پشت پرده تایید اعتبارنامه تاجگردون/اشتباهات خاتمی و اصلاح‌طلبان به روایت عباس عبدی/فیاض: احمدی‌نژاد ادای چاوز را در می‌آورد اما روحانی دولت عظمای لیبرالیسم شد

گروه سیاسی الف،   3990407134 ۱۱ نظر، ۰ در صف انتشار و ۲ تکراری یا غیرقابل انتشار

هر روز اخبار فراوانی در رسانه ها منتشر می شود که دنبال کردن آنها حتی برای آنانکه اهل مطالعه اخبار هستند کار را دشوار می‌کند. بسته خبری- تحلیلی الف با رصد اخبار و رویدادهای مهم، همچنین تحلیل های صورت گرفته در این زمینه مخاطبان خود را از مهمترین وقایع روز آگاه می‌کند.

پشت پرده تایید اعتبارنامه تاجگردون/اشتباهات خاتمی و اصلاح‌طلبان به روایت عباس عبدی/فیاض: احمدی‌نژاد ادای چاوز را در می‌آورد اما روحانی دولت عظمای لیبرالیسم شد

آخرین آمار کرونا در ایران

دکتر سیما سادات لاری،سخنگوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی درباره آخرین آمار مبتلایان به ویروس کرونا و موارد فوت ناشی از آن گفت: از دیروز تا امروز ۷ تیر ۱۳۹۹ و بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی، دو هزار و ۴۵۶ بیمار جدید مبتلا به کووید۱۹ در کشور شناسایی شد که یک هزار و ۱۳۹ مورد بستری شدند.

وی گفت: مجموع بیماران کووید۱۹ در کشور به ۲۲۰ هزار و ۱۸۰ نفر رسید.

لاری ادامه داد: متاسفانه در طول ۲۴ ساعت گذشته، ۱۲۵ بیمار کووید۱۹ جان خود را از دست دادند و مجموع جان باختگان این بیماری به ۱۰ هزار و ۳۶۴ نفر رسید.

باشگاه خبرنگاران نوشت: ۸۰ درصد مبتلایان به کرونا ناقلان خاموشی هستند که به راحتی می‌توانند بیماری مرگبار را به دیگران منتقل کنند شاید خود بی علامت باشند و بهبود پیدا کنند، اما افراد مبتلا به بیماری‌های زمینه ای، کودکان و سالمندان در معرض خطر هستند و شرکت در مراسم عروسی برای آن‌ها به مثابه آغوش باز کردن برای مرگ‌های کرونایی است البته ناگفته نماند که افراد سالم هم در امان نیستند و به گفته وزیر بهداشت ۱۲.۶ درصد از فوتی‌های کرونایی هیچ بیماری زمینه‌ای نداشتند.

ایرج حریرچی معاون کل وزارت بهداشت گفت: اگر یک فرد آلوده به ویروس کرونا فاصله گذاری اجتماعی را رعایت نکند، می‌تواند ۴۰۶ نفر را در یک ماه آلوده کند و اگر فرد آلوده به کرونا فاصله گذاری اجتماعی را رعایت کند، این عدد به یک تا ۲ نفر کاهش پیدا می‌کند.

بیشتر بخوانید:

عروسی‌هایی که در روزهای کرونا به عزا ختم می‌شود

کرونا در ایران: شناسایی ۲۴۵۶ مورد جدید/ جان‌باختن ۱۲۵ نفر/ وضعیت قرمز ۶ استان

***

خاتمی تکلیف خود را روشن نمی‌کند

عباس عبدي مصاحبه اي با روزنامه ايران داشته كه در ادامه بخش هايي از آن آمده است: 

* در انتخابات مجلس ششم وقتی قرار شد حزب جبهه مشارکت فهرست انتخاباتی خود را نهایی کند، ارزیابی من این بود که فهرست جبهه مشارکت نباید حزبی باشد، یعنی نباید صرفاً از خود جبهه مشارکت در آن باشند. اصلاً نفس اینکه ما اسم آن را جبهه گذاشتیم همین بود و دقیقاً این پیشنهاد من بود... حتی دفاع می‌کردم که نام خانم فائزه‌ هاشمی هم در فهرست باشد، درحالی که هیچ علاقه‌ای به عقاید و سیاست‌های ایشان ندارم. به این دلیل که معتقد بودم فهرستی که این جبهه در تهران ارائه می‌کند، مهم‌تر از نفس پیروزی در انتخابات، باید معرف این «جبهه» باشد. اما در انتخابات شورای شهر دوم، این قاعده را شکستند، فهرست حزبی دادند و به این روزگار دچار شدند...

*وقتی بخشی از قدرت را در اختیار گرفتید یا بخشی از قدرت به شما داده شد، باید مسئولیت آن هم متوجه شما باشد. نمی‌شود که قدرت جای دیگری و مسئولیت جای دیگری باشد. این نخستین اشتباهی بود که آقای خاتمی انجام داد. اشتباه دوم آقای خاتمی... کوتاه آمدن از شاخص حاکمیت قانون بود... سیستم هیچ گاه نمی‌تواند به شما بگوید من حاکمیت قانون را نمی‌پذیرم، بگو اگر نمی‌پذیری، پس من برای چه بیایم؟ سیستم نمی‌تواند بگوید من شکاف قدرت و مسئولیت را می‌خواهم، یعنی قدرت پیش ما، مسئولیتش با شما. نمی‌تواند این را بگوید، هرچند می‌تواند خیلی چیزهای دیگر بگوید...

*اصلاح‌طلبان باید خیلی راحت بتوانند مرزبندی‌های خود را با براندازان مشخص و مطرح کنند. من متوجه هستم که سوء استفاده‌هایی هم می‌شود، اما بشود، سیاست‌ها و مواضع شما که نباید یکسره تابع سوءاستفاده دیگران باشد. در مجموع، این‌ها دو سه اشکالی بود که در اصلاح‌طلبان وجود داشت، و نتیجه این شد که در سال 84 شکست خوردند، درحالی که در سال 84 مطلقاً نباید شکست می‌خوردند. ضمن اینکه رفتارشان در مجلس ششم برای رد صلاحیت‌ها -البته من آن موقع در زندان بودم- مطلقاً قابل دفاع نبود، با اینکه من از ابتدا هم مخالف رد صلاحیت‌ها بوده‌ام... به خاطر اینکه مردم نمی‌پذیرند. بیشتر بخوانید:

عبدی: رفتار اصلاح‌طلبان در مجلس ششم قابل دفاع نبود/ اصلاح‌طلبان به طبقات پایین بی‌توجهی کردند

***

دولت روحانی دولت عظمای لیبرالیسم است

ابراهیم فیاض، عضو هیات‌علمی دانشگاه تهران با فرهیختگان گفت و گويي داشته كه در ادامه بخش هايي از آن آمده است: 

*در انتهای قرن بیستم جمهوری اسلامی برای قسط آمد. در انقلاب همه بحث‌ها سر قسط و عدالت اجتماعی بود. ابتدای قطعنامه‌ها و اعلامیه‌هایی که خوانده می‌شد «بسم‌الله قاصم الجبارین» بود. بحث قسط و عدالت‌اجتماعی همواره مطرح بود. بعد از انقلاب یک‌باره بخشی از این قسط‌طلبان و عدالت اجتماعی‌طلبان تند شدند و تبدیل به گروهک‌های فرقان، مجاهدین، آرمان مستضعفان، توده‌ای و مارکسیست‌ها شدند و... و بعد خشونت‌ها را شروع کردند. آنها این تصور غلط را داشتند که دین ضدقسط است. 

* در مقابل بازاری‌ها، میرحسین موسوی ایستاده بود ولی او هم عدالتش علوی نبود. من با ایشان از قدیم مرتبط بودم و در زمانی که ایشان کاندیدای ریاست‌جمهوری بود از من دعوت به همکاری کرده بود...  میرحسین موسوی عدالت علوی نداشت. یعنی عدالتش آن‌گونه بود که می‌گفت عدالت آن چیزی است که من تعیین می‌کنم...اتفاقا در دوران نخست‌وزیری و برای پیاده کردن این سیاست‌ها هاشمی‌رفسنجانی به‌شدت با موسوی همراه است. یعنی راهبر بالا دستی میرحسین، هاشمی‌رفسنجانی است که این کارها را انجام دادند.

*سرمایه‌داری و اشرافیت در دوران بعد از جنگ حاکم شد. به عبارتی دوره سوسیالیسم قبل از جنگ، در بعد از جنگ به لیبرالیسم تغییر کرد.

*دوره اصلاحات، خاتمی سیاست‌های دولتش را براساس سوسیال-دموکرات و نئوسوسیالیسم چید و شکست خورد چون مبنای اقتصادی او همان سیاست‌های دولت سازندگی بود و افراد اقتصادی دولت خاتمی همان افراد دولت هاشمی بودند. در دولت نهم که احمدی‌نژاد برسرکار آمد، ابتدا عدالت‌طلب و البته دولتش سوسیالیستی بود. احمدی‌نژاد به عبارتی سوسیالیستی کاپشنی بود، ادای چاوز و سوسیالیست‌های آمریکای لاتین را در می‌آورد. در دولت دهم احمدی‌نژاد لیبرال شد و سیاست‌های لیبرالیسم را به‌شدت پیاده کرد. کاپشن هم به کت و شلوار تغییر کرد. این دولت(دولت یازدهم و دوازدهم) هم که دیگر دولت عظمای لیبرالیسم شد و علنی اعلام کرد. در حال حاضر شاهد هستیم مطابق آمار قیمت خانه 600 برابر شده است.

* با حذف پست نخست‌وزیری و تبدیل به ریاست‌جمهوری قدرت مطلقه بعد از رهبری، رئیس‌جمهوری است و شورایی از بین رفت که می‌خواستند رهبری را محدود کنند. برای نوسازی لیبرالیستی پست نخست‌وزیری را حذف کردیم و جای آن ریاست‌جمهوری گذاشتیم تا مطلقه عمل کند اما دیکتاوری عمل کردند و نوسازی ایجاد کردند که این امر طوری شد که لیبرالیسم و فاصله طبقاتی ایجاد شد.

***

استعفای عارف از شورای عالی سیاست گذاری اصلاح طلبان

محمدرضا عارف رئیس شورای سیاست‌گذاری اصلاح‌طلبان که از زمان آغاز بکار این شورا در سال 94 و پیش از انتخابات مجلس دهم ریاست این شورا را در سه دوره متوالی بر عهده داشت، از سمت خود استعفا داد. پیش از استفعای عارف، عبدالواحد موسوی لاری وزیر کشور دولت اصلاحات نیز که در این سالها نائب رئیسی شورای سیاست‌گذاری اصلاح‌طلبان را بر عهده داشت، با انتشار بیانیه‌ای انتقادی از سمت خود در این شورا استفعا داده بود.

شرق نوشت: اوضاع شورای عالی سیاست‌گذاری بعد از انتخابات مجلس چندان عادی نیست زیرا از یک‌سو کمیسیون ماده 10 احزاب اعلام کرده است که این شورا باید در قالب «جبهه» به فعالیت خود ادامه دهد و از این‌رو این شورا در معرض تغییراتی ساختاری قرار گرفته است و از سوی دیگر باتوجه به نتیجه انتخابات مجلس و تشدید اختلافات داخلی اصلاح‌طلبان زمزمه‌های استعفاها در این شورا مطرح شد...استعفای عبدالواحد موسوی‌لاری نخستین اتفاقی بود که عملا نشان داد که گویا تغییراتی جدی در شورای عالی اصلاح‌طلبان در حال بروز و ظهور است... پس از این استعفا بود که شایعاتی مبنی بر استعفای عارف مطرح شد.

صادق زیباکلام درباره استعفای محمدرضا عارف به فارس گفت: اساسا نه تنها استعفای محمدرضا عارف و یا بودن ایشان بر ریاست شورای عالی سیاست گذاری اصلاح طلبان، بلکه خود شورای عالی سیاست گذاری اصلاح طلبان هم، الان مدت‌هاست که بلاموضوع شده است.

وی افزود: به عبارتی اصلاح طلبان در حقیقت مدت‌هاست که بدنه اجتماعی حامیان خود را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ از دست داده‌اند و مثل این که آنها شعار «اصلاح طلب، اصولگرا دیگه تمومه ماجرا» در سال 96 را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ هنوز متوجه نشده‌اند؛ چراکه نسل جوان، دهه هفتادی‌ها و یا دهه هشتادی‌ها دیگر کاری به اصلاح طلبان ندارند.

زیباکلام تأکید کرد: من معتقدم اصلاح طلبان به معنای جریان سیاسی تمام‌شده هستند، اما ضرورت اصلاحات همچنان باقی است. وی با تأکید بر این که بود و نبود عارف فرقی نمی‌کند، گفت: این که عارف باشد یا نباشد، شورای عالی اصلاح طلبان باشد یا نباشد، فرقی ندارد. 

بیشتر بخوانید:

عارف از ریاست شورای سیاست‌گذاری اصلاح‌طلبان استعفا کرد

زیباکلام: بود و نبود «عارف» فرقی نمی‌کند

***

جدال رسایی با ناطق نوری در ماجرای طبری

اعتماد نوشت: مدت‌هاست كه كنج عزلت را به بازي در زمين سياست ترجيح مي‌دهد. تنها كاري كه اين روزهاي شلوغ و پرحرف و حديث سياسي خود را به آن مشغول كرده، مديريت يك حوزه علميه است، آن هم در لواسان. كاري كه با لباسي كه همچنان بر تن دارد و عمامه‌اي كه بر سر مي‌گذارد، اتفاقا همخواني دارد. با اين حال حواشي اين روزها پرونده‌هاي اقتصادي پاي او را به رسانه‌ها باز كرده است...

حميد رسايي، از اصولگرايان نزديك به جبهه پايداري پنجم تيرماه با انتشار رشته‌توييتي اتهاماتي را عليه علي‌اكبر ناطق نوري مطرح كرد و مدعي شد كه او، علي‌محمد بشارتي، وزير كشور در دولت دوم هاشمي‌رفسنجاني را با «اصرار» واداشته تا اكبر طبري كه سابقه عضويت در گروهك مجاهدين خلق را داشته «بدون نياز به استعلامات رايج از مراكز امنيتي» به «فرمانداري شهرستان نور» منصوب كند و پس از آن در نيمه دهه هفتاد باز با «همان لابي» به قوه قضاييه فرستاده است...رييس دفتر ناطق‌نوري اما نسبت به اين موضوع واكنش نشان داده و اين اظهارات را در راستاي «موج تخريب چهره‌هاي انقلابي» توصيف كرده است... ناطق‌نوري نشان داده تا جايي كه بتواند از سياست و رسانه دوري خواهد كرد؛ چه آنكه در هر بزنگاهي از اين دست هم نزديكان او واكنش نشان مي‌دهند يا چراغ خاموش در دستگاه قضا ماجرا را پيگيري مي‌كنند. 

***

دستگاه قضایی بر اساس خوشایند و بدآمد دیگران عمل نمی‌کند

در سالروز شهادت آیت‌الله دکتر بهشتی و یارانش، همایش سراسری قوه‌ قضائیه با ارتباط تصویری با حضرت آیت‌الله خامنه‌ای برگزار شد.

رهبر معظم انقلاب اسلامی با ابراز خرسندی از اقدامات انجام شده در یک سال اخیر، بر لزوم استمرار حرکت تحولی در قوه قضائیه به صورت متوازن و با محوریت مردمی بودن قوه تأکید کردند و گفتند: مبارزه با فساد که در این دوره به اوج خود رسیده است باید بدون اغماض و بر اساس حق و عدل و قانون و همچنین بدون تعدی و ظلم به افراد بیگناه با قدرت ادامه یابد.

سید ابراهیم رییسی در سخنرانی امروز خود گفت: باید افراد ناتوان را تشخیص دهیم و خصوصا دست افرادی که مورد ستم قرار گرفته اند و مظلوم واقع شده اند را بگیریم و باید زمینه این کار کاملا در دادگستری فراهم شود تا افراد ناتوان به حق خود در دادگستری برسند.

رییسی بیان کرد: دشمن به دنبال مساله سازی است و در دادگستری ها، دادسرا‌ها و زندان‌ها و بخش‌های مختلف می‌گردد مساله‌ای پیدا کند تا بهانه‌ای برای هجمه به نظام، دستگاه قضایی و جریان انقلابی باشد.

بیشتر بخوانید:

رهبر انقلاب: تنها راه مقابله با ویروس فساد، قطع دست مفسد است/ امنیت گزارشگران فساد را حفظ کنید

رئیسی:  سال ۹۹ سال افزایش نظارت‌ها است

***

 تاجگردون نباید تائید صلاحیت می‌شد

احمد توکلی، رئیس سازمان مردم نهاد دیده‌بان شفافیت و عدالت امروز (شنبه 7 تیر) در نشست خبری اظهار داشت: در کشور ما مسائل بدیعی رخ می‌دهد که اتفاقی بی‌سابقه است. این در حالی است که دولت آقای روحانی به طور واضح از یک عده سرمایه‌دار انحصارگر در بازار کالاهای اساسی حمایت می‌کند.

وی افزود: ‌اجازه ثبت سفارش به غیر از تیم 5 و 6 نفره انحصارگر وارد کننده کالای اساسی داده نمی‌شود. در حالی که خیلی از وارد کنندگان که کالایشان در گمرکات و بنادر وجود دارد اجازه ثبت واردات و اعطای ارز نمی‌دهند. 

رئیس سازمان مردم نهاد دیده‌بان شفافیت و عدالت گفت: از مجلس معروف به اصولگرا توقع می‌رود که با غلامرضا تاجگردون منتخب گچساران برخورد کند. این در حالی است که تاجگردون از ابتدا نباید توسط شورای نگهبان تائید می‌شد در حالی که برخی افراد به دلایل خیلی سبک رد صلاحیت شدند هر چند وقتی به شورای نگهبان انتقاد می‌کنیم آنهامی‌گویند باید صلاحیت افراد احراز شود. در حالی که عدم احراز تاجگردون کاملا مشخص است.

توکلی گفت: ‌پرونده و اسناد تخلفات تاجگردون وجود دارد ولی به دلیل قدرت نفوذی که وی با استفاده از ابزار بودجه برای خود فراهم کرده تاکنون از تعرض مصون مانده است.

علیرضا زاکانی، نماینده قم در مجلس شورای اسلامی نیز با اشاره به بررسی اعتبارنامه غلامرضا تاجگردون گفت: اعتبارنامه و رأی به آن به‌خاطر این است که هر کسی به‌هرطریقی از مسیرهای قانونی عبور کرد و نهایتاً به مجلس رسید، یک بار دیگر در مجلس بررسی شود تا ببینیم که این راه درست طی شده یا اعمال نظر صورت گرفته است، به‌اعتقاد ما در مسیر طی‌شده آقای تاجگردون، اعمال نظر صورت گرفته است و دستگاه‌های نظارتی باید دراین‌باره پاسخگو باشند.

وی اضافه کرد: آقای تاجگردون یک کلمه را هم قبول نمی‌کند و به آقای نیک بین گفته بود که "اگر یکی از این موارد را قبول کنم شما با همان یک مورد بنده را می‌اندازید". خیلی مایه تأسف است که اگر ما هفته آینده بخش قابل انتقال اسناد را به جامعه منتقل کنیم، قضاوتی که راجع به دستگاه‌های امنیتی می‌شود قضاوت بدی خواهد بود...

بیشتر بخوانید:

توکلی: یقه سفیدها در حال نابود کردن کشور هستند/ مجلس، تصمیم‌گیری دشواری را درباره تاجگردون پیش روی خود دارد

اين فريبكاری برای مجلس يازدهم جواب نمی دهد!

***

در نتیجه اقدام مسئولان برخی مجبور به اجاره پشت بام می‌شوند

محمدباقر قالیباف، امروز با حضور در جلسه برگزاری آزمون انتخابی دبیران کمیسیون های تخصصی مجلس شورای اسلامی با یادآوری اختیارات رئیس مجلس در انتخاب دبیران کمیسیون ها مطابق آئین نامه داخلی مجلس تاکید کرد: هرگز چنین اختیاری را قبول ندارم که با سلیقه شخصی و بدون ضابطه دست به گزینش بزنم و بر این باورم که باید شایسته گزینی اتفاق بیفتد...

قالیباف با تاکید بر اینکه کارمندان اهمیتی کمتر از نمایندگان ندارند افزود: بستر کار را شما کارمندان فراهم می‌کنید، در نتیجه رفتار و تعامل شما و نمایندگان است که در حوزه کارکرد و ساختار شاهد خروجی هستیم. تصمیم و اقدام ما مسئولان و کارگزاران نظام  و شمای کارمند و کارشناس است که مردم کشور را فقیر یا ثروتمند می کند، آن ها را به سمت آسایش و آرامش می برد یا شرایطی ایجاد می کند که برخی مجبور می شوند پشت‌بام اجاره کنند.

بیشتر بخوانید:

قالیباف: باید با شایسته‌گزینی و اجرای قانون به سمت عادلانه بودن حرکت کنیم

***

دیگر نمی‌توانیم برای نفی یک فرد، به گزینه دیگری رأی دهیم

حسین مرعشی، عضو شورای مرکزی و سخنگوی حزب کارگزاران به ایلنا گفت: برای انتخابات آینده به یک جامعیت نیاز داریم که هم سیاست‌های کلی نظام و نظرات رهبری در آن مورد توجه باشد و هم توان کارشناسی کشور بسیج شود یعنی همه متخصصان چه آن‌ها که در داخل کشور و چه آن‌ها که در خارج از کشور هستند اما دلسوز ایران و جمهوری اسلامی هستند، فراخوان شوند تا در انتخابات آینده یک جامعیتی عرضه شود. معتقدم که دیگر نمی‌شود برای نفی و ممانعت از ریاست جمهوری یک نفر برویم و به فرد دیگری رای دهیم. امروز باید راهکارهای کاملاً واقعی روی میز باشد و مردم ببینند که دولت آینده چگونه بُردارهای این تضادها و این تقابل‌های جناحی، اختلاف‌نظرهای کارشناسی و تقابل‌های بین مردم و نهادهای حکومتی را هم‌جهت و هم‌راستا خواهد کرد تا در یک تفاهم ملی بتوانیم مسیری را به سمت موفقیت ترسیم کنیم.

محمد نعیمی‌پور، نماینده مجلس در دوره ششم نیز درباره انتخابات رياست جمهوري در روزنامه آرمان ملي نوشت: ...پيش‌بيني در خصوص نتيجه انتخابات رياست‌جمهوري 1400 مقوله‌اي اشتباه است زيرا در بستري به سمت اين انتخابات حرکت مي‌کنيم که ابزار تاثيرگذار مثل احزاب نقش حداقلي در آن دارند. اين کار را صرفا غيب‌گويان و پيش‌گويان انجام مي‌دهند و کار سياست با پيش‌گويي همخواني ندارد و حوزه عملکرد سياستمدار نيز پيش‌گويي نيست. اتفاقات زيادي در ماه‌هاي آينده رقم خورد که مي‌تواند صحنه سياسي کشور را تغيير دهد از جمله انتخابات رياست‌جمهوري ايالات‌متحده و همچنين مسيري که اقتصاد کشور طي خواهد کرد و موارد بسيار زياد ديگري که هر کدام به‌تنهايي مي‌توانند سرنوشت يک کشور را تغيير دهند. همانگونه که در انتخابات‌هاي گذشته همواره افرادي برگزيده شده‌اند که در ماه‌هاي گذشته کمتر شانس پيروزي براي آنها يا حتي براي جريان آنها وجود داشت.

دیدگاه کاربران

ناشناس۱۴۹۹۸۴۴۲۰:۴۲:۱۱ ۱۳۹۹/۴/۷
اصلاح طلبان و کارگزاران اقتصاد کشور و معیشت مردم را نابود کردند و باید از سیاست کناره گیری نمایند.
ناشناس۱۴۹۹۸۴۵۲۰:۴۴:۵۶ ۱۳۹۹/۴/۷
دلار 20000 تومانی و سکه 8 میلیونی و تورم 500 درصدی نتیجه تکرار میکنم خاتمی است آزموده را دوباره آزمودن خطاست.
ناشناس۱۴۹۹۸۴۷۲۰:۴۵:۲۳ ۱۳۹۹/۴/۷
سخن از طرح دوباره تشکیل جهاد سازندگی در مجلس به میان آمده است. امیدوارم این طرح به نتیجه برسد
ناشناس۱۴۹۹۸۴۸۲۰:۴۶:۳۰ ۱۳۹۹/۴/۷
وزیر بهداشت از سرقت بیش از یک میلیارد و چند صد میلیون تجهیزات پزشکی و خارج کردن آنها از کشور خبر داد! پس متولیان امر کجای کارند؟
ناشناس۱۴۹۹۸۵۰۲۰:۴۷:۲۹ ۱۳۹۹/۴/۷
تبلیغ خوراکی‌ها و نوشیدنی‌ها، لباس‌های فاخر، مبل،‌ میز و صندلی، فرش و... از رسانه ملی در تبلیغات بازرگانی ترویج مصرف بهینه است یا تبلیغ مد و مسابقه اشرافیگری و نبود عدالت؟
ناشناس۱۴۹۹۸۵۲۲۰:۵۰:۰۲ ۱۳۹۹/۴/۷
اگر بحث خودرو را به 20 مدیر جهادی جنگ دیده واگذار کنند در مدت کوتاهی، قیمت‌ها را به زیر 50 درصد قیمت فعلی خواهند رساند
ناشناس۱۴۹۹۸۵۴۲۰:۵۰:۴۹ ۱۳۹۹/۴/۷
سپاه در هر کاری که وارد شده و مأموریتی که پیدا کرده موفق عمل کرده است دلیل آن هم دیدگاه انقلابی حاکم بر این نهاد جوشیده از انقلاب است.
ناشناس۱۴۹۹۸۷۵۲۱:۱۹:۱۹ ۱۳۹۹/۴/۷
پشت پرده تاجگردون این است که تهدید کرده اگر رد اعتبارنامه شود در حوزه انتخابیه اش آشوب و بلوا ایجاد میشود
ناشناس۱۴۹۹۸۸۰۲۱:۲۵:۵۵ ۱۳۹۹/۴/۷
تا 1400 با کرونا و رکود و تورم و بیکاری.
ناشناس۱۴۹۹۹۰۱۲۱:۴۸:۲۷ ۱۳۹۹/۴/۷
خدایا چه گناهی کردیم گیر این دولت رانت و گرانی ساز افتادیم
ناشناس۱۵۰۰۰۷۱۰۰:۳۳:۰۹ ۱۳۹۹/۴/۸
کسانی که اسناد و مدارک فسادی را در دست دارند و افشاء نمی کنند بی شک در گناه آن فاسد سهیم می شوند .
yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. تصاویری از اجرای طرح عفاف و حجاب در تهران

  2. طرح عفاف و حجاب از امروز در تهران

  3. ۳۲ هزار مجوز استخدام فرزندان شهدا و ایثارگران اخذ شد

  4. این صدای اقتدار ایران است ...

  5. تنبیه متجاوز آغاز شد /حمله موشکی و پهپادی ایران به اسراییل

  6. نظر باباطاهر عریان درباره دلار !

  7. وحدت ملی با وعده صادق

  8. کمی دیر نیست؟

  9. آنچه اسرائیل در مورد "وعده صادق" نمی گوید

  10. استخوانی در گلوی اسرائیل!

  11. دومین روز بزرگ تاریخ معاصر ایران

  12. هیات علمی یا کارخانه چاپ مقاله !

  13. ۲ دلیل برای تشدید "گرانی" در ایران

  14. اطلاعیه سازمان اطلاعات سپاه در خصوص حمایت از رژیم صهیونیستی در فضای مجازی

  15. «برجام» در موزه تاریخ ؟!

  16. باهنر: نباید به اندازه تورم حقوق ها افزایش یابد/ ۹۰ درصد منتخبان وظایف مجلس را نمی‌دانند

  17. موجرانی که اجاره بهای زیادی بگیرند، جریمه می‌شوند

  18. حمایت افکار عمومی ایران از حمله به اسرائیل

  19. هیچ گاه اعتراف نمی کند، چون...

  20. اطلاعیه شماره ۳ فراجا درباره اجرای «طرح نور»  

  21. گانتس: زمان، مکان و شیوه پاسخ به ایران را خودمان تعیین می‌کنیم

  22. خاتمی: پاسخ ايران به جنايت اسرائيل مدبّرانه، شجاعانه، منطقی و قانونی بود

  23. منظور: افزایش دائم دستمزدها به ‌رفاه مردم کمک نمی‌کند

  24. اسراییل چه باید بکند؟ 

  25. بهادری جهرمی: احیای دریاچه ارومیه با برنامه‌ریزی دولت رخ داد

پربحث‌های هفته

  1. این صدای اقتدار ایران است ...

  2. تنبیه متجاوز آغاز شد /حمله موشکی و پهپادی ایران به اسراییل

  3. وحدت ملی با وعده صادق

  4. استخوانی در گلوی اسرائیل!

  5. دومین روز بزرگ تاریخ معاصر ایران

  6. اطلاعیه سازمان اطلاعات سپاه در خصوص حمایت از رژیم صهیونیستی در فضای مجازی

  7. «برجام» در موزه تاریخ ؟!

  8. باهنر: نباید به اندازه تورم حقوق ها افزایش یابد/ ۹۰ درصد منتخبان وظایف مجلس را نمی‌دانند

  9. هیچ گاه اعتراف نمی کند، چون...

  10. گانتس: زمان، مکان و شیوه پاسخ به ایران را خودمان تعیین می‌کنیم

  11. خاتمی: پاسخ ايران به جنايت اسرائيل مدبّرانه، شجاعانه، منطقی و قانونی بود

  12. اسراییل چه باید بکند؟ 

  13. بهادری جهرمی: احیای دریاچه ارومیه با برنامه‌ریزی دولت رخ داد

  14. مجلس مقابل این اقدام بایستد

  15. سردار حاجی زاده با تسلیحات قدیمی و حداقلی به اسرائیل حمله کردیم /از موشک های هایپرسونیک ۲ استفاده نشد

  16. انتقاد دوباره شریعتمداری از مسئولین درباره وضعیت حجاب/ اوج و فرود قیمت دلار

  17. واکنش محمود احمدی نژاد به حمله موشکی ایران

  18. واکنش خاندوزی به ادعای منفعت دولت از افزایش قیمت ارز/ حمایت خاتمی از عملیات وعده صادق

  19. این تریبون به مرجعیت نمازجمعه کمک کرد؟

  20. نظرات برگزیده مخاطبان الف: آموزش و تربیت در رعایت حجاب بیشترین تاثیر را دارد/ عملیات وعده صادق یک پیروزی بزرگ برای ایران بود

  21. برخی مسئولان بدلیل کارهای بی‌قاعده در زمینه حجاب تذکر گرفتند        

  22. تحلیل صالحی از حمله موشکی ایران به رژیم صهیونیستی/ توضیحات کنعانی درباره کشتی توقیف‌شده در تنگه هرمز

  23. مشتِ آهنینِ ایران و" گنبدِ کابوسِ" اسرائیل

  24. حسین دهباشی به دادسرا احضار شد

  25. عبدالکریمی: مدافع تمام‌قد نیروهای دفاعی‌ ایران هستم

آخرین عناوین