پرسپولیس در آستانه ۱۰۰۰تایی شدن

گروه ورزشی الف،   3990418160

تیم پرسپولیس در لیگ جاری می‌تواند به ۱۰۰۰ امتیاز در لیگ برتر برسد.

به گزارش ایسنا، ورزش سه نوشت: «سرخپوشان پایتخت با پیروزی مقابل شاهین در لیگ برتر ۵۳ امتیازی شدند و شمارش معکوس خود برای کسب جام قهرمانی را آغاز کردند اما از یک طرف دیگر، شاگردان گل محمدی فرصت این را دارند که تا پایان فصل به ۱۰۰۰ امتیاز در لیگ برتر هم برسند. آنها از دوره اول لیگ حرفه ای تا حالا ۹۹۴ امتیاز کسب کرده اند و برای چهار رقمی کردن امتیازات خود تنها  به ۶ امتیاز دیگر احتیاج دارند.

قرمزها در این مدت ۴ سال امتیاز خود را به بالای ۶۰ رساندند. ۹ بار در بازه ۵۰-۵۹ امتیاز کسب کردند و شش بار هم فصل را با کمتر از ۵۰ امتیاز به پایان رساندند. نکته جالب این است که لیگ ایران در دوره های نخست با ۱۴ تیم برگزار می‌شد، سپس ۱۶ تیمی شد و برای شش سال هم ۱۸ تیمی بود تا این که از لیگ سیزدهم دوباره با فرمت قبلی (۱۶ تیم-۳۰ بازی) به انجام می‌رسد.

پرسپولیس که با ۵ قهرمانی و دو نایب قهرمانی پرافتخارترین تیم لیگ برتر به حساب می‌آید، قهرمانی های خود را به ترتیب با ۴۹ امتیاز، ۶۵ امتیاز (کسر شش امتیاز)، ۶۶ امتیاز، ۶۴ امتیاز و ۶۱ امتیاز کسب کردند و حالا فرصت این را دارند که با هدایت یحیی گل محمدی این رکورد را بشکنند. بهترین فصل سرخ ها با برانکو ایوانکوویچ در لیگ شانزدهم رقم خورد که قاطعانه قهرمانی لیگ برتر را به ارمغان آوردند.

بدترین فصل پرسپولیس به لیگ چهاردهم برمی‌گردد که تنها ۳۶ امتیاز کسب کردند و در رتبه هشتم جدول جای گرفتند. سرخپوشان در آن فصل سه سرمربی مختلف و چهار مدیرعامل متفاوت را تجربه کردند و وضعیت آشفته ای داشتند اما بعد از آن تاکنون هیچ تیمی در پایان فصل بیشتر از این تیم امتیاز نگرفته که خود رکوردی عجیب و حیرت آور در فوتبال ایران به حساب می‌آید.

سرخپوشان تهرانی پیش از حضور برانکو ایوانکوویچ میانگین ۴۹.۵ امتیاز به ازای هر فصل را داشتند اما این مربی در طول چهار سال ۲۴۸ امتیاز به دست آورد تا میانگین پرسپولیس به ۵۲ امتیاز برسد. این در حالی است که سرخ ها فرصت این را دارند که تا پایان فصل امتیازات خود را بیشتر کنند و میانگین بهتری را هم به ثبت برسانند.

استقلال رقیب سنتی پرسپولیس البته زودتر از قرمزها به رکورد ۱۰۰۰ امتیاز رسید. دلیل این موضوع، ناکامی پرسپولیس در لیگ های ۱۸ تیمی است. سرخ های تهرانی از لیگ هفتم تا دوازدهم تنها یک بار بیش از ۶۰ امتیاز به دست آوردند و در همان سال ها به شکلی محسوس از رقیب سنتی عقب افتادند.

نخستین قهرمانی پرسپولیسی ها در لیگ اول حرفه ای با ۴۹ امتیاز رقم خورد. بعد از آن پرسپولیسی ها حتی با این امتیاز به سهمیه آسیایی هم دست نیافتند که تعداد تیم ها افزایش یافته بود.

در این مدت برانکو ایوانکوویچ بیشترین تعداد امتیاز را برای پرسپولیسی ها کسب کرده است. بعد از او علی دایی که بیش از سه فصل سرمربی بود به این عنوان دست یافت و حالا یحیی گل محمدی فرصت این را دارد که رکورد دایی را بشکند. گل محمدی با ۱۹ امتیاز از ۲۱ امتیاز ممکن فعلا رکورد فوق العاده ای را به جای گذاشته، او همچنین در لیگ دوازدهم پرسپولیس را متحول کرد و فرصت کسب سهمیه آسیایی هم داشت.

در این مدت پرسپولیس ۱۵ مربی مختلف را روی نیمکت داشته است: علی پروین، وینگو بگوویچ، راینر زوبل، آری هان، مصطفی دنیزلی، افشین پیروانی، نلو وینگادا، زلاتکو کرانچار، علی دایی، حمید استیلی، مانوئل ژوزه، حمیددرخشان، برانکو ایوانکوویچ، گابریل کالدرون و یحیی گل محمدی. در این بین پروین، دایی، دنیزلی و گل محمدی بیش از یک بار هدایت سرخ ها را بر عهده داشتند. ثبت ۲۰ تغییر در ۱۹ سال رکورد عجیبی است که سرخ ها ثبت کرده اند و این نشان از فقدان کامل ثبات در پست سرمربیگری این تیم است.

حالا اگر پرسپولیس بتواند ماشین سازی و فولاد را شکست دهد، در ورزشگاه آزادی جشن ۱۰۰۰ امتیازی خود را خواهد گرفت و باید دید قرمزهای پایتخت موفق به این کار خواهند شد یا نه؟

جزئیات امتیازات پرسپولیس در لیگ برتر

لیگ نوزدهم: ۵۳ امتیاز

لیگ هجدهم: ۶۱ امتیاز

لیگ هفدهم: ۶۴ امتیاز

لیگ شانزدهم: ۶۶ امتیاز

لیگ پانزدهم: ۵۷ امتیاز

لیگ چهاردهم: ۳۶ امتیاز

لیگ سیزدهم: ۵۶ امتیاز

لیگ دوازدهم: ۵۰ امتیاز

لیگ یازدهم: ۴۲ امتیاز

لیگ دهم: ۵۸ امتیاز

لیگ نهم: ۵۳ امتیاز

لیگ هشتم: ۵۵ امتیاز

لیگ هفتم: ۶۵ امتیاز

لیگ ششم: ۵۳ امتیاز

لیگ پنجم: ۳۸ امتیاز

لیگ چهارم: ۵۵ امتیاز

لیگ سوم: ۳۹ امتیاز

لیگ دوم: ۴۴ امتیاز

لیگ اول: ۴۹ امتیاز

yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. نظرات برگزیده مخاطبان الف: باید نگران دوقطبی حجاب در جامعه باشیم/ امربه معروف و نهی از منکر شرایط و مراتب دارد/ در ایران با یک جامعه یکدست و یکرنگ مواجه نیستیم

  2. فایل صوتی لو رفته از «عبدالله مهتدی» درباره آرزوی تجزیه ایران

  3. سکوت عقل و فریاد هشتگ ها!

  4. تنها راه پیش پای اقتصاد ایران

  5. بیانیه حوزه علمیه امام خمینی (ره) درباره حواشی انتقال مالکیت یک باغ به آیت‌الله صدیقی

  6. فقر، بزرگی ما را می‌بلعد!

  7. پیشنهاد عجیب افزایش ۲۲درصدی دستمزد کارگران برای ۱۴۰۳ از سوی وزیر کار

  8. پاسخ روابط عمومی مجلس به علم‌الهدی درباره لایحه حجاب/ آیا نیکزاد با قالیباف رقابت می‌کند؟/ روایت کیهان از فایل صوتی جدید ظریف

  9. درخواست صدیقی از دادستانی درباره زمین‌خواری در ازگل/ واکنش دولت به شایعه برکناری مخبر

  10. دیر اما قابل‌توجه ...

  11. هدف قراردادن کشتی اسرائیلی و ناوشکن آمریکایی توسط ارتش یمن

  12. به زودی در این زمین مسکن ملی احداث می شود !

  13. تمجید «عبدالحمید» از حکومت طالبان!

  14. دستگیری عاملان انتشار فیلم درمانگاه قم | نخستین اعترافات متهمان

  15. انتقاد روزنامه دولت از زیباکلام/ پیش‌بینی علی مطهری از فراکسیون‌های مجلس آینده

  16. آزمونی بزرگ برای دولت رئیسی

  17. قبور لاکچری

  18. المیرای ۷ ساله کجاست؟!

  19. تورم نقطه به نقطه نسبت به اول سال ۲۲ درصد کم شد/ رشد اقتصادی به ۴.۵ درصد رسید

  20. پشت پرده ادعای جدید گروه «هفت» علیه ایران چیست؟

  21. حکایت چرخی که هزاران بار اختراع می شود!..

  22. آخرین وضعیت مذاکره نمایندگان کارگری و کارفرمایی

  23. افشاگری، تایید و واکنش‌ها

  24. یمنی ها فراتر از تصور !

  25. واکنش صدیقی به موضوع زمین‌خواری در حوزه‌علمیه ازگل: امضا‌یم جعل شده؛ دادستان ورود کند

آخرین عناوین