سردار کارگر: سپاه پاسداران از یک سامانه موشکی رونمایی می‌کند

گروه سیاسی الف،   3990411093

رییس ستاد مرکزی گرامیداشت چهلمین سالگرد دفاع مقدس کشور از رونمایی از یک سامانه موشکی از سوی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به مناسبت چهلمین سالگرد دفاع مقدس خبر داد و گفت: به دلیل شیوع ویروس کرونا بعضی برنامه‌های این مراسم به‌شکل ویدیو کنفرانس برگزار می‌شود.

سردار کارگر: سپاه پاسداران از یک سامانه موشکی رونمایی می‌کند

به گزارش ایرنا، سردار سرتیپ‌ بهمن کارگر روز چهارشنبه در نشست خبری گرامیداشت چهلمین سالگرد دفاع مقدس در محل موزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس، با بیان اینکه بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس شعار «ما قوی هستیم» را در سال ۹۹ را برای تمامی برنامه‌های خود برگزیده است، خاطرنشان کرد: ملت ما در عرصه‌های نانو، سلول‌های بنیادی، انرژی هسته‌ای، مباحث نظامی و ... دستاوردهای بسیار بزرگی داشته است و به عنوان مثال امروز ما انواع سلاح‌ها را خودمان تولید می‌کنیم و از این نظر خودکفا شدیم.

وی با بیان اینکه گرامیداشت چهلمین سالگرد دفاع مقدس قرار است با مشارکت همه دستگاه‌های کشوری و لشکری برگزار شود و به همین منظور، ۴۳ هفته را برنامه‌ریزی‌ کرده‌ایم، یادآور شد: امسال ۳ هزار و ۸۸۹ برنامه شاخص در کل کشور برای این مراسم خواهیم داشت.  

رییس ستاد مرکزی گرامیداشت چهلمین سالگرد دفاع مقدس عنوان کرد: برای برگزاری بهتر این مراسم نیروهای مسلح ۱۸ ستاد، وزارتخانه‌ها ۲۸ ستاد، استان‌ها ۳۱ و شهرستان‌ها ۴۰۰ ستاد تشکیل داده‌اند که در مجموع ۵۰۵ ستاد در کل کشور تشکیل شده است و همچنین در این ۴۳ هفته نیروهای مسلح ۱۰۵۸، وزارتخانه‌ها ۵۱۰ و ستادهای استانی و شهرستانی ۲۳۲۱ برنامه دارند.

تغییر نام یادمان شلمچه به «یادمان شهید حاج قاسم سلیمانی»

سردار کارگر با بیان اینکه سپاه پاسداران انقلاب اسلامی امسال به مناسبت چهلمین سالگرد دفاع مقدس از یک سامانه موشکی رونمایی خواهد کرد، اضافه کرد: یادمان شلمچه امسال به نام «یادمان سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی» تغییر نام پیدا می‌کند.

رییس ستاد مرکزی گرامیداشت چهلمین سالگرد دفاع مقدس یادآور شد: به دلیل شیوع ویروس کرونا بعضی برنامه‌ها به‌شکل ویدیو کنفرانس برگزار می‌شود.

وی درباره چگونگی برگزاری رژه هفته دفاع مقدس با توجه به وجود ویروس کرونا در کشور گفت: در حال حاضر برگزاری رژه نیروهای مسلح در تهران و هرمزگان با رعایت اصول بهداشتی در برنامه‌های ما قرار دارد.

رژه نیروهای مسلح در هفته دفاع مقدس در ستاد ملی کرونا و ستاد کل بررسی می‌شود

سردار کارگر افزود: اگر اتفاق خاصی در زمینه بیماری کرونا در کشور رخ دهد، تصمیم‌گیری درباره برگزاری یا عدم برگزاری رژه نیروهای مسلح در هفته دفاع مقدس با ستاد ملی مقابله با کرونا و ستاد کل نیروهای مسلح خواهد بود.

رییس ستاد مرکزی گرامیداشت چهلمین سالگرد دفاع مقدس درباره رونمایی از سامانه موشکی جدید سپاه گفت: از جزئیات رونمایی از سامانه موشکی سپاه اطلاعی ندارم. قرار است برنامه‌های مهم نیروهای مسلح در حول و حوش هفته دفاع مقدس انجام شود ولی ما دست نیروها را باز گذاشتیم تا آنها خودشان زمان برنامه‌های‌شان را مشخص کنند.

وی در ادامه با بیان این که هدف از برگزاری این برنامه ها  تبیین دستاوردهای دفاع مقدس در چهار دهه دفاع و مقاومت است گفت: نشر و ترویج مفاهیم و ارزش‌های دفاع مقدس و آثار آن با بهره‌گیری از ظرفیت‌های علمی، فرهنگی، هنری و اجتماعی و همچنین معرفی دستاوردهای دفاع مقدس در حوزه بین‌الملل به‌ویژه در کشورهای حوزه مقاومت و پایداری از اهداف گرامیداشت چهلمین سالگرد دفاع مقدس است که  به همین مناسبت هم در اواخر تیرماه نمایشگاهی را در این حوزه اقتتاح خواهیم کرد که این نمایشگاه با عنایات سپهبد شهید سلیمانی تشکیل شده و قرار بود با حضور ایشان در سرای پرده نما شروع به کار کند.

رییس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس افزود: توجه به تاثیر دفاع مقدس بر بیداری اسلامی و پیروزی‌های جبهه مقاومت بر نظام سلطه و تروریسم آمریکایی-صهیونیستی با تاکید بر نقش و مکتب شهید سلیمانی و شهدای مدافع حرم، بهره‌مندی از مشارکت مردم به ویژه پیشکسوتان و خانواده معظم شهدا در برنامه‌ریزی و اجرای برنامه‌های گرامیداشت چهلمین سالگرد دفاع مقدس، بهره‌گیری از ظرفیت و مشارکت فعال همه سازمان‌ها ادارات بخش‌های لشکری و کشوری و موسسات مردم نهاد از جمله سیاست‌های کلی برگزاری چهلمین سالگرد گرامیداشت دفاع مقدس است.

سردار کارگر ادامه داد: توجه به کیفیت و اثربخشی و فراگیری برنامه‌ها با بهره‌گیری از شیوه‌های نو، جذاب و فراگیر به ویژه در فضای مجازی، پرهیز از اسراف و هزینه‌های غیرضروری، اطلاع رسانی و پوشش رسانه‌ای گسترده، یکپارچگی و هم‌افزایی برنامه‌ها، تدوین و انتشار برنامه‌های دفاع مقدس متناسب با حوزه‌های ماموریتی تمامی دستگاه‌های لشکری و کشوری از جمله دیگر سیاست‌های برگزاری گرامیداشت چهلمین سالگرد دفاع مقدس است.

رییس ستاد گرامیداشت چهلمین سالگرد دفاع مقدس گفت: ما در شورای سیاست‌گذاری که متشکل از هیأت امنای بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس به ریاست رئیس ستاد کل نیروهای مسلح است دستورالعمل‌های گرامیداشت چهلمین سالگرد دفاع مقدس را تدوین، تصویب و به بخش‌های لشکری و کشوری ابلاغ کرده ایم.

وی افزود: در نیروهای مسلح تمامی معاونین هماهنگ‌کننده نیروها اعم از ارتش، سپاه، نیروی انتظامی و وزارت دفاع مسئول برگزاری گرامیداشت چهلمین سالگرد دفاع مقدس هستند و در تمامی وزارتخانه‌ها یکی از معاونین این مسئولیت را بر عهده دارد.

سردار کارگر ادامه داد: در استان‌ها نیز استاندار مسئول ستاد گرامیداشت چهلمین سالگرد دفاع مقدس است و همچنین در شهرستان‌ها فرماندار این مسئولیت را عهده دار است.

رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس به برگزاری ۸۹ جشنواره ادبی و هنری، ۳۶۵ برنامه نمایشی، تولید ۱۰ هزار محتوای فضای مجازی اشاره کرد و گفت: امسال ارتش برنامه‌های مهمی در این راستا خواهد داشت. 

وی افتتاح پژوهشکده دفاع مقدس، افتتاح موزه هوانوردی، برگزاری کنگره ۵۵۰ شهید استان قم، تجلیل از خانواده‌های ایثارگران ارتش، برگزاری نشست تبیین دفاع مقدس برای وابستگان نظامی در ایران، ۱۱۰ جشنواره سرباز ارتش را از دیگر برنامه های چهلمین سالگرد دفاع مقدس عنوان کرد. 

سردار کارگر پخش برنامه تلویزیونی ۴۰ ستاره دفاع مقدس، یادواره ملی شهدای مهندسی رزمی، برگزاری تحقیقات صنعتی ارتش و دستاوردهای صنعتی، نقش نیروی هوایی و خلبانان در عملیات‌های مختلف، تهیه مستند ۱۱ قسمتی عملکرد نیروی هوایی در دفاع مقدس، ۳۴ مراسم تجلیل از پرستاران دفاع مقدس و مدافعان سلامت و تجلیل از خانواده‌های شهدای ورزشکار از دیگر برنامه‌های ارتش در گرامیداشت چهلمین سالگرد دفاع مقدس است.

وی به تشریح برنامه‌های سپاه پاسداران در چهلمین سالگرد دفاع مقدس پرداخت و عنوان کرد: رونمایی از یک سامانه موشکی، نمایشگاه دائمی و موزه دائمی از دستاوردهای نیروی هوافضا، چهار هزار پروژه عمرانی و اجتماعی به نیابت از شهدا از مهم‌ترین برنامه‌های سپاه پاسداران در جریان گرامیداشت چهلمین سالگرد دفاع مقدس است که اجرا خواهد شد.

رییس ستاد گرامیداشت چهلمین سالگرد دفاع مقدس، تبیین عملیات‌های نیروی دریایی سپاه در توقیف شناورهای متجاوز آمریکایی، کنگره شهدای اطلاعات سپاه، بزرگداشت شهدای شاخص کارگری در سپاه، تولید ۳۰ قسمت برنامه طنز دفاع مقدس، جشنواره ملی تجلی وفاق و تقدیر از مدافعین سلامت، تجلیل از ۳۱۳ پیشکسوت و رزمنده دفاع مقدس، برگزاری جشنواره ملی جهادگران و اقتصاد مقاومتی و نام‌گذاری شهدای شلمچه به نام شهید حاج قاسم سلیمانی توسط مجموعه سپاه پاسداران انقلاب اسلامی  را از دیگر برنامه های این ستاد عنوان کرد.

سردارکارگر درخصوص برنامه‌های وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح گفت: ۳ نمایشگاه صنایع دفاعی و رونمایی از ۳۰ محصول جدید، برگزاری همایش و قدردانی از ۳۰۰ پزشک دوران دفاع مقدس، همایش ۳ هزار نفری بسیجیان وزارت دفاع، ۱۵ مراسم بزرگداشت شهدای هسته‌ای در این ایام در مجموعه وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح برگزار خواهد شد.
رییس بنیاد حفظ آثار و نشر آثار دفاع مقدس از رونمایی ۱۲ دایره‌المعارف استانی در تبیین نقش ناجا در دفاع مقدس خبر داد و افزود: تجلیل از ۱۲۰ فرمانده دفاع مقدس ژاندارمری و نیروی انتظامی و برگزاری یادواره شهدای پلیس‌های کشورهای اسلامی در چهلمین سالگرد دفاع مقدس توسط ناجا انجام خواهد شد.
وی درباره فعالیت‌های بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس در این ایام گفت: نمایشگاه بزرگ دستاوردهای دفاع مقدس و مقاومت، افتتاح موزه دفاع مقدس در استان‌های ایلام، اردبیل، البرز خراسان رضوی، قم، لرستان، آبادان و چهارمحال بختیاری با حضور رئیس جمهور تا قبل از هفته دفاع مقدس، تجلیل از یک میلیون پیشکسوت جهاد و مقاومت، از جمله دیگر برنامه‌های مجموعه بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس است.

سردار کارگر افزود: افتتاح نمایشگاه و موزه مقاومت شهید سلیمانی در تیرماه، اختتامیه جایزه ملی سرو ویژه برترین کتاب‌های دفاع مقدس، برگزاری جشنواره ملی کتاب دفاع مقدس، برگزاری جشنواره ملی فانوس، برگزاری اسوه‌های صبر و مقاومت، ثبت ملی ۱۲ یادمان دفاع مقدس، رونمایی از کتاب دو واحد درسی برای مدارس علمیه، رونمایی از کتاب جامع فرهنگ‌نامه سیمای دفاع مقدس را در بنیاد حفظ آثار و نشر آثار دفاع مقدس اجرا می شود.

وی ادامه داد: در حوزه صدا و سیما برنامه‌های مفصلی پیش‌بینی شده است که در این راستا معاونت صدا سه هزار و ۲۰۷ برنامه به‌مدت ۹۰۹ ساعت برنامه و معاونت استان‌ها ۲ هزار و ۳۱۳ برنامه تولید و پخش خواهند کرد.

رییس ستاد گرامیداشت چهلمین سالگرد دفاع مقدس افزود: حوزه‌های علمیه در این ایام  همایش مراجع و روحانیت در دفاع مقدس، برگزاری نشست جنایات جنگی آمریکا، بررسی سبک زندگی رزمندگان دفاع مقدس و افتتاح مرکز اسناد روحانیت در دفاع مقدس را خواهند داشت.

yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. جنگ ترکیبی خودمان، علیه خودمان!

  2. کارگری انگشتر ۵۰ میلیاردی را به صاحبش بازگرداند

  3. فرآیند بازگشت مالکیت زمین به حوزه علمیه امام خمینی در حال انجام است

  4. جلاد، به پایان سلام کن!

  5. بهادری جهرمی: مبالغ جرایم رانندگی متناسب با تورم افزایش یافت

  6. تورم چه زمانی تک رقمی می‌شود؟

  7. نرخ تعرفه‌های خدمات بهداشتی درمانی ۱۴۰۳ اعلام شد/ نرخ رسمی ویزیت ۵۰% گران می‌شود!

  8. کلید تحقق شعار سال ۱۴۰۳

  9. بازداشت سومین عامل حمله تروریستی در مسکو

  10. فرامرز اصلانی درگذشت

  11. علی‌ ضیاء و افتادن در باتلاقِ ابتذال!

  12. آقایان رئیسی و اژه‌ای! آیا در پیشگاه خدای متعال و امام‌زمان (عج) پاسخی دارید؟

  13. انتقام از پوتین؟

  14. ائتلاف ایران، روسیه و چین تبدیل به کابوسی برای آمریکا می‌شود

  15. علم‌الهدی: امروز در کشور از آثار تحریم اقتصادی آمریکا مشکلی حس نمی‌کنیم

  16. سلبریتی‌ها چگونه با اعصاب مردم بازی می‌کنند؟

  17. رئیس سازمان برنامه و بودجه: تورم را وارد کانال ۲۰ درصد می کنیم/ تلاش برای رسیدن به رشد اقتصادی ۸ درصدی

  18. بازگشت احتمالی ترامپ چه تاثیری بر اقتصاد ایران دارد؟

  19. افزایش ١٧٠ درصدی حداقل حقوق کارگران در دولت سیزدهم

  20. خط و نشان حقوقی ایران برای کویت

  21. هشدار سخنگوی پلیس به رانندگان نوروزی؛ آمار تصادفات هولناک است!

  22. وزیر اقتصاد: در سال ۱۴۰۲ رکورد بیشترین سرمایه‌گذاری خارجی واقعی در ۱۶ سال اخیر شکسته شد

  23. کولرهای گازی بلای جان صنعت برق

  24. منظور: تخصیص ارز کشور برای واردات خودرو به صرفه نیست

  25. رشد نقدینگی ۱۸ درصد کاهش یافت

آخرین عناوین