اگر کرونا را کنترل نکنیم در فصول سرد با بحران‌ مواجه می‌شویم

گروه اجتماعی الف،   3990412083

معاون درمان وزیربهداشت ضرورت برنامه‌ریزی مدون برای کنترل کرونا را خواستار شد و گفت: اگر چنانچه در این بازه زمانی نتوانیم این ویروس را کنترل کنیم قطعا در فصول سرد سال با بحران‌های جدی تر مواجه خواهیم شد.

به گزارش ایسنا، پنج شنبه ۱۲ تیرماه جلسه ستاد عملیات مدیریت ویروس کرونا در تهران با حضور دکتر قاسم جان بابایی معاون درمان وزیربهداشت، درمان و آموزش پزشکی، دکتر علیرضا زالی فرمانده این ستاد، روسا و معاونین درمان دانشگاههای علوم پزشکی شهید بهشتی، تهران و ایران برگزار شد.

 دکتر جان بابایی ضمن ابراز نگرانی از افزایش مبتلایان به کرونا در کشوراظهار کرد: شرایط پایدار اپیدمی در هیچ استانی  از کشور وجود ندارد و باید تدابیر کنترل این بیماری به روز رسانی شود.

وی ضمن انتقاد ازمسافرت‌های بین استانی  از سوی مردم خاطرنشان کرد: مادامیکه رفتارهای پرخطر و در ادامه آن نادیده گرفتن اصول بهداشتی وجود داشته باشد رسیدن به ثبات و کنترل کووید ۱۹ کاری غیرممکن و یا بسیار دشوار خواهد بود.

معاون درمان وزیربهداشت ارائه راهکارهای اجرایی و استراتژیک را برای گذر از شرایط بحرانی کشور در مقابله با کووید ۱۹ را مود تاکید قرار داد و گفت: باید تلاش کنیم  با استفاده بهینه از منابع موجود سلامت شهروندان را تامین و تضمین کنیم.

دکتر جان بابایی ضرورت برنامه ریزی های کوتاه مدت، میان مدت و بلند مدت را از سوی مسئولان برای کنترل کرونا را خواستا شدو گفت: اگر چنانچه دربازه زمانی کنونی نتوانیم این ویروس را کنترل کنیم قطعا در فصول سرد سال با بحران های جدی تر مواجه خواهیم شد.

وی ارائه راهکارهای اجرایی و استراتژیک را برای گذر از شرایط بحرانی کشور در مقابله با کووید ۱۹ مود تاکید قرار داد و افزود: باید تلاش کنیم  با استفاده بهینه از منابع موجود سلامت شهروندان را تامین کنیم.

دکتر علیرضا زالی فرمانده عملیات مقابله با کرونا در کلان شهر تهران نیز در این جلسه همسو شدن سیاستگذاری ها مبتنی بر مواضع وزارت بهداشت را از سوی مسئولان حوزه درمان مورد تاکید قرار داد و اظهار کرد: باید برای ریشه کنی کرونا مدیران ضمن همگرایی و تعامل بیشتر تصمیماتی را همسو و هماهنگ با سیاست های کشوری و وزرات بهداشت، درمان و آموزش پزشکی اجرایی کنند.

وی با اشاره به این که نشاندار کردن بیمارستانهای کرونایی می تواند راهکار موثری برای خدمت رسانی باکیفت تر به مردم و کاهش بارمراجعان باشد خاطرنشان کرد: برای دست یابی به این مهم باید از تمامی ظرفیت های درمان بهره ببریم.

دکتر زالی اختصاص چند مرکز جنرال پرتوان به ارائه خدمات به سایر بیماران غیر از کرونا را نیز مورد تاکید قرار داد.

فرمانده عملیات مقابله با کرونا در کلان شهر تهران با اشاره به این که طبق تحقیقاتی که در چین صورت گرفته درصد بالایی از ابتلا به کرونا در بیمارستانها اتفاق می افتد، تفکیک بخش های بیمارستانی از ورودی ها تاسایر مراحل بستری و درمان را ضروری ذکر کرد.

وی در ادامه ضرورت تامین وسایل حفاظتی اعم ماسک، الکل، دستکش، گان و سایرملزومات پیشگیری کننده از کرونا را در  بخش های بیمارستانی یادآور شد و ارائه راهکاری اساسی برای تفکیک و جداسازی واقعی بیماران در تمامی مراحل درمان را خواستار شد.

توسعه بخش های مراقب ویژه یکی دیگر از مواردی بود که دکتر زالی مورد تاکید قرار دادو افزود: باید برای توسعه این بخش ها ظرفیت سازی شود.

دکتر عباسعلی کریمی رییس دانشگاه علوم پزشکی تهران نیز در این نشست تامین تجهیزات و توجه بیش از پیش به نیاز های  کادر درمان و به طور کلی نیروی انسانی را مورد تاکید قرار داد و اظهار کرد: در شرایط سخت کرونایی تامین نیازهای نیروهایی که در خط مقابله با کرونا تلاش می کنند ضرورت دارد.

وی با اشاره به این که نیروی انسانی سرمایه های اصلی بیمارستانها هستند، تقویت ساختارها را برای ارائه خدمات بهینه به کادر بهداشت و درمان خواستار شد.

رییس دانشگاه علوم پزشکی تهران در ادامه تامین منابع برای تکمیل پروژه های نزدیک بهره برداری بیمارستانی و تقویت مراکز بهداشت را مورد تاکید قرار داد.

دکتر رسول کوهپایه زاده رییس دانشگاه علوم پزشکی ایران نیز در این نشست ضرورت تامین متمرکز منابع و بهره برداری پروژه های بیمارستانی بیش از ۷۰ درصد را خواستار شد.

وی با تاکید برضرورت تقویت مراکز ۱۶ ساعته، نقاهتگاهها و جذب و بکارگیری نیروهای داوطب سلامت گفت: بی تردید اولویت کاری حوزه بهداشت و درمان کشور، سلامت مردم و جامعه است.

 

yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. نظرات برگزیده مخاطبان الف: باید نگران دوقطبی حجاب در جامعه باشیم/ امربه معروف و نهی از منکر شرایط و مراتب دارد/ در ایران با یک جامعه یکدست و یکرنگ مواجه نیستیم

  2. فایل صوتی لو رفته از «عبدالله مهتدی» درباره آرزوی تجزیه ایران

  3. سکوت عقل و فریاد هشتگ ها!

  4. تنها راه پیش پای اقتصاد ایران

  5. بیانیه حوزه علمیه امام خمینی (ره) درباره حواشی انتقال مالکیت یک باغ به آیت‌الله صدیقی

  6. فقر، بزرگی ما را می‌بلعد!

  7. پیشنهاد عجیب افزایش ۲۲درصدی دستمزد کارگران برای ۱۴۰۳ از سوی وزیر کار

  8. پاسخ روابط عمومی مجلس به علم‌الهدی درباره لایحه حجاب/ آیا نیکزاد با قالیباف رقابت می‌کند؟/ روایت کیهان از فایل صوتی جدید ظریف

  9. درخواست صدیقی از دادستانی درباره زمین‌خواری در ازگل/ واکنش دولت به شایعه برکناری مخبر

  10. دیر اما قابل‌توجه ...

  11. هدف قراردادن کشتی اسرائیلی و ناوشکن آمریکایی توسط ارتش یمن

  12. به زودی در این زمین مسکن ملی احداث می شود !

  13. تمجید «عبدالحمید» از حکومت طالبان!

  14. دستگیری عاملان انتشار فیلم درمانگاه قم | نخستین اعترافات متهمان

  15. انتقاد روزنامه دولت از زیباکلام/ پیش‌بینی علی مطهری از فراکسیون‌های مجلس آینده

  16. آزمونی بزرگ برای دولت رئیسی

  17. قبور لاکچری

  18. المیرای ۷ ساله کجاست؟!

  19. تورم نقطه به نقطه نسبت به اول سال ۲۲ درصد کم شد/ رشد اقتصادی به ۴.۵ درصد رسید

  20. پشت پرده ادعای جدید گروه «هفت» علیه ایران چیست؟

  21. حکایت چرخی که هزاران بار اختراع می شود!..

  22. آخرین وضعیت مذاکره نمایندگان کارگری و کارفرمایی

  23. افشاگری، تایید و واکنش‌ها

  24. یمنی ها فراتر از تصور !

  25. واکنش صدیقی به موضوع زمین‌خواری در حوزه‌علمیه ازگل: امضا‌یم جعل شده؛ دادستان ورود کند

آخرین عناوین