ردپای زنگنه در هپکو به نقل از نماینده تهران/ وزارت نفت: بیژن زنگنه از سال ۸۵ بازنشسته است  

گروه اقتصادی الف،   3990413030 ۳۹ نظر، ۰ در صف انتشار و ۱۱ تکراری یا غیرقابل انتشار

وزارت نفت در واکنش به اظهارات نماینده تهران اعلام کرد، وزیر نفت از سال ۸۵ بازنشسته بوده است و در قراردادی که با مالک سهام اصلی هپکو داشته است ماهانه مبلغ ۱۰ میلیون تومان دریافت می‌کرده است.

 ردپای زنگنه در هپکو به نقل از نماینده تهران/ وزارت نفت: بیژن زنگنه از سال ۸۵ بازنشسته است  

به گزارش مهر در پی انتشار خبری با عنوان ابعاد جدید از فساد در واگذاری هپکو / ردپای زنگنه در هپکو به نقل از روح الله ایزدخواه، نماینده مجلس شورای اسلامی، روابط عمومی وزارت نفت، توضیحاتی ارسال کرد که متن کامل آن به این شرح است:

در پی اظهارات آقای روح الله ایزدخواه، نماینده حوزه انتخابیه تهران در مجلس شورای اسلامی در خصوص ابعاد جدیدی از واگذاری شرکت هپکو که در واقع تکرار مطالب سراسر کذبی است که پیش از این توسط آقای علی اکبر کریمی، نماینده اراک در دوره دهم مجلس نیز مطرح شده بود و در همان زمان نیز وزارت نفت به تمامی مدعیات پاسخ گفته و از ایشان به دلیل افترا، نشر اکاذیب، تشویش اذهان عمومی، مخدوش کردن چهره مسئولان نظام جمهوری اسلامی و خدشه دار کردن وجهه اجتماعی و سیاسی آقای زنگنه و سوابق اجرایی و خدمتی ایشان، نزد مراجع قضائی شکایتی تنظیم و علاوه بر آن شکوائیه‌ای نیز با همین مضمون تسلیم هیأت محترم نظارت بر رفتار نمایندگان مجلس شورای اسلامی کرده بود، روابط عمومی وزارت نفت لازم می‌داند جهت یادآوری و اطلاع آقای روح الله ایزدخواه، نماینده جدیدالورود مجلس شورای اسلامی نکاتی را مجدداً مطرح کند:

۱- عضویت آقای زنگنه در هیئت مدیره هپکو (در زمانی که ایشان هیچ سمت دولتی نداشته و بازنشسته بوده‌اند)، نکته پنهان و محرمانه‌ای نیست و ابعاد جدیدی ندارد. آقای زنگنه پس از بازنشستگی در سال ۱۳۸۵ و در اوایل سال ۱۳۸۶، عضویت در هیئت مدیره این شرکت را می‌پذیرند. به طور طبیعی این اقدام برخلاف آنچه آقای ایزدخواه سعی در وانمود کردن آن دارند، اقدامی خلاف قانون نبوده و نیست.

۲- آقای ایزدخواه، در اظهارات خود مدعی شده‌اند که آقای زنگنه در طول یکسال عضویت ریاست هیئت مدیره هپکو فقط یک میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومان پاداش دریافت کرده‌اند که این ادعا کذب محض بوده و قویاً تکذیب می‌شود. اساساً آقای زنگنه در طول مدت حضور در شرکت هپکو هیچ نوع قراردادی با این شرکت امضا نکرده و ریالی هم از هپکو دریافت نکرده‌اند. آقای زنگنه در قراردادی که با مالک سهام اصلی هپکو داشته است ماهانه مبلغ ۱۰ میلیون تومان از ایشان و نه از شرکت هپکو بابت خدمات خود دریافت کرده‌اند که البته حاصل جمع این دریافتی هم به ۱۰ درصد رقم مورد ادعای آقای ایزدخواه نمی‌رسد.

۳- تردیدی نیست که تکرار چندباره یک ادعای دروغ منجر به حقیقت نمی‌شود و هیچگاه به نتیجه‌ای جز کذب نمی‌رسد، اما خوب است جناب آقای ایزدخواه، که در جوانی ردای نمایندگی بر تن کرده‌اند و ان‌شاءالله جزو رویش‌های کارگزاران نظام اسلامی خواهند بود، تقوا را پیشه کرده و از تکرار مدعیات بدون سند بپرهیزند زیرا این کار جز ایجاد اختلال در انجام وظایف قانونی وزیر و وزارت نفت و مخدوش کردن اعتماد مردم به مسئولان در شرایطی که وزارت نفت در خط مقدم جنگ اقتصادی با دشمن بی رحم خارجی قرار دارد، اثر دیگری ندارد.

دیدگاه کاربران

علی 671۱۵۰۶۹۰۷۱۱:۰۶:۱۲ ۱۳۹۹/۴/۱۳
چرا وقتی ّبد کارتان در می آید عصبانی می شوید و پرخاش می کنید .و به نظام می چسبانید .آقای زنگنه پرونده های بدتر از این هم دارد که به موقعش رو خواهد شد .نگران نباشید .پای شما هم به قانون کشیده می شود .
ناشناس۱۵۰۷۵۹۷۰۰:۴۹:۱۸ ۱۳۹۹/۴/۱۴
تمام مسئولین مملکت ما باید نگاه به عملکرد زن مسلمان سنگاپور کنند که مملکتشو بدون هیچ منابعی در عرض چند سال به بهترینهای جهان ارتقاء داده و فساد و بیکاری رو به صفر رسونده و ..
امیر۱۵۰۶۹۲۳۱۱:۱۸:۲۵ ۱۳۹۹/۴/۱۳
ده میلیون تومن سال 85.6 اگه با دلار بگیریم میشه تقریبا دویست میلیون الان، خب ماهی اینقدر درآمد فقط از یه منبعی دیگه حال فقیر میشه فهمید
الهیار۱۵۰۷۵۳۹۲۳:۴۵:۴۴ ۱۳۹۹/۴/۱۳
دوست عزیز ده میلیون سال ۸۵ چیزی بیشتر از ۵۰۰ میلیون الان است
حقگو۱۵۰۶۹۲۵۱۱:۲۰:۵۸ ۱۳۹۹/۴/۱۳
علی برکت..
ناشناس۱۵۰۶۹۷۳۱۲:۰۶:۲۴ ۱۳۹۹/۴/۱۳
این آقا شخصا که باعث خسارت های چندین میلیارد دلاری علیه کشور شده است چرا محاکمه نمی کنید؟
ناشناس۱۵۰۶۹۸۱۱۲:۱۲:۰۶ ۱۳۹۹/۴/۱۳
اگر باز نشسته است به چه دلیل هنوز وزیر است؟ چرا باید بروید رایزنی کنید تا این آقا هنوز بماند در وزارت؟ چرا این آقا حتی یک پالایشگاه نساخت در طول 20 سال وزارت نفت و هرچی هم ساخت مال کسان دیگری بود که مجبور شد پروژها را به آخر برساند؟ و مدعی خام فروشی صرف برای نفت باشد؟چه سودی برای آقا دارد؟ چرا این آقا کرسنت و قراداد گازی با ترکمنستان را طوری می بندد که باعث جریمه ما می شود؟
ناشناس۱۵۰۶۹۹۸۱۲:۳۳:۵۳ ۱۳۹۹/۴/۱۳
‌سخنان و مطالب ( عالم و آدم ) سراسر کذب محض و .. است و قویاً تکذیب می شود و تنها سخنان و مطالب آقای زنگنه و افراد تحت امرشان در ارتباط با کرسنت ، توتال ، هپکو ،.. سراسر حقیقت است و قویاً تایید می شود !
ناشناس۱۵۰۷۰۰۳۱۲:۴۰:۰۴ ۱۳۹۹/۴/۱۳
چرا یک بازنشسته فقط از یک شرکت ماهانه ده میلیون بگیرد عذر بدتر از گناه آنوقت جوانان دکتری به شغل اسنپ فود و راننده آژانس و ظرف شوری رستوران مشغول و بدتر از آن تعداد زیادی بیکار باشند
ناشناس۱۵۰۷۴۶۵۲۲:۰۰:۵۶ ۱۳۹۹/۴/۱۳
خرج ایشون زیاده بچه هاش خارج هستند
دانیال۱۵۰۷۰۱۱۱۲:۵۴:۳۶ ۱۳۹۹/۴/۱۳
سال ۸۶ ماهی ۱۰میلیون تومان ناقابل میگرفتن؟؟ انگار اختلافشون با جناب ایزدخواه هم سرِ ریال و تومانه فقط.عجب اوضاع قشنگیه تازه این از خوباشونه
الف ر۱۵۰۷۰۱۴۱۲:۵۹:۱۲ ۱۳۹۹/۴/۱۳
ماهانه 10میلیون تومان !! فکر میکنید پول کمیه ؟؟بچه ها با ماهی 3تا 6تومن در منطقه آلوده و گرمای جنوب با مدارک دکتر ی. ارشد مهندسی از دانشگاه های معتبر حقوق میگیرند امثال ایشان مگه کپی هاف کینگ یا انیشتین هستند؟!
حسین۱۵۰۷۰۱۹۱۳:۰۴:۴۴ ۱۳۹۹/۴/۱۳
ظالم باش سالم باش ..
حسین۱۵۰۷۰۲۱۱۳:۰۷:۰۳ ۱۳۹۹/۴/۱۳
باید پرسید چه کسی .. از او حمایت می کند؟
ناشناس۱۵۰۷۰۳۳۱۳:۲۳:۳۴ ۱۳۹۹/۴/۱۳
اینم مجلس اصولگرا. از روز اول فقط جنجال
ناشناس۱۵۰۷۳۸۱۲۰:۰۲:۱۲ ۱۳۹۹/۴/۱۳
چیه؟ از اقوام زنگنه ای؟ .. .. .. ..؟!!! مرد حسابی افشاگری علیه وزیر بیکفایتی که کرسنت و استات اویل و گاز ترکمنستان و ترکیه و .. در پرونده دارد، به.. تو برخورده؟!!!
ناشناس۱۵۰۸۲۵۱۱۳:۳۴:۱۵ ۱۳۹۹/۴/۱۴
وظیفه مجلس و نماینده روشنگری و مطالبه حق مردم است پس اصولگرا و اصلاح طلب و غیره ندارد رئیس محترم قوه قضاییه فرمودند اگر کسی از فسادی اطلاع داره بگه و تشویق بشه؛ نماینده که وظیفشه آقای زنگنه باید خودش از خودش دفاع کنه به روابط عمومی نفت و دیگران چه ارتباطی داره وکیل وصی ایشون بشن آقای زنگنه حق و حقوق کارکنان نفت رو نمیده و سیاسی کاری میکنه دیگه از ایشون چه انتظاری هستش
abbas۱۵۰۷۰۶۵۱۴:۰۱:۲۸ ۱۳۹۹/۴/۱۳
می خواهید چند رد پا از برخی نمایندگان در به خاک نشاندن هر سه شرکت آب و فاضلاب خوزستان نشان بدهم؟ استخدام های بی رویه و دادن کلیه پست های اداری حتی ادارات جزء توسط فشار برخی نمایندگان
ناشناس۱۵۰۷۰۶۶۱۴:۰۱:۲۹ ۱۳۹۹/۴/۱۳
یکی از مدیرانی که روزی باید بخدماتش در این چهل سال پرداخت زنگنه است . مردم باید بدانند که اگر امروز در ساخت نیروگاه های برق به خود کفائی رسیدیم و به بیرون از مرز ها هم رفته ایم سیاست زنگنه در بنیان گذاری شرکت مپنا بود بعد ها در دولت رفسنجانی و خاتمی تمامی صنایع پتروشیمی که امروزه بخش عمده صادرات ما را دارد و تقویت مهندسان مشاور ایرانی از سیاست های اوست . مطمئن هستم روزی که بدور از مسائل حاشیه ای به عملکرد ها بپردازیم حق زنگنه ادا خواهد شد . فعلا متاسفانه تریبون در دست کسانی است در گیر حاشیه ها هستند .
ناشناس۱۵۰۷۵۳۲۲۳:۳۲:۴۰ ۱۳۹۹/۴/۱۳
اگر .. ندارید حداقل آزاده باشید .
ناشناس۱۵۰۷۰۷۱۱۴:۰۵:۳۸ ۱۳۹۹/۴/۱۳
ماهی 10 میلیون تومان سال 85 یعنی ماهی 11 یا 12 هزار دلار یعنی ماهی 200 میلیون تومان الان اون زمان حقوق یک کارمند 500 یا 600 تومان بوده
داریوش۱۵۰۷۰۷۶۱۴:۱۵:۳۷ ۱۳۹۹/۴/۱۳
من هم یک مدیر بازنشسته در سیستم اداری این کشور و نظام هستم به من چون پارتی و جزو از ما بهتران نبودم گفتن بعد بازنشستگی برو خونت بشین ولی این آقای زنگنه وزیر میشه و عضو هئیت مدیره میشه چون بعضی هنوز فکر میکنند قحط الرجال هست .
ایمان۱۵۰۷۳۰۸۱۸:۴۱:۱۰ ۱۳۹۹/۴/۱۳
خدا حکم کند زنگنه بد ترین ضربه ها را به نیروی انسانی وزارت نفت وارد کرد
ایرانی بدبخت فقیر۱۵۰۷۱۰۰۱۴:۴۹:۳۱ ۱۳۹۹/۴/۱۳
اگر سال ۸۵ بازنشسته بوده چرا همون موقع .. .. .. نرفته؟
سرو۱۵۰۷۱۱۵۱۵:۰۳:۰۶ ۱۳۹۹/۴/۱۳
اقای روح الله ایزد خواه با 780000 تا رای نماینده تهران شده بی جهت حرف نمی زنه که.
ایران۱۵۰۷۲۳۳۱۷:۱۱:۰۴ ۱۳۹۹/۴/۱۳
آقای برادر ۴سال ۴۰سال نیست میگذره
محمدمعاذ۱۵۰۷۱۲۶۱۵:۱۸:۳۸ ۱۳۹۹/۴/۱۳
سالهاست تمام دنیا قدعلم کردن ما نفت خودراحذف کنیم.ما نباید سرتعظیم فرودبیاریم .اخه نفت تیکه سنگی نیست که زیرزمین انرامانگهداریم وبدلخواه بعدا ازش برداشت کنیم .!تمامی چاههای نفت خلیج فارس به همدیگه متصل هستن هرکشور بیشتر برداشت کرد مانده نفت های زیر زمین بطرف آن کشورسرازیرمیشن.خب حالاچراان کشورمانباشیم ؟چراازحق آیندگان بگذریم وسرچاههای نفت را ببندیم وگیاه فروشی راه بیندازیم !!خداوند یک فرصت رایکباردراختیاریک کشورقرارمیده .وقتی ماسرچاههارابستیم نفت راعربهابرداشت خواهندکرد.نتیجتا کشوری میتوانددردنیاحرف اول رابزند ک پشتوانه مالی داشته باشد.باتوجه به وجودسربازان مخلص و شهادت طلب درهمه زمینه هاووجودرهبری بی نظیر.کاش راهی پیدامیشد .برخلاف خواست دشمن چاههای بیشترراه اندازی وبافروش نفت بیشتر آینده آیندگان را بیشترتامین میکردیم. این یعنی کمک به سرافرازی بیشتر ایران بزرگ .که البته راه آسانی نیست .به امیدپیروزی مسولین محترم انشا..
کارگر۱۵۰۷۱۹۲۱۶:۲۸:۵۱ ۱۳۹۹/۴/۱۳
یعنی تو این هشتاد میلیون کسی نیست که جای آقای زنگنه را در نفت بگیرد!!! والله جوانان بسیار شایسته ای داریم که میتوانند چند برابر زنگنه تحول ایجاد کنند. این آقا دیگه خیلی شور شده.
ناشناس۱۵۰۷۱۹۹۱۶:۳۸:۴۰ ۱۳۹۹/۴/۱۳
کرسنت چی شد؟؟؟؟
صفر۱۵۰۷۳۰۲۱۸:۳۶:۴۹ ۱۳۹۹/۴/۱۳
به عنوان یک کارمند بازنشسته نفت چندین سال است به زنگنه ..و نفرین میکنم
ناشناس۱۵۰۷۳۰۵۱۸:۳۹:۰۰ ۱۳۹۹/۴/۱۳
می گفت درآمدی ندارد!! با کمک پدرش زندگی می کند ؟؟یعنی سهامدار هپکو از موقعیت ایشان بهره نبرده، ؟؟خجالت آور است حداقل فکر می کردیم برغم ایرادات بیشمارش، از سلامت مالی برخوردار است؟این شخص با پشتیبانی آقای هاشمی پس از فراغت از تحصیل همیشه سمت های بالا داشته ،؟؟ آشنایی با بزرگ ..ها چه فوایدی دارد؟؟؟؟
ناشناس۱۵۰۷۳۳۲۱۹:۰۸:۲۳ ۱۳۹۹/۴/۱۳
این آقا مخلصه برای رضای خدا وزارت رو ول نمیکنه
ناشناس۱۵۰۷۳۸۴۲۰:۰۳:۴۵ ۱۳۹۹/۴/۱۳
وقتی به حسن رای دادیم یعنی به زنگنه، آخوندی، نعمت زاده، نوبخت، نهاوندیان، فریدون، جهانگیری و بقیه .. رای دادیم جالبه، غالب معترضان همان کسانی اند که تبلیغ می کردند حسن رای نیاره دلار میشه 5 هزار تومن.. !!
ناشناس۱۵۰۷۳۸۶۲۰:۰۴:۰۷ ۱۳۹۹/۴/۱۳
نمیدانم چرا دریافتی ایشان در سال 85 به دلار محاسبه و با ارزش امروز سنجیده می شود؟ در اکثر این پست ها به همین گونه نتیجه گیری شده بود. ضمناً در مورد بازنشسته بودن این وزیر ، اگر مشکلی وجود داشت که تاکنون بازرسی مطرح کرده بود و ضمناً برخی از دوستان از قانون و نحوه جذب افراد بازنشسته اطلاعی نداشته و مطلبی می نویسند . خوب است ابتدا تحقیق فرمایید و بعد کلمات را ردیف و در مذمت بان کنید . ابشان هرگونه اتهامی هم داشته باشند، این 2مورد ذکرشده؛ شامل نمی گردد.
ناشناس۱۵۰۷۳۹۱۲۰:۰۹:۳۹ ۱۳۹۹/۴/۱۳
سوء مدیریت وحشتناک است
Saaidfr۱۵۰۷۴۲۰۲۰:۴۶:۴۳ ۱۳۹۹/۴/۱۳
ازطرف نیروهای قراردادی موقت نفت اهواز۸سال است ازسال ۹۱قراردادی موقت شدیم حقوق کارگری عیدی کارمندی بیمه تامین اجتماعی تا الان تیر۹۹بلاتکلیف کجای دنیا قراردادکارمندی نیرومندترین کارگری درباره کاری وعیدی کارمندی و اضافات تاسال ۹۸کارگری وامسال که کارگری اضافات قراردادکارمندی به حقوق اضاف شدچراکسی حق حقوقمان رااز اژدهای نفت نمیگیرد
علی امیری۱۵۰۷۵۵۶۰۰:۰۵:۳۹ ۱۳۹۹/۴/۱۴
باسلام اگر من بازنشسته انتظارداشته باشم که یک وزیر یا مدیرکل به اندازه من حقوق بگیرد مانند آن کسی است که کودکش درروی پشت بام دید آنقدر گفت بروعقب که ازآنطرف افتاد پایین کارگزاران نظام اگر درست به وظیفه خود برسند می بایست درزمان بازنشستگی حقوق مکفی دریافت نمایند این صحبتها همه جناحی است مثلا آقای .. درسعدآباد خانه به نرخ دولتی دارد خب کسی که ۱۶ سال درپست خطیر وزارتخانه ای قراردارد آیا به اندازه هر بازاری که دربهترین نقاط تهران وکشور خانه آپارتمان ویلا دارد ارزش ندارد . مطمئن باشید اگروزیری خانه مناسب ویا حقوق مکفی ناشته باشد آنوقت شروع اختلاس خواهدبود
امجد۱۵۰۸۰۶۴۱۲:۲۱:۴۶ ۱۳۹۹/۴/۱۴
نیروی حراست چاههای نفت کارون هستم وازسال ۸۹تاکنون بصورت قراردادموقت هستم وتاکنون ما را تغییر وضعیت نکردن و ما را وارد سامانه نفت نکردن آیااطلاع ازقراردادموقت داریدقراردادموقت یعنی یک حقوق بدون هیچ مزایا یا آیتمی نه عیدی نه پاداش نه سنوات نه مرخصی هیچ آیتمی شامل حال مانمیشود میدانید در تابستان سوزان بدون آب وبرق سرچاه نگهبانی دادن چیه ماازخدا میخواهیم تو سر ظالمان بزند
ناشناس۱۵۰۸۴۳۶۱۵:۳۵:۱۶ ۱۳۹۹/۴/۱۴
اینا فقط .. .. پرورش میدن
yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. نظرات برگزیده مخاطبان الف: باید نگران دوقطبی حجاب در جامعه باشیم/ امربه معروف و نهی از منکر شرایط و مراتب دارد/ در ایران با یک جامعه یکدست و یکرنگ مواجه نیستیم

  2. فایل صوتی لو رفته از «عبدالله مهتدی» درباره آرزوی تجزیه ایران

  3. سکوت عقل و فریاد هشتگ ها!

  4. تنها راه پیش پای اقتصاد ایران

  5. بیانیه حوزه علمیه امام خمینی (ره) درباره حواشی انتقال مالکیت یک باغ به آیت‌الله صدیقی

  6. فقر، بزرگی ما را می‌بلعد!

  7. پیشنهاد عجیب افزایش ۲۲درصدی دستمزد کارگران برای ۱۴۰۳ از سوی وزیر کار

  8. پاسخ روابط عمومی مجلس به علم‌الهدی درباره لایحه حجاب/ آیا نیکزاد با قالیباف رقابت می‌کند؟/ روایت کیهان از فایل صوتی جدید ظریف

  9. درخواست صدیقی از دادستانی درباره زمین‌خواری در ازگل/ واکنش دولت به شایعه برکناری مخبر

  10. دیر اما قابل‌توجه ...

  11. نارضایتی عباس موزون از زمان پخش برنامه زندگی پس از زندگی

  12. هدف قراردادن کشتی اسرائیلی و ناوشکن آمریکایی توسط ارتش یمن

  13. به زودی در این زمین مسکن ملی احداث می شود !

  14. تمجید «عبدالحمید» از حکومت طالبان!

  15. دستگیری عاملان انتشار فیلم درمانگاه قم | نخستین اعترافات متهمان

  16. انتقاد روزنامه دولت از زیباکلام/ پیش‌بینی علی مطهری از فراکسیون‌های مجلس آینده

  17. آزمونی بزرگ برای دولت رئیسی

  18. قبور لاکچری

  19. المیرای ۷ ساله کجاست؟!

  20. تورم نقطه به نقطه نسبت به اول سال ۲۲ درصد کم شد/ رشد اقتصادی به ۴.۵ درصد رسید

  21. پشت پرده ادعای جدید گروه «هفت» علیه ایران چیست؟

  22. حکایت چرخی که هزاران بار اختراع می شود!..

  23. آخرین وضعیت مذاکره نمایندگان کارگری و کارفرمایی

  24. افشاگری، تایید و واکنش‌ها

  25. یمنی ها فراتر از تصور !

آخرین عناوین