخی وکلای فاسد کانون وکلای مرکز که عامل اصلی ایجاد فساد در دستگاه قضایی می باشند می بایست محاکمه شوند.
ABBAS۱۵۱۵۴۹۰۱۱:۵۰:۴۰ ۱۳۹۹/۴/۱۹
انحصارات و سیاست دور ؛ در بخش سلامت نیز باید از بین برود شکایت می کنی تمام کسانی که قاضی هستند پزشک و دوست آن پزشک هستند وزیر پزشکه ، رئیس کمیسیون مجلس پزشکه ، بخش آموزش پزشکی در وزارت علوم نیست بلکه در اختیار پزشکان است. ما در بخش سلامت مشکل جدی جدی جدی داریم آنهم در مدیریت آن
میثم۱۵۱۵۵۰۹۱۲:۰۸:۵۲ ۱۳۹۹/۴/۱۹
انحصار پزشک ها رو هم دریابید.
باهر۱۵۱۵۵۱۵۱۲:۱۱:۵۱ ۱۳۹۹/۴/۱۹
ایکاش انحصار درنمایندگی مجلس هم مثل دوره ریاست جمهوری به دوبار محدودشود و برای بارسوم ممنوع گردد تا این نمایندگان فرصتی دیگر پیداکنند و وارد اجتماع شوند و مجددا با درد و رنج مردم بیشتر آگاه شوند و بروز گردند و بعد اگر مجددا برای نمایندگی ثبت نام( نه ثبت نان ) کردند از آنها امتحانات لازم دررابطه با مسایل سیاسی و اجتماعی و فرهنگی و اقتصادی گرفته شود واگر توانایی های لازم را داشتند مجوز حضور در رای گرفتن از مردم و نامزد شدن را به آنها بدهند.مثل شرایط فعلی که بعضی مادام العمر نماینده هستند وبازدوبند یک استان را اسیر خود وباند و ایل و تبار خود می کنند و صلاحيتها ی لازم راندارند، نباشد!!!
ناشناس۱۵۱۵۵۲۷۱۲:۱۸:۱۹ ۱۳۹۹/۴/۱۹
طرف رفته درس خوانده نميتواند وكيل شود اينهمه فارغ التحصيل حقوق داريم و بيكار و يه مشت پروانه وكالت دار دارند ميتازونند حسابي واقعا عقل و درايت كجا رفته
ناشناس۱۵۱۵۵۶۸۱۲:۴۱:۳۲ ۱۳۹۹/۴/۱۹
حق وکالت را از انتخابات هیئت مدیره شرکت تعاونیها حذف کنید و فقط حاضرین حق رای داشته باشند. با این وکالتنامه ها هیئت مدیره ها انحصار یک گروه مانده است
ناشناس۱۵۱۵۵۹۲۱۲:۵۷:۴۷ ۱۳۹۹/۴/۱۹
انحصار و وراثت در دفاتراسنادرسمی معضل بزرگتری است.
ناشناس۱۵۱۵۶۵۹۱۴:۳۲:۲۲ ۱۳۹۹/۴/۱۹
همه انحصارها باید از بین برود!!
ناشناس۱۵۱۵۷۲۲۱۵:۴۳:۰۶ ۱۳۹۹/۴/۱۹
انحصار وکالت آن هم به این صورت وحشتناک در هیچ کجای جهان وجود ندارد. در رشته پزشکی هم وقتی دانشجویی فارغ التحصیل می شود دوباره برای پزشک شدن امتحان نمی دهند.متاسفانه فقط رشته حقوق چنین آزمون سختی دارد که اکثر فارغ التحصیلان به شغل های دیگر روی میاورند و بارها اعتراض اینان حتی در جلوی مجلس به هیچ جا نرسیده. کانون وکلا هم گاها شنیده میشود برای عدم رای مجلس به رفع انحصار به نمایندگان پروانه وکالت می دهد.برای رفع انحصار انتظار اقدام قوی و انقلابی از سوی نمایندگان انتظار میرود..
ناشناس۱۵۱۵۸۵۴۱۷:۵۸:۵۰ ۱۳۹۹/۴/۱۹
انحصارات زیادی وجود دارد که باید رفع شود.شواری رقابت برای همین موضوع ایجاد شده است که باید تقویت شود
ناشناس۱۵۱۵۹۰۱۱۸:۲۷:۰۷ ۱۳۹۹/۴/۱۹
چطور یه تشکیلاتی مثل کانون وکلا تونسته 70 سال یه حرفه رو تو انحصار خودش نگه داره؟ تفاوت این با رانت چیه؟ همه حرفه ها از پزشکی و مهندسی و غیره وقتی کسی مدرک معتبر از دانشگاه میگیره پروانه کار صادر می کنن. فقط این رشته س که مدرک دانشگاه رو قبول نداره و دوباره خودش امتحان میگیره و عده معدودی رو قبول می کنه و تازه باید یکی دو سال هم کارآموزی ببینه. این بساط رو باید جمع کرد خواه از کانون وکلا و خواه از کانون مشاورین. هرکس از یه دانشگاه معتبر لیسانس حقوق می گیره (یا شاید فوق لیسانس) باید اتوماتیک حق وکالت داشته باشه تا دستمزد ها بیاد پایین و همه مردم از روستایی و شهری و فقیر و غنی امکان داشته باشد وکیل بگیرن.
yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. نظرات برگزیده مخاطبان الف: باید نگران دوقطبی حجاب در جامعه باشیم/ امربه معروف و نهی از منکر شرایط و مراتب دارد/ در ایران با یک جامعه یکدست و یکرنگ مواجه نیستیم

  2. فایل صوتی لو رفته از «عبدالله مهتدی» درباره آرزوی تجزیه ایران

  3. سکوت عقل و فریاد هشتگ ها!

  4. نارضایتی عباس موزون از زمان پخش برنامه زندگی پس از زندگی

  5. تنها راه پیش پای اقتصاد ایران

  6. بیانیه حوزه علمیه امام خمینی (ره) درباره حواشی انتقال مالکیت یک باغ به آیت‌الله صدیقی

  7. فقر، بزرگی ما را می‌بلعد!

  8. پیشنهاد عجیب افزایش ۲۲درصدی دستمزد کارگران برای ۱۴۰۳ از سوی وزیر کار

  9. پاسخ روابط عمومی مجلس به علم‌الهدی درباره لایحه حجاب/ آیا نیکزاد با قالیباف رقابت می‌کند؟/ روایت کیهان از فایل صوتی جدید ظریف

  10. درخواست صدیقی از دادستانی درباره زمین‌خواری در ازگل/ واکنش دولت به شایعه برکناری مخبر

  11. دیر اما قابل‌توجه ...

  12. هدف قراردادن کشتی اسرائیلی و ناوشکن آمریکایی توسط ارتش یمن

  13. به زودی در این زمین مسکن ملی احداث می شود !

  14. تمجید «عبدالحمید» از حکومت طالبان!

  15. دستگیری عاملان انتشار فیلم درمانگاه قم | نخستین اعترافات متهمان

  16. انتقاد روزنامه دولت از زیباکلام/ پیش‌بینی علی مطهری از فراکسیون‌های مجلس آینده

  17. آزمونی بزرگ برای دولت رئیسی

  18. قبور لاکچری

  19. المیرای ۷ ساله کجاست؟!

  20. تورم نقطه به نقطه نسبت به اول سال ۲۲ درصد کم شد/ رشد اقتصادی به ۴.۵ درصد رسید

  21. پشت پرده ادعای جدید گروه «هفت» علیه ایران چیست؟

  22. حکایت چرخی که هزاران بار اختراع می شود!..

  23. آخرین وضعیت مذاکره نمایندگان کارگری و کارفرمایی

  24. افشاگری، تایید و واکنش‌ها

  25. یمنی ها فراتر از تصور !

آخرین عناوین