پیشنهاد وزیر علوم به مجلس درباره کنکور امسال

گروه اجتماعی الف،   3990418189

عضو هیأت رئیسه مجلس شورای اسلامی از راهکار ارائه شده وزیر علوم به کمیسیون آموزش مجلس برای کنکور امسال خبر داد.

روح‌الله متفکر آزاد عضو هیأت رئیسه مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با فارس با اشاره به حواشی پیش آمده در خصوص نحوه برگزاری کلیه آزمون‌های سراسری در دوران شیوع کرونا اظهار داشت: مصوبه روز گذشته کمیسیون آموزش مبنی براینکه نظر ستاد ملی مقابله با کرونا درباره برگزاری کنکور و آزمون‌ها از دیگر نظرات اولی‌تر است و جنبه توصیه‌ای دارد. این در حالی است روز گذشته در جلسه کمیسیون نگرانی شدید خانواده‌ها درباره کنکور اعلام کردم و نمایندگان در این باره مباحث زیادی را در حضور وزیر علوم مطرح کردند.

وی افزود: دغدغه‌های خانواده و دانش آموزان کنکوری درباره حضور آنها با توجه به شیوع کرونا بسیار جدی است چرا که ممکن است در چنین وضعیتی خطرات جانی آنها را تهدید کرده و یا برخی از دانش‌آموزان به ویروس کرونا مبتلا شوند.

عضو هیأت رئیسه مجلس شورای اسلامی افزود: باید پیشنهادهای مختلفی درباره تعویق زمان برگزاری کنکور و یا تدابیر مناسب شرایط بهداشتی وجود داشته باشد اما وزارت علوم و سازمان سنجش مُصر بر برگزاری کنکور در زمان مقرر و بدون تأخیر هستند.

متفکر آزاد گفت: وقتی دیدیم وزارت علوم و سازمان سنجش در برگزاری کنکور بر زمان آن مصر هستند به آنها به صراحت اعلام کردیم که بایستی این موضوع از سوی وزارت بهداشت و ستاد ملی مبارزه با کرونا مورد تأیید قرار گرفته و بایستی به مردم این اطمینان داده شود که سلامت دانش‌آموزان و فرزندان این کشور حفظ شود.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس اظهار داشت: اگر کسی در شرایطی که امکان برگزاری و یا انجام کاری را ندارد مُصر بر اجرای آن است بایستی مسئولیت آن کار را بپذیرد و معتقدم وزارت علوم و سازمان سنجش باید مسئولیت برگزاری کنکور را پذیرفته و تضمین دهد که سلامت دانش‌آموزان به خطر نمی‌افتد.

وی افزود: دولت و مجلس بایستی درباره زمان برگزاری کنکور نگرانی خانواده‌ها را رفع کنند و اگر برگزاری این آزمون از سوی ستاد ملی مبارزه با کرونا با توجه به اینکه بالاترین مرجع بوده و مصوبات آن حکم قانون را دارد به تعویق بیفتد، وزارت علوم و سازمان سنجش حق برگزاری کنکور را ندارند ولی اگر ستاد ملی کرونا برگزاری کنکور را در شرایط فعلی ممنوع نکرد بایستی مجوز برگزاری کنکور را بدهد تا این اطمینان در خانواده‌ها در مورد سلامت فرزندان‌شان ایجاد شود.

عضو هیأت رئیسه مجلس شورای اسلامی عنوان کرد: وزیر علوم در جلسه کمیسیون آموزش اعلام کرد طبق برآوردش در سال‌های گذشته درصد بالایی از داوطلبان کنکور امکان پذیرش در دانشگاه‌ها با توجه به سوابق تحصیلی‌شان را دارند و نیازی به حضور در آزمون‌ها ندارند و این امکان برای حضور آنان در برخی رشته‌های دانشگاهی غیر رقابتی که تعداد آن هم کم نیست وجود دارد که برهمین اساس وزارت علوم امکان سبک کردن بار کنکور را دارد.

متفکر آزاد در همین راستا اضافه کرد: وزیر علوم در این جلسه به صراحت اعلام کرد افرادی که دارای سابقه تحصیلی خوب هستند می‌توانند در آزمون کنکور شرکت نکنند و بر همین اساس این راه حل از سوی وزیر علوم پیش پای اعضای کمیسیون آموزش مجلس گذاشته شد.

yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. نارضایتی عباس موزون از زمان پخش برنامه زندگی پس از زندگی

  2. نظرات برگزیده مخاطبان الف: باید نگران دوقطبی حجاب در جامعه باشیم/ امربه معروف و نهی از منکر شرایط و مراتب دارد/ در ایران با یک جامعه یکدست و یکرنگ مواجه نیستیم

  3. فایل صوتی لو رفته از «عبدالله مهتدی» درباره آرزوی تجزیه ایران

  4. سکوت عقل و فریاد هشتگ ها!

  5. تنها راه پیش پای اقتصاد ایران

  6. بیانیه حوزه علمیه امام خمینی (ره) درباره حواشی انتقال مالکیت یک باغ به آیت‌الله صدیقی

  7. فقر، بزرگی ما را می‌بلعد!

  8. پیشنهاد عجیب افزایش ۲۲درصدی دستمزد کارگران برای ۱۴۰۳ از سوی وزیر کار

  9. پاسخ روابط عمومی مجلس به علم‌الهدی درباره لایحه حجاب/ آیا نیکزاد با قالیباف رقابت می‌کند؟/ روایت کیهان از فایل صوتی جدید ظریف

  10. درخواست صدیقی از دادستانی درباره زمین‌خواری در ازگل/ واکنش دولت به شایعه برکناری مخبر

  11. دیر اما قابل‌توجه ...

  12. هدف قراردادن کشتی اسرائیلی و ناوشکن آمریکایی توسط ارتش یمن

  13. به زودی در این زمین مسکن ملی احداث می شود !

  14. تمجید «عبدالحمید» از حکومت طالبان!

  15. دستگیری عاملان انتشار فیلم درمانگاه قم | نخستین اعترافات متهمان

  16. انتقاد روزنامه دولت از زیباکلام/ پیش‌بینی علی مطهری از فراکسیون‌های مجلس آینده

  17. آزمونی بزرگ برای دولت رئیسی

  18. قبور لاکچری

  19. المیرای ۷ ساله کجاست؟!

  20. تورم نقطه به نقطه نسبت به اول سال ۲۲ درصد کم شد/ رشد اقتصادی به ۴.۵ درصد رسید

  21. از سنگ صدا درآمد، از اصلاح‌طلبان نه!

  22. پشت پرده ادعای جدید گروه «هفت» علیه ایران چیست؟

  23. حکایت چرخی که هزاران بار اختراع می شود!..

  24. آخرین وضعیت مذاکره نمایندگان کارگری و کارفرمایی

  25. افشاگری، تایید و واکنش‌ها

آخرین عناوین