پایان لیگ برتر فوتبال از دسترس خارج شد

گروه ورزشی الف،   3990419006

لغو بازی‌های استقلال و فولاد و عقب افتادن بازی‌های این دو تیم در هفته‌های آینده، پایان لیگ و شروع فصل آتی را از دسترس خارج کرده است.

به گزارش ایسنا، این هفته دیدار دو تیم فولاد خوزستان و استقلال تهران با حریفانشان به دلیل ابتلای چندین بازیکن آنها به ویروس کرونا لغو شد و تکلیفشان هنوز مشخص نیست. اگر پروتکل‌های بهداشتی اجرا شوند،‌این دو تیم باید حداقل دو هفته در قرنطینه به سر برند که به این ترتیب چند هفته لیگ را از دست خواهند داد و بازی‌هایشان معوقه خواهد شد.

اگر چه لغو بازی‌های استقلال و فولاد در نگاه اول به مثابه عقب افتادن فقط چند بازی به نظر می‌رسد اما این اتفاق پیامدهای سنگینی برای فوتبال باشگاهی ایران به دنبال دارد که انتهای آن نامشخص است. طبق اعلام سهیل مهدی، این دو تیم به مدت دو هفته در قرنطینه خواهند بود و بعد از آن هم چند صباحی برای ریکاوری و به دست آوردن آمادگی خود تمرین می‌کنند و آماده مسابقات می‌شوند که در بهترین حالت حدود سه هفته به طول می‌انجامد.

تعطیلی مسابقات این دو تیم در این مدت زمان، تبعات سنگینی برای لیگ به دنبال دارد که برای درک بهتر این موضوع به بازی‌های لغو شده استقلال و فولاد در ادامه لیگ نگاهی خواهیم داشت:

هفته بیست و سوم (۱۵ تیر): پارس جنوبی – استقلال / نساجی – فولاد

هفته بیست و چهارم (۲۱ تیر): استقلال – تراکتور / فولاد – نفت مسجد سلیمان

هفته بیست و پنجم (۲۶ و ۲۷ تیر): پرسپولیس – فولاد/  صنعت نفت آبادان – استقلال

هفته بیست و ششم (۲ مرداد): فولاد – ذوب آهن / استقلال – نساجی

هفته بیست و هفتم (۷ مرداد): استقلال – سپاهان/ گل گهر – فولاد

در واقع بعد از هفته بیست و هفتم است که استقلال و فولاد می توانند به چرخه مسابقات اضافه شوند و همپای سایر تیم ها به رقابت بپردازند اما این اتفاق با مشکلاتی روبرو است.

در واقع با توجه به اینکه استقلال و فولاد همانند تیم های تراکتور و سپاهان در کورس قهرمانی قرار دارند، نیاز است همانند فصول گذشته بازی‌های دو هفته پایانی لیگ به صورت همزمان برگزار شود و در این صورت نباید هیچ تیمی بازی معوقه داشته باشد.

در نتیجه سازمان لیگ بعد از برگزاری هفته بیست و هشتم، باید ابتدا اقدام به برگزاری بازی‌های معوقه استقلال و فولاد کند تا این دو تیم هم ۵ بازی معوقه خود را انجام دهند و همپای سایرین ۲۸ بازی انجام داده باشند و سپس دو هفته پایانی برگزار شود.

* آغاز اردوی تیم ملی و لیگ قهرمانان آسیا از شهریور

نگاهی به تقویم مسابقات نشان می دهد که انجام هشت دیدار در فاصله هفتم مرداد تا هفتم شهریور امری غیرممکن است و این تیم‌ها نهایتا می‌توانند ۵ دیدار خود را انجام دهند و باز هم امکان برگزاری دو هفته پایانی مسابقات وجود نخواهد داشت.

از اواسط شهریور نیز روزهای فیفا شروع می شوند. اردوی تیم ملی ایران برای افزایش آمادگی خود برای حضور در انتخابی جام جهانی آغاز می شود که ضرورت آن از هر رقابتی بیشتر است. در نتیجه تیم ملی بخشی از روزهای شهریور را به خود اختصاص می دهد.

بعد از این مسابقات هم لیگ قهرمانان آسیا آغاز خواهد شد که چهار تیم ایرانی باید در آن شرکت کنند و حدود چند هفته ای درگیر آن خواهند بود و مجالی برای لیگ نمی ماند.

* پایان لیگ نوزدهم در مهر و ابهام در زمان شروع لیگ بیستم

با نگاه خوش بینانه به تقویم مسابقات و در صورتی که هیچ تیم دیگری دچار شیوع گسترده ویروس کرونا نشود، سازمان لیگ برای اتمام لیگ کار دشواری دارد و به نظر می‌رسد این رقابت‌ها اواخر شهریور یا اوایل مهر به پایان می‌رسد!

به جز این، موضوع شروع فصل جدید فوتبال هم مدنظر است که به علت فشردگی بازی های ملی در مهر و آبان که همزمان با چهار بازی سرنوشت ساز تیم ملی در انتخابی جام جهانی است و تیم ها هم باید مدت زمانی را به استراحت بپردازند، شروع لیگ بیستم به اوایل آذر موکول می شود که باز هم سازمان لیگ را در اتمام فصل دچار مشکل خواهد کرد.

موضوعی که بیش از هرچیزی به ذهن می رسد این است که فدراسیون فوتبال و سازمان لیگ در حالی که می توانستند فصل جاری را با توجه به کاستی های موجود در زیرساخت فوتبال ایران، مختومه اعلام کنند، مبادرت به برگزاری ادامه فصل کردند و الان نمی توانند دامنه اتفاقات غیرمترقبه را کاهش دهند.

yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. نظرات برگزیده مخاطبان الف: باید نگران دوقطبی حجاب در جامعه باشیم/ امربه معروف و نهی از منکر شرایط و مراتب دارد/ در ایران با یک جامعه یکدست و یکرنگ مواجه نیستیم

  2. فایل صوتی لو رفته از «عبدالله مهتدی» درباره آرزوی تجزیه ایران

  3. سکوت عقل و فریاد هشتگ ها!

  4. تنها راه پیش پای اقتصاد ایران

  5. بیانیه حوزه علمیه امام خمینی (ره) درباره حواشی انتقال مالکیت یک باغ به آیت‌الله صدیقی

  6. فقر، بزرگی ما را می‌بلعد!

  7. پیشنهاد عجیب افزایش ۲۲درصدی دستمزد کارگران برای ۱۴۰۳ از سوی وزیر کار

  8. پاسخ روابط عمومی مجلس به علم‌الهدی درباره لایحه حجاب/ آیا نیکزاد با قالیباف رقابت می‌کند؟/ روایت کیهان از فایل صوتی جدید ظریف

  9. درخواست صدیقی از دادستانی درباره زمین‌خواری در ازگل/ واکنش دولت به شایعه برکناری مخبر

  10. دیر اما قابل‌توجه ...

  11. هدف قراردادن کشتی اسرائیلی و ناوشکن آمریکایی توسط ارتش یمن

  12. به زودی در این زمین مسکن ملی احداث می شود !

  13. تمجید «عبدالحمید» از حکومت طالبان!

  14. دستگیری عاملان انتشار فیلم درمانگاه قم | نخستین اعترافات متهمان

  15. انتقاد روزنامه دولت از زیباکلام/ پیش‌بینی علی مطهری از فراکسیون‌های مجلس آینده

  16. آزمونی بزرگ برای دولت رئیسی

  17. قبور لاکچری

  18. المیرای ۷ ساله کجاست؟!

  19. تورم نقطه به نقطه نسبت به اول سال ۲۲ درصد کم شد/ رشد اقتصادی به ۴.۵ درصد رسید

  20. پشت پرده ادعای جدید گروه «هفت» علیه ایران چیست؟

  21. حکایت چرخی که هزاران بار اختراع می شود!..

  22. آخرین وضعیت مذاکره نمایندگان کارگری و کارفرمایی

  23. افشاگری، تایید و واکنش‌ها

  24. یمنی ها فراتر از تصور !

  25. واکنش صدیقی به موضوع زمین‌خواری در حوزه‌علمیه ازگل: امضا‌یم جعل شده؛ دادستان ورود کند

آخرین عناوین