شناسایی ۲۷۸ ملک پرخطر در منطقه یک تهران

گروه اجتماعی الف،   3990416088 ۱ نظر، ۰ در صف انتشار و ۰ تکراری یا غیرقابل انتشار

شهردار منطقه یک از شناسایی بیش از ۲۷۸ ملک پرخطر در این منطقه خبر داد و گفت: متاسفانه برخی از ساختمان‌های پرخطر همچون کیلینیک سینا به ابلاغیه‌ها و اخطاریه‌ها توجهی نداشتند.

حمید موسوی در گفت‌وگو با ایسنا، با اشاره به ساختمان‌های پرخطر در منطقه یک تهران، اظهار کرد: چندی پیش کارگروهی برای شناسایی ساختمان‌های پرخطر که ایمنی کافی ندارند در سطح منطقه تشکیل شد که ۳۵۸ ساختمان پرخطر در سطح منطقه یک شناسایی شد.

وی با بیان این‌که در بررسی‌های دقیق‌تر مشخص شد که از این تعداد ساختمان ناایمن ۸۰ فقره در منطقه یک نیست، گفت: اما ۱۰۷ ساختمان پرخطر با اولویت یک و ۱۷۱ ساختمان با اولویت خطر دو در سطح منطقه یک شناسایی شد.

شهردار منطقه یک با بیان این‌که از این ۱۰۷ ساختمان پرخطر درجه یک، ۲۵ پرونده ساختمانی فوق‌العاده شرایط حادی داشتند، ادامه داد: خوشبختانه ۱۸ مالک به دستورالعمل‌های ایمنی تمکین کردند، اما هفت مالک به دستورالعمل‌ها توجه نکردند که یکی از این ساختمان‌ها کیلینیک سینا بود که چندی پیش طعمه حریق شد و ۱۹ نفر از همشهریان‌ جان خود را از دست دادند.

به اعتقاد موسوی، در حادثه سینا شهرداری و آتش‌نشانی عملکرد خوبی داشتند، یکی از اقدامات مهم در این حادثه حضور به موقع آتش‌نشانان بود به گونه‌ای که با وجود ترافیک در کمتر از پنج دقیقه خود را به محل حادثه رسانده و توانستند تعداد زیادی از همشهریان‌مان را نجات دهند.

وی با بیان این‌که در این کیلینیک ۳۰ سیلندر اکسیژن وجود داشت که فقط دو سیلندر آن منفجر شد، گفت: اگر آتش‌نشانان با حضور به موقع خود نسبت به خنک کردن مابقی سیلندرها اقدام نمی‌کردند قطعا اتفاقات بدتری را شاهد بودیم.

شهردار منطقه یک با بیان این‌که شهرداری و آتش‌نشانی در چهار مرتبه به مالکین کیلینیک سینا اخطاریه ایمنی داده بودند اما به آنها توجه نشده بود، تصریح کرد: ما مدام به مالکین ساختمان‌های ناایمن هشدار می‌دهیم، اما هشدارهای ما ضمانت اجرایی ندارد و به مانند این است که ما مدام به افراد می‌گوییم که جلوی مسیرتان چاه است اما آنها توجهی نمی‌کنند.

فعالیت 292 مرکز درمانی و پزشکی در بافت مسکونی در منطقه یک / لزوم اصلاح خلأقانونی در مورد اجازه فعالیت‌ به پزشکان در بافت مسکونی

وی با بیان این‌که براساس پایش صورت گرفته در منطقه یک تهران ۲۶ مرکز رادیولوژی و سونوگرافی، شش مرکز پزشکی هسته‌ای، ۲۷ مرکز فیزیوتراپی، ۹۸ داروخانه، ۵۷ درمانگاه، ۱۴ بیمارستان، ۳۵ آزمایشگاه و ۴۳ ساختمان پزشکان موجود است، گفت: نکته جالب این است که به غیر از بیمارستان‌ها، مابقی مراکز درمانی و پزشکی در فضاهای مسکونی ایجاد شده‌اند که قطعا هر اقدامی که انجام دهیم این فضاها به صورت کامل منطبق با استانداردهای ایمنی نمی‌شوند، چرا که به عنوان مثال داشتن حداقل یک راه ورود و یک راه خروج مجزا جز ضوابط مراکز درمانی است، اما در یک ساختمانی که مسکونی ساخته شده این ضابطه حداقلی را چگونه تامین کنیم.

شهردار منطقه یک با تاکید بر این‌که براساس بند ۲ ماده ۵۵ قانون شهرداری‌ها به پزشکان اجازه داده می‌شود که در مناطق مسکونی فعالیت خود را ادامه دهند، اظهار کرد: از آنجایی که فضاهای مسکونی برای زندگی و نه کار ساخته شده‌اند دستورالعمل‌هایی که ما ارائه می‌کنیم تنها برای کاهش خطرپذیریاست و نه ایمن‌سازی کامل. به نظر می‌رسد باید این خلأ قانونی در مورد اجازه فعالیت‌ به پزشکان در بافت مسکونی که متعلق به دهه ۳۰ است را اصلاح کنیم.

موسوی با بیان این‌که براساس ماده واحده سال ۱۳۶۶ به مابقی شاخه‌های پزشکی نیز اجازه داده شده است که به مانند پزشکان در فضای مسکونی فعالیت کنند، گفت: این در حالی است که امروزه با پیشرفت علم پزشکی شاهد آن هستیم که شاخه‌های رشته‌های پزشکی دارای ابزار دقیق و خطرناکی هستند که نمی‌توان آنها را در بافت مسکونی نگه داشت.

وی با تاکید بر این‌که لازم است این قانون و قوانین مشابه با توجه به مقتضیات زمان، بروزرسانی شود، تصریح کرد: این ماده واحده مربوط به دهه ۶۰ است که در آن زمان رشته و فعالیت‌های پزشکی محدود بوده است و باید خدا را شکر کنیم که تاکنون به غیر از حادثه سینا اتفاقی در این منطقه‌ها و کیلینیک‌های پزشکی رخ نداده است.

دیدگاه کاربران

ناشناس۱۵۱۱۳۰۸۱۳:۱۴:۱۴ ۱۳۹۹/۴/۱۶
همیشه هر جا اتفاقی میافته اتش نشانی قبلش هشدار داده بوده پس چرا اتفاق افتاده؟
yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. نارضایتی عباس موزون از زمان پخش برنامه زندگی پس از زندگی

  2. نظرات برگزیده مخاطبان الف: باید نگران دوقطبی حجاب در جامعه باشیم/ امربه معروف و نهی از منکر شرایط و مراتب دارد/ در ایران با یک جامعه یکدست و یکرنگ مواجه نیستیم

  3. فایل صوتی لو رفته از «عبدالله مهتدی» درباره آرزوی تجزیه ایران

  4. سکوت عقل و فریاد هشتگ ها!

  5. تنها راه پیش پای اقتصاد ایران

  6. بیانیه حوزه علمیه امام خمینی (ره) درباره حواشی انتقال مالکیت یک باغ به آیت‌الله صدیقی

  7. فقر، بزرگی ما را می‌بلعد!

  8. پیشنهاد عجیب افزایش ۲۲درصدی دستمزد کارگران برای ۱۴۰۳ از سوی وزیر کار

  9. پاسخ روابط عمومی مجلس به علم‌الهدی درباره لایحه حجاب/ آیا نیکزاد با قالیباف رقابت می‌کند؟/ روایت کیهان از فایل صوتی جدید ظریف

  10. درخواست صدیقی از دادستانی درباره زمین‌خواری در ازگل/ واکنش دولت به شایعه برکناری مخبر

  11. دیر اما قابل‌توجه ...

  12. هدف قراردادن کشتی اسرائیلی و ناوشکن آمریکایی توسط ارتش یمن

  13. به زودی در این زمین مسکن ملی احداث می شود !

  14. تمجید «عبدالحمید» از حکومت طالبان!

  15. دستگیری عاملان انتشار فیلم درمانگاه قم | نخستین اعترافات متهمان

  16. انتقاد روزنامه دولت از زیباکلام/ پیش‌بینی علی مطهری از فراکسیون‌های مجلس آینده

  17. آزمونی بزرگ برای دولت رئیسی

  18. قبور لاکچری

  19. المیرای ۷ ساله کجاست؟!

  20. تورم نقطه به نقطه نسبت به اول سال ۲۲ درصد کم شد/ رشد اقتصادی به ۴.۵ درصد رسید

  21. پشت پرده ادعای جدید گروه «هفت» علیه ایران چیست؟

  22. حکایت چرخی که هزاران بار اختراع می شود!..

  23. آخرین وضعیت مذاکره نمایندگان کارگری و کارفرمایی

  24. افشاگری، تایید و واکنش‌ها

  25. یمنی ها فراتر از تصور !

آخرین عناوین