انصاری: موافق تعطیل شدن ادارات دولتی در شرایط بحرانی نیستیم

گروه اجتماعی الف،   3990413134 ۱ نظر، ۰ در صف انتشار و ۰ تکراری یا غیرقابل انتشار

رییس سازمان اداری و استخدامی کشور با بیان اینکه دورکاری کارمندان دولت زمانی امکان‌پذیر است که زیرساخت‌های آن فراهم باشد، گفت: موافق تعطیل شدن ادارات دولتی در شرایط بحرانی نیستیم.

به گزارش مهر، جمشید انصاری بعد از ظهر امروز در نشست ستاد هماهنگی پیشگیری و مقابله با کرونای کردستان در سنندج اظهار داشت: بحران شیوع کرونا به ما آموخته است که نباید حساسیت به این ویروس با گذشت زمان کم شده و شرایط عادی انگاشته شود.

وی خاطرنشان کرد: کادر درمان در این بزنگاه مهم به بهترین شیوه عمل کرد و خوش درخشید و با عملکرد مناسب زمینه رضایتمندی مردم از مجموعه بهداشت و درمان و نظام سلامت را فراهم کرد.

معاون رئیس جمهور و رییس سازمان اداری و استخدامی کشور با بیان اینکه اگر موضوع کرونا عادی سازی شود، خسارات جبران ناپذیری را در پی دارد، تصریح کرد: حفظ سلامت مردم در این شرایط قبل از اقدام هر دستگاه و سازمانی به نوع رفتار خود مردم بستگی دارد و اگر موضوع کرونا عادی سازی و حساسیت به رعایت پروتکل‌های بهداشتی و رعایت فاصله گذاری اجتماعی کم شود، خسارات جبران ناپذیری را در پی دارد

وی تصریح کرد: با توجه به اینکه کرونا بیماری ناشناخته‌ای است، مردم باید خود را ملزم به رعایت شدیدتر و جدی تر دستورالعمل‌های بهداشتی وزارت بهداشت بدانند و با این کار زمینه مقابله هوشمندانه با این ویروس را فراهم سازند.

انصاری افزود: متاسفانه در بیشتر استان‌های کشور به دلیل نادیده گرفتن توصیه‌های بهداشتی شاهد اوج گیری مجدد بیماری بودیم و کردستان نیز در خرداد ماه این موج را پشت سر گذاشت و امروز وضعیت مناسب‌تری در مقایسه با خرداد ماه دارد و به وضعیت متوسط کشوری نزدیک شده است.

وی با تاکید بر اینکه برخی تصمیمات پیرامون مدیریت بیماری کرونا در چارچوب قانون قابل واگذاری به استان‌ها نیست و باید در سطح ملی و با رعایت هماهنگی تصمیم‌گیری شود از واگذاری بعضی اختیارات تصمیم‌گیری در مناطقی که وضعیت آنها قرمز اعلام می‌شود به وزرای کشور و بهداشت و درمان خبر داد و ابراز امیدواری کرد این تصمیم به حل مشکلات مدیران استانی کمک کند. وی مجدداً تاکید نمود افراد جامعه باید خود را مقید به رعایت توصیه‌های بهداشتی بدانند و به مرور به زندگی با کرونا عادت کنند.
معاون رئیس جمهور و رییس سازمان اداری و استخدامی کشور اضافه کرد: از روز شنبه وضعیت رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی در کشور با الزامی کردن برخی مصوبات از جمله استفاده از ماسک بهتر خواهد شد.

انصاری افزود: تصمیم‌گیری در زمینه کرونا نباید منجر به تکرار برخی اقدامات تجربه شده و غیر مفید شود، مثلاً در اوایل شیوع این بیماری نقاهتگاه‌های زیادی در کشور ایجاد شد و در نهایت کمتر از ۱۰ درصد ظرفیت آنها مورد استفاده قرار گرفت که اقدام مفیدی نبود.

انصاری تصریح کرد: تامین امکانات و تجهیزات مورد نیاز بیمارستان‌های استان در کمترین زمان باید انجام شود و در این مورد بگونه‌ای برنامه‌ریزی شود که در زمان اوج این بیماری ۳۰ درصد امکانات بخش آی سی یو در استان خالی باشد.

وی در ادامه با بیان اینکه محدودیتی در قبال حمایت از کسب و کارها واحدهای صنعتی و اقتصادی آسیب دیده از شرایط کرونا وجود ندارد، افزود: مسوولان صنعت و اقتصاد استان در ارزیابی و معرفی واحدهای متضرر از کرونا تنها به سهم اعلامی تسهیلات استانی اکتفا نکنند و با دست باز در این زمینه وارد عمل شوند.

معاون رئیس جمهور و رییس سازمان اداری و استخدامی کشور اظهار کرد: با توجه به ضرورت تداوم خدمات دولت به مردم موافق تعطیل شدن ادارات دولتی در شرایط بحران نیستیم چراکه در شرایط بحرانی کارکنان دولت باید بیشتر تلاش کنند و به درد مردم برسند.

انصاری تصریح کرد: ۴ هزار و ۷۰۰ خدمت توسط دولت به مردم ارائه می‌شود که باید در شرایط بحران مدیریت موثرتری در این زمینه صورت بگیرد و این مستلزم حضور کارکنان ادارات در محل کار است.

وی با بیان اینکه دورکاری کارمندان دولت زمانی امکان پذیر است که زیرساخت‌های آن فراهم باشد، افزود: ۲ میلیون و ۴۰۰ هزار کارمند در کشور داریم که یک میلیون و ۲۰۰ هزار نفر آن کادر آموزشی هستند که شرایط فعالیت و ارایه خدمات آنان تغییر کرده است و مثل سابق در محل کار حضور پیدا نمی‌کنند.

معاون رئیس جمهور و رییس سازمان اداری و استخدامی کشور خاطرنشان کرد: ۲۵۰ هزار نفر کارکنان شهرداری و ۴۵۰ هزار نفر کادر وزرات بهداشت و درمان کشور را تشکیل می‌دهند که این نیروها از اوایل اسفند به دلیل شیوع بیماری به صورت تمام وقت و بعضاً بیشتر از قبل مشغول خدمت هستند.

به گفته وی، سهم دیگر بخش‌های اداری از کارمندان کلاً حدود ۵٠٠ هزار نفر است که اگر شرایطی به صورت بحرانی مشابه آنچه در فروردین شاهد آن بودیم دوباره به وجود آید، درباره کاهش حضور نیروی کار دستگاه‌های اجرایی تصمیم‌گیری خواهیم کرد.

معاون رئیس جمهور و رییس سازمان اداری و استخدامی کشور در پاسخ به انتقاد یکی از مدیران به تصمیم آزادسازی سهام عدالت که منجر به تشکیل صف و بهم خوردن فاصله گذاری شد گفت: باید به تصمیمات دولت در این زمینه‌ها جامع‌تر نگاه کرد، این کار برای کمک به ۶۰ درصد خانوارهای ایرانی و در شرایط بحرانی تعطیلی کسب و کارها انجام گرفت تا با آزادسازی و فروش سهام خود بتوانند زندگی خود را اداره کنند.

دیدگاه کاربران

ناشناس۱۵۰۷۴۸۰۲۲:۲۳:۱۰ ۱۳۹۹/۴/۱۳
عاقل و هوشيار باشيد هيچكس دوست ندارد ادارات و امور تعطيل شود اما فشار و تعطيلي يكماهه و دوماهه ميتواند از فاجعه يكساله و چندساله جلوگيري نمايد برويد ببينيد در بهشت زهرا چه خبر است از خدا بترسيد .. دروغگو دشمن خدا است
yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. نظرات برگزیده مخاطبان الف: باید نگران دوقطبی حجاب در جامعه باشیم/ امربه معروف و نهی از منکر شرایط و مراتب دارد/ در ایران با یک جامعه یکدست و یکرنگ مواجه نیستیم

  2. فایل صوتی لو رفته از «عبدالله مهتدی» درباره آرزوی تجزیه ایران

  3. سکوت عقل و فریاد هشتگ ها!

  4. تنها راه پیش پای اقتصاد ایران

  5. بیانیه حوزه علمیه امام خمینی (ره) درباره حواشی انتقال مالکیت یک باغ به آیت‌الله صدیقی

  6. فقر، بزرگی ما را می‌بلعد!

  7. پیشنهاد عجیب افزایش ۲۲درصدی دستمزد کارگران برای ۱۴۰۳ از سوی وزیر کار

  8. پاسخ روابط عمومی مجلس به علم‌الهدی درباره لایحه حجاب/ آیا نیکزاد با قالیباف رقابت می‌کند؟/ روایت کیهان از فایل صوتی جدید ظریف

  9. درخواست صدیقی از دادستانی درباره زمین‌خواری در ازگل/ واکنش دولت به شایعه برکناری مخبر

  10. دیر اما قابل‌توجه ...

  11. هدف قراردادن کشتی اسرائیلی و ناوشکن آمریکایی توسط ارتش یمن

  12. به زودی در این زمین مسکن ملی احداث می شود !

  13. تمجید «عبدالحمید» از حکومت طالبان!

  14. دستگیری عاملان انتشار فیلم درمانگاه قم | نخستین اعترافات متهمان

  15. انتقاد روزنامه دولت از زیباکلام/ پیش‌بینی علی مطهری از فراکسیون‌های مجلس آینده

  16. آزمونی بزرگ برای دولت رئیسی

  17. قبور لاکچری

  18. المیرای ۷ ساله کجاست؟!

  19. تورم نقطه به نقطه نسبت به اول سال ۲۲ درصد کم شد/ رشد اقتصادی به ۴.۵ درصد رسید

  20. پشت پرده ادعای جدید گروه «هفت» علیه ایران چیست؟

  21. حکایت چرخی که هزاران بار اختراع می شود!..

  22. آخرین وضعیت مذاکره نمایندگان کارگری و کارفرمایی

  23. افشاگری، تایید و واکنش‌ها

  24. یمنی ها فراتر از تصور !

  25. واکنش صدیقی به موضوع زمین‌خواری در حوزه‌علمیه ازگل: امضا‌یم جعل شده؛ دادستان ورود کند

آخرین عناوین