وزیر راه و مسکن: مستاجران فقط سود وام ودیعه مسکن را می‌پردازند

گروه اقتصادی الف،   3990412057 ۱ نظر، ۰ در صف انتشار و ۱ تکراری یا غیرقابل انتشار

وزیر راه و شهرسازی با اشاره به اینکه متقاضیان طرح اقدام ملی مسکن ۳۴ سال سن دارند، گفت: مبلغ تسهیلات مستأجرانی که کد رهگیری دارند، در اختیار مالک خانه قرار می‌گیرد و مستاجران تنها سود و کارمزد آن را پرداخت می‌کنند و بعد از اتمام قرارداد، مبلغ ودیعه به بانک برگردانده می شود.

 به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، محمد اسلامی وزیر راه و شهرسازی دیروز در گفت‌وگوی تلفنی با برنامه صبحگاهی شبکه دوسیما، در انتهای الوند گفت: اثاث‌کشی و جابه‌جایی وسایل یکی از عوامل موثر در گسترش بیماری کروناست، به همین دلیل ستاد ملی کرونا مصوبه‌ای داشت مبنی بر این که قراردادها به مدت دوماه عینا تمدید شود و پس از آن مصوبه جدیدی را داده است که قراردادها تمدید شود و حداکثر میزان افزایش اجاره بها در هر شهر را اعلام کرده است. این مصوبه برای مدیریت بازار و برای جلوگیری از افزایش قیمت‌های غیرمنطقی که بعضی‌ها خودسرانه اعمال کردند داده شده است. از همه دست اندرکاران در هر پست و مقامی درخواست دارم تا برای اجرای این مصوبه که آرامش‌بخش برای مردم است؛ اهتمام بورزند.

وزیر راه و شهرسازی درخصوص بسته حمایتی ادامه داد: تلاش شد تا که بخشی از تسهیلاتی که ستاد کرونا درنظر گرفت بود به مستاجرینی که در گروه‌های هدف قرار می‌گیرند و واحدهای مسکونی آنان مطابق الگوی طرح جامع مسکن است، ارائه شود.


وی افزود: این مبلغ به عنوان کمک به پول پیش (مبلغ ودیعه) آنان است که با هماهنگی بانک‌های عامل در اختیار مالک (موجر) قرار می‌گیرد و مستاجرین فقط کارمزد آن را پرداخت می‌کنند؛ اصل ودیعه نیز در زمان سررسید قرارداد به بانک مسترد می‌شود. مبلغ آن هنوز مشخص نشده است و بعد از پرداخت تسهیلات به مشاغل در مراحل بعد تسهیلات مستاجران پرداخت می شود.

اسلامی اظهارداشت: حداکثر افزایش اجاره‌بها در شهر تهران ۲۵ درصد، در ۷ کلانشهر ۲۰ درصد و در سایر شهرها ۱۵ درصد اعلام شده است. البته باید تمدید قراردادهای اجاره در سامانه معاملات املاک و مستغلات کشور ثبت شود و کد رهگیری دریافت کنند؛ نکته مهم اینکه اگر مستاجر به تکالیف و تعهدات قانونی خود در برابر موجر عمل نکند، با حکم دادگاه، حکم تخلیه برایش صادر می‌شود و طی دوماه باید تخلیه کند و اگر مالک در این دوره نسبت به فروش خانه خود به صورت رسمی اقدام کند و معامله‌ ثبت و کد رهگیری دریافت شده باشد، مستاجر ظرف دوماه باید خانه را تخلیه کند.

وزیر راه وشهرسازی با توضیح در خصوص صندوق پس‌انداز یکم تاکید کرد: بانک مسکن در سه سال گذشته که صندوق پس‌انداز یکم فعال بوده حدود ۱۶۰ هزار نفر را از این طریق خانه‌دار کرده و اکنون در طرح اقدام ملی مسکن کسانی که در سامانه ثبت‌نام کردند و همزمان در صندوق پس‌انداز یکم حساب دارند در اولویت واگذاری واحدهای مسکونی هستند.

وی گفت: وزارت راه وشهرسازی تکلیف خود را برای خانه‌دار کردن مردم با طرح اقدام ملی مسکن انجام می‌دهد، در حال حاضر به صورت گسترده از مردم ثبت‌نام  و پروژه‌ها آغاز شده است. امیدوارم در بازه‌ای دوسالانه قشر کثیری از مردم واجد شرایط صاحب‌خانه شوند.

اسلامی اعلام کرد: معدل سنی ثبت نام کنندگان طرح اقدام ملی مسکن بعد از پالایش، ۳۴ سال است. در حقیقت با این کار جامعه‌ جوان صاحب خانه می‌شوند.

دیدگاه کاربران

ناشناس۱۵۰۶۲۷۸۱۶:۴۵:۴۴ ۱۳۹۹/۴/۱۲
..یک قدم بابت کاهش ملک برندارید و تمام راهکاری که دارید دادن ربا به مردم است.. راهکار همه مشکلات به نظر شما دادن وام با بهره است..
yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. نارضایتی عباس موزون از زمان پخش برنامه زندگی پس از زندگی

  2. نظرات برگزیده مخاطبان الف: باید نگران دوقطبی حجاب در جامعه باشیم/ امربه معروف و نهی از منکر شرایط و مراتب دارد/ در ایران با یک جامعه یکدست و یکرنگ مواجه نیستیم

  3. فایل صوتی لو رفته از «عبدالله مهتدی» درباره آرزوی تجزیه ایران

  4. سکوت عقل و فریاد هشتگ ها!

  5. تنها راه پیش پای اقتصاد ایران

  6. بیانیه حوزه علمیه امام خمینی (ره) درباره حواشی انتقال مالکیت یک باغ به آیت‌الله صدیقی

  7. فقر، بزرگی ما را می‌بلعد!

  8. پیشنهاد عجیب افزایش ۲۲درصدی دستمزد کارگران برای ۱۴۰۳ از سوی وزیر کار

  9. پاسخ روابط عمومی مجلس به علم‌الهدی درباره لایحه حجاب/ آیا نیکزاد با قالیباف رقابت می‌کند؟/ روایت کیهان از فایل صوتی جدید ظریف

  10. درخواست صدیقی از دادستانی درباره زمین‌خواری در ازگل/ واکنش دولت به شایعه برکناری مخبر

  11. دیر اما قابل‌توجه ...

  12. هدف قراردادن کشتی اسرائیلی و ناوشکن آمریکایی توسط ارتش یمن

  13. به زودی در این زمین مسکن ملی احداث می شود !

  14. تمجید «عبدالحمید» از حکومت طالبان!

  15. دستگیری عاملان انتشار فیلم درمانگاه قم | نخستین اعترافات متهمان

  16. انتقاد روزنامه دولت از زیباکلام/ پیش‌بینی علی مطهری از فراکسیون‌های مجلس آینده

  17. آزمونی بزرگ برای دولت رئیسی

  18. قبور لاکچری

  19. المیرای ۷ ساله کجاست؟!

  20. تورم نقطه به نقطه نسبت به اول سال ۲۲ درصد کم شد/ رشد اقتصادی به ۴.۵ درصد رسید

  21. پشت پرده ادعای جدید گروه «هفت» علیه ایران چیست؟

  22. حکایت چرخی که هزاران بار اختراع می شود!..

  23. آخرین وضعیت مذاکره نمایندگان کارگری و کارفرمایی

  24. افشاگری، تایید و واکنش‌ها

  25. یمنی ها فراتر از تصور !

آخرین عناوین