دوئل آقازاده‌های خوب و بد

گروه فرهنگی الف،   3990418145

«آقازاده» سریالی که محصول سازمان اوج است از همان قسمت اول صدای سیاستمداران را درآورد.

دوئل آقازاده‌های خوب و بد

روزنامه همشهری نوشت: پیش‌بینی‌ها درست از آب درآمد. گفته بودند که دستپخت جدید سازمان هنری رسانه‌ای «اوج» برای پخش در وی‌اودی‌ها به مذاق خیلی‌ها خوش نمی‌آید و با عبور از خطوط قرمز، صدای خیلی‌ها را درمی‌آورد.

همان نخستین قسمت سریال تازه‌نفس «آقازاده» هم کافی بود تا صدای اهالی سیاست درآید. حسام‌الدین آشنا توییت کرده؛ «آقازاده‌های خوب می‌توانند برای تأمین مالی پروژه‌ای هنری علیه آقازاده‌های بد از بودجه عمومی استفاده کنند».

این تیکه سنگینی است به اوج که به‌نظر می‌رسد با بودجه عمومی مثل یک کوه پشت حامد عنقا برای ساخت این سریال ایستاده و در ریخت و پاش برای آن سنگ تمام گذاشته است. این ریخت و پاش را می‌توان هم در ترکیب بازیگرانی مثل امیرآقایی، امین تارخ، نیکی کریمی، امین حیایی، ثریا قاسمی، جمشید هاشم‌پور و... دید و هم در استفاده از لوکیشن‌های پر زرق و برق و اتومبیل‌های میلیاردی که قرار است روایتگر زندگی مسئولان و آقازاده‌هایشان باشند.

داستان آقازاده، قصه دوئل «آقازاده‌های خوب» و «آقازاده‌های بد» است. این هم از زرنگی حامد عنقاست که می‌خواهد در سریالش، یکی به نعل بکوبد و یکی به میخ و بگوید که ماجرای زندگی سیاه برخی آقازاده‌ها، یک روی سفید زندگی برخی دیگر را هم می‌تواند داشته باشد. اتفاقا ضعف سریال هم در همین قسمت‌ اول و دوم، ترسیم فضای زندگی مطلقا سیاه و مطلقا سفید برای آقازاده‌هاست.

عنقا در ترسیم آقازاده خوب و بد سریالش زیادی اغراق کرده و سراغ کلیشه‌ای‌ترین چیزهایی رفته که به ذهن می‌رسد؛ آقازاده بد ماشین‌های سوپرلوکس سوار می‌شود و جت اختصاصی دارد و آقازاده خوب یک پراید فکسنی. آقازاده بد در خانه‌های لاکچری و ویلاهای رؤیاگونه زندگی می‌کند و مهمانی‌هایی آنچنانی می‌گیرد و آقازاده خوب در خانه‌های سنتی حیاط‌دار جنوب شهر با مهمانی‌هایی که با سلام و صلوات برپا می‌شود.

عنقا بعد از تجربه نسبتا موفق «قلب یخی» در شبکه نمایش خانگی و پیدا کردن یک هم‌تیمی هماهنگ برای کارگردانی به نام بهرنگ توفیقی در تجربه ساخت سریال‌های تلویزیونی «پدر» و «انقلاب زیبا»، حالا به‌نظر می‌رسد خیلی خوب یاد گرفته که چطور رگ خواب مخاطب سریال‌های ایرانی را به‌دست بگیرد.

آقازاده دست گذاشته روی سوژه‌ای که در سال‌های اخیر زیاد خبرساز شده؛ زندگی لاکچری و پر از فساد مالی و اخلاقی ژن‌های خوبی که هم به رانت‌های اطلاعاتی دسترسی دارند و هم به پول بیت‌المال. و البته پدرهایی که در زمان گرفتار شدن آقازاده‌هایشان مثل آب خوردن می‌توانند به دادشان برسند. به هر حال شاید قضاوت کردن درباره آقازاده زود باشد، اما از همین حالا می‌توان گفت که این سوژه حساس و ملتهب در کنار شیوه روایت معکوس و موسیقی پرحجم و میان‌پرده‌های عجیب و غریب و استفاده وافر از هلی‌شات‌ و... قرار است یک سریال متفاوت‌تر از آنچه این روزها در شبکه نمایش خانگی و وی‌او‌دی‌ها مرسوم شده، پیش روی مخاطب قرار دهد.

سوژه ملتهب

شاید قضاوت‌کردن درباره آقازاده زود باشد، اما از همین حالا می‌توان گفت که این سوژه حساس و ملتهب در کنار شیوه روایت معکوس و موسیقی پرحجم و میان‌پرده‌های عجیب و غریب و استفاده وافر از هلی‌شات‌ و... قرار است یک سریال متفاوت‌تر از آنچه این روزها مرسوم شده، پیش روی مخاطب قرار دهد

yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. نارضایتی عباس موزون از زمان پخش برنامه زندگی پس از زندگی

  2. نظرات برگزیده مخاطبان الف: باید نگران دوقطبی حجاب در جامعه باشیم/ امربه معروف و نهی از منکر شرایط و مراتب دارد/ در ایران با یک جامعه یکدست و یکرنگ مواجه نیستیم

  3. فایل صوتی لو رفته از «عبدالله مهتدی» درباره آرزوی تجزیه ایران

  4. سکوت عقل و فریاد هشتگ ها!

  5. تنها راه پیش پای اقتصاد ایران

  6. بیانیه حوزه علمیه امام خمینی (ره) درباره حواشی انتقال مالکیت یک باغ به آیت‌الله صدیقی

  7. فقر، بزرگی ما را می‌بلعد!

  8. پیشنهاد عجیب افزایش ۲۲درصدی دستمزد کارگران برای ۱۴۰۳ از سوی وزیر کار

  9. پاسخ روابط عمومی مجلس به علم‌الهدی درباره لایحه حجاب/ آیا نیکزاد با قالیباف رقابت می‌کند؟/ روایت کیهان از فایل صوتی جدید ظریف

  10. درخواست صدیقی از دادستانی درباره زمین‌خواری در ازگل/ واکنش دولت به شایعه برکناری مخبر

  11. دیر اما قابل‌توجه ...

  12. هدف قراردادن کشتی اسرائیلی و ناوشکن آمریکایی توسط ارتش یمن

  13. به زودی در این زمین مسکن ملی احداث می شود !

  14. تمجید «عبدالحمید» از حکومت طالبان!

  15. دستگیری عاملان انتشار فیلم درمانگاه قم | نخستین اعترافات متهمان

  16. از سنگ صدا درآمد، از اصلاح‌طلبان نه!

  17. انتقاد روزنامه دولت از زیباکلام/ پیش‌بینی علی مطهری از فراکسیون‌های مجلس آینده

  18. آزمونی بزرگ برای دولت رئیسی

  19. قبور لاکچری

  20. المیرای ۷ ساله کجاست؟!

  21. تورم نقطه به نقطه نسبت به اول سال ۲۲ درصد کم شد/ رشد اقتصادی به ۴.۵ درصد رسید

  22. پشت پرده ادعای جدید گروه «هفت» علیه ایران چیست؟

  23. حکایت چرخی که هزاران بار اختراع می شود!..

  24. آخرین وضعیت مذاکره نمایندگان کارگری و کارفرمایی

  25. افشاگری، تایید و واکنش‌ها

آخرین عناوین