جهانگیری: رای ۲۴ میلیونی مردم در انتخابات تایید کارنامه اقتصادی دولت روحانی بود/ ۳.۵ میلیون شغل ایجاد کردیم

گروه اقتصادی الف،   3990410113 ۵۷ نظر، ۰ در صف انتشار و ۲۷ تکراری یا غیرقابل انتشار

معاون اول رییس جمهور با بیان اینکه کارنامه دولت در دور اول کارنامه‌ای موفق بود و مردم در انتخاباتی رقابتی به این کارنامه رأی مثبت دادند، گفت: رأی ۲۴ میلیون نفری مردم به این دولت نشان از تأیید برنامه های دولت داشت.

جهانگیری: رای ۲۴ میلیونی مردم در انتخابات تایید کارنامه اقتصادی دولت روحانی بود/ ۳.۵ میلیون شغل ایجاد کردیم

به گزارش الف به نقل از پایگاه اطلاع رسانی معاون اول ریاست جمهوری، اسحاق جهانگیری ظهر امروز (سه‌شنبه) در مراسم روز ملی صنعت، معدن و تجارت با بیان اینکه توسعه صنعتی و فراتر از آن توسعه اقتصادی متأثر از محیط پیرامونی کشورهاست، اظهار داشت: این محیط پیرامونی است که مشخص می کند در هر دوره ای باید چه سیاست های صنعتی و اقتصادی را در پیش بگیریم. امروز حوزه های فرهنگی، اجتماعی و سیاست خارجی نقش اثرگذاری در تعیین جهت گیری های صنعتی و اقتصادی کشور دارند.

جهانگیری با اشاره به تجربه کشورهای مختلف صنعتی و عملکرد برخی کشورها در جنوب شرق آسیا و آمریکای لاتین گفت: در این کشورها با توجه به حوادث پس از جنگ جهانی دوم سیاست های مختلفی برای توسعه اقتصادی انتخاب شد. در شرق آسیا با توجه به روابط با کشورهای غربی توسعه صادرات مدنظر قرار گرفت و در آمریکای لاتین با توجه به برخی از تنش ها در روابط خارجی سیاست کنترل واردات و جایگزینی محصولات خارجی در دستور کار قرار گرفت.

معاون اول رییس جمهور با تأکید بر اینکه جمهوری اسلامی ایران نیز باید جایگاه خود را در اقتصاد دنیا متناسب با شریط پیرامونی تعریف کند، گفت: دولت تدبیر و امید در سال 92 سیاستگذاری خود را شناسایی اولویت های اصلی کشور و حرکت در جهت دستیابی به آن اهداف را برگزید. در سال 92 شاخص هایی نظیر تورم، مردم را آزرده ساخته بود اما باور و امیدی در میان مردم شکل گرفت که مجموعه دولت چه به لحاظ سیاستگذاری، برنامه ریزی و تقسیم کار قادر است کشور را از آن مرحله دشوار عبور دهد.

جهانگیری ادامه داد: ‌با شروع به کار دولت همه شاخص ها به دلیل همین امید و باور مردم بهبود یافت و این نشان می دهد که از مهمترین مسایل تعیین کننده سیاست های کشور نگاه مردم نسبت به آینده است که در موضوع انتظار تورمی و تصور آنها درباره آینده ایران و رفتارشان متبلور می شود.

معاون اول رییس جمهور با بیان اینکه کارنامه دولت در دور اول کارنامه ای موفق بود و مردم در انتخاباتی رقابتی به این کارنامه رأی مثبت دادند، گفت: رأی 24 میلیون نفری مردم به این دولت نشان از تأیید برنامه های دولت داشت. این کارنامه سرمایه بود و بر اساس آن دولت فکر می کرد که باید همان سیاستگذاری یعنی شتاب در رشد و توسعه کشور، عبور از محدودیت ها و جبران کاهش قدرت خرید مردم را با سرعت ادامه دهد.

جهانگیری گفت: ما معتقد هستیم که بخش خصوصی باید میدان دار واقعی سیاست های اقتصادی کشور شود و شاهد بودیم که در دور اول شرکت های خصوصی برای بزرگتر و قدرتمندتر شدن با شرکای خارجی مذاکره می کردند. برخی اصلاح ساختارها نظیر اصلاح ساختار نظام بانکی در دستور کار قرار گرفت اما متأسفانه شرایط بین المللی تغییر کرد و آمریکایی ها توافق مهمی را بر هم زدند و تحریم های سختی را وضع کردند، آنها مطمئن بودند نظام ایران چهلمین سالگرد خود را نمی بیند و وقتی مأیوس شدند گفتند اقتصاد ایران دچار فروپاشی خواهد شد.

معاون اول رییس جمهور گفت: مدیر کاردان، عاقل و دلسوز مدیری است که بتواند شرایط را پیش بینی کند و متناسب با وضعیت سیاست هایش را تغییر دهد. ما نیز سیاست مقاومت در برابر فشارهای خارجی را برگزیدیم و به دنبال ایجاد ساز و کاری برای افزایش تاب آوری و حفاظت از معیشت مردم بودیم بنابراین سیاست شتاب در رشد و توسعه کشور تبدیل به سیاست تاب آوری شد.

جهانگیری با اشاره به برخی الزامات این تغییر ریل در سیاستگذاری گفت: در دور اول فعالیت دولت ما نمی خواستیم که مدیران در ساز و کارهای اقتصادی دخالت کنند اما در شرایط سیاستگذاری برای تاب آوری مردم باید مداخلاتی در اقتصاد انجام شود.

معاون اول رییس جمهور به تبدیل جنگ اقتصادی در هدف قرار گرفتن فروش نفت، جابجایی پول و حمل و نقل پرادخت و با بی سابقه خواندن فشارها در این مقطع گفت: ما باید قدردان کسانی باشیم که برای رفع نیازهای کشور در حوزه صادرات و واردات تلاش می کنند و جفاست اگر با پرونده سازی های نادرست آنها را از آینده ناامید کنیم.

جهانگیری ادامه داد: ‌متأسفانه شرایط کشور از اسفند سال گذشته و با اضافه شدن موضوع کرونا در وضعیت دشوارتری قرار گرفت البته این وضعیت فقط مختص ایران نیست و اقتصاد دنیا با مشکلات بسیاری روبرو شده است به طوری که مجامع بین المللی نظیر صندوق بین المللی پول یا بانک جهانی اعلام کرده اند که بزرگترین رکود اقتصادی بعد از سال 1930 متعلق به شرایط کرونایی است.

معاون اول رییس جمهور برنامه ریزی در این مقطع را نیز متأثر از شرایط پیرامونی توصیف کرد و گفت: صادرکنندگان کشور در این شرایط که رکود بر اقتصاد دنیا حکمفرما شده و اقتصاد جهانی به خاطر کوچک شدن، تقاضای کمتری برای محصولات دارد برنامه ریزی مناسبی انجام دهند تا بتوانند جایگاه خود را در بازارهای فروش حفظ کنند.

جهانگیری با بیان اینکه کرونا در همه کشورها معیشت، سلامت و اشتغال مردم را به خطر انداخته است، گفت: در ایران نیز سلامت، معیشت و اشتغال مردم در شرایط کرونا مورد تهدید قرار گرفت و دولت نیز تمرکز جدی خود را بر این سه موضوع معطوف کرد.

معاون اول رییس جمهور افزود: باید تلاش کنیم سلامت مردم دچار آسیب نشود و هر موضوعی که با سلامت مردم در تضاد باشد باید کنار گذاشته شود. توجه به معیشت مردم نیز از اولویت های مهم دولت است و مجموعه سیاست هایی در دولت تدوین شد که اطمینان پیدا کنیم زندگی طبقات ضعیف جامعه در حداقل ممکن اداره شود.

جهانگیری صیانت از اشتغال موجود را از دیگر برنامه های دولت برشمرد و افزود: دولت تدبیر و امید در این دوره 3.5 میلیون فرصت شغلی یعنی حدودا سالانه 500 هزار شغل ایجاد کرده است و این در شرایطی است که با محدودیت منابع مواجه بود و باید این میزان اشتغال ایجاد شده را با دوره های گذشته قیاس کنیم.

معاون اول رییس جمهور ادامه داد: دولت برای تامین کسری بودجه نیز سیاست های خود را به شکلی تنظیم کرد که منجر به افزایش پایه پولی،‌ افزایش نقدینگی و تورم نشود و برای این منظور برنامه ریزی ها و سیاست گذاری هایی را انجام داد.

جهانگیری با تاکید بر اینکه دولت به مفهوم حاکمیت ایران دولتی ثروتمند است، تصریح کرد: براساس محاسباتی که چند سال گذشته انجام شده بود،‌ به غیر از نفت و معادن،‌ دارایی ایران 7 هزار هزار میلیارد تومان ارزیابی شد و این در حالی است که ایران اولین ذخائر نفت و گاز دنیا را نیز دارا است و در بسیاری از معادن فلزی جزو 10 کشور اول دنیا هستیم و آنچه مهم است این است که بتوانیم این دارایی ها را مولد سازی کرده و در جهت رفاه مردم هزینه کنیم.

معاون اول رییس جمهور در ادامه با تاکید بر اینکه بخش صنعت کشور در دوره کرونا درخشید،‌ گفت: در روزهای نخست شروع کرونا که کادر درمانی کشور با محدودیت تجهیزات حفاظت شخصی مواجه بودند بعنوان یکی از مسئولین کشور احساس شرمندگی داشتم که کادر بهداشت و درمان بدون تجهیزات لازم در بیمارستان ها خدمت رسانی می کنند و تعدادی از این عزیزان نیز در این مسیر شهید شدند.

جهانگیری با تاکید بر اینکه عملکرد صنعتگران کشور در دوره کرونا در حد معجزه بود، خاطر نشان کرد: کسانی که با صنعت آشنا هستند می دانند افزایش ظرفیت تولید در مدت 4 ماه تا 30 برابر چقدر دشوار است چرا که مدت زمان 4 ماه حتی برای احداث سوله و دریافت مجوزهای لازم نیز کافی نیست.

معاون اول رییس جمهور ادامه داد: امروز صنعتگران کشور موفق شدند در بخش تولید تجهیزات پزشکی به یکی از صادر کنندگان این محصولات تبدیل شوند و جوانان کشور در بخش دانش بنیان نیز در تولید اقلام بهداشتی نظیر کیت پزشکی،‌ ونتیلاتور و ماسک عملکرد درخشانی داشتند.

جهانگیری در ادامه سخنان خود به تشریح برخی از انتظارات دولت از بخش صنعت کشور پرداخت و اظهار داشت: انتظار دولت از شما این است که همچنان تولید و تامین نیازهای کرونا را در دستور کار داشته باشید و در عین حال حفاظت از پرسنل خود را نیز بعنوان نیروی کار صنعتی کشور به عنوان یکی از مهمترین برنامه ها دنبال کنید.

معاون اول رییس جمهور با تقدیر از بخش های مختلف صنعتی کشور که با رعایت پروتکل های بهداشتی مانع از ابتلای نیروی کار زیرمجموعه خود شدند، گفت: در یکی از جلسات گزارشی از پارس جنوبی ارائه شد و اعلام گردید که از 70 هزار نفر از پرسنل این مجموعه حتی یک نفر مبتلا به کرونا نشده است.
دکتر جهانگیری با تاکید بر اهمیت استفاده از ماسک در اماکن عمومی گفت: استفاده از ماسک یک نیاز ضروری برای حفاظت از خود و دیگران است و مقام معظم رهبری نیز به صراحت بر استفاده از ماسک در اجتماعات تاکید کردند.

معاون اول رییس جمهور تحقق هدف گذاری 41 میلیارد دلاری صادرات غیر نفتی را از دیگر انتظارات دولت از صنعتگران و صادر کنندگان کشور دانست و افزود: امروز که فشار سنگینی بر درآمدهای نفتی کشور وارد شده است، تامین ارز مورد نیاز کشور بر عهده صادرکنندگان است و انتظار داریم که صادر کنندگان و صنعتگران کشور مردانه پای کار بیایند و ضمن تحقق صادرات غیرنفتی 41 میلیارد دلاری، ارز حاصل از صادرات را به چرخه اقتصاد کشور بازگردانند.

جهانگیری با اشاره به جلسه روز گذشته خود با تعدادی از اعضای هیات رییسه اتاق بازرگانی ایران گفت: رییس اتاق بازرگانی اعلام کرد که کمیته ارزی در این اتاق تشکیل داده اند و در این جلسه قرار شد که وزارت صنعت، معدن و تجارت با هماهنگی با بانک مرکزی بخشی از ارز مورد نیاز صنایع را از محل صادرات این صنایع تامین کنند.

معاون اول رییس جمهور با تاکید بر لزوم توجه بر موضوع ساخت داخل، اظهار داشت: با اختیاری که مقام معظم رهبری به سران سه قوه داده اند، برای واردات برخی اقلام و کالاها ‌تعرفه و محدودیت اعمال شده است و این فرصتی برای صنعتگران کشور است تا نسبت به تولید این کالاها در داخل کشور اقدام کنند.

جهانگیری با تاکید بر اینکه توانمندی بزرگی در بخش صنعتی کشور شکل گرفته و جفا است که صنعت ما را با کشورهای منطقه مقایسه کنند، افزود: در سالهای گذشته برای نصب یک سکوی 2000 تنی نفتی لازم بود یک شرکت خارجی این کار را برای ما انجام دهد اما امروز با ایستادگی صنعتگران کشور، در تمامی بخش های پالایشگاهی و نصب سکوها می توانیم به توان داخلی اتکا داشته باشیم ضمن آنکه صنعتگران ایرانی خدمات فنی و مهندسی را نیز به کشورهای دیگر صادر می کنند.

معاون اول رییس جمهور خطاب به منتقدان دولت گفت: هر سیاست و برنامه دولت را که می خواهید نقد کنید اما به عنوان یک انسان منصف شرایط امروز را با گذشته درنظر بگیرید که درآمدهای نفتی کشور در سال 91 بالغ بر 100 میلیارد دلار بود و این در حالی است که این درآمدها در سال گذشته به 8 میلیارد دلار رسید و قطعا‌ً‌ سال جاری میزان درآمدها از پارسال نیز کمتر خواهد بود. دولت قطعاً‌ نقدهای سازنده و دلسوزانه را مورد استفاده قرار خواهد داد.

سرپرست وزارت صنعت، معدن و تجارت نیز در این مراسم گزارشی از پیامدها و اثرات منفی کرونا بر تجارت و اشتغال کشورهای مختلف ارائه کرد و گفت: ایران در سه ماهه اخیر با وجود شرایط کرونا،‌ در تولید بسیاری از محصولات از جمله سیمان، لوازم خانگی، آلومینیم ودیگر اقلام رشد داشته که جای افتخار دارد.

در این مراسم همچنین نایب رییس اتاق بازرگانی ایران، رییس کمیسیون صنایع و معادن مجلس، رییس خانه صنعت و معدن ایران و معاون وزیر بهداشت درمان و آموزش پزشکی نیز در سخنانی به اهمیت بخش تولید و صنعت به ویژه در شرایط کرونا اشاره کرد.

در این مراسم با حضور معاون اول رییس جمهور از کارآفرینان برتر و نمونه کشور تقدیر شد.

دیدگاه کاربران

علی۱۵۰۳۹۷۴۱۵:۴۱:۴۴ ۱۳۹۹/۴/۱۰
تحویل بگیرید. بدهکارم شدیم. اصلاح طلبان= دیکتاتورهای ..
ناشناس۱۵۰۴۵۵۵۰۱:۲۵:۴۶ ۱۳۹۹/۴/۱۱
احمدی نژاد هم همینو میگه خاتمی هم همینو میگه جناب سیاست مدار مردمی که به خاتمی رای دادند به احمدی نژاد رای دادند و بیشتر همون مردم به روحانی رای دادند خوب نیست که بعد چهل سال در عرصه ی .....اینجور نظر دهید
ناشناس۱۵۰۴۶۷۲۰۷:۳۸:۵۲ ۱۳۹۹/۴/۱۱
کاش اقلا فقط وجدان داشتن .کاش روی کمتری داشتن . کاش فقط ..
ناشناس۱۵۰۳۹۸۷۱۵:۵۱:۳۰ ۱۳۹۹/۴/۱۰
شما ..چیزی از مدیریت و اقتصاد نمی دانی اگر ذره ای اندیشه و توان مدیریتی و اقتصادی داشتی مملکت این جور نمی شد . پس خودت دور بعد کاندید شو ببین چقدر رای می آوری جز خانواده ات . الان هم باید مردم احساس رضایت کنند نه اینکه هی خودتان مصاحبه کنید .
همشهری۱۵۰۳۹۹۸۱۵:۵۷:۳۴ ۱۳۹۹/۴/۱۰
کدام رای آقای جهانگیری کدام رضایت خواب دیدین نمیدونین مردم در چه وضعیتی هستند
ناشناس۱۵۰۴۰۱۱۱۶:۰۸:۴۴ ۱۳۹۹/۴/۱۰
نه .. 85 میلیون را سرکار گذاشتید .
ناشناس۱۵۰۴۰۱۷۱۶:۱۵:۵۱ ۱۳۹۹/۴/۱۰
شوخی روز.
ناشناس۱۵۰۴۰۲۰۱۶:۱۶:۵۶ ۱۳۹۹/۴/۱۰
رای 64000 نفری اعضای دولت در انتخابات مجلس بیانگر کارنامه ضعیف دولت شماست. اینجوری باشه احمدی نژاد هم دور دوم 24 م رای آورد اما چه کرد؟
ناشناس۱۵۰۴۰۲۲۱۶:۱۸:۵۲ ۱۳۹۹/۴/۱۰
سکه امروز ۹ تومن شده این چی داره میگه؟..
ناشناس۱۵۰۴۰۲۸۱۶:۲۵:۰۲ ۱۳۹۹/۴/۱۰
من جزء 24میلیون نفر بودم پشیمان نیستم ولی اصلا دلیل رای دادنم کارنامه اقتصادی روحانی نبود
ناشناس۱۵۰۴۳۷۷۲۲:۱۷:۰۷ ۱۳۹۹/۴/۱۰
متاسفم که پشیمان نیستی. پس شما درد مردم را نداری..مشکلی نداری.
ناشناس۱۵۰۴۴۴۶۲۳:۳۴:۵۴ ۱۳۹۹/۴/۱۰
بله شما قصد نابودی ایران را داشتی و بهمراه .. موفق شدید اما منتظر نفرین مردم رنجور ایران باشید
نجیب۱۵۰۴۶۳۹۰۶:۵۳:۰۴ ۱۳۹۹/۴/۱۱
آره دلیل رای دادنت .. ولنگاری و بی.. بود که الحق و والانصاف دولت .. توی این زمینه کم نگذاشت. در عرض هفت سال دین و فرهنگ ملت رو به فنا داد.
ناشناس۱۵۰۴۰۴۲۱۶:۳۶:۵۶ ۱۳۹۹/۴/۱۰
یکبار جرات کنید و نظر مردم در مورد خودتون و عملکردتون را مستقیم به رای بذارین!
علی 671۱۵۰۴۰۴۵۱۶:۳۸:۲۲ ۱۳۹۹/۴/۱۰
مشگ آن است که خود ببوید نه آنکه عطار گوید ..سیب و گلابی شما و وعده های خود شما که مردم میدانید هیچکس در جمهور ی اسلامی یادش نرفته و عذابی که مردم در این مدت ها کشیدند .آن رای هم رای جو گیری بود نه رای از روی خواستن .از امروز بگویید که همان 24 میلیون بارها اعلام کرده اند که پشیمانند .چطوری بگویند تا گوش های .. گرفته شما بشنود .0دولت شما بین مردم امروز پنج در صد هم طرفدار ندارد .این حرف ما مردم ایران است ..
ناشناس۱۵۰۴۰۸۰۱۷:۰۱:۲۸ ۱۳۹۹/۴/۱۰
آقای عزیز. همین خوش خیالی هاست که شما را از حقایق جامعه و انتخابات دور داشته.
علی 671۱۵۰۴۰۹۵۱۷:۰۷:۳۳ ۱۳۹۹/۴/۱۰
شغل برای چه کسانی ایجاد کردید در هر خانه دو یا سه نفر بیکار وجود دارد شغل های ایجاد شده را به تفکیک استانه ها بیان کنید با آدرس صحیح اگر راست می گویید .شما نتوانستید یک باغ را به ثمر برسانید طی هشت سال تا بچه ها از سیب و گلابیش استفاده کنند .3/5 میلیون شغل ایجاد کردید .شاید مزرعه..را می گویید .
ناشناس۱۵۰۴۱۱۷۱۷:۲۵:۴۷ ۱۳۹۹/۴/۱۰
فقط یک‌محاکمه‌ی جانانه و عادلانه و شفاف میتواند ماهیت اینجماعت را افشاء کند مردمی که به اینجماعت رای دادند در آثار و تبعات .. امروز سهیمند
ناشناس۱۵۰۴۶۸۲۰۷:۵۱:۴۸ ۱۳۹۹/۴/۱۱
مثلا به کی رای میدادیم الان وضعیتمون بهتر بود؟ ..
ناشناس۱۵۰۴۱۱۹۱۷:۲۶:۰۰ ۱۳۹۹/۴/۱۰
فقط برو
محمد۱۵۰۴۱۲۷۱۷:۳۲:۰۵ ۱۳۹۹/۴/۱۰
"رای ۲۴ میلیونی مردم در انتخابات تایید کارنامه اقتصادی دولت روحانی بود" مرد حسابی الان بیا شرکت کن تا فقط 24 نفر از دوستات بهت رای بدن
عدالت خواه۱۵۰۴۱۴۵۱۷:۴۵:۲۹ ۱۳۹۹/۴/۱۰
بخش خصوصی بدون نظارت یعنی رانت و دلالی که دست در دست مافیا دارد. سند این مورد را هم از سازمان خصوصی سازی بخواهید.
ناشناس۱۵۰۴۱۵۶۱۷:۵۲:۲۵ ۱۳۹۹/۴/۱۰
منو ازش کم کن
ناشناس۱۵۰۴۱۷۱۱۸:۱۲:۲۱ ۱۳۹۹/۴/۱۰
آقای جهانگیری، رای ۲۴ میلیونی بخاطر این بود که مردم را گول زدید! بخاطر اینکه رقیب هراسی کردید! مردم را از گران شدن دلار و .. ترساندید ولی بدتر از آن بلاها را خودتان سر مردم آوردید! علی برکت ..! دیدار به قیامت آقای جهانگیری و روحانی.
ناشناس۱۵۰۴۷۵۷۰۹:۱۱:۵۶ ۱۳۹۹/۴/۱۱
آقای روحانی گفتن من بقیه تحریم ها رو هم برمیدارم. من برای همین به ایشون رای دادم.
ناشناس۱۵۰۴۱۸۵۱۸:۲۵:۲۹ ۱۳۹۹/۴/۱۰
فکر کنم هر کسی که رای داده الان یک ..حرف سر زبونشه
ناشناس۱۵۰۴۱۹۶۱۸:۳۳:۳۳ ۱۳۹۹/۴/۱۰
.. از حسن و اسحاق ملولیم سخت
ناشناس۱۵۰۴۲۲۹۱۹:۰۶:۱۱ ۱۳۹۹/۴/۱۰
شما اصلاح طلبان خوب جنگ روانی می اندازید و گروه مخالفتان را تخریب می کنید.اون موقع که احمدی نژاد 45 یارانه میداد اندازه یک میلیون الان ارزش داشت.مسکن مهر ساخت.جاده ها را هم آباد کرد و..
ناشناس۱۵۰۴۲۳۱۱۹:۱۱:۲۴ ۱۳۹۹/۴/۱۰
خیلی خود شیفته شدید البته راست می گویید مقصر اصلی مردم هستند که رای دادند و حالا آن رای رو مثل چماق توی سر رای دهندگان می کوبند خلایق هر چی لایق
ناشناس۱۵۰۴۲۳۶۱۹:۱۲:۴۸ ۱۳۹۹/۴/۱۰
دعا می کنم تا زندگی مادی همه مسئولان کشور بدون استثناء همانند زندگی مادی اکثریت ملت ایران شود تا معنا و مفهوم واقعی شرایط زندگی اکثریت مردم را لمس کنند ، آمین یارب العالمین .
ناشناس۱۵۰۴۷۱۲۰۸:۱۷:۳۷ ۱۳۹۹/۴/۱۱
الهی که خدا ازشون نگذره.
ناشناس۱۵۰۴۲۶۰۱۹:۳۷:۵۱ ۱۳۹۹/۴/۱۰
.. ببین مردم چی میگن راجع به دولت.
ناشناس۱۵۰۴۲۷۸۱۹:۴۹:۱۴ ۱۳۹۹/۴/۱۰
چقدر پيشرفت كرديم خودمون نميدونيم !!! با اين سرعت در پيشرفت ، رشد اقتصادى ، نزول تورم ، بالا رفتن سرانه كشور عنقريب تا پايان دوره اين دولت حتماً از ژاپن و كره و سوييس و غيره جلو ميزنيم يه اسپند براى دولت دود كنيم آقاى جهانگيرى در مورد دليل رأى ٢٤ ميليونى كاملاً اشتباه مى كنيد ركورد دار منفى همه جور آمار در كشور بوديد
رضا۱۵۰۴۲۷۹۱۹:۵۳:۵۷ ۱۳۹۹/۴/۱۰
آقای جهانگیری شما و آقای روحانی خواهشا ساکت باشید و سکوت کنید
ناشناس۱۵۰۴۲۹۴۲۰:۱۵:۴۸ ۱۳۹۹/۴/۱۰
واقعا زبان بسیار زیادی می خواد که در این اوضاع بد ..، آدم اینچنین صحبت کنه
امیر حسین سلطان/تهران۱۵۰۴۳۰۹۲۰:۳۷:۵۰ ۱۳۹۹/۴/۱۰
جناب آقای جهانگیری، معروف است که می گویند از کسی می پرسند تو عیبی داری یا نه؟! طرف می گوید نه! سپس از او می پرسند عیبجو چی؟! و طرف می گوید بله! و به او می گویند پس بدان که همه عیب های دنیا را داری! در اینجا قصدم از گفتن این حکایت تبرئه دولت از همه نواقص و نقصان ها و کمبودها نیست اما متاسفانه آنچه به مراتب خیلی مشهودتر بوده است(انتقادها و ایراد گرفتن ها طی این 7 سال اخیر) بیشتر درست مصداق همین حکایت است و بس.
علی۱۵۰۴۳۲۵۲۰:۵۰:۳۲ ۱۳۹۹/۴/۱۰
۸سال احمدی نژاد ۸ سال روحانی حیف از جوونی ما که با شما رفت
ناشناس۱۵۰۴۳۸۵۲۲:۲۱:۱۰ ۱۳۹۹/۴/۱۰
صدر رحمت به احمدی نژاد.حداقل دور اول کارهایی کرد.مسکن و..حداقل به ریش مردم نخندید.
ناشناس۱۵۰۴۳۳۱۲۰:۵۵:۴۳ ۱۳۹۹/۴/۱۰
امروز به هزینه مردم یک انتخابات و یا حتی یک نظر سنجی انجام دهید و می فهمید با گول زدن سر مردم این رای را جمع کرده اید
ناشناس۱۵۰۴۳۵۰۲۱:۳۳:۱۰ ۱۳۹۹/۴/۱۰
منتظر دادگاه ۸۰ میلیونی باشید تدبیر و امیدی ها مردم به شما رای ندادند که غذایشان داده به امکاناتشان خیانت نمایید رای دادند مشکل گشا باشید نه مشکل ساز متاسفانه امثالهم به ملت و کشور بد کردید.
محمد۱۵۰۴۳۶۱۲۱:۴۸:۴۶ ۱۳۹۹/۴/۱۰
کاش فقط یک درصد بخدا و قیامت اعتقاد داشتید
ناشناس۱۵۰۴۳۹۳۲۲:۳۴:۲۴ ۱۳۹۹/۴/۱۰
دولت کذب..
ناشناس۱۵۰۴۴۷۷۲۳:۵۵:۵۸ ۱۳۹۹/۴/۱۰
سه و نیم میلیون که گفتی حجم اختلاس هر آقازادتون بوده به دلار
ناشناس۱۵۰۴۴۸۵۰۰:۰۰:۵۷ ۱۳۹۹/۴/۱۱
از مشخصه بارز این دولت و کابینه اش پر گویی..،..،.. و دروغ.. به راحتی آب خوردن
مرتضی@۱۵۰۴۵۰۲۰۰:۲۳:۱۷ ۱۳۹۹/۴/۱۱
واااای خدا وااای . هیچی فقط هییچی
یوسف۱۵۰۴۵۰۷۰۰:۲۴:۰۶ ۱۳۹۹/۴/۱۱
شوخی خوبی بود ولی موقعش اصلاً خوب نبود، چون دیگه خنده ای برای ما نمانده است. دلار بیش از بیست تومان سکه 9 تومان خودرو بیش از صد تومان یخچال 30 تومان گوشت بیش از صد تومان.
ناشناس۱۵۰۴۵۱۱۰۰:۲۹:۳۱ ۱۳۹۹/۴/۱۱
مردم مگه یادتون رفته شب می خوابیدین و صبح بیدار می شدین دلار شده بود 20 تومن قیمت اجناس لحظه ای بالا می رفت قیمت مسکن سر سام آور رئیس جمهور جمعه ها اخبار را از تلویزیون می دید و می فهمید مردم چنان رفاهی ایجاد کنیم که نیاز به یارانه نداشته باشید. ..،.. پیش اینا رو سفیده رو سفیده
ناشناس۱۵۰۴۵۱۴۰۰:۳۲:۰۱ ۱۳۹۹/۴/۱۱
لطفا من و کم کن چون خیلی وقته رای و پس گرفتم
ناشناس۱۵۰۴۵۲۰۰۰:۳۵:۰۲ ۱۳۹۹/۴/۱۱
دولت حرف
ناشناس۱۵۰۴۵۲۴۰۰:۴۲:۱۳ ۱۳۹۹/۴/۱۱
جهانگیری اگر ساکت بماند حداقل مردم مشکل روحی کمتری پیدا می کنند . ساکت . مردم را فریب دادید . راست میگی کاندید شو و رای خودت را ببین .
ناشناس۱۵۰۴۷۰۷۰۸:۱۵:۴۵ ۱۳۹۹/۴/۱۱
این حرفای .. و توخالی رو کنار بزار. دست بردار و خجالت بکشین، برای رفع .. ها و اختلاس کمبود بودجه تونو از جیب ملت دارین پر می کنین. مردم الان همه می دونن دارین دروغ میگین.
ناشناس۱۵۰۴۷۳۱۰۸:۳۷:۰۷ ۱۳۹۹/۴/۱۱
لعنت خداوند بر هر کسی که به مردم ایران خیانت می کنه.
ناشناس۱۵۰۴۷۳۵۰۸:۴۱:۴۶ ۱۳۹۹/۴/۱۱
حرف اقاي جهانگيري درسته مردم در دور دوم به روحاني واقدامات چهار ساله اش راي دادند چون دولت احمدي نژاد هم همينطور بود چهار سال اول را با سركوب تورم وتزريق پول بازار وشرايط اقتصادي را آرام ومطلوب نگه داشتند چون به راي مجدد مردم نياز داشتند ولي در چهار سال دوم كه نيازي به حمايت وراي مردم ندارنددست خودرا از روي فنر فشرده شده تورم بر ميدارند وهمه چيز جهشي افزايش قيمت پيدا مي كند
محمد۱۵۰۴۷۵۹۰۹:۱۴:۳۷ ۱۳۹۹/۴/۱۱
فکر میکنید که اگر الان هم انتخابات برگزار شود همین تعداد رای میاورید؟
حسین۱۵۰۴۷۷۳۰۹:۳۱:۰۳ ۱۳۹۹/۴/۱۱
آقا غلط کردیم خوب شد!!!
امید۱۵۰۵۰۱۵۱۲:۲۱:۵۵ ۱۳۹۹/۴/۱۱
واقعا باید تاسف خورد به وجود همچنین ادمهایی روزگار مردم سیاه کردن باز از خودشون تعریف میکنن والله عجب ..
ناشناس۱۵۰۵۲۴۸۱۵:۱۷:۵۷ ۱۳۹۹/۴/۱۱
حسن و جهانگیر برادراشون اختلاس علی برکت ..
yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. نظرات برگزیده مخاطبان الف: باید نگران دوقطبی حجاب در جامعه باشیم/ امربه معروف و نهی از منکر شرایط و مراتب دارد/ در ایران با یک جامعه یکدست و یکرنگ مواجه نیستیم

  2. فایل صوتی لو رفته از «عبدالله مهتدی» درباره آرزوی تجزیه ایران

  3. سکوت عقل و فریاد هشتگ ها!

  4. تنها راه پیش پای اقتصاد ایران

  5. بیانیه حوزه علمیه امام خمینی (ره) درباره حواشی انتقال مالکیت یک باغ به آیت‌الله صدیقی

  6. فقر، بزرگی ما را می‌بلعد!

  7. پیشنهاد عجیب افزایش ۲۲درصدی دستمزد کارگران برای ۱۴۰۳ از سوی وزیر کار

  8. پاسخ روابط عمومی مجلس به علم‌الهدی درباره لایحه حجاب/ آیا نیکزاد با قالیباف رقابت می‌کند؟/ روایت کیهان از فایل صوتی جدید ظریف

  9. درخواست صدیقی از دادستانی درباره زمین‌خواری در ازگل/ واکنش دولت به شایعه برکناری مخبر

  10. دیر اما قابل‌توجه ...

  11. هدف قراردادن کشتی اسرائیلی و ناوشکن آمریکایی توسط ارتش یمن

  12. به زودی در این زمین مسکن ملی احداث می شود !

  13. تمجید «عبدالحمید» از حکومت طالبان!

  14. دستگیری عاملان انتشار فیلم درمانگاه قم | نخستین اعترافات متهمان

  15. انتقاد روزنامه دولت از زیباکلام/ پیش‌بینی علی مطهری از فراکسیون‌های مجلس آینده

  16. آزمونی بزرگ برای دولت رئیسی

  17. قبور لاکچری

  18. المیرای ۷ ساله کجاست؟!

  19. تورم نقطه به نقطه نسبت به اول سال ۲۲ درصد کم شد/ رشد اقتصادی به ۴.۵ درصد رسید

  20. پشت پرده ادعای جدید گروه «هفت» علیه ایران چیست؟

  21. حکایت چرخی که هزاران بار اختراع می شود!..

  22. آخرین وضعیت مذاکره نمایندگان کارگری و کارفرمایی

  23. افشاگری، تایید و واکنش‌ها

  24. یمنی ها فراتر از تصور !

  25. واکنش صدیقی به موضوع زمین‌خواری در حوزه‌علمیه ازگل: امضا‌یم جعل شده؛ دادستان ورود کند

آخرین عناوین