بهترین نان‌ها کدامند/ وقتی نان تبدیل به قند می‌شود

گروه سلامت الف،   3990413072

پژوهشگر طب ایرانی اسلامی گفت: تا زمانی که تغذیه مردم اصلاح نشود، هر روز با بیماری‌های مختلف سر و کار خواهیم داشت.   

 
حمیدرضا ضیایی، پزشک و پژوهشگر طب ایرانی اسلامی، در گفت‌وگو با ایکنا، با اشاره به اینکه ۹۰ درصد از بیماری‌ها به خاطر تغذیه نادرست افراد ایجاد می‌شود، گفت: آماری که بیماری‌ها در کشور دارند سرسام‌آور است ولی ما این موضوع را هنوز به مردم گوشزد نکردیم.

ضیایی با بیان اینکه جمعیت کنونی ما بین ۸۳ تا ۸۵ میلیون نفر است، گفت: از بین این جمعیت ۳۲ میلیون نفر از مردم ایران فقط مبتلا به کبد چرب هستند و بیش از ۲۰ میلیون نفر کاهش تراکم استخوان دارند و اکثریت این ۲۰ میلیون نفر نیز مبتلا به پوکی استخوان هستند، یعنی کاهش تراکم استخوان خود پیش زمینه‌ای برای پوکی استخوان است. پس می‌توان پیش‌بینی کرد که در چند سال آینده حدوداً بیش از ۲۰ میلیون نفر مبتلا به پوکی استخوان بوده یا در آینده نزدیک خواهند شد.

ضیایی تأکید کرد: در حال حاضر حدود ۲۰ میلیون نفر از مردم مبتلا به فشار خون هستند و حدود ۱۰ میلیون نفر بیمار دیابتی ثبت شده در کشور داریم. مبتلایان به بیماری کبد چرب در سال ۱۳۶۷ قطعاً کمتر از ۱۰۰ هزار نفر بوده‌اند، اما امروز شاهد ۳۲ میلیون بیمار کبد چرب هستیم و این فاجعه است.

ضیایی افزود: طی سال‌های گذشته قصد داشتند گندم تراریخته و دستکاری شده به ما ارائه دهند که خوشبختانه جلوی آن را گرفتند و می‌توان گفت که صد درصد از این دستکاری ژنتیکی در امان ماندیم؛ اما کود شیمیایی چه‌طور؟ برای بیش از ۹۰ درصد گندم‌ها کود شیمیایی مصرف شده است. وقتی از کود شیمیایی برای گندم‌هایمان استفاده کنیم، سبوس و فیبر آن را می‌گیریم؛ همین موضوع باعث ایجاد کبد چرب در مردم می‌شود.

این متخصص طب ایرانی اسلامی گفت: از همسر پیامبر(ص) نقل شده است که ایشان اجازه نمی‌دادند گندم را الک کنیم و سبوس آن را بگیریم تا گندم سفید شود، اما امروزه عادتمان دادند که نانی را مصرف کنیم که رنگ آن سفید باشد و این بدترین نوع نان است.

وی افزود: ۳۰ سال پیش ما بهترین نان سنگک را داشتیم، چون گندم کاملاً ارگانیک بود. وقتی سبوس را از نان می‌گیریم بیش از ۹۰ درصد نان تبدیل به کربوهیدرات یعنی قند می‌شود؛ پس ما نان مصرف نمی‌کنیم، بلکه قند مصرف می‌کنیم. اگر صبح یک عدد نان بخورید به بدنتان قند تزریق کردید، در وعده ناهار هم اگر غذایتان نانی باشد باز قند مصرف کردید و شام ماکارونی می‌خورید.

ضیایی ادامه داد: بهتر است بدانید سبوس گندم جدا شده در ماکارونی نیز وجود دارد، پس دارای قند است. بستنی و نوشابه نیز به بدن قند تزریق می‌کند، پس این قند جذب بدن می‌شود و انسولین در بدن شروع به ترشح می‌کند و پانکراس از اینکه انسولین زیادی ترشح کرده خسته می‌شود و این قند اضافی ناشی از کاهش ترشح انسولین از پانکراس به چربی تبدیل شده و بعضی از مقادیر آن در کبد رسوب کرده و تبدیل به کبد چرب می‌شود و رسوب چربی در کبد نیز آغاز می‌شود. خداوند به پیامبر(ص) می‌فرماید: خوراک‌هایتان را طیب کنید برای اینکه بدن سالمی داشته باشید، پس تغذیه سالم مهم است.

ضیایی در مورد چاقی بیش از حد ایرانیان، گفت: چاقی مردم ایران علاوه بر ژنتیک به تغذیه نامناسب نیز مربوط است. اجداد ما چاق نبودند، پس نمی‌توان ژنتیک را صد درصد عامل چاقی دانست. اجداد ما از محصولات طبیعی و گیاهی استفاده می‌کردند و چاق نبودند اما امروزه ما شاهد هستیم که کودکان دچار چاقی مفرط هستند.

ضیایی با بیان اینکه چراغ روشن شدن دیابت در افراد متفاوت است، گفت: یک نفر بعد از ۱۰ سال خوردن خوراکی‌های ناسالم به دیابت مبتلا می‌شود و فرد دیگری بعد از ۳۰ سال مصرف مداوم؛ این امر بستگی به ژنتیک افراد دارد.

پژوهشگر طب ایرانی اسلامی، در مورد تأثیر مصرف دمنوش‌ها در چاقی و لاغری، گفت: دمنوش‌های گیاهی اگر به شکل طبیعی مصرف شود،‌ مورد تأیید است، اما امروزه این دمنوش‌ها بیشتر جنبه تجاری پیدا کرده است؛ یعنی دمنوش را به فرد مصرف‌کننده معرفی می‌کنند و می‌گویند که بعد از ۲۰ روز مصرف این دمنوش شما لاغر خواهید شد که این موضوع اصلاً ممکن نیست.

وی ادامه داد:‌ تا زمانی که نان، آب، روغن، و نمکی که مردم مصرف می‌کنند ارگانیک نباشد، این دمنوش‌ها تأثیر ندارند. اگر تأثیر بگذارد نیز موقتی خواهد بود و افراد به دلیل تغذیه ناسالمی که دارند، مجدداً به همان وزن قبل خود بازمی‌گردند و شاید حتی چاق‌تر از قبل شوند.

yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. نظرات برگزیده مخاطبان الف: باید نگران دوقطبی حجاب در جامعه باشیم/ امربه معروف و نهی از منکر شرایط و مراتب دارد/ در ایران با یک جامعه یکدست و یکرنگ مواجه نیستیم

  2. فایل صوتی لو رفته از «عبدالله مهتدی» درباره آرزوی تجزیه ایران

  3. سکوت عقل و فریاد هشتگ ها!

  4. تنها راه پیش پای اقتصاد ایران

  5. بیانیه حوزه علمیه امام خمینی (ره) درباره حواشی انتقال مالکیت یک باغ به آیت‌الله صدیقی

  6. فقر، بزرگی ما را می‌بلعد!

  7. پیشنهاد عجیب افزایش ۲۲درصدی دستمزد کارگران برای ۱۴۰۳ از سوی وزیر کار

  8. پاسخ روابط عمومی مجلس به علم‌الهدی درباره لایحه حجاب/ آیا نیکزاد با قالیباف رقابت می‌کند؟/ روایت کیهان از فایل صوتی جدید ظریف

  9. درخواست صدیقی از دادستانی درباره زمین‌خواری در ازگل/ واکنش دولت به شایعه برکناری مخبر

  10. دیر اما قابل‌توجه ...

  11. هدف قراردادن کشتی اسرائیلی و ناوشکن آمریکایی توسط ارتش یمن

  12. به زودی در این زمین مسکن ملی احداث می شود !

  13. تمجید «عبدالحمید» از حکومت طالبان!

  14. دستگیری عاملان انتشار فیلم درمانگاه قم | نخستین اعترافات متهمان

  15. انتقاد روزنامه دولت از زیباکلام/ پیش‌بینی علی مطهری از فراکسیون‌های مجلس آینده

  16. آزمونی بزرگ برای دولت رئیسی

  17. قبور لاکچری

  18. المیرای ۷ ساله کجاست؟!

  19. تورم نقطه به نقطه نسبت به اول سال ۲۲ درصد کم شد/ رشد اقتصادی به ۴.۵ درصد رسید

  20. پشت پرده ادعای جدید گروه «هفت» علیه ایران چیست؟

  21. حکایت چرخی که هزاران بار اختراع می شود!..

  22. آخرین وضعیت مذاکره نمایندگان کارگری و کارفرمایی

  23. افشاگری، تایید و واکنش‌ها

  24. یمنی ها فراتر از تصور !

  25. واکنش صدیقی به موضوع زمین‌خواری در حوزه‌علمیه ازگل: امضا‌یم جعل شده؛ دادستان ورود کند

آخرین عناوین