فروش مرغ بالاتر از ۱۷ هزار تومان گرانفروشی است

گروه اقتصادی الف،   3990413149 ۷ نظر، ۰ در صف انتشار و ۳ تکراری یا غیرقابل انتشار

اسداله نژاد گفت: عرضه مرغ گرم با نرخ بالاتر از ۱۷ هزار و ۳۰۰ تومان گرانفروشی است که متاسفانه در برخی خرده فروشی‌ها با نرخ ۱۹ هزار تا ۲۰ هزار تومان عرضه می‌شود.

به گزارش صدا و سیما ،حبیب اسداله نژاد نایب رئیس کانون انجمن صنفی مرغداران گوشتی با اشاره به اینکه از ثبات نسبی قیمت مرغ در بازار خبر داد و گفت: هم اکنون قیمت هر کیلو مرغ زنده درب مرغداری ۱۲ هزار تومان و مرغ آماده به طبخ در خرده فروشی ها ۱۷ هزار تا ۱۷ هزار و ۳۰۰ تومان است.

وی افزود: با توجه به نرخ مرغ زنده، عرضه مرغ گرم با نرخ بالاتر از ۱۷ هزار و ۳۰۰ تومان گرانفروشی است که متاسفانه در برخی خرده فروشی ها با نرخ ۱۹ هزار تا ۲۰ هزار تومان عرضه می شود.

اسداله نژاد با اشاره به اینکه قیمت مرغ در بازار همچنان ۲ نرخی است، بیان کرد: واحدهایی که نهاده خود را با نرخ مصوب تحویل گرفتند، اقدام به توزیع مرغ با نرخ ستاد تنظیم بازار می کنند و در مقابل واحدهایی که نهاده مورد نیاز را از بازار سیاه تهیه می‌کنند، بر مبنای مکانیزم‌ عرضه و تقاضا مرغ تولیدی خود را در بازار توزیع می‌کنند.


به گفته وی، علی رغم آنکه مرغداران طی ماه های اخیر متحمل زیان شدند، اعلام قیمت غیرمنطقی مرغ تولیدکنندگان را به چالش می کشد.

نایب رئیس کانون انجمن صنفی مرغداران گوشتی ادامه داد: با وجود آنکه مسئولان اذعان می کنند که قادر به تامین کل نهاده های مورد نیاز با نرخ مصوب نیستند، از این رو اعلام قیمت مصوب با هزینه های تولید فاصله معناداری دارد.

وی قیمت مصوب هر کیلو مرغ زنده را ۱۰ هزار تومان و مرغ گرم ۱۵ هزار تومان اعلام کرد و گفت: قیمت مصوب مرغ گرم ۵۰ درصد بالاتر از نرخ مرغ زنده است، در حالیکه با احتساب سود اصناف این اختلاف قیمت غیر منطقی است و به هیچ عنوان قبول نداریم.

اسداله نژاد افزود: در کارگروه تنظیم بازار ضریب تبدیل مرغ زنده به مرغ گرم برمبنای ۱.۴۰ تا ۱.۴۵ باید در نظر گرفته شود که متاسفانه ستاد تنظیم بازار مبنا را ۱.۵۰ در نظرگرفته است.

این مقام مسئول قیمت کنونی هر قطعه جوجه یکروزه را ۳ هزار و ۵۰۰ تومان اعلام کرد و افزود: قیمت هر قطعه جوجه یکروزه از یک هزار و ۴۰۰ تومان به ۳ هزار و ۵۰۰ تومان افزایش یافته است، در حالیکه قیمت مصوب جوجه را ستاد تنظیم بازار ۲ هزار و ۸۰۰ تومان اعلام کرده است که این نرخ جوابگوی منافع تولیدکنندگان که در چند ماه اخیر متحمل زیان شدند، نیست.

اسداله نژاد با اشاره به اینکه آشفتگی بازار نهاده های دامی‌همچنان پابرجاست، بیان کرد: در حال حاضر هر کیلو کنجاله سویا با نرخ ۷ هزار تومان تومان و ذرت ۲ هزار و ۷۰۰ تا ۲ هزار و ۸۰۰ تومان در بازار سیاه عرضه می شود.

این مقام مسئول ادامه داد: دولت قرار است ارز ۴۲۰۰ تومانی را از واردات بسیاری از کالاها همچون نهاده های دامی‌حذف کند که این امز از رانت و سودجویی تعداد معدود افراد جلوگیری می کند.

اسداله نژاد با اشاره به اینکه عرضه مرغ با نرخ مصوب امکان پذیر نیست، بیان کرد: با توجه به نرخ ۱۱ هزار و ۷۰۰ تا ۱۲ هزار تومانی مرغ زنده، مرغ گرم نباید بالاتر از ۱۷ هزار تا ۱۷ هزار و ۳۰۰ تومان در بازار عرضه شود که متاسفانه به سبب سودجویی برخی اصناف با قیمت بالاتر عرضه می شود که مسئولان ذی ربط باید جلوی این‌تخلفات را بگیرند، هرچند قیمت کارگروه تنظیم بازار به سبب نرخ بالای نهاده در بازار آزاد منطقی نیست.

وی در پایان تصریح کرد: با توجه به غیر واقعی بودن هزینه های تولید با قیمت مصوب مرغ، انتظار می رود دستگاه های ذی ربط تدابیری برای این موضوع بیندیشند، در غیر این صورت صنعت مرغداری دچار چالش می شود.

دیدگاه کاربران

یه الفی۱۵۰۷۷۰۹۰۸:۰۹:۰۹ ۱۳۹۹/۴/۱۴
از دست اندکاران سایت الف انتظار داریم این گونه اخبار را با عبارت ادعا کرد به جای گفت تنظیم کنند. ما که هرچه گشتیم مرغ زیر 17 هزار و 400 تومان پیدا نکردیم از طرفی مگر قیمت مرغ 15 هزار تومان اعلان نشد؟!؟!؟!؟!؟!؟
ناشناس۱۵۰۷۷۲۲۰۸:۲۰:۲۳ ۱۳۹۹/۴/۱۴
.. شرکت سمین که از امکانات دولتی بهره مند هست داره مرغ رو به خرده فروشی ها 17300 می فروشه.
ناشناس۱۵۰۷۷۲۹۰۸:۲۸:۰۱ ۱۳۹۹/۴/۱۴
تا چند روز كه 15000 تومان بود حالا شد 17000 تومان.
ناشناس۱۵۰۷۷۴۴۰۸:۳۹:۴۸ ۱۳۹۹/۴/۱۴
مملکت عجیبی داریم قیمت رسمی مرغ 128000 بود در طول 10 روز دولت کریمه قیمت آن را 150000 اعلام رسمی نمود و حالا احدی قیمت مجاز فروش را 173000 اعلام می نماید !!!!!؟؟؟؟
ناشناس۱۵۰۷۷۶۰۰۸:۵۴:۰۶ ۱۳۹۹/۴/۱۴
چرا 17 تومن؟ مگر قیمت 15 تومان تعیین نشده است؟ این یعنی مرغداران محترم قیمت مصوب را با خیال راحت لگد مال بفرمایید!
نادر۱۵۰۷۷۶۷۰۹:۰۲:۳۹ ۱۳۹۹/۴/۱۴
آقایون مسئول تصمیم گیر و تصمیم ساز اگر شما خسته نشده اید مردم واقعاً خسته شده اند از اینکه سالها و سالهاست که اعلام میشود قیمت مصوب فلان کالا فلان است و بیشتر از آن گرانفروشی محسوب میشود. خب گرانفروشی محسوب بشود مردم که مجبورند بخرند، این بازی موش و گربه چیه که به سر مردم درآوردید مردم دارند زیر فشارهای اقتصادی که سیاستهای شما ایجاد کرده له می شوند، لطفاً سرتان را از زیر برف بیرون بیاورید، شما اجازه میدهید تا گران بفروشند و مردم از جیب خالیشان گران بخرند بعد از مدتی شروع می کنید به جریمه کردن گرانفروشان که جیبتان پر شود، یعنی از جیب مردم درآورده می شود و به جیب شما واریز می گردد، آیا تاکنون به این موضوع فکر کرده اید که چرا باید گران از جیب من پرداخت شود ولی جریمه به جیب دولت برود؟ "از آن روز بترسید که مردم به باطن برخی تان پی ببرند" یا علی
ناشناس۱۵۰۷۷۷۰۰۹:۰۶:۴۵ ۱۳۹۹/۴/۱۴
فروشندگان مرغ نگران نباشند .هنوز جوهر این دستورالعمل خشک نشده ، دستورالعمل جدید و جدید تر با قیمت های بالاتر و بالاتر خواهد آمد.
yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. نظرات برگزیده مخاطبان الف: باید نگران دوقطبی حجاب در جامعه باشیم/ امربه معروف و نهی از منکر شرایط و مراتب دارد/ در ایران با یک جامعه یکدست و یکرنگ مواجه نیستیم

  2. فایل صوتی لو رفته از «عبدالله مهتدی» درباره آرزوی تجزیه ایران

  3. سکوت عقل و فریاد هشتگ ها!

  4. نارضایتی عباس موزون از زمان پخش برنامه زندگی پس از زندگی

  5. تنها راه پیش پای اقتصاد ایران

  6. بیانیه حوزه علمیه امام خمینی (ره) درباره حواشی انتقال مالکیت یک باغ به آیت‌الله صدیقی

  7. فقر، بزرگی ما را می‌بلعد!

  8. پیشنهاد عجیب افزایش ۲۲درصدی دستمزد کارگران برای ۱۴۰۳ از سوی وزیر کار

  9. پاسخ روابط عمومی مجلس به علم‌الهدی درباره لایحه حجاب/ آیا نیکزاد با قالیباف رقابت می‌کند؟/ روایت کیهان از فایل صوتی جدید ظریف

  10. درخواست صدیقی از دادستانی درباره زمین‌خواری در ازگل/ واکنش دولت به شایعه برکناری مخبر

  11. دیر اما قابل‌توجه ...

  12. هدف قراردادن کشتی اسرائیلی و ناوشکن آمریکایی توسط ارتش یمن

  13. به زودی در این زمین مسکن ملی احداث می شود !

  14. تمجید «عبدالحمید» از حکومت طالبان!

  15. دستگیری عاملان انتشار فیلم درمانگاه قم | نخستین اعترافات متهمان

  16. انتقاد روزنامه دولت از زیباکلام/ پیش‌بینی علی مطهری از فراکسیون‌های مجلس آینده

  17. آزمونی بزرگ برای دولت رئیسی

  18. قبور لاکچری

  19. المیرای ۷ ساله کجاست؟!

  20. تورم نقطه به نقطه نسبت به اول سال ۲۲ درصد کم شد/ رشد اقتصادی به ۴.۵ درصد رسید

  21. پشت پرده ادعای جدید گروه «هفت» علیه ایران چیست؟

  22. حکایت چرخی که هزاران بار اختراع می شود!..

  23. آخرین وضعیت مذاکره نمایندگان کارگری و کارفرمایی

  24. افشاگری، تایید و واکنش‌ها

  25. یمنی ها فراتر از تصور !

آخرین عناوین