پذیره‌نویسی صندوق با درآمد ثابت از شنبه در فرابورس

گروه اقتصادی الف،   3990418159

فرابورس ایران از شنبه ۲۱ تیرماه به مدت ۵ روز کاری میزبان پذیره‌نویسی صندوق سرمایه‌گذاری با درآمد ثابت اعتماد داریک در نماد «داریک» خواهد بود.

به گزارش فارس، در آخرین روز کاری هفته جاری مدیرعامل شرکت سبدگردان داریک پارس با حضور در نشست یک دیدار، یک عرضه درباره صندوق سرمایه‌گذاری اعتماد داریک توضیحاتی ارائه کرد.

به گفته ابوالفضل شهرآبادی یکی از ارکانی که نقش حیاتی برای توسعه بازار سرمایه ایفا می‌کند، نهادهای مالی هستند که از مهمترین آنها باید به شرکت‌های سبدگردانی اشاره کرد.

شهرآبادی با بیان اینکه این شرکت‌ها کانالی برای جذب سرمایه توسط افراد مبتدی و نیمه حرفه‌ای به سمت بازار سرمایه و تسهیل فرایند تشکل سرمایه هستند، افزود: در همین راستا شرکت سبدگردان داریک پارس که از سال گذشته مجوز فعالیت گرفته، وارد این عرصه شده است و با تشکیل یک دارایی تحت مدیریت مناسب در ماه‌های گذشته تلاش می‌کند، نقدینگی جذب‌شده را به سمت فرصت‌های سرمایه‌گذاری هدایت کند.

مدیرعامل شرکت سبدگردان داریک با بیان اینکه این شرکت در حال حاضر در حال معرفی اولین صندوق سرمایه‌گذاری خود به بازار سرمایه است، ادامه داد: از شنبه تا چهارشنبه هفته آتی صندوق سرمایه‌گذاری با درآمد ثابت اعتماد داریک در بازار فرابورس پذیره‌نویسی می‌شود تا فرصت جدیدی برای سرمایه‌گذارای در اختیار فعالان بازار سرمایه قرار دهد.

شهرآبادی با اعلام اینکه این صندوق قابل معامله (ETF) و از نوع با درآمد ثابت است، بیان کرد: این نوع از صندوق‌ها عمده درآمد خود را در ابزارهای با درآمد ثابت مانند سپرده‌ها، گواهی‌های سپرده و اوراق با درآمد ثابت سرمایه‌گذاری می‌کنند و تا ۱۰ درصد از منابع خود را نیز می‌توانند به سرمایه‌گذاری در سهام اختصاص دهند.

او درباره ویژگی‌های این صندوق عنوان کرد: صندوق سرمایه‌گذاری اعتماد داریک ۱۰۰ میلیارد تومانی است که حداقل باید ۱۰ میلیارد تومان آن در پذیره‌نویسی خریداری شود. ارکان اصلی صندوق نیز شامل مدیر آن یعنی شرکت سبدگردان اعتماد داریک و بازارگردان یعنی صندوق بازارگردانی امید لوتوس پارسیان است.

به گفته شهرآبادی افرادی که ریسک‌پذیری کمتری دارند و نمی‌خواهند به طور جدی درگیر سهام شوند، می‌توانند سرمایه‌گذاری خود را در صندوق‌های با درآمد ثابت قرار دهند؛ چرا که این صندوق‌ها به واسطه ریسک کم خود تقریبا سود تضمین شده‌ای دارند و معمولا سود ۲۰ درصدی را تامین می‌کنند که می‌تواند یک زمینه مطمئن برای سرمایه‌گذاری افراد باشد.

در جریان پذیره‌نویسی صندوق سرمایه‌گذاری اعتماد داریک در بازار فرابورس حداکثر تعداد واحد قابل خریداری توسط هر کد معاملاتی حقیقی و حقوقی «نامحدود» و بازار معاملات ثانویه این صندوق، «بازار ابزارهای نوین مالی» است. تعداد واحدهای سرمایه‌گذاری قابل انتشار این صندوق نیز ۱۰۰ میلیون واحد بوده و حداقل و حداکثر تعداد واحدهای سرمایه‌گذاری عادی قابل پذیره‌نویسی «داریک» به ترتیب ۹ و ۹۹ میلیون واحد است.

yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. نظرات برگزیده مخاطبان الف: باید نگران دوقطبی حجاب در جامعه باشیم/ امربه معروف و نهی از منکر شرایط و مراتب دارد/ در ایران با یک جامعه یکدست و یکرنگ مواجه نیستیم

  2. فایل صوتی لو رفته از «عبدالله مهتدی» درباره آرزوی تجزیه ایران

  3. سکوت عقل و فریاد هشتگ ها!

  4. تنها راه پیش پای اقتصاد ایران

  5. بیانیه حوزه علمیه امام خمینی (ره) درباره حواشی انتقال مالکیت یک باغ به آیت‌الله صدیقی

  6. نارضایتی عباس موزون از زمان پخش برنامه زندگی پس از زندگی

  7. فقر، بزرگی ما را می‌بلعد!

  8. پیشنهاد عجیب افزایش ۲۲درصدی دستمزد کارگران برای ۱۴۰۳ از سوی وزیر کار

  9. پاسخ روابط عمومی مجلس به علم‌الهدی درباره لایحه حجاب/ آیا نیکزاد با قالیباف رقابت می‌کند؟/ روایت کیهان از فایل صوتی جدید ظریف

  10. درخواست صدیقی از دادستانی درباره زمین‌خواری در ازگل/ واکنش دولت به شایعه برکناری مخبر

  11. دیر اما قابل‌توجه ...

  12. هدف قراردادن کشتی اسرائیلی و ناوشکن آمریکایی توسط ارتش یمن

  13. به زودی در این زمین مسکن ملی احداث می شود !

  14. تمجید «عبدالحمید» از حکومت طالبان!

  15. دستگیری عاملان انتشار فیلم درمانگاه قم | نخستین اعترافات متهمان

  16. انتقاد روزنامه دولت از زیباکلام/ پیش‌بینی علی مطهری از فراکسیون‌های مجلس آینده

  17. آزمونی بزرگ برای دولت رئیسی

  18. قبور لاکچری

  19. المیرای ۷ ساله کجاست؟!

  20. تورم نقطه به نقطه نسبت به اول سال ۲۲ درصد کم شد/ رشد اقتصادی به ۴.۵ درصد رسید

  21. پشت پرده ادعای جدید گروه «هفت» علیه ایران چیست؟

  22. حکایت چرخی که هزاران بار اختراع می شود!..

  23. آخرین وضعیت مذاکره نمایندگان کارگری و کارفرمایی

  24. افشاگری، تایید و واکنش‌ها

  25. یمنی ها فراتر از تصور !

آخرین عناوین