گزارش گاردین از بحران بدهی مستاجران در بریتانیا

گروه ترجمه الف،   3990414027 ۱۴ نظر، ۰ در صف انتشار و ۱۳ تکراری یا غیرقابل انتشار

روزنامه انگلیسی گاردین در گزارشی از تشدید بحران مستاجران در بریتانیا، به دنبال شیوع کرونا، می نویسد اگر دولت در این بحران دخالت نکند، میزان تخلیه منازل استیجاری در بریتانیا سه برابر خواهد شد. 

گزارش گاردین از بحران بدهی مستاجران در بریتانیا

به گزارش الف گاردین به نقل از فعالان اقتصادی گزارش داد، دولت باید از مستاجران در بازپرداخت بدهی هایشان حمایت کرده، تعهدات موجود در مزایای بخش مسکن را نیز گسترش دهد. <<اگر دولت بریتانیا برای توقف بحران بدهیِ مستاجران اقدام نکند، تعداد خانوارهایی که به خاطر کرونا نتوانسته اند کرایه های خود را بپردازه و مجبور شده ا ند خانه هایشان را ترک کنند، سه  برابر خواهد شد.>> 

به نوشته روزنامه گاردین، این فعالان از دولت می خواهند روند تخلیه منازل مستاجران را که به خاطر شیوع کرونا هزینه های آنها را پرداخت نکرده اند، به حال تعلیق درآورده، میزان تعهدات مالی در بخش مسکن را افزایش داده، و برنامه ای را اجرا کند تا بدهی ناشی از پرداخت نشدن کرایه ها که مشمول سیستم تامین منافع مالی در بخش مسکن می شود، مرتفع شود. بر اساس قوانین بریتانیا، این سیستم، 80 درصد درآمد مالکان منازل را تضمین می کند.  

نظرسنجی اخیر که موسسه رزولوشن- اندیشکده انگلیسی- انجام داده حاکی است 13 درصد مستاجران می گویند نتوانسته اند بدهی خود را به صاحبان خانه بپردازند. در حالی که ارقام منتشر شده موسسه مسکن انگلیس نشان می دهد این رقم پیش از شیوع کرونا حدود 4 درصد بود.  

اما گروه کُنش گرای "جنریشن ریت" می گوید اگر نرخ بی خانمانی، همان روند قبلی را دنبال کرده باشد، 45 هزار خانوار انگلیسی اکنون و بعد از تخلیه منازل، بی خانمان شده اند؛ این رقم در سال 2019 حدود 15 هزار خانوار بود. 

تمام روندهای دادگاهی رسیدگی به تخلیه منازل در بریتانیا تا 24 آگوست (3 شهریور) به حال تعلیق درآمده است، در حالی که گروه های فعال در امور مستاجران در باره آنچه که بروز " بهمن تخلیه منازل" می نامند، هشدار داده اند. 

به نوشته گاردین، در حالی که مالکان منازل و از جمله زمین داران انگلیسی، از منافع طرح تعلیق بازپرداخت بدهی های بانکی بهره مند هستند؛ مستاجران مجبور بودند در مدت قرنطینه کرونا نیز کرایه های خود را بپردازند. براساس این طرح که پس از مذاکره با دولت انگلیس تصویب شد، دریافت کنندگان وام در صورت مواجهه با بحران، تا چند ماه از بازپرداخت اقساط وام معاف هستند. 

دولت به منظور تامین بهای 30 درصد از املاک ارزان در یک منطقه خاص، منافع مسکن را افزایش داده است. این نرخ  پیش از اعمال سیاست های ریاضت اقتصادی در یک دهه پیش 50 درصد اموال را شامل می شد. 

گروه های فراوانی هستند که نتوانسته اند از منافع این اقدام حمایتی برخوردار شوند؛ از جمله 432 هزار خانواری که منازل شخصی را اجاره کرده اند. در راس این گروه ها، اتباع غیر بریتانیایی هستند که از مزایای مالی عمومی محرومند، و همچنین 224 هزار خانواری که از آموزش تمام وقت بهره می برند. افرادی که در حساب های بانکی شان بیش از 16 هزار پوند موجود است، نیز از مزایای حمایت از مستاجران بی بهره هستند و مجبور خواهند شد میزان پس اندازهای بانکی خود را کاهش دهند. 

"آلیسیا کندی" مدیر موسسه "جنریشن رنت" می گوید: <<بحران بدهی کرایه ها وجود دارد، و مستاجران در معرض خطر از دست دادن خانه هایشان هستند. دولت برای جلوگیری از ورشکستگی این بخش و همچنین ممانعت از بی خانمانی وام گیران (که مالک منازل هستند) دخالت کرده است. آنها باید حمایت مشابه از مستاجرانی اعمال کنند که به خاطر نپرداختن اجاره هایشان، بی خانمان و یا ورشکست می شوند.>>

<<  در سیستم رفاهی کشور، حفره های فراوانی وجود دارد و مجموع اقدامات ما تضمین می کند که هیچ مستاجری نباید به خاطر کرونا بی خانمان و یا بی پول شود. اما در شرایطی که اقتصاد کوچک تر می شود، نباید از دولت انتظار داشت میزان کرایه ها را در همان حدی حفظ کند که در زمان اقتصاد قوی وجود داشت. به همین دلیل است که پیشنهاد می کنیم تا فقط 80 درصد کرایه های مالکان تضمین شود.>> 

این در حالی است موسسه ملی مالکان منازل مسکونی در بریتانیا (NRLA) تحلیل موسسه "جنریشن رنت" را رد کرده، می گوید نظرسنجی هایشان نشان مید هد که 90 درصد از مستاجران قادر بوده اند با وجود شیوع کرونا، اجاره هایشان را بپردازند. 

"کریس نوریس" مدیر NRLA می گوید << خانوارهایی که در دوران قرنطینه کرایه هایشان را نپرداخته اند، نباید بی دلیل نگران تخلیه منازلشان باشند...ما از طرح حمایت های مالی از مستاجران که برای پرداخت کرایه ها تلاش می کنند، حمایت می کنیم به ویژه در شرایطی که قرنطینه های کرونا در حال کاهش است. این مساله باید ضمانت دهد که منافع حاصله، هزینه کرایه ها را نیز پوشش می دهد.>> 

 

دیدگاه کاربران

ناشناس۱۵۱۲۱۸۰۰۶:۳۳:۳۴ ۱۳۹۹/۴/۱۷
قابل توجه کسانی که هر روز به دولت نق می زنند. مشکل تهیه مسکن یک امر شخصی است و نه عمومی.
ناشناس۱۵۱۲۳۴۳۰۹:۵۱:۴۳ ۱۳۹۹/۴/۱۷
دولت چیکارست پس???زندگی مردمونابودکردند
ناشناس۱۵۱۲۱۸۱۰۶:۳۵:۵۳ ۱۳۹۹/۴/۱۷
زندگی کردن در انگلستان و آمریکا مشکل تر از زندگی کردن در ایران است.
ناشناس۱۵۱۲۳۴۸۰۹:۵۷:۴۷ ۱۳۹۹/۴/۱۷
دانستن وضعیت مستاجران در ( کشورهای ۱+۵ ) کدام درد مستاجران ایرانی را درمان می کند ؟
محمد۱۵۱۲۱۹۲۰۷:۰۹:۵۸ ۱۳۹۹/۴/۱۷
همه وضعشون خرابه، فقط ما خوبیم.
علی۱۵۱۲۲۰۵۰۷:۴۰:۴۶ ۱۳۹۹/۴/۱۷
عزیز من فکری به بیچارگی خودمان بکنید. به ما چه اونجا چی میگذره!!
ناشناس۱۵۱۲۲۰۸۰۷:۴۲:۰۸ ۱۳۹۹/۴/۱۷
و چقدر وضع مستاجران ایرانی در ایران خوب است. بیایید مدیریت را از اینجا یاد بگیرید.
ناشناس۱۵۱۲۲۳۶۰۸:۰۴:۵۲ ۱۳۹۹/۴/۱۷
ایران که اوضاع به مراتب بدتره اوضاع بد اقتصادی هر روز داره بدتر میشه. دولت هیچ برنامه ای برای بهبود وضعیت معیشتی مردم ندارند .
ناشناس۱۵۱۲۲۹۹۰۹:۱۷:۳۴ ۱۳۹۹/۴/۱۷
لیبرالیسم همه جا فاجعه آفریده (فرانسه اعتراض،عراق اعتراض،لبنان اعتراض،ایران اعتراض،ایتالیا اعتراض خود امریکا به عنوان قبله سرمایه داری اعتراض)دیگر مالکیت خصوصی ابزار تولید پاسخ گو نیست مگر این که همه و همه و همه از یک حداقل هایی مانند یک مسکن و خدمات بهداشتی و درمانی و یک حقوق اندک برای داشتن حداقل ها بهره مند باشند که با ماشینی شدن بیشتر کار ها مسئله دور از ذهنی نیست در غیر این صورت سپردن معاش و زندگی همه مردم به دست یک اقلیت سرمایه دار و سیستم های مدافع سرمایه داری چیزی جز بردگی و استثمار طبقه ضعیف نداره
ناشناس۱۵۱۲۳۲۴۰۹:۳۸:۴۰ ۱۳۹۹/۴/۱۷
اونا حداقل شب نميخوابن صبح بلند بشن ببينن ارزش پولشون نصف شده
no one۱۵۱۲۳۴۷۰۹:۵۴:۰۸ ۱۳۹۹/۴/۱۷
بنظرم این اخبار رو نقل میکنید که مردم رو بیشتر به جوش بیارید. میتونستید این خبر رو نشر ندید .ملت کم مشکل ندارن که باید حرصم بخورن .
حسن۱۵۱۲۳۵۵۱۰:۰۲:۴۰ ۱۳۹۹/۴/۱۷
تنها راه کار شما برای حل مشکلات اینه که نشون بدید فلان کشور اروپایی هم گرفتارتر از ماست
سرو۱۵۱۲۳۷۲۱۰:۱۷:۴۳ ۱۳۹۹/۴/۱۷
خیلی دلم سوخت .چقدر اینا بیچاره هستن.
ناشناس۱۵۱۲۳۹۰۱۰:۳۶:۴۹ ۱۳۹۹/۴/۱۷
خوب از راهکارهای موثر و کوتاه مدت ما استفاده کنن : در حومه لندن زمین ارزان قیمت تخصیص بدن تا برای این بیچاره ها شهرک بسازن !
yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. نارضایتی عباس موزون از زمان پخش برنامه زندگی پس از زندگی

  2. نظرات برگزیده مخاطبان الف: باید نگران دوقطبی حجاب در جامعه باشیم/ امربه معروف و نهی از منکر شرایط و مراتب دارد/ در ایران با یک جامعه یکدست و یکرنگ مواجه نیستیم

  3. فایل صوتی لو رفته از «عبدالله مهتدی» درباره آرزوی تجزیه ایران

  4. سکوت عقل و فریاد هشتگ ها!

  5. تنها راه پیش پای اقتصاد ایران

  6. بیانیه حوزه علمیه امام خمینی (ره) درباره حواشی انتقال مالکیت یک باغ به آیت‌الله صدیقی

  7. فقر، بزرگی ما را می‌بلعد!

  8. پیشنهاد عجیب افزایش ۲۲درصدی دستمزد کارگران برای ۱۴۰۳ از سوی وزیر کار

  9. پاسخ روابط عمومی مجلس به علم‌الهدی درباره لایحه حجاب/ آیا نیکزاد با قالیباف رقابت می‌کند؟/ روایت کیهان از فایل صوتی جدید ظریف

  10. درخواست صدیقی از دادستانی درباره زمین‌خواری در ازگل/ واکنش دولت به شایعه برکناری مخبر

  11. دیر اما قابل‌توجه ...

  12. هدف قراردادن کشتی اسرائیلی و ناوشکن آمریکایی توسط ارتش یمن

  13. به زودی در این زمین مسکن ملی احداث می شود !

  14. تمجید «عبدالحمید» از حکومت طالبان!

  15. دستگیری عاملان انتشار فیلم درمانگاه قم | نخستین اعترافات متهمان

  16. از سنگ صدا درآمد، از اصلاح‌طلبان نه!

  17. انتقاد روزنامه دولت از زیباکلام/ پیش‌بینی علی مطهری از فراکسیون‌های مجلس آینده

  18. آزمونی بزرگ برای دولت رئیسی

  19. قبور لاکچری

  20. المیرای ۷ ساله کجاست؟!

  21. تورم نقطه به نقطه نسبت به اول سال ۲۲ درصد کم شد/ رشد اقتصادی به ۴.۵ درصد رسید

  22. پشت پرده ادعای جدید گروه «هفت» علیه ایران چیست؟

  23. حکایت چرخی که هزاران بار اختراع می شود!..

  24. آخرین وضعیت مذاکره نمایندگان کارگری و کارفرمایی

  25. افشاگری، تایید و واکنش‌ها

آخرین عناوین