مطالبات کشاورزان به‌زودی پرداخت می‌شود

گروه اقتصادی الف،   3990411130

وزیر جهاد کشاورزی گفت: مطالبات کشاورزان از بابت فروش محصولاتی نظیر کلزا و گندم به حساب کشاورزان ظرف ۱۰ تا ۱۵ روز آینده واریز خواهد شد.

مطالبات کشاورزان به‌زودی پرداخت می‌شود

به گزارش تسنیم، کاظم خاوازی در جمع خبرنگاران با جمع‌بندی سفر خود به استان اردبیل اظهار داشت: عملیات اجرایی پروژه زهکشی  10هزار هکتار از اراضی شمال استان در سه شهرستان پارس‌آباد، بیله‌سوار و اصلاندوز در دستور کار قرار گرفته است.

وی پرداخت مطالبات کشاورزان را ضروری دانست و افزود: مطالبات کشاورزان از بابت فروش محصولاتی نظیر کلزا و گندم به حساب کشاورزان ظرف 10 تا 15 روز آینده واریز خواهد شد.

خاوازی با بیان اینکه باید برای کاهش میزان خسارت وارده به کشاورزان تلاش کنیم تصریح کرد: تامین و پرداخت خسارات محصولات کشاورزی استان اردبیل در سال 99 به مبلغ 500 میلیارد تومان توسط وزارت جهاد کشاورزی به صورت جدی پیگیری می‌شود.

وزیر جهاد کشاورزی از تامین اعتبارات لازم برای پروژه‌های کشاورزی مغان خبر داد و بیان کرد: اعتبارات لازم به پروژه‌ها و طرح‌های کشاورزی در منطقه مغان به ویژه در 12 هزار هکتار از اراضی کشاورزی استان برای آبیاری نوین از جمله پایاب سد نئور و سد پیله سحران و اراضی کشاورزی نیار تامین می‌شود.

وی با تاکید بر راه‌اندازی بزرگترین شهرک گلخانه‌ای کشور در شمال استان اردبیل اظهار کرد: همچنین اعتباری به مبلغ 14 هزار میلیارد ریال برای زیرساخت کشت‌های گلخانه‌ای استان اردبیل به ویژه طرح 1600 هکتاری گلخانه پارس‌آباد اختصاص خواهد یافت.

خاوازی با اشاره به تسریع در روند اجرای عملیات اجرایی پروژه‌های راکد جهاد کشاورزی در استان اردبیل گفت: تامین مبلغ 13 هزار میلیارد ریال اعتبار بصورت تسهیلات برای طرح‌های راکد و نیمه تمام کشاورزی و دامداری استان در اولویت قرار گرفته است.

وزیر جهاد کشاورزی با بیان اینکه با تانین اعتبارات لازم امسال شاهد تکمیل پروژه سد خداآفرین خواهیم بود ادامه داد: تامین 450 میلیارد تومان از محل صندوق توسعه ملی جهت اتمام طرح آبیاری پایاب سد خداآفرین نیز پیگیری می‌شود.

وی با تاکید بر تامین اعتبار طرح‌های کشاورزی استان اردبیل افزود: اعتبار 250 میلیارد تومانی توسط وزارتخانه از محل فروش مایملک استان اردبیل مطابق تبصره 12 قانون بودجه 99 برای اتمام 22 سد معیشتی در سطح استان اردبیل تخصیص می‌یابد

خاوازی در ادامه تصریح کرد: حل قطعی صادرات 100 هزار تن سیب‌زمینی استان به کشور همسایه، تاسیس ایستگاه تحقیقاتی سیب‌زمینی در اردبیل، تاسیس ایستگاه تحقیقاتی محصولات گلخانه‌ای در استان و احداث پروژه گلخانه‌های هوشمند نسل جدید در مغان باید مورد بررسی قرار گیرد.

امسال ضرر و زیان کشاورزی به حداقل می‌رسد

وزیر جهاد کشاورزی درباره سد خداآفرین گفت: حدود 75 درصد از اراضی کشاورزی تحت پوشش طرح پایاب سد خداآفرین دیم بوده  که با تکمیل این پروژه به کشت آبی تبدیل می‌شود.

وی با بیان اینکه با تبدیل اراضی دیم به آبی شاهد عملکرد کشاورزی منطقه نیز افزایش خواهد یافت افزود: با تبدیل اراضی دیم به آبی شاهد افزایش عملکرد کشاورزان خواهیم بود به طوری که با بررسی عملکرد کشاورزان خواهیم دید که با بهره‌برداری از پروژه پایاب سد خداآفرین شاهد افزایش 3 و نیم تا 4 برابری افزایش عملکرد این قشر تولیدکننده جامعه خواهیم بود.

خاوازی با اشاره به شرایط اقلیمی منطقه مغان تصریح کرد: در منطقه مغان شرایط اقلیمی بی‌نظیر و استثنایی وجود دارد که با اهتمام به دستگاه‌های اجرایی مربوطه می‌توانیم با بهره برداری از پروژه‌های حوزه کشاورزی در منطقه تولید محصولات مختلف کشاورزی پیشگام باشیم.

وزیر جهاد کشاورزی از تولید محصولات مختلف کشاورزی در منطقه مغان خبر داد و بیان کرد: منطقه مغان با ظرفیت‌ها و پتانسیل‌هایی که در حوزه کشاورزی و دامپروری دارد به عنوان انبار غله آذربایجان قلب تپنده کشاورزی استان اردبیل و قطب کشاورزی کشاورزی کشور شناخته می‌شود که سالانه شاهد تولید محصولات مختلف کشاورزی در این منطقه هستیم.

وی در ادامه اظهار کرد: امیدواریم با برنامه‌ای که برای الگوی کشت داریم و با هماهنگی با برنامه‌های تنظیم بازار در فصل پاییز ابلاغ خواهد شد ضرر و زیان کشاورزان و باغداران را به حداقل خود رسانده و کاهش دهیم.

yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. جنگ ترکیبی خودمان، علیه خودمان!

  2. کارگری انگشتر ۵۰ میلیاردی را به صاحبش بازگرداند

  3. جلاد، به پایان سلام کن!

  4. بهادری جهرمی: مبالغ جرایم رانندگی متناسب با تورم افزایش یافت

  5. تورم چه زمانی تک رقمی می‌شود؟

  6. نرخ تعرفه‌های خدمات بهداشتی درمانی ۱۴۰۳ اعلام شد/ نرخ رسمی ویزیت ۵۰% گران می‌شود!

  7. بازداشت سومین عامل حمله تروریستی در مسکو

  8. آقایان رئیسی و اژه‌ای! آیا در پیشگاه خدای متعال و امام‌زمان (عج) پاسخی دارید؟

  9. انتقام از پوتین؟

  10. عوامل توهین کننده به نظام و مقدسات اسلامی دستگیر شدند

  11. ائتلاف ایران، روسیه و چین تبدیل به کابوسی برای آمریکا می‌شود

  12. علم‌الهدی: امروز در کشور از آثار تحریم اقتصادی آمریکا مشکلی حس نمی‌کنیم

  13. بازگشت احتمالی ترامپ چه تاثیری بر اقتصاد ایران دارد؟

  14. افزایش ١٧٠ درصدی حداقل حقوق کارگران در دولت سیزدهم

  15. مردم طلای دست دوم خریداری نکنند

  16. خط و نشان حقوقی ایران برای کویت

  17. هشدار سخنگوی پلیس به رانندگان نوروزی؛ آمار تصادفات هولناک است!

  18. اول، بساط دلالی باید جمع شود

  19. وزیر اقتصاد: در سال ۱۴۰۲ رکورد بیشترین سرمایه‌گذاری خارجی واقعی در ۱۶ سال اخیر شکسته شد

  20. کولرهای گازی بلای جان صنعت برق

  21. منظور: تخصیص ارز کشور برای واردات خودرو به صرفه نیست

  22. ایران اینترنشنال در آستانه تعطیلی / تعطیلی قریب الوقوع دفتر واشنگتن + عکس

  23. دادستان ساری: خسارات وارده قطع سه هزار اصله نهال جبران شود

  24. ابابیل ۵، از آخرین دستاورد‌های قدرت پهپادی جهان

  25. خاندوزی: با طیفی مواجه هستیم که تمایلی برای مشارکت در اداره کشور ندارند

آخرین عناوین