توصیه‌های طب سنتی برای حفظ آرامش در بحران کرونا

گروه سلامت الف،   3990419008

حدود پنج ماه از ورود ویروس کرونا به کشور می‌گذرد؛ ویروسی که علاوه بر آنکه توانسته عده زیادی را مبتلا کرده و به کام مرگ بکشاند،‌ سبب تغییر روال عادی زندگی مردم و وارد شدن استرس‌ها و فشارهای روانی به آنها شده است. بر اساس اعلام متخصصان این ویروس حداقل تا یک سال آینده با ما زندگی خواهد کرد، اما چگونه می‌توان بر فشارهای روانی ناشی از آن فائق آمد؟

به گزارش ایسنا،‌ طب سنتی راه‌های گوناگونی دارد که با عمل به آنها می‌توان تا حدودی بر این مشکلات فائق آمد. استفاده از روغن‌های گیاهی به شکل موضعی و گوش سپردن به اصوات ملایم می‌تواند در بهبود تاب‌آوری جسمی و روانی و همچنین حفظ آرامش در بحران کرونا موثر باشد.

کدام روغن‌های موضعی سبب حفظ آرامش می‌شوند؟

می‌توانید پیش از خواب، روغن بادام شیرین یا روغن گل محمدی در پایە روغن بادام شیرین را به طور موضعی در شش موضع سر شامل شقیقه‌ها، پشت گوش‌ها و ملاج‌ها بمالید.

همچنین می‌توانید اگر ممکن است روزانه عضلات اطراف گردن، شانه، طرفین ستون فقرات، و پشت ساق را با روغن بادام شیرین، یا روغن گل محمدی در پایە روغن بادام شیرین یا روغن بابونه و یا روغن کنجد ماساژ دهید.

شیوه درست گوش کردن به موسیقی‌ها

بنابر اعلام دفتر طب ایرانی وزارت بهداشت، تدابیر دیگری که می‌توان در این رابطه اندیشید، گوش کردن به موسیقی و اصوات است. اصوات نیکو و نغمات شایگان و فاخر می‌توانند تندرستی را برافروزند، و اصوات ناسازگار و نغمات نامعتدل تن و جان را به  ناخوشی می‌کشانند. درباره آثار زیستی _ روانیِ موسیقی، دست کم این نکات را باید گوشزد کرد:

_ شدت صوت در هنگام شنیدن موسیقی نباید به اندازه‌ای باشد که صداهای محیط به گوش نرسد. فرا رفتن از آستانە متعادل شدت صوت، اثرات ویرانگر تنی و روانی بر جای می‌گذارد.

_ گوش سپردن به موسیقی نباید بسیار تند یا بسیار کند باشد. به طور کلی سرعت اجرای قطعه موسیقی با تمپویی بسیار تندتر از ضربان قلب پایە هر فرد، می‌تواند پیامدهای ناهنجار عصبی، حرکتی و شناختی ایجاد کند مانند افزایش ضربان قلب، تندی رفلکس‌های عصبی، کاهش کنترل پذیری حرکات، بیقراری و آشفتگی‌های ادراکی ناخواسته. سنجه و معیار مناسب برای هر فرد این است که پس از شنیدن یک قطعە موسیقی با میزان بلندی نرمال، ضربان قلب خود را ناگهان دچار تپش و کوبش ناخوشایند حس نکند.

_ فرکانس‌های بسیار زیر یا بسیار بم نباید به طور ناخوشایند و گوش خراش در ساختار صوتی یک قطعە موسیقی غالب شوند.

_ شنیدن قطعات موسیقی آکنده از صداهای دفرمه و لیزری شده و افکت‌های صوتی، اعتدال ذهنی و روانی را مختل می‌کنند و نباید گوش را به شنیدن آنها عادت داد.

صداهای طبیعی می‌تواند برای آرامش ذهنی و روانی بسیار موثر باشند. صدای آواز پرندگان که تداعی کنندە اعتدال هوا، آسایش، امنیت، وفور غذا و آب است، صدای برگ درختان در وزش نسیم، صدای آب روان، صدای بارش باران، صدای امواج ملایم و کم دامنه‌ دریا و... همگی از این اصوات خوشی هستند که در حفظ و بازیابی آرامش به شما کمک می‌کنند.

yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. نظرات برگزیده مخاطبان الف: باید نگران دوقطبی حجاب در جامعه باشیم/ امربه معروف و نهی از منکر شرایط و مراتب دارد/ در ایران با یک جامعه یکدست و یکرنگ مواجه نیستیم

  2. فایل صوتی لو رفته از «عبدالله مهتدی» درباره آرزوی تجزیه ایران

  3. سکوت عقل و فریاد هشتگ ها!

  4. تنها راه پیش پای اقتصاد ایران

  5. بیانیه حوزه علمیه امام خمینی (ره) درباره حواشی انتقال مالکیت یک باغ به آیت‌الله صدیقی

  6. فقر، بزرگی ما را می‌بلعد!

  7. پیشنهاد عجیب افزایش ۲۲درصدی دستمزد کارگران برای ۱۴۰۳ از سوی وزیر کار

  8. پاسخ روابط عمومی مجلس به علم‌الهدی درباره لایحه حجاب/ آیا نیکزاد با قالیباف رقابت می‌کند؟/ روایت کیهان از فایل صوتی جدید ظریف

  9. درخواست صدیقی از دادستانی درباره زمین‌خواری در ازگل/ واکنش دولت به شایعه برکناری مخبر

  10. دیر اما قابل‌توجه ...

  11. هدف قراردادن کشتی اسرائیلی و ناوشکن آمریکایی توسط ارتش یمن

  12. به زودی در این زمین مسکن ملی احداث می شود !

  13. تمجید «عبدالحمید» از حکومت طالبان!

  14. دستگیری عاملان انتشار فیلم درمانگاه قم | نخستین اعترافات متهمان

  15. انتقاد روزنامه دولت از زیباکلام/ پیش‌بینی علی مطهری از فراکسیون‌های مجلس آینده

  16. آزمونی بزرگ برای دولت رئیسی

  17. قبور لاکچری

  18. المیرای ۷ ساله کجاست؟!

  19. تورم نقطه به نقطه نسبت به اول سال ۲۲ درصد کم شد/ رشد اقتصادی به ۴.۵ درصد رسید

  20. پشت پرده ادعای جدید گروه «هفت» علیه ایران چیست؟

  21. حکایت چرخی که هزاران بار اختراع می شود!..

  22. آخرین وضعیت مذاکره نمایندگان کارگری و کارفرمایی

  23. افشاگری، تایید و واکنش‌ها

  24. یمنی ها فراتر از تصور !

  25. واکنش صدیقی به موضوع زمین‌خواری در حوزه‌علمیه ازگل: امضا‌یم جعل شده؛ دادستان ورود کند

آخرین عناوین