سومین عرضه اولیه بورس روز چهارشنبه در نماد «ولپارس»

گروه اقتصادی الف،   3990416176

طبق اعلام بورس اوراق بهادار تهران، سومین عرضه اولیه سال جاری بورس مربوط به شرکت لیزینگ پارسیان در نماد «ولپارس» در روز چهارشنبه ۱۸ تیرماه خواهد بود.

به گزارش فارس، با توجه به اقبال مردم به سرمایه‌گذاری در بورس اوراق بهادار تهران و افزایش بی‌رویه شاخص کل بورس تهران و همچنین سرازیر شدن نقدینگی سرگردان بازار به سمت بورس تهران، همان گونه که قبلاً اعلام شده است مسئولان بورس می‌خواهند، زمینه عرضه اولیه شرکت‌ها را در بورس فراهم کنند تا هم عمق بازار بیشتر شود و هم بتوانند اشتهای سیری‌ناپذیر تقاضا برای خرید سهام تا حدی پاسخ دهند.

در این زمینه براساس اطلاعیه رسمی که از سوی مدیر عملیات بازار در بورس اوراق بهادار تهران صادر شده است، عرضه اولیه سهام شرکت لیزینگ پارسیان با نماد معاملاتی «ولپارس در روز چهارشنبه 18 تیر 99 به تعداد 400 میلیون سهم معادل 20 درصد از سهام شرکت لیزینگ پارسیان به عنوان پانصد و چهلمین شرکت در فهرست شرکت‌های پذیرفته شده در بورس اوراق بهادار تهران در بخش واسطه‌گری مالی به جز تأمین وجوه بیمه و بازنشستگی در گروه سایر واسطه‌گری‌های مالی و طبقه اجاره‌داری مالی در فهرست نرخ‌های بازار دوم و با نماد «ولپارس» به شیوه ثبت سفارش جهت کشف قیمت عرضه می‌شود.

همچنین در این گزارش آمده است حداکثر سهم هر کد حقیقی و حقوقی 300 سهم و سقف قیمت 3200 ریال خواهد بود. همچنین تعداد 335 میلیون سهم از کل سهام قابل عرضه در فرایند کشف قیمت جهت عرضه به عموم به غیر از صندوق‌های سرمایه‌گذاری در روز چارشنبه اختصاص خواهد یافت و تعداد 65 میلیون سهم نیز صرفا به صندوق‌های سرمایه‌گذاری در روز معاملاتی شنبه 21 تیرماه به قیمت کشف شده در روز عرضه اختصاص خواهد یافت. 

به گزارش فارس، در حالی که تا سال گذشته بیشترین مشارکت  کنندگان در خرید عرضه اولیه سهام در روز به 500 هزار نفر می‌رسید، در آخرین عرضه اولیه چهارشنبه قبل که مربوط به هلدینگ سرمایه‌گذاری سیمان در نماد «سیتا» بود، بیش از 4.5 میلیون نفر از شهروندان ایرانی برای خرید این سهام مشارکت کردند. 

با توجه به استقبال گسترده مردم سامانه معاملات بورس معمولاً با کندی عملکرد مواجه می‌شود و به خاطر همین امر عرضه‌های اولیه در روز چهارشنبه انجام می‌شود تا کارهای تخصیص سهام و تسویه معاملات در2 روز پنج‌نشبه و جمعه که بازار بسته است، انجام شود و سامانه معاملات بازار برای روز شنبه آماده شود.

yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. نظرات برگزیده مخاطبان الف: باید نگران دوقطبی حجاب در جامعه باشیم/ امربه معروف و نهی از منکر شرایط و مراتب دارد/ در ایران با یک جامعه یکدست و یکرنگ مواجه نیستیم

  2. فایل صوتی لو رفته از «عبدالله مهتدی» درباره آرزوی تجزیه ایران

  3. سکوت عقل و فریاد هشتگ ها!

  4. تنها راه پیش پای اقتصاد ایران

  5. بیانیه حوزه علمیه امام خمینی (ره) درباره حواشی انتقال مالکیت یک باغ به آیت‌الله صدیقی

  6. فقر، بزرگی ما را می‌بلعد!

  7. پیشنهاد عجیب افزایش ۲۲درصدی دستمزد کارگران برای ۱۴۰۳ از سوی وزیر کار

  8. پاسخ روابط عمومی مجلس به علم‌الهدی درباره لایحه حجاب/ آیا نیکزاد با قالیباف رقابت می‌کند؟/ روایت کیهان از فایل صوتی جدید ظریف

  9. درخواست صدیقی از دادستانی درباره زمین‌خواری در ازگل/ واکنش دولت به شایعه برکناری مخبر

  10. دیر اما قابل‌توجه ...

  11. نارضایتی عباس موزون از زمان پخش برنامه زندگی پس از زندگی

  12. هدف قراردادن کشتی اسرائیلی و ناوشکن آمریکایی توسط ارتش یمن

  13. به زودی در این زمین مسکن ملی احداث می شود !

  14. تمجید «عبدالحمید» از حکومت طالبان!

  15. دستگیری عاملان انتشار فیلم درمانگاه قم | نخستین اعترافات متهمان

  16. انتقاد روزنامه دولت از زیباکلام/ پیش‌بینی علی مطهری از فراکسیون‌های مجلس آینده

  17. آزمونی بزرگ برای دولت رئیسی

  18. قبور لاکچری

  19. المیرای ۷ ساله کجاست؟!

  20. تورم نقطه به نقطه نسبت به اول سال ۲۲ درصد کم شد/ رشد اقتصادی به ۴.۵ درصد رسید

  21. پشت پرده ادعای جدید گروه «هفت» علیه ایران چیست؟

  22. حکایت چرخی که هزاران بار اختراع می شود!..

  23. آخرین وضعیت مذاکره نمایندگان کارگری و کارفرمایی

  24. افشاگری، تایید و واکنش‌ها

  25. یمنی ها فراتر از تصور !

آخرین عناوین