پلیس فتا: در تراکنش‌های بانکی ۱۵ ثانیه آخر رمز دوم را وارد کنید

گروه اجتماعی الف،   3990416094

معاون اجتماعی پلیس فتا ناجا درباره مسابقات تلویزیونی و رمزهای یک بار مصرف هشدار داد.

پلیس فتا: در تراکنش‌های بانکی ۱۵ ثانیه آخر رمز دوم را وارد کنید

به گزارش میزان، سرهنگ رامین پاشایی در پاسخ به این سوال که استفاده کاربران از رمزهای یک بار مصرف (پویا) در کاهش جرائم کلاهبرداری اینترنتی تاثیر داشت، گفت: از زمانی که رمزهای یک بار مصرف فعال شد، میزان جرائم فیشینگ (کلاهبرداری اینترنتی) کاهش یافت.

وی افزود:، اما استفاده از رمزهای پویا هم ضوابط خاص خود را دارد. نکته اول در این باره این است که شهروندان باید دقت کنند که وارد سایت‌های جعلی نشوند و فقط از دامنه «ir» استفاده کنند.

سرهنگ پاشایی اظهار کرد: دومین نکته‌ای که باید رعایت شود این است که رمزهای یک بار مصرف را در ۱۵ الی ۲۰ ثانیه آخر وارد درگاه اینترنتی کنند تا کلاهبرداران فرصت کافی برای سواستفاده نداشته باشند.

این مقام انتظامی بیان کرد: سومین مرحله، نصب افزونه‌های ضدفیشینگ در تلفن همراه است که این نرم افزارها با بررسی درگاه‌های اینرنتی هنگام تراکنش بانکی، تشخیص می‌دهند که درگاه جعلی است و از اقدام بانکی جلوگیری می‌کند.

برنده شدن در مسابقات تلویزیونی شگرد جدید کلاهبرداران

معاون اجتماعی پلیس فتا ناجا گفت: کلاهبرداری هیچوقت تمام نمی‌شود و در بیشتر موارد شگرد کلاهبرداری تغییر می‌یابد؛ بنابراین نمی‌توان انتظار داشت دیگر کسی قربانی کلاهبرداری نشود، اما با آموزش می‌توان از تعداد مالباختگان کاست.

وی افزود: در گذشته کلاهبرداران از تماس تلفنی یا ارسال پیامک استفاده می‌کردند، اما در حال حاضر کلاهبرداری از طریق ادعای برنده شدن در مسابقات تلویزیونی مطرح است.

معاون اجتماعی پلیس فتا ناجا درباره نوع شگرد این کلاهبرداری اظهار کرد: در بررسی‌های همکاران ما مشخص شد سودجویان، با افراد از طریق تماس صوتی در اپلیکیشن واتس اپ ارتباط برقرار می‌کنند.

وی افزود: آن‌ها در این تماس ها، صدای مجریان معروف را با نرم افزارهای خاص، تقلید کرده و ادعا می‌کنند شما در یک مسابقه تلوزیونی برنده شده اید. همچنین مواردی اعلام شده در آن‌ها صدای تشویق حضار و استدیو نیز تقلید شده است. بیشتر افراد وقتی صدای آشناس چهره‌های معروف را می‌شوند، اقناع شده و گول می‌خورند.

سرهنگ پاشایی گفت: پس از اینکه شما را در یک فضای دروغین مسابقه‌ای قرار می‌دهند؛ شما را برنده اعلام می‌کنند و از زبان وزیر ارتباطات یاسایر چهره‌ای نام آشنا، از شما خواسته می‌شود برای دریافت جایزه نقدی، شماره کارت، شماره حساب و سایر اطلاعات شخصی کارت اعتباری خود مانند رمز دوم و کد اعتبارسنجی (CCV۲) را در اختیار این برنامه قرار دهید و در اینصورت است که کارت بانکی شما خالی می‌شود.این مقام انتظامی درباره اهمیت آموزش اظهار کرد: اگر مردم از قبل، هوشیار باشند گول این افراد را نمی‌خوردند. به عنوان مثال اگر فردی از این طریق با شما تماس گرفت ابتدا باید متوجه باشید که اصلا در این برنامه ثبت نام کرده اید یا خیر، زیرا شرکت در این برنامه‌های دارای ضوابط خاصی است.

وی افزود: همچنین مهم‌ترین نکته این است که اگر قرار باشد فردی برای شمال پول واریز کند، تنها نیازمند شماره کارت یا شماره حساب است، نه دیگر اطلاعات شخصی حساب بانکی شما؛ بنابراین هیچوقت اطلاعات دیگر کارت خود را در اختیار افراد دیگر قرار ندهید.

سرهنگ پاشایی بیان کرد: شهروندان به این نکته توجه داشته باشند که اگر کسی تقاضای رفتن به عابربانک برای انتقال وجه از شما را داشت، قطعا کلاهبرداری است.

yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. نظرات برگزیده مخاطبان الف: باید نگران دوقطبی حجاب در جامعه باشیم/ امربه معروف و نهی از منکر شرایط و مراتب دارد/ در ایران با یک جامعه یکدست و یکرنگ مواجه نیستیم

  2. فایل صوتی لو رفته از «عبدالله مهتدی» درباره آرزوی تجزیه ایران

  3. سکوت عقل و فریاد هشتگ ها!

  4. تنها راه پیش پای اقتصاد ایران

  5. بیانیه حوزه علمیه امام خمینی (ره) درباره حواشی انتقال مالکیت یک باغ به آیت‌الله صدیقی

  6. فقر، بزرگی ما را می‌بلعد!

  7. پیشنهاد عجیب افزایش ۲۲درصدی دستمزد کارگران برای ۱۴۰۳ از سوی وزیر کار

  8. پاسخ روابط عمومی مجلس به علم‌الهدی درباره لایحه حجاب/ آیا نیکزاد با قالیباف رقابت می‌کند؟/ روایت کیهان از فایل صوتی جدید ظریف

  9. درخواست صدیقی از دادستانی درباره زمین‌خواری در ازگل/ واکنش دولت به شایعه برکناری مخبر

  10. دیر اما قابل‌توجه ...

  11. هدف قراردادن کشتی اسرائیلی و ناوشکن آمریکایی توسط ارتش یمن

  12. به زودی در این زمین مسکن ملی احداث می شود !

  13. تمجید «عبدالحمید» از حکومت طالبان!

  14. دستگیری عاملان انتشار فیلم درمانگاه قم | نخستین اعترافات متهمان

  15. انتقاد روزنامه دولت از زیباکلام/ پیش‌بینی علی مطهری از فراکسیون‌های مجلس آینده

  16. آزمونی بزرگ برای دولت رئیسی

  17. قبور لاکچری

  18. المیرای ۷ ساله کجاست؟!

  19. تورم نقطه به نقطه نسبت به اول سال ۲۲ درصد کم شد/ رشد اقتصادی به ۴.۵ درصد رسید

  20. پشت پرده ادعای جدید گروه «هفت» علیه ایران چیست؟

  21. حکایت چرخی که هزاران بار اختراع می شود!..

  22. آخرین وضعیت مذاکره نمایندگان کارگری و کارفرمایی

  23. افشاگری، تایید و واکنش‌ها

  24. یمنی ها فراتر از تصور !

  25. واکنش صدیقی به موضوع زمین‌خواری در حوزه‌علمیه ازگل: امضا‌یم جعل شده؛ دادستان ورود کند

آخرین عناوین