مدیریت ناکارآمد کرونا در ایران/ اقدامات محدودکننده برمی‌گردند؟

گروه اجتماعی الف،   3990418101 ۵۷ نظر، ۰ در صف انتشار و ۱۶ تکراری یا غیرقابل انتشار

اين روزها مديريت ناتمام و ناكارامد ما درباره كرونا واضح تر از آن است كه قابل انكار باشد. تركيبي از تعجيل در عادي سازي و اعمال محدوديت هاي ناكافي شيب كاهشي ابتلا و فوتي هاي ناشي كرونا را تبديل به شيب افزايشي كرده است.

مدیریت ناکارآمد کرونا در ایران/ اقدامات محدودکننده برمی‌گردند؟

به گزارش الف، آمار روزهای اخیر کرونا در ایران نگران‌کننده شده است. مطابق اظهارات سیما سادات لاری، سخنگوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشكي آمار روز  18 تیرماه از فوت 153 نفر بیمار کرونایی در کشور خبر داد. این در حالی است که روز 17 تیرماه حدود 200 مبتلا به کرونا فوت کرده بودند. از زمان ورود کرونا به کشور هرگز چنین آماری ثبت‌نشده بود. همین مسئله نشان‌دهنده وضعیت نامناسب مبتلایان به کروناست.

با توجه به تعداد بیماران بدحال که مطابق آمار روز 18 تیرماه 3309 بوده احتمال اینکه متاسفانه در روزهای آینده وضعیت بدتر شود وجود دارد. افزایش مرگ مبتلایان به کرونا در حالی است که در مقطعی آمار ایران با کشورهایی مانند اسپانیا و ایتالیا مشابهت‌هایی پیداکرده بود اما در حال حاضر آن کشورها به لحاظ آمار مرگ و میر روزانه تک‌رقمی شده‌اند.

تعداد فوتی‌های کرونا در ایتالیا نیز ثابت کننده این امر است که آمار مرگ و میر تک رقمی و به شدت سیر نزولی پیدا کرده است.

عباس عبدی، تحلیل‌گر مسائل اجتماعی درباره مقایسه ایران، اسپانیا و ایتالیا می‌نویسد: آن دو کشور علی‌رغم اوج‌گیری اولیه اکنون به وضعیت سفید نزدیک شده‌اند. درحالی‌که ایران وارد موج دوم شیوه کرونا شده است. مقایسه نمودار تعداد مرگ‌ومیر میان این سه کشور واضح‌تر است. برای این وضعیت احتمالاً می‌توان به دو دلیل اشاره کرد: ‌ اول این‌که آمار رسمی موج اول در ایران با واقعیت تفاوت زیادی دارد... این هزینه انتشار آمار با دقت پایین است. علت دوم اجرای ناقص سیاست مقابله با کرونا از طریق تعطیل کردن امور یا جدایی سازی فیزیکی بود که خیلی کوتاه‌مدت و نیمه انجام شد.

اما کیانوش جهانپور، مدیرکل روابط عمومی وزارت بهداشت به آنا می‌گوید: اتفاقاً دقیق‌ترین قسمت آمار کرونا در هر کشوری به‌خصوص ایران، قسمت آمار فوتی‌هاست، شما اگر آمار مبتلایان را بگویید من می‌گویم قطعاً آمار مبتلایان بیش از این‌هاست و خیلی‌ از افراد مبتلا ممکن است شناسایی نشده باشند و یا فقدان علائم یا علائم خفیف و متوسط و شاید عدم مراجعه جزء مواردی باشد که تست‌اش منفی شده باشد ولی وقتی از فوتی‌ها صحبت می‌کنیم، اغلب بیماران کرونایی که فوت می‌کنند، با مشکلات سیستم تنفسی یا عواقب و عوارض جانبی بیماری فوت می‌کنند که این موضوع به‌قدری شدید می‌شود که فرد دو روز آخر هم شده به بیمارستان مراجعه می‌کند که خیلی از فوتی‌ها در ICU‌ از دنیا می‌روند؛ بنابراین آمار فوتی‌ها چون در بیمارستان جمع‌آوری می‌شود دقیق است.

به‌طورکلی به نظر می‌رسد بعد از چند موج تعطیلات و باز شدن کسب‌وکارها و نادیده گرفتن فاصله‌گذاری اجتماعی و مسافرت‌هایی که مردم داشته‌اند به‌مرور تعداد مبتلایان به کرونا سیر صعودی پیدا کرد. درواقع بازگشایی باشگاه‌ها، آموزشگاه‌ها و برگزاری مراسم‌های عروسی و عزاداری توسط برخی از مردم موجب شد که روند حتی نسبت به‌روزهای اول وخامت بیشتری پیدا کند. یعنی به نظر می‌رسد تغییر سیاست‌گذاری مسئولان و مقامات و از بین رفتن حساسیت مردم موجب شد که رکوردهای جدیدی ثبت شود.

وضعیت بحرانی کرونا در تهران

سخنگوی وزارت بهداشت دیروز تاکید کرد که استان‌های خوزستان، هرمزگان، بوشهر، کرمانشاه، کردستان، ایلام، آذربایجان‌های غربی و شرقی و خراسان رضوی در وضعیت قرمز قرار دارند. وی همچنین گفت: استان‌های تهران، اصفهان، مازندران، گلستان، البرز، کرمان، یزد، سیستان و بلوچستان، همدان و اردبیل در وضعیت هشدار قرار دارند.

یکی از استان‌هایی که وضعیت بسیار نامناسبی دارد تهران است که آمار آن روزبه‌روز نشان‌دهنده افزایش مبتلایان و تعداد فوتی‌ها است.

دکتر علیرضا زالی، فرمانده عملیات مدیریت بیماری کرونا در کلان‌شهر تهران از برگزاری جلسه اضطراری خبر داد. زالی روز 18 تیرماه در حاشیه جلسه ستاد فرماندهی کرونای تهران اظهار کرد: در روزهای اخیر در تهران در وضعیت هشدار بوده‌ایم و وضعیت بسیار شکننده‌ای در این شهر حاکم است، آمار مبتلایان، فوتی‌ها و افراد نیازمند بستری طی 10 روز گذشته به‌صورت صعودی رو به افزایش بوده است.

دکتر علی ماهر، معاون برنامه‌ریزی و نظارت ستاد فرماندهی مقابله با کرونا در تهران نیز با بیان اینکه متأسفانه آمار ابتلا هم در تهران و هم در کشور در حال افزایش است گفت: اگر همین روند ادامه داشته باشد ظرف کمتر از ۱۰ روز آینده دو برابر میزان فعلی تخت‌های بیمارستانی اشغال می‌شود و با مشکل جدی روبرو خواهیم شد.

ماهر بیان اینکه با افزایش آمار ابتلا، درصد اشغال تخت‌ها و میزان بستری بیماران نیز افزایش‌یافته گفت: در این راستا پیشنهاداتی برای افزایش محدودیت‌ها و کنترل بازگشایی‌ها به مقامات بالاتر، ستاد ملی کرونا و وزارت کشور اعلام‌شده که در صورت موافقت بخشی از محدودیت‌ها بازمی‌گردد.

این عضو هیئت‌علمی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی با اشاره به وضعیت تخت‌های تهران، ادامه داد: در حال حاضر تقریباً تمام تخت‌هایی که برای کرونا در نظر گرفته‌شده بود، کاملاً اشغال‌شده، ولی بیمارستان‌ها در حال آزاد کردن تخت‌ها و بخش‌های دیگر هستند. در حال حاضر تقریباً یک‌چهارم تخت‌های دانشگاهی تهران توسط بیماران کرونایی اشغال‌شده که درصد بسیار بالایی است.

محسن هاشمی، رئیس شورای اسلامی شهر تهران روز 17 تیرماه عنوان کرده بود مرگ روزانه حدود 160 نفر بر اثر ابتلا به کرونا نشان می‌دهد مجدداً به زمان اوج‌گیری شیوع کرونا در گذشته نزدیک شده‌ایم و حتی از آن عبور کرده‌ایم.

وی ادامه داد: من آمار روز گذشته در تهران را از بهشت‌زهرا گرفتم که اعلام شد 70 نفر فوتی ناشی از کرونا دفن شده‌اند درحالی‌که در اوایل خرداد به 19نفر رسیده بودیم.

رئیس شورای اسلامی شهر تهران افزود: رعایت کردن نکات بهداشتی و بازگشایی مجدد مراکز مختلف باعث اوج‌گیری دوباره شیوع بیماری شده است؛ مسافران روزانه متروی تهران از مرز یک‌میلیون نفر گذشته و ابتلای کرونا نه‌تنها سالمندان بلکه تمام اقشار جامعه را درگیر کرده است.

با توجه به وضعیتی که از تعداد بیماران کرونا انتشار می‌یابد انتظار می‌رود دوباره تدابیر محدودکننده‌ای جهت کاهش مبتلایان به کرونا توسط مسئولان به اجرا گذاشته شود. این مسئله بخصوص در استان‌هایی که وضعیت نامناسب تری دارد ضروری می باشد.

دیدگاه کاربران

ناشناس۱۵۱۶۱۶۱۰۰:۳۸:۴۵ ۱۳۹۹/۴/۲۰
كشورهايي كه طبق اعلام رييس جمهور مي خواستند از ما الگوي مبارزه با كرونا بگيرند
محمد۱۵۱۶۴۰۵۱۱:۵۳:۲۱ ۱۳۹۹/۴/۲۰
مشاغل با اين وضعيت ترس و بلاتكليفي نميتوانند به كار خود ادامه دهند اگر مثل كشورهاي ديگر قرنطينه سفت وسخت با كمك نيروهاي نظامي ميشد اين فاجعه انساني واقتصادي رخ نميداد والان قضيه كنترل ميشد بايد رييس جمهور استيضاح شود.
ناشناس۱۵۱۶۴۸۴۱۳:۰۳:۵۹ ۱۳۹۹/۴/۲۰
تیترِ {{مدیریت ناکارآمد }} بی انصافیه .
ناشناس۱۵۱۶۱۷۰۰۱:۰۱:۰۱ ۱۳۹۹/۴/۲۰
چرا اون آقایونی که در مشهد و قم مدام با سخنرانی هایشان به دولت فشار می آوردند تا محدودیتها کم شود .. ساکتند و مسئولیت قبول نمی کنند ..
ناشناس۱۵۱۶۴۲۸۱۲:۱۲:۱۵ ۱۳۹۹/۴/۲۰
برو بابا کمتر سیاست زده باش شهرهای دیگر که بدتر هستند
ناشناس۱۵۱۶۴۳۰۱۲:۱۳:۴۱ ۱۳۹۹/۴/۲۰
خیلی بی انصافید یا بی خبرید. کدوم آقایون در مشهد و قم فشار آوردند؟ اونها که زودتر از بقیه برنامه های مذهبی و مساجد را تعطیل کردند و گفتند تابع تصمیمات ستاد کرونا هستند. خود دولت یکدفعه همه چیز رو ول کرد و شد آنچه نباید میشد
ناشناس۱۵۱۶۴۵۰۱۲:۳۰:۲۶ ۱۳۹۹/۴/۲۰
احسنت گل گفتی
ناشناس۱۵۱۶۷۳۲۱۸:۴۴:۰۱ ۱۳۹۹/۴/۲۰
و البته اونهایی هم به سازمان لیگ برای برگزاری بازیهای فوتبال فشار آوردن.
ناشناس۱۵۱۶۱۹۴۰۱:۵۳:۰۸ ۱۳۹۹/۴/۲۰
ببخشید ولی اون موقع هم که ادعا می کردید تعداد مرگ و میر کم است راست نمی گفتید.
ناشناس۱۵۱۶۱۹۷۰۲:۳۲:۳۱ ۱۳۹۹/۴/۲۰
ممکنه بفرمایید در کدام زمینه تا بحال مدیریت کارآمد اعمال شده ؟ فقط حرف حرف حرف
ناشناس۱۵۱۶۲۰۳۰۳:۲۱:۰۸ ۱۳۹۹/۴/۲۰
ممکن است به زودی کشورهای اروپایی هم موج دوم کرونا را تجربه کنند هنوز برای قضاوت زود است .
ناشناس۱۵۱۶۵۸۶۱۵:۰۱:۳۹ ۱۳۹۹/۴/۲۰
روزهای اول اونا غافلگیر شدند و فکر نمی کردند به این همه گیری دچار بشوند اما با مدیریت درستی که کشورهای اروپایی دارند از همین الان اونا آماده رودرویی هستند همه چیز به مدیریت بستگی دارد و ما با اینهمه مدیر ناکارآمد فقط ادعا داریم و بس !!!!
ناشناس۱۵۱۶۲۰۵۰۳:۲۴:۲۰ ۱۳۹۹/۴/۲۰
از شنبه همه چیز درست میشه و عادی میشه ...
داوطلب کنکور دکتری۱۵۱۶۲۱۵۰۴:۳۹:۱۱ ۱۳۹۹/۴/۲۰
ما که خسته شدیم از بس به شما التماس کردیم که با مسئولین امر مذاکره‌ای در خصوص تعویق زمان برگزاری کنکورهای دکتری و کارشناسی ارشد بنمایید. شاید مسئولین وزارت بهداشت فراموش کرده‌اند که جمعیت قابل توجهی از جوانان تحصیل‌کرده این کشور قرار است در پنجشنبه آتی و هفته بعد از آن در آزمون شرکت کنند. برادر عزیز آیا از رعایت پروتکل‌های بهداشتی در استان‌های مرزی و اکثرا محروم مطمئن هستید؟ آیا مطمئن هستید طی چهار الی پنج ساعت برگزاری آزمون در گرما و رطوبت هوای تابستان هیچ داوطلبی ماسک از صورت بر نمی‌دارد؟ آیا اخبار علمی در تایید امکان انتقال ویروس از طریق جریان هوا را مطالعه نموده‌اید؟ اگر همه این موارد را می‌دانید و همچنان اصرار دارید کنکور در این زمان برگزار گردد، لااقل رسما اعلام فرمایید کلیه عواقب به مخاطره انداختن سلامتی این تعداد از دانشجویان را خواهید پذیرفت. باور بفرمایید ما داوطلبین بیش از هر فرد دیگری از تعویق مکرر کنکور ناخشنود هستیم چرا که ماه‌هاست برای کنکور وقت صرف کرده و مطالعه نموده‌ایم. با این حال اولویت ما حفظ سلامتی است و بعد قبولی در کنکور و ادامه تحصیل در مقطع بالاتر. والسلام
حسن۱۵۱۶۲۱۸۰۵:۱۴:۳۳ ۱۳۹۹/۴/۲۰
کرونا روند گسترش خودش رو طی کرد و وزیر بهداشت و رییس جمهور هم در خواب ..بودند.اگر مثل چین و اروپا قرنطینه سخت گیرانه اجرا می کردند زیان اقتصادی به مراتب کمتر می شد.الان کسب و کارها باز هستند اما بازارها خلوته و روند فرسایشی پیدا کرده ولی مثلا در اسپانیا که زمانی روزی ۲۰۰۰ کشته می داد الان به زیر ۱۰ رسیده و مشاغل با اطمینان باز شدن
مهرداد۱۵۱۶۴۹۰۱۳:۱۰:۱۸ ۱۳۹۹/۴/۲۰
سلام قرنطینه سخت مستلزم تامین منابع برای ارزاق مردم و حمایت از مشاغل تعطیل شده است وقتی پولی در کل .. نیست.. باید مشاغل را باز نمود متاسفانه تمام فشار این موضوع را ما کادر درمان تحمل می کنیم
ناشناس۱۵۱۶۲۲۱۰۵:۲۲:۰۶ ۱۳۹۹/۴/۲۰
نمکی ۳ ماه پیش باید استعفا میداد
ناشناس۱۵۱۶۶۷۷۱۷:۲۴:۱۹ ۱۳۹۹/۴/۲۰
بعد چی میشد معجزه هزاره سوم کشور های دیگه چکار می کردند
ناشناس۱۵۱۶۲۲۲۰۵:۲۲:۲۹ ۱۳۹۹/۴/۲۰
کرونا ما را شکست داد
ناشناس۱۵۱۶۲۲۳۰۵:۲۳:۵۹ ۱۳۹۹/۴/۲۰
خوشبحال مسئولان قایم شدن درد معیشت هم ندارن
ناشناس۱۵۱۶۲۲۴۰۵:۲۵:۳۳ ۱۳۹۹/۴/۲۰
ما عقب افتاد.. ..یم. از هر لحاظ اقتصاد بهداشت درمان فرهنگ سیاست و ..
ناشناس۱۵۱۶۳۹۹۱۱:۴۸:۱۸ ۱۳۹۹/۴/۲۰
ما فقط ادعا داریم ادعای پوشالی
ناشناس۱۵۱۶۲۲۵۰۵:۲۶:۳۵ ۱۳۹۹/۴/۲۰
وزارت بهداشت تعطیل باید گردد
ناشناس۱۵۱۶۴۰۹۱۱:۵۶:۵۵ ۱۳۹۹/۴/۲۰
وزارت بهداشت و صدا و سیما هر دوتاشون
مهرداد۱۵۱۶۴۹۶۱۳:۱۵:۳۵ ۱۳۹۹/۴/۲۰
سلام ای کاش فقط یک پنجم ما وزارت بهداشتی ها در این زمان کار می کردید شخصا بعنوان یک پزشک 30 بهمن تا امروز فقط دو روز آنهم اول فروردین و 27 اردیبهشت در محل کار و بیمارستان حاضر نبودم بگذریم از بسیاری از شبها که تا صبح در بیمارستان بوده ایم بجایش تعدادی نفهم به مسافرت رفتند میهمانی گرفتند و شد آنچه نباید می شد
ناشناس۱۵۱۶۲۲۷۰۵:۲۸:۲۹ ۱۳۹۹/۴/۲۰
نمکی ! کو اون دستاوردت که ما رو در دنیا اول میکرد ؟! کو ماسک مجانی ات ؟!
ناشناس۱۵۱۶۴۳۸۱۲:۲۳:۰۶ ۱۳۹۹/۴/۲۰
ایشون در حد توانش خوب انجام داد ولی وقتی تصمیم گرفته شود که کارها باز گردد و مردم هم رعایت نمی کنند ایشون دیگر نمی تواند برای شما پاسخگوی این سهل انگاری ها باشد
ناشناس۱۵۱۶۲۲۹۰۵:۳۱:۴۷ ۱۳۹۹/۴/۲۰
تهرانی ها در موضوع کرونا بی .. ترین و .. ترین قشر بودند که با مسافرت و بی توجهی باعث به وجود آمدن این بحث شدند.
ناشناس۱۵۱۶۴۹۹۱۳:۱۸:۴۹ ۱۳۹۹/۴/۲۰
دوست عزیز اگر از تهران کسی اومد شهر شما به احتمال زیاد همشهریت بوده
ناشناس۱۵۱۶۲۳۷۰۶:۳۷:۱۵ ۱۳۹۹/۴/۲۰
مدیریت ناکارآمد فشل
ناشناس۱۵۱۶۲۴۴۰۶:۵۸:۱۱ ۱۳۹۹/۴/۲۰
# به _ مدد _ مسئولان _ بی خیال _ کرونا _ ما _ را _ شکست _ داد
ناشناس۱۵۱۶۲۴۵۰۶:۵۹:۱۹ ۱۳۹۹/۴/۲۰
دو ماه قرنطینه کامل چاره کار ولی بی تدبیری و بی لیاقتی و غرور مسئولان مانع اجرای آن است که البته دیگه بخواهند هم نمیتوانند و کرونا ضربات شدیدی خواهد زدـ
ناشناس۱۵۱۶۵۹۶۱۵:۱۵:۴۴ ۱۳۹۹/۴/۲۰
دو ماه که هیچ دو سال هم قرنطینه بشیم اما بعد دو سال دوباره هیچ کسی ماسک نزنه یا فاصله رو رعایت نکنیم برمیگردیم سر جای اول!
ناشناس۱۵۱۶۲۴۶۰۶:۵۹:۲۹ ۱۳۹۹/۴/۲۰
در زمینه کنترل کرونا مایه عبرت هستیم در دنیا
ناشناس۱۵۱۶۶۵۰۱۶:۳۵:۳۴ ۱۳۹۹/۴/۲۰
و خیلی چیزهای دیگه
ناشناس۱۵۱۶۲۴۷۰۷:۰۰:۲۲ ۱۳۹۹/۴/۲۰
نمکی و روحانی استعفا دهند
خداوکیلی به روحانی رای دادم .۱۵۱۶۳۹۶۱۱:۴۵:۱۵ ۱۳۹۹/۴/۲۰
اگر روحانی با اتمام دوره ریاست جمهوری اش ، برود ، این جفای به ملت است . مجلس باید با طرح عدم کفایت او ، او را برکنار و عزل کند .
ناشناس۱۵۱۶۴۱۲۱۱:۵۸:۱۲ ۱۳۹۹/۴/۲۰
نمکی و روحانی باید برکنار شوند
ناشناس۱۵۱۶۲۶۵۰۸:۳۵:۴۹ ۱۳۹۹/۴/۲۰
روحانی ایتالیا و اسپانیا رو مسخره می کرد که بیمار تو راهرو بستری می کنند . نمی دونست ممکنه یه روزی تو بیمارستان دولتی ما ، توی پارکینگ به بیماران کرونایی اکسیژن وصل کنند .
از تهران۱۵۱۶۳۱۳۰۹:۵۱:۱۹ ۱۳۹۹/۴/۲۰
به عنوان یک مادر به وزارت آموزش و پرورش هم تماس گرفته ام که سنجش کلاس اولی ها باید حذف بشه. دخترم کلاس اولی هست و البته در مدرسه غیرانتفاعی ولی چون خودم دوره بیماری را پشت سر گذاشتم دیگر حاضر نیستم در مکانهای عمومی حتی حاضر بشم چه برسه مدرسه و سنجش فقط آنلاین چون کسی که کسالت و بیماری داشته میتونه بفهمه من چی میگم خواهشا این نکته رو هم پیگیری بفرمایین
ناشناس۱۵۱۶۳۲۲۱۰:۰۰:۵۸ ۱۳۹۹/۴/۲۰
درامریکا مرگ ومیر کرونا ناشی ازبی کفایتی ترامپه!درایران همه گیری مجدد تقصیر مردمه
ناشناس۱۵۱۶۴۰۴۱۱:۵۲:۴۰ ۱۳۹۹/۴/۲۰
اگر اون تعداد تستی که توی آمریکا گرفته شده ، در ایران گرفته میشد ، مشخص میشد که .. ما رتبه نخست دنیا هستیم
ناشناس۱۵۱۶۴۰۷۱۱:۵۵:۰۶ ۱۳۹۹/۴/۲۰
خیلی باحال بود لایک داری دمت گرم
ناشناس۱۵۱۶۴۱۳۱۱:۵۹:۰۹ ۱۳۹۹/۴/۲۰
خب که چی؟
ناشناس۱۵۱۶۵۹۹۱۵:۱۸:۰۹ ۱۳۹۹/۴/۲۰
و البته از نظر شما فراگیری کرونا توی ایران تقصیر دولته و توی آمریکا تقصیر ترامپ نیست!
رضا۱۵۱۶۳۳۱۱۰:۰۵:۰۰ ۱۳۹۹/۴/۲۰
فرصت سوزی و تحمیل هزینه اضافه بر جیب ملت مهمترین توانمندی مسئولان است.
ناشناس۱۵۱۶۳۸۸۱۱:۳۸:۳۶ ۱۳۹۹/۴/۲۰
یکی از مهم ترین دلایل شیوع گسترده کرونا بازگشایی مدارس از خرداد ماه و برگزاری امتحانات حضوری نهم و دوازدهم بود.تعداد زیادی از کادر مدارس و معلمان و دانش آموزان به این بیماری مبتلا شدند و به خانواده های خود منتقل کردند.از کادر مدارس و مدیران مدارس نیز چند نفر فوت کردند ولی متاسفانه هیچ بررسی خاص و کارشناسی روی این مساله صورت نگرفته است.از عزیزان سایت الف خواهشمندم که در این مورد یک گزارش تهیه نمایند.همسر بنده معاون آموزشی یکی از دبیرستان هاست که در امتحانات حضوری نهم به کرونا مبتلا شد و به پسرم نیز منتقل کرد.دو نفر از همکاران ایشان نیز مبتلا شدند.همین طور یکی از مدیران مقطع ابتدایی در شهرستان محل ما در اثر کرونا فوت کردند.در یکی از شهرستان های جنوبی نیز معلمی باردار در اثر کرونا از دنیا رفتند و .. همه این اتفافات تلخ پس از بازگشایی مدارس و برگزاری امتحانات حضوری رخ داد. اخیرا هم بازگشایی کامل مدارس از پانزده شهریور مطرح شده که با توجه به تراکم بالای کلاس ها و مدارس ما و استاندارد نبودن کلاسها،سالن و حیاط مدارس و اشکالات جدی سرویس های بهداشتی و آبخوری ها و فقدان امکانات بهداشتی در مدارس قطعا با شیوع بسیار گسترده در بین دانش آموزان و کادر مدرسه و انتقال این بیماری از فرزندان به خانواده ها مواجه خواهیم شد.در چنین شرایط وخیمی بازگشایی مدارس امری نادرست و بسیار خطرناک است.گفته می شود که مدارس غیردولتی مهم و سرشناس به وزارت آموزش و پرورش فشار جدی وارد کرده اند و علت اصلی بازگشایی مدارس،فشار و اعمال نفوذ مدیران مدارس غیردولتی هستند تا ضرر مالی آنها کم شود ولی وجدان و انسانیت حکم میکند که وزارت آموزش و پرورش زیر بار این فشارهای غیراخلاقی نرود و از بازگشایی مدارس منصرف شده و تدریس مجازی و یا تلویزیونی را در سال آتی جایگزین تدریس حضوری نماید.عقب ماندگی تحصیلی قابل جبران است اما اگر دانش آموز یا معلم یا هر فرد دیگری جان خود را در اثر کرونا از دست دهد قابل جبران نیست.
محمد۱۵۱۶۴۱۹۱۲:۰۳:۴۷ ۱۳۹۹/۴/۲۰
اگر در ابتداي كار حتي همين حالا به جاي خنديدن وقرون وسطايي ناميدن قرنطينه اجباري آنرا اجرا ميكردند الان هم وضع سلامت خوب بود هم اقتصاد مريض ما ميچرخيد، بايد نيروهاي نظامي در حال حاضر اوضاع را كنترل كنند ، دولت جز نخوت وخود بزرگ بيني و ناكارآمدي چيزي ندارد.
ناشناس۱۵۱۶۴۵۲۱۲:۳۱:۴۹ ۱۳۹۹/۴/۲۰
لطفا امتحان حضوري تيزهوشان هم كه قرار است٢٧تير ماه برگزار شود پيگيري كنيد.
ناشناس۱۵۱۶۴۵۵۱۲:۳۲:۳۱ ۱۳۹۹/۴/۲۰
آقای روحانی ازت تمنا دارم هر چه سریعتر استعفا بده
ناشناس۱۵۱۶۵۰۰۱۳:۲۳:۳۳ ۱۳۹۹/۴/۲۰
در همه موارد کشور و مردم به امان خدا ول شده اند، ظلمه اگر شخصی که متخصص کاری نباشد آن کار را که با سرنوشت مردم سر وکار دارد را در دست بگیرد و خدا دشمن ظالمانه،
ناشناس۱۵۱۶۶۴۲۱۶:۱۵:۴۲ ۱۳۹۹/۴/۲۰
مردم رعایت کنند دولت هر ایرانی را براش یک مامور بگزارد که پروتکل را رعایت کند
ناشناس۱۵۱۶۶۴۶۱۶:۲۵:۲۰ ۱۳۹۹/۴/۲۰
اینهای که از استعفا حرف می زنند چون همین انسانهای بی مسئول یک مسئول را اعتماد به نفس از بین می برند تا نتواند کارکند همیشه زیر گوش وزیر بهداشت رئیس جمهور بگویید استفا بده این فرد به نظر شما چه کارایی داشته باشد کشور چه فشار خارجی چه مشکلات تحریم باید بتواند تحمل کند همین مسئولین این کشور بچه های این کشور هستند خدا را خوش نمی آید ما در کشورمان نعمت فراوان ولی اسرا ف زیا د در انرژی به اندازه یک قاره مصرف می کنیم در مواد غذایی به اندازه 15 میلیون دور ریزی در سال داریم
ناشناس۱۵۱۶۶۸۲۱۷:۲۸:۵۶ ۱۳۹۹/۴/۲۰
حدود 150 میلیون نفر در دنیا بیکار شدند لابد اینم تقصیر ایرانه
ناشناس۱۵۱۶۷۹۷۲۰:۰۴:۵۲ ۱۳۹۹/۴/۲۰
وزارت بهداشت فریاد خودش را زد؛ اما مردم و مسئولان هنوز هم آمادگی قرنطینه‌ی بلندمدت را ندارند!!! بنظرم هیچ دلیلی وجود ندارد جلسه‌های علنی مجلس به صورت حضوری برگزار بشود! هیچ دلیلی وجود ندارد مسئول محترمی که برای افتتاح می‌رود با هیات همراه برود! هیچ دلیلی وجود ندارد دانشگاه ها و مدارس در پاییز حضوری باشند و و.. باید یک مطلب را باور کنیم:‌ کرونا حداقل تا یک سال دیگر در میان ما هست. دنیای قبل از کرونا تمام شده و دنیای جدیدی شروع می‌شود. پس بی‌خیال‌شدن، دسته‌جمعی رفتن شمال و جوج زدن، عروسی و عزا گرفتن به‌معنی کشتن هم‌وطنان‌مان است! این عروسی نیست که ما می‌گیریم،‌ که نتیجه‌اش عزادارشدن فک و فامیل خواهد بود. الف وظیفه‌داری تبلیغ کنی! برای اینکه با تبلیغ تو شاید یکی دو نفر بیشتر زنده بمانند، شاید!
ناشناس۱۵۱۶۹۱۱۲۳:۱۷:۴۳ ۱۳۹۹/۴/۲۰
این نتیجه مسخره کردن بعضی از کشور هاست به جای دلداری دادن به آنها از عدم کفایت آن ها سخن به میان می آمد پس چرا حالا سکوت حاکمه
ناشناس۱۵۱۶۹۱۲۲۳:۲۲:۱۴ ۱۳۹۹/۴/۲۰
آنکه می گفت حاضریم تجربیات خود را در اختیار کشور ها قرار دهیم روزهاست که در سکوت به سر میبرند از قدیم گفتند : ««اگر بیل زنی باغچه خودتو بیل بزن !!!!»»
yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. نظرات برگزیده مخاطبان الف: باید نگران دوقطبی حجاب در جامعه باشیم/ امربه معروف و نهی از منکر شرایط و مراتب دارد/ در ایران با یک جامعه یکدست و یکرنگ مواجه نیستیم

  2. فایل صوتی لو رفته از «عبدالله مهتدی» درباره آرزوی تجزیه ایران

  3. سکوت عقل و فریاد هشتگ ها!

  4. تنها راه پیش پای اقتصاد ایران

  5. بیانیه حوزه علمیه امام خمینی (ره) درباره حواشی انتقال مالکیت یک باغ به آیت‌الله صدیقی

  6. فقر، بزرگی ما را می‌بلعد!

  7. پیشنهاد عجیب افزایش ۲۲درصدی دستمزد کارگران برای ۱۴۰۳ از سوی وزیر کار

  8. پاسخ روابط عمومی مجلس به علم‌الهدی درباره لایحه حجاب/ آیا نیکزاد با قالیباف رقابت می‌کند؟/ روایت کیهان از فایل صوتی جدید ظریف

  9. درخواست صدیقی از دادستانی درباره زمین‌خواری در ازگل/ واکنش دولت به شایعه برکناری مخبر

  10. دیر اما قابل‌توجه ...

  11. هدف قراردادن کشتی اسرائیلی و ناوشکن آمریکایی توسط ارتش یمن

  12. به زودی در این زمین مسکن ملی احداث می شود !

  13. تمجید «عبدالحمید» از حکومت طالبان!

  14. دستگیری عاملان انتشار فیلم درمانگاه قم | نخستین اعترافات متهمان

  15. انتقاد روزنامه دولت از زیباکلام/ پیش‌بینی علی مطهری از فراکسیون‌های مجلس آینده

  16. آزمونی بزرگ برای دولت رئیسی

  17. قبور لاکچری

  18. المیرای ۷ ساله کجاست؟!

  19. تورم نقطه به نقطه نسبت به اول سال ۲۲ درصد کم شد/ رشد اقتصادی به ۴.۵ درصد رسید

  20. پشت پرده ادعای جدید گروه «هفت» علیه ایران چیست؟

  21. حکایت چرخی که هزاران بار اختراع می شود!..

  22. آخرین وضعیت مذاکره نمایندگان کارگری و کارفرمایی

  23. افشاگری، تایید و واکنش‌ها

  24. یمنی ها فراتر از تصور !

  25. واکنش صدیقی به موضوع زمین‌خواری در حوزه‌علمیه ازگل: امضا‌یم جعل شده؛ دادستان ورود کند

آخرین عناوین