آوار کرونا بر ترامپ؛ تگزاس بازگشایی را متوقف کرد

گروه جهان الف،   3990406030

رئیس جمهوری آمریکا که پیش از این با ناتوان نشان‌دادن ایالت‌های آبی در مبارزه با کرونا استفاده انتخاباتی می‌کرد، اکنون با موج گسترش این بیماری در ایالت‌هایی همچون تگزاس مواجه شده است که پایگاه انتخاباتی اوست.

به گزارش ایرنا، تعداد افراد گرفتار کووید-۱۹ در نیمی از ایالت‌های آمریکا رو به فزونی است و گزارش‌ها حکایت از آن دارد که آمار روزانه در این هفته شکسته شده و سیر صعودی یافته است.

با این حال رابرت رتفیلد مدیر مراکز کنترل و پیشگیری بیماری‌ها معتقد است تعداد مبتلایان به ویروس کرونا در آمریکا احتمالا ۱۰ برابر آماری است که گزارش شده است.

اگرچه برخی ایالت‌ها همچون نیویورک دموکرات به سمت فاز دیگر بازگشایی می‌روند، تگزاس که ایالت جمهوریخواه است برنامه بازگشایی را متوقف کرد و در چهار بخش‌ بزرگ این ایالت، جراحی‌های غیر اضطراری را به حالت تعلیق درآورد.

گِرِگ ابوت فرماندار تگزاس دلیل این تصمیم را افزایش بستری‌شدگان ناشی از کووید-۱۹ و امکان رساندن تجهیزات پزشکی به این بیماران دانست.

تعداد بیماران ناشی از کووید-۱۹ در این ایالت رو به رشد است به گونه‌ای که در پنج‌شنبه پنج هزار و ۹۹۶ نفر شناسایی شدند که از پنج هزار و ۵۵۱ نفر در روز چهارشنبه و پنج هزار و ۴۸۹ نفر در سه‌شنبه بالاتر رفته است.

ایالت تگزاس همچنین رکورد بستری‌شدگان را هم نسبت به ۱۴ روز گذشته زد و مقامات بهداشتی این ایالت از چهار هزار و ۷۳۸ بیمار در بیمارستان‌های این ایالت خبر می‌دهند.

به گزارش یو اس ای تودی، ایالت‌های آبالاما و میسوری هم دیگر ایالت‌های جمهوریخواه هستند که در روز پنج‌شنبه شاهد افزایش تعداد مبتلایان ویروس کرونا بودند.

دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا همواره با ناچیز شمردن خطر کرونا، خواستار تسریع در گشایش ایالت‌ها شده بود و به طور مداوم ایالت‌های دموکرات را به خاطر تاخیر در این کار سرزنش می‌کرد.

تیم انتخاباتی وی همچنین جو بایدن رقیب دموکراتش را به خاطر اینکه همچنان به صورت مجازی فعالیت انتخاباتی دارد، شماتت کردند و برای ترامپ ۲ گردهمایی ترتیب دادند که البته جمعیت حاضر در آنها، بسیار کمتر از انتظار برگزارکنندگان آنها بود.

از دیگر خبرهای مربوط به کرونا در آمریکا می توان به گزارش روز پنج‌شنبه مرکز کنترل بیماری‌های آمریکا اشاره کرد که زنان باردار به نسبت زنان دیگر، بیشتر در خطر ابتلای کووید-۱۹ قرار دارند.

منابع رسانه‌ای آمریکا همچنین خبر می‌دهند برای بیش از یک میلیون نفر از جان‌باختگان، چک حمایتی ویروس کرونا صادر شده که ناشی از فراموشی دولت فدرال و مراکز مربوطه در ثبت آمار فوتی‌ها بوده است.

وزارت کار آمریکا هم روز پنجشنبه اعلام کرد هفته گذشته  ۱.۴۸ میلیون کارگر برای نخستین بار درخواست بیمه بیکاری ارائه کردند که به معنای رسیدن به عدد حیرت‌آور ۴۷.۱ میلیون آمریکایی متقاضی مزایای بیکاری در ۱۴ هفته گذشته است.

مطابق اعلام تارنمای دانشگاه جان هابکینز، تاکنون در آمریکا نزدیک به ۲ میلیون و ۴۲۳ هزار مبتلا به کرونا شناسایی شده‌اند و حدود ۱۲۵ هزار نفر هم جان خود را از دست داده‌اند.

yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. بازی با کلمات

  2. کوچه زیباکلام هنوز تیر چراغ برق دارد؟!

  3. ۳۲ هزار مجوز استخدام فرزندان شهدا و ایثارگران اخذ شد

  4. اقدامی  اشتباه، در زمانی اشتباه تر!

  5. اعتراض حواله داران پژو پارس به افزایش قیمت ۴۰۰ میلیونی

  6. حمایت اژه‌ای و رئیسی از طرح عفاف و حجاب فراجا/ انتقاد تلویحی روزنامه اصولگرا از حسین شریعتمداری

  7. توافق جدید ایران و آمریکا چه ویژگی‌هایی باید داشته باشد؟

  8. رئیسی هم به گشت ارشاد تذکر داد؟/ روایت فضائلی از علت تاکید رهبری بر وحدت

  9. یادداشت حسین شریعتمداری؛ دوستانه با برادر فضائلی

  10. گزارش میدانی از طرح نور فراجا

  11. مجلس مقابل این اقدام بایستد

  12. اطلاعیه شماره ۳ فراجا درباره اجرای «طرح نور»  

  13. نحوه رفتار متفاوت فروشندگان در برابر پوشش حجاب مشتریان

  14. منظور: افزایش دائم دستمزدها به ‌رفاه مردم کمک نمی‌کند

  15. رادان:‌ طرح نور با قوت ادامه دارد

  16. چرا این همه " در پوستینِ خَلق" می افتیم؟!

  17. این ابهامات مناقشه‌برانگیز را برطرف کنید

  18. تاکید رئیسی بر اجرای قانون عفاف و حجاب

  19. وقتی «بوقلمون» هم مقابل «رضا پهلوی» کم می‌آورد!

  20. واکنش بلینکن به حادثه اصفهان/ به مجازات ایران پایبند هستیم!  

  21. وزارت راه در شناسایی خانه‌های خالی مسئول است

  22. سردار حاجی زاده با تسلیحات قدیمی و حداقلی به اسرائیل حمله کردیم /از موشک های هایپرسونیک ۲ استفاده نشد

  23. برخی مسئولان بدلیل کارهای بی‌قاعده در زمینه حجاب تذکر گرفتند        

  24. واکنش مشاور قالیباف به حواشی اخیر گشت ارشاد/ روایت ظریف از علت عدم مذاکره با ترامپ

  25. حضور حسین حسینی در دادسرای فرهنگ و رسانه با شکایت فراجا

آخرین عناوین