احتمال تغییر دربرخی سهمیه‌ها تا قبل از کنکور

گروه اجتماعی الف،   3990419007 ۱۱ نظر، ۰ در صف انتشار و ۱ تکراری یا غیرقابل انتشار

دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی با اشاره به این که بعید می‌داند سهمیه‌ها توسط مجلس شورای اسلامی تا کنکور امسال بررسی و اصلاح شود، گفت، بعید به نظر می‌رسد بخشی از سهمیه‌ها که اصلاح آن به مجلس شورای اسلامی مرتبط است، تا کنکور امسال به نتیجه برسد اما آن بخشی که مربوط به شورای عالی انقلاب فرهنگی است ممکن است تا کنکور و برای امسال تغییراتی داشته باشد.

دکتر سعید رضا عاملی در گفتگو با ایسنا ضمن بیان این مطلب در خصوص آخرین وضعیت اصلاح تسهیلات فرزندان اعضای هیئت علمی نیز تاکید کرد: همانطور که در مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی نیز آمده است، وزرای علوم و بهداشت اخیرا توافقاتی درخصوص تسهیلاتی که در اختیار فرزندان اعضای هیات علمی قرار می‌گیرد، انجام داده‌اند.

وی در ادامه تصریح کرد: تسهیلات در نظر گرفته شده برای فرزندان اعضای هیئت علمی، مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی است، اما اساساً نمی توان از آن به عنوان سهمیه یاد کرد برخی به اشتباه آن را سهمیه تلقی می‌کنند.

وی ادامه داد: به این همین دلیل فردی که در یک رشته‌ دانشگاهی پذیرفته می شود دیگر نمی تواند رشته تحصیلی خود را تغییر بدهد، همچنان که وزرای وزیر علوم و بهداشت نیز توافق کردند که به بهانه اینکه فرد فرزند عضو هیات علمی است، رشته تحصیلی قابل تغییر نباشد.

دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی تاکید کرد: نکته دیگری که وجود دارد فرزندان اعضای هیات علمی دانشگاه ها از ظرفیت پذیرفته شدگان نمی توانند استفاده کنند چرا که این ظرفیت اشباع شده است. ممکن است برای مازاد بر سهمیه این اقدام انجام بگیرد؛ اگرچه در مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی از آن به عنوان نقل و انتقال فرزندان اعضای هیئت علمی یاد شده است.

به گفته عاملی، متقاضیان نقل و انتقال فرزندان هیات علمی دانشگاه ها باید ۸۵ درصد نمره را کسب کنند و تنها با این شرایط می‌توانند بدون اینکه ظرفیت کنکور را تکمیل کنند، از امکان جابجایی استفاده کنند.

دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی در خصوص آخرین وضعیت اصلاح سهمیه های ورود به دانشگاه‌ها نیز گفت: خیلی بعید به نظر می رسد بخشی از سهمیه ها که اصلاح آن به مجلس شورای اسلامی مرتبط است را بتوانیم تا کنکور امسال به نتیجه برسانیم. اما آن بخشی که مربوط به شورای عالی انقلاب فرهنگی است در بحث بومی گزینی ممکن است تا کنکور و برای امسال تغییراتی داشته باشد.

دیدگاه کاربران

ناشناس۱۵۱۵۳۶۰۰۹:۵۳:۴۲ ۱۳۹۹/۴/۱۹
بیش از 30 سال از جنگ تحمیلی گذشته است بعد جنگ برای فرزندان شهدا و جانبازان ومجروحان جنگ سهمیه تعیین شد و خانواده شهدا و جانبازان از آن استفاده کرده اند و درست نیست که بعداز گذشت این همه سال نوه و نتیجه های شهدای و مجروحان معزز هم بخواهند از سهمیه سهم ببرند . باید جلوش را گرفت تا حقی از جوانان درس خوانمان ضایع نشود.
ناشناس۱۵۱۵۳۸۱۱۰:۱۴:۱۱ ۱۳۹۹/۴/۱۹
شمارا به خدا دیگر تعطیلش کنید.الان بیش از سی سال از اتمام جنگ میگذرد.تا چند نسل قرار است این امتیازات برقرار باشد؟؟؟
رضا۱۵۱۵۴۰۸۱۰:۳۹:۲۵ ۱۳۹۹/۴/۱۹
بچه های مااعضای هیات علمی بادیدن حقوق ده میلیون تومانی پدرشان بعدازسی سال خدمت به این نتیجه رسیده اندکه اشتباه بابا راتکرارنکنند.همین امروز به دخترپشت کنکوری ام گفتم امتیازهیات علمی پارسال بودامسال میگن نیست کاش پارسال بیشترخونده بودی؛گفت بهتر،برم مثل شمادکتربشم واگرفرشته بخت یارم بودهمکارتم بشم آخرش سطح زندگیمون درحدیک کارگرساده باشه چه فایده؟گفتم باباجون کارگردرگرماوسرما بیل می زنه سه میلیون می گیره،گفت درعوض همه دلشون براش می سوزه،بعدازظهرم جای دیگه کارمی کنه،اسنپ هم کارمی کنه،توبابای عزیزم روزهاکه دایم درکلاس آن لاینی ،عصروشب دراینترنت وکتابخانه درحال نوشتن مقاله که فقط به درد پزدادن وزرا ومقامات می خوره ،اسنپم روت نمیشه کارکنی،درضمن کدام همکارت تاحالایه همچین سهمیه ای براش کارسازبوده ؟من اگربتونم نودونیم درصدنمره آخرین نفرقبولی سهمیه آزادوبیارم خودم قبول میشم .دیدم راست میگه بچم .
ناشناس۱۵۱۵۵۶۳۱۲:۳۹:۲۱ ۱۳۹۹/۴/۱۹
سهمیه یعنی اجحاف به نخبه های کشور چرا به جای سهمیه براشون کلاس کنکور نمیگزارید گر چه کنکور کلا یعنی شناسایی نخبه ها برای کشور های خارجی اونم با هزینه مردم ایران
ناشناس۱۵۱۵۵۸۱۱۲:۴۹:۲۵ ۱۳۹۹/۴/۱۹
سهمیه ها را کلا بردارید. سهمیه یعنی عین بی عدالتی.
ناشناس۱۵۱۵۶۰۸۱۳:۱۶:۵۳ ۱۳۹۹/۴/۱۹
فرزندان مدافعان حرم باید امتیاز ویژه داشته باشند اگر پدران نبودن امروز تهران و مشهد و تبریز دست داعش افتاد بود ..
ناشناس۱۵۱۵۶۴۴۱۴:۰۶:۲۱ ۱۳۹۹/۴/۱۹
هر نوع سهمیه اجحاف و .. روشن است و باعث فساد و همچنین افت بیشتر سطح علمی دانشگاه ها. هر نوع سهمیه!
ناشناس۱۵۱۵۶۸۱۱۵:۰۰:۱۶ ۱۳۹۹/۴/۱۹
چرا مردم را نادان فرض میکنید مازاد سهمیه دیگه چیه اگر این رشته ظرفیت پذیرش داره همه باید استفاده کنند اگر مازاد سهمیه نداره گرفتن مازاد سهمیه یعنی تخلف شاید ظرفیت مازاد را احتکار میکنید تا به نور چشمی ها بدهید
امیر۱۵۱۵۶۹۳۱۵:۱۹:۰۸ ۱۳۹۹/۴/۱۹
مگه میخواهید چکار کنید همانطور که یکشبه این قوانین و سهمیه ها وضع شدن حالا هم به راحتی لغوش کنید آنقدر با سرنوشت بچه های مردم بازی نکنید اگر اعتقادی به روز محشر دارید
ناشناس۱۵۱۵۷۲۹۱۵:۴۵:۵۶ ۱۳۹۹/۴/۱۹
با توجه به بیماری کرونا و سایر مشکلات باید روش بومی گزینی در سرلوحه کار قرار گیرد. و خوابگاه ها که محل تسری بیماری و هم هزینه زیادی بر دوش دولت تحمیل میکند برچیده شوند.
ملت۱۵۱۵۷۴۴۱۶:۰۴:۳۲ ۱۳۹۹/۴/۱۹
خدا حکم کنه کسانی که سهمیه رو در کنکور باب کردن
yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. نظرات برگزیده مخاطبان الف: باید نگران دوقطبی حجاب در جامعه باشیم/ امربه معروف و نهی از منکر شرایط و مراتب دارد/ در ایران با یک جامعه یکدست و یکرنگ مواجه نیستیم

  2. فایل صوتی لو رفته از «عبدالله مهتدی» درباره آرزوی تجزیه ایران

  3. سکوت عقل و فریاد هشتگ ها!

  4. تنها راه پیش پای اقتصاد ایران

  5. بیانیه حوزه علمیه امام خمینی (ره) درباره حواشی انتقال مالکیت یک باغ به آیت‌الله صدیقی

  6. فقر، بزرگی ما را می‌بلعد!

  7. پیشنهاد عجیب افزایش ۲۲درصدی دستمزد کارگران برای ۱۴۰۳ از سوی وزیر کار

  8. پاسخ روابط عمومی مجلس به علم‌الهدی درباره لایحه حجاب/ آیا نیکزاد با قالیباف رقابت می‌کند؟/ روایت کیهان از فایل صوتی جدید ظریف

  9. درخواست صدیقی از دادستانی درباره زمین‌خواری در ازگل/ واکنش دولت به شایعه برکناری مخبر

  10. دیر اما قابل‌توجه ...

  11. هدف قراردادن کشتی اسرائیلی و ناوشکن آمریکایی توسط ارتش یمن

  12. به زودی در این زمین مسکن ملی احداث می شود !

  13. تمجید «عبدالحمید» از حکومت طالبان!

  14. دستگیری عاملان انتشار فیلم درمانگاه قم | نخستین اعترافات متهمان

  15. انتقاد روزنامه دولت از زیباکلام/ پیش‌بینی علی مطهری از فراکسیون‌های مجلس آینده

  16. آزمونی بزرگ برای دولت رئیسی

  17. قبور لاکچری

  18. المیرای ۷ ساله کجاست؟!

  19. تورم نقطه به نقطه نسبت به اول سال ۲۲ درصد کم شد/ رشد اقتصادی به ۴.۵ درصد رسید

  20. پشت پرده ادعای جدید گروه «هفت» علیه ایران چیست؟

  21. حکایت چرخی که هزاران بار اختراع می شود!..

  22. آخرین وضعیت مذاکره نمایندگان کارگری و کارفرمایی

  23. افشاگری، تایید و واکنش‌ها

  24. یمنی ها فراتر از تصور !

  25. واکنش صدیقی به موضوع زمین‌خواری در حوزه‌علمیه ازگل: امضا‌یم جعل شده؛ دادستان ورود کند

آخرین عناوین