ماموریت‌های پنج‌گانه برای مقابله با خطرناك ترين دوران فلسطيني ها

گروه جهان الف،   3990416092

«به نظر می‌رسد شرایط کنونی خطرناک‌ترین مرحله برای فلسطینی‌ها است و آنها باید به دنبال راه حلی برای عبور از این بحران باشند و ماهیت تقابل تاریخی با رژیم صهیونیستی را به جایگاه اول خود برگردانند.»

ماموریت‌های پنج‌گانه برای مقابله با خطرناك ترين دوران فلسطيني ها

به گزارش الف، پایگاه خبری المیادین در مقاله‌ای که در آن به بررسی  تحولات اخیر فلسطین پرداخته است، نوشت فلسطینیان باید پنج اقدام مهم را برای مقابله با شرایط کنونی در دستور کار قرار دهند.

1-   پایان دادن به شکاف داخلی و احیای وحدت ملی 

المیادین پایان دادن به شکاف را  ماموریت اساسی برای مقابله با پروژه‌های اشغالگری و توطئه‌های جریانهای امپریالیستی و مرتجع دانست و تاکید کرد که فلسطینی‌ها در طول تاریخ شامل گروه‌های متعددی از لیبرال‌ها و ملی‌گرا و بورژواها می‌شدند تا اینکه گروه‌های اسلامگرا در این کشور پدید آمدند. با وجود تمامی اختلافات ایدئولوژیک، اما به نظر می‌رسد همه این گروه‌ها بر ماهیت تقابل با دشمن صهیونیستی و اشغالگری آن اتفاق نظر دارند، اما باید اختلاف‌نظر در رویکردهای مختلف کنار گذاشته شود، چرا که هر گاه که شکاف‌ها و گسست اجتماعی میان گروه‌های فلسطینی افزایش پیدا می‌کند، زمینه بیشتری برای اجرای سیاستهای امپریالیستی و صهیونیستی و رویکردهای مرتجعانه عربی ایجاد می‌شود.

2-      احیای مجدد جنبش آزادی‌بخش فلسطین 

ولید الهرش نویسنده این مقاله می‌افزاید که جنبش آزادیبخش فلسطین و تشکیلات خودگردان دو گروه مستقل هستند و ایجاد تمایز بین آنها مأموریت دوم برای مقابله با رویکردهای صهیونیستی است. تشکیل جنبش آزادیبخش بر اساس فداکاری‌های زیادی بود که در روند تقابل با توطئه‌های اسرائیلی صورت گرفت و ملت فلسطین آن را تنها نماینده مشروع خود می دانند. لذا نقش جنبش آزادیبخش نباید در تجمع گروه‌های مختلف یا رایزنی‌های محدود منحصر شود بلکه باید نقشی که تشکیلات خودگردان آن را مصادره کرده، بازپس گرفته شود تا رویکرد آزادسازی فلسطین به عنوان یکی از ماموریت‌های اساسی این جنبش توسعه پیدا کند.

3-      اعتبار بخشی به رهبران فلسطینی

بر اساس این گزارش، اعتماد سازی مجدد میان ملت و رهبران فلسطین یک مأموریت ضروری و اساسی به شمار می‌رود. شخصیت های فلسطینی در حال حاضر تنها بر روی موسسات بین‌المللی و فشار کشورهای مختلف و عقب‌نشینی موقت تصمیم‌سازان رژیم صهیونیستی از اجرای پروژه الحاق کرانه باختری به سرزمین‌های اشغالی حساب کرده‌اند و امیدوارند که مناسبات آنها با چپ‌گرایان صهیونیستی  مثمر ثمر واقع شود، این در حالی است که همواره سابقه چنین اعتمادهایی با شکست مواجه شده و سازش‌هایی را به وجود آورده که تحرکات عملیاتی در عرصه میدانی را تضعیف کرده و باعث شده شخصیت‌های فلسطینی تکیه بر ملت را از دست بدهند و جلوی مقاومت مردمی در برابر اشغالگران را بگیرند.

به نوشته المیادین به این ترتیب ملت فلسطین نیز شخصیت های سیاسی خود را متناسب با آرمانهای سیاسی و ملی خود نمی‌دانند، زیر پرونده‌هایی نظیر موضوع آوارگان و قدس و محاصره نوار غزه و تشکیل دولت فلسطین با هیچ نوع پیشرفتی مواجه نبوده و رویکرد مقاومت در برابر اشغالگران به صورت غیر منظم و با تصمیم‌گیری‌های انفرادی دنبال شده است.

الهرش می‌افزاید که اعتماد سازی مجدد میان شخصیت‌های فلسطینی و ملت فلسطین از طریق ایجاد خیزش در مأموریت‌های مبارزاتی و مقاومت و مردمی و  درج آن در برنامه‌های کاری دفتر سیاسی و کمیته مرکزی احزاب و گروه‌های مختلف می‌‌تواند در روند مقابله با توطئه‌های صهیونیستی در فلسطین مفید باشد.

4-      احیای مبارزات اجتماعی

المیادین در گزارش خود می نویسد که حقوق مدنی و مبارزات اجتماعی و دموکراتیک متفاوت از درگیری‌های ملی‌گرایانه با رژیم صهیونیستی نیست، لذا می‌توان مقاومت ملت فلسطین را در این عرصه تقویت کرده و با ایجاد اقتصاد مقاوم ملی در مرحله انتفاضه راه را بر فشارهای تل‌آویو ضد گروه‌های فلسطینی بست. در این راستا شخصیت‌های سیاسی فلسطینی باید  رویکردهای مردمی را مورد احترام قرار داده و ساختار‌های عدالت اجتماعی را رعایت کنند و روند مبارزه با اشغالگران را تقویت کنند تا بتوانند حقوق مدنی و اجتماعی ملت فلسطین را تضمین کنند.

5-      مبارزه با عادی‌سازی روابط رژیم‌های عربی با صهیونیست‌ها

به نوشته المیادین، پنجمین مأموریت مهم در روند تقابل با رژیم صهیونیستی و مقابله با ابزارهای آن مبارزه با روند عادی‌سازی روابط رژیم‌های عربی با صهیونیست‌ها است. این در حالی است که طی دوره اخیر عادی سازی به شکلی متوالی و مهندسی شده پیش می‌رود و به یک پدیده تحریک‌آمیز تبدیل شده است. این پدیده دیگر منحصر به دولت‌های مرتجع و خائن نیست، بلکه شخصیت‌ها و کانال‌ها و احزاب مختلف سیاسی و غیر سیاسی را نیز شامل شده و حتی به سریال های تلویزیونی و مسابقات ورزشی و فعالیت های فرهنگی و هنری  و علمی نیز راه پیدا کرده است.

بنا بر این گزارش خطرات عادی سازی روابط در درجه اول شامل برداشتن موانع روانی میان اشغالگران و ملت عربی است و در درجه دوم باعث از بین بردن آرمان فلسطین می شود. البته باید به این نکته توجه داشت که در روند مبارزه با عادی سازی، نباید اتهامات را متوجه ملت‌های عربی کرد، چرا که فلسطینیان در  تغییر روند خفت بار کنونی به حمایت ملت‌های عربی از آرمان فلسطین نیازمند هستند،  لذا باید این نکته را به ملت‌ها فهماند که مصیبت‌های آنها در نتیجه رفتارهای دولت‌هایی است که با عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی به آرمان فلسطین خیانت می کنند و در مسیر خدمت به آمریکا و واگذاری امتیازات سیاسی مختلف بدون کسب امتیاز قابل توجه برای خود و امت اسلام قدم بر می‌دارند.

 

به اعتقاد این تحلیلگر مسایل منطقه‌ای به نظر می‌رسد در حال حاضر مهم‌ترین مأموریت گرفتن حق تعیین سرنوشت و بازگشت آوارگان و ایجاد دولت فلسطینی است، لذا فلسطینیان باید روند مناقشه تاریخی عربی-  صهیونیستی را به روال عادی خود برگردانند و به ملت‌های منطقه بفهمانند که بعد از گذشت ۲۷ سال از امضای توافق اسلو،  توطئه‌های اشغالگران ضد ملت فلسطین افزایش پیدا کرده و فلسطینیان در بحران واقعی گرفتار شده‌اند.

المیادین در پایان این مقاله تاکید می کند که جنبش‌های آزادیبخش فلسطین باید تمامی تلاش‌های خود را متحد کرده و ملت فلسطین نیز در کنار آرمان خود قرار بگیرند و مبارزات را در تمامی ابعاد و در تمامی مناطق حضور خود گسترش دهند و روند مذاکرات بی‌فایده را متوقف کرده و مقاومت واقعی در برابر دشمن را در پیش بگیرند تا بتوانند در برابر اشغالگران بایستند و توطئه‌های آنها ضد فلسطین را متوقف کنند.
 
 
 

yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. نظرات برگزیده مخاطبان الف: باید نگران دوقطبی حجاب در جامعه باشیم/ امربه معروف و نهی از منکر شرایط و مراتب دارد/ در ایران با یک جامعه یکدست و یکرنگ مواجه نیستیم

  2. فایل صوتی لو رفته از «عبدالله مهتدی» درباره آرزوی تجزیه ایران

  3. سکوت عقل و فریاد هشتگ ها!

  4. تنها راه پیش پای اقتصاد ایران

  5. بیانیه حوزه علمیه امام خمینی (ره) درباره حواشی انتقال مالکیت یک باغ به آیت‌الله صدیقی

  6. فقر، بزرگی ما را می‌بلعد!

  7. پیشنهاد عجیب افزایش ۲۲درصدی دستمزد کارگران برای ۱۴۰۳ از سوی وزیر کار

  8. پاسخ روابط عمومی مجلس به علم‌الهدی درباره لایحه حجاب/ آیا نیکزاد با قالیباف رقابت می‌کند؟/ روایت کیهان از فایل صوتی جدید ظریف

  9. درخواست صدیقی از دادستانی درباره زمین‌خواری در ازگل/ واکنش دولت به شایعه برکناری مخبر

  10. دیر اما قابل‌توجه ...

  11. هدف قراردادن کشتی اسرائیلی و ناوشکن آمریکایی توسط ارتش یمن

  12. به زودی در این زمین مسکن ملی احداث می شود !

  13. تمجید «عبدالحمید» از حکومت طالبان!

  14. دستگیری عاملان انتشار فیلم درمانگاه قم | نخستین اعترافات متهمان

  15. انتقاد روزنامه دولت از زیباکلام/ پیش‌بینی علی مطهری از فراکسیون‌های مجلس آینده

  16. آزمونی بزرگ برای دولت رئیسی

  17. قبور لاکچری

  18. المیرای ۷ ساله کجاست؟!

  19. تورم نقطه به نقطه نسبت به اول سال ۲۲ درصد کم شد/ رشد اقتصادی به ۴.۵ درصد رسید

  20. پشت پرده ادعای جدید گروه «هفت» علیه ایران چیست؟

  21. حکایت چرخی که هزاران بار اختراع می شود!..

  22. آخرین وضعیت مذاکره نمایندگان کارگری و کارفرمایی

  23. افشاگری، تایید و واکنش‌ها

  24. یمنی ها فراتر از تصور !

  25. واکنش صدیقی به موضوع زمین‌خواری در حوزه‌علمیه ازگل: امضا‌یم جعل شده؛ دادستان ورود کند

آخرین عناوین