وزیر علوم: کنکور در زمان مشخص حتی در شهر‌های قرمز برگزار می‌شود

  3990404041 ۱۸ نظر، ۰ در صف انتشار و ۰ تکراری یا غیرقابل انتشار

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری به بیان توضیحاتی درباره آخرین تصمیمات اتخاذ شده برای برگزاری کنکور در روزهای کرونایی پرداخت.

وزیر علوم: کنکور در زمان مشخص حتی در شهر‌های قرمز برگزار می‌شود

منصور غلامی، وزیر علوم، تحقیقات و فناوری در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان، درباره تجدید نظر در زمان برگزاری کنکور‌های سراسری به دلیل شیوع مجدد کرونا، گفت: در زمان برگزاری کنکور هیچ تجدید نظری صورت نخواهد گرفت.

وزیر علوم تحقیقات و فناوری ادامه داد: برای برگزاری کنکور برنامه زمان‌بندی مشخص و اعلام شده است.

غلامی در ادامه اظهار کرد: جمعیت هر حوزه مشخص بوده و دو تا سه مرتبه هم سازمان سنجش اعلام کرده است که داوطلبان فرصت دارند محل برگزاری آزمون خود را عوض کنند؛ بنابراین دلیلی برای تعویق مجدد کنکور وجود ندارد.

او در ادامه تاکید کرد: پیش بینی‌ها برای برگزاری کنکور بر اساس آمار فعلی انجام شده و قرار است فاصله صندلی‌‌ها به دلیل شیوع کرونا بیشتر از سال‌های قبل شود.

غلامی در ادامه افزود: در زمان برگزاری کنکور‌های امسال سالن‌‌های بیشتری در اختیار حوزه‌های امتحانی قرار داده خواهد شد تا پروتکل‌های بهداشتی رعایت شود.

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری بیان کرد: به این دلیل که زمان محدودی قرار است داوطلبان کنکور در حوزه‌های امتحانی باشند مشکلی به وجود نمی‌ آید و توجه به مسائلی همچون تهویه سالن ها، در اختیار گذاشتن ماسک، رعایت مسائل بهداشتی در هنگام ورود به حوزه‌‌های امتحانی، کنترل سلامت داوطلبان در هنگام ورود و تب سنجی داوطلبان از جمله اقداماتی است که برای برگزاری کنکور و حفظ سلامت دانشجویان پیش بینی شده است.

غلامی در ادامه تصریح کرد: کنکور با دقت و رعایت پروتکل‌های بهداشتی و حفظ سلامت داوطلبان در زمان مشخص خود برگزار می‌شود.

وزیر علوم درباره برگزاری آزمون در شهر‌های قرمز نیز گفت: کنکور حتی در شهر‌های قرمز در زمان اعلام شده برگزار خواهد شد.

دیدگاه کاربران

محمد۱۴۹۵۷۵۱۱۱:۰۸:۱۲ ۱۳۹۹/۴/۴
لطفا لااقل حوزه ها در شهرستانهای مختلف رو زیاد کنید,تا تراکم کمتر بشه.
ناشناس۱۴۹۵۷۸۴۱۱:۳۲:۴۰ ۱۳۹۹/۴/۴
چرا عین این خبر به نقل از سخنگو سنجش هم پخش شده
دانشجو۱۴۹۵۸۲۸۱۱:۵۴:۰۳ ۱۳۹۹/۴/۴
واقعا که سلامتی دانشجویان اهمیتی برای شما ندارد. یعنی چه در شهر قرمز هم برگزار میشود. قبلا که هیچ اتفاقی نیفتاده بود. فقط تهران برای شما مهم؟ نهایت ..
داوطلب کرونایی۱۴۹۵۸۶۸۱۲:۱۷:۳۹ ۱۳۹۹/۴/۴
قبلا که تهران امکان خطر داشت به تعویق افتاد. الان که شهرهای محروم در وضعیت قرمز قرار دارند و داوطلبان دچار کرونا شده اند اهمیتی ندارد از نظر دولت مردان ما مردم خوزستان - هرمزگان و کرمانشاه .. جزء مردم ایران .. محسوب نشده ایم.
ناشناس۱۴۹۵۹۹۶۱۳:۱۳:۰۷ ۱۳۹۹/۴/۴
تا کل ملت رو با این شل کن سفت کن به فنا ندن راحت نمیشینن
ناشناس۱۴۹۶۰۱۰۱۳:۱۷:۰۸ ۱۳۹۹/۴/۴
با به تعویق افتادن کنکورها و ورود به دانشگاه از بهمن ماه آسمون به زمین نمیاد. به جان داوطلبان کنکور و خانواده هایشان رحم کنید.
سپید۱۴۹۶۰۳۳۱۳:۲۸:۰۳ ۱۳۹۹/۴/۴
چطور حج امسال تعویق خورد برای یکسال دیگه آیا کنکورهای امسال نمیشه تعویق بخوره آیا فقط یک کنکور هست ما چند کنکور تو این ماه داریم و فقط مکان و در نظر میگیرند آیا این رو در نظر نمیگیرن از این افراد میلیونی همه که ماشین ندارند بیان تا حوزه حداقل چند تاکسی باید عوض کنند برای رفت و برگشت آیا جان اون افراد در خطر نیست آیا افرادی نیستند که خانوادهاشون باهاشون بیاد و داخل محوطه تجمع داشته باشند تا کنکور تمام بشه آیا اونا هم در امنیت اند آیا محوطه ضد عفونی ه
ناشناس۱۴۹۶۰۵۱۱۳:۴۷:۲۳ ۱۳۹۹/۴/۴
سلامت مردم که مهم نیست. مهم اینه که کنکور بدهند حالا اگه به واسطه این امتحان سلامتیشون را از دست دادند و مردند میتووند پز بدهند که بدون کنکور نمردند. ماشاالله به این تدبیر وزیر علوم
ناشناس۱۴۹۶۰۸۰۱۴:۰۶:۵۹ ۱۳۹۹/۴/۴
چطور هست که هیچ کدوم از دانشگاه‌ها امتحان پایان‌ترم حضوری برگزار نکردند ولی وزارت علوم عزم خودش رو جزم کرده که در هر شرایط و حتی به قیمت جون دانشجوها، این آزمون‌ها توی شرایط تشدید مجدد کرونا برگزار بشن؟ اگر کسی بعد از حضور در جلسه آزمون جون خودش رو از دست داد، وزارت علوم مسئولیتی قبول می‌کنه؟
جلال زاده از خوزستان۱۴۹۶۰۹۳۱۴:۱۵:۱۳ ۱۳۹۹/۴/۴
باسلام و احترام. با توجه در پیش بودن کنکور کاردانی به کارشناسی و کنکور کارشناسی به کارشناسی ارشد و شیوع ویروس کرونا در کشور؛ پیشنهاد میشود وزارت علوم به فارغ التحصیلان *معدل بالا کاردانی و کارشناسی*در این شرایط اضطرار و خاص مناطق قرمز این اجازه را بدهد هر کس علاقمند است با انتخاب رشته خود در مقاطع بالاتر، از آزمون *کنکور معاف شوند.* مزایای این طرح: ۱.مراکز آزمون خلوت میشود. ۲.نتایج آزمون افرادی که در کنکور شرکت میکنن زودتر اعلام گردد. انعطاف داشتن از اصول مدیریت بحران است. مانا و سربلند باشید"
شیرین۱۴۹۶۰۹۸۱۴:۱۷:۲۴ ۱۳۹۹/۴/۴
نیست خیلی مهمه آخه کنکور با جون صد نفر بازی کنید من که به شخصه سر جلسه بیام هرگز ماسک نمیزنم چون نفسم میگیره چه ناقل باشم چه مبتلا بشم شما اگه مد نظرتون برگزاری بود همون اسفند میگرفتید تموم میشد دیگه
ناشناس۱۴۹۶۶۰۲۲۱:۳۱:۱۱ ۱۳۹۹/۴/۴
عجب نیست وزیر علومی که ..
ناشناس۱۴۹۶۶۶۸۲۲:۵۶:۵۶ ۱۳۹۹/۴/۴
لطفا کمی فکر کنید همه قطعا خوندن و امادکی خیلی کامل دارن ولی من واقعا استرس کرونا گرفتن دارم ببین حرف از پروتکل بهداشتی نزنین لطفا وضعیت بچه های دوازدهمو دیدیم خواهر من تو حوزشون ۲نفر مبتلا به کرونا شدن نمیدونیم شاید اونم کرونا داشته باشه ماسک نمیزنه چون آسم داره سر جلسه نفسش میگیره منم نمیزنم چه ناقل باشم چه بقیه منو مبتلا کنن برام مهم نیست وقتی شما براتون مهم نیست
محمد۱۴۹۶۷۷۹۰۱:۱۰:۲۹ ۱۳۹۹/۴/۵
متاسفم به داشتن چنین وزیری با فهم بالا که علیرغم داشتن مدرک دکتری و گذشت سن و سالی از ایشان، درک درستی از شرایط جامعه و سلامتی فرهیختگان جامعه ندارد. برگزاری کنکورها در شرایط کنونی سلامت جامعه رو به خطر می اندازد
ساناز۱۴۹۶۸۱۲۰۱:۵۵:۰۶ ۱۳۹۹/۴/۵
باسلام خسته نباشید توروخدا کنکور به تعویق بندازید اگه مقدوره
ناشناس۱۴۹۷۰۱۸۰۹:۴۱:۱۷ ۱۳۹۹/۴/۵
از جناب دکتر توکلی و دیده بان عدالت خواهشمندیم در مورد نقش موسسات کنکور در تصمیم اخیر وزارت علوم در برگزاری کنکور تحت هر شرایطی پیگیری بفرمایند. در حالی که به گفته صدا و سیما در هر 12 دقیقه یک نفر از هموطنان به دلیل بیماری کرونا جان خود را از دست می دهد، آیا این منطقی است که جمعیت عظیمی جهت برگزاری کنکور دور هم جمع شوند؟ آیا تصمیم گیران خود حاضر هستند برای چندین ساعت با ماسک و دستکش در یکی از سرنوشت سازترین آزمون های زندگی خود شرکت کنند؟ در صورتی که بعد از برگزاری جلسه کنکور داوطلبین یا همراهان آنها به بیماری مبتلا شده و جان خود را از دست بدهند، وزارت علوم چه مسئولیتی در این قبال بر عهده می گیرد؟ در حالی که تقریبا تمام دانشگاه های معتبر دنیا برنامه های حضوری خود را تا مدت نامعلومی ملغی کرده اند، وزارت علوم سعی دارد حتما کلاس های درس طبق روال هر سال برگزار شود. این پافشاری چندان منطقی به نظر نمی رسد. آیا حتما باید تعدادی از جوانان این مملکت جان خود را از دست بدهند تا وزارت علوم متوجه غلط بودن تصمیم خود شود؟
زهرا۱۴۹۷۰۳۴۰۹:۵۷:۳۹ ۱۳۹۹/۴/۵
سلام.4 ماه پیش دکتری تعویق اافتاد الان داره برگزار میشه.با اینکه 4 ماه پیش آمار جانباختگان روزی 30 نفر بود نه مثل الان روزی 130 نفر.4 ماه پیش هوا خنک تر بود الان وسط تابستون بدون کولر و تهویه هوا با ماسک و دستکش و چادر. خواستار تجدید نظر در تصمیم هستیم.
ناشناس۱۴۹۷۶۰۶۱۷:۴۱:۳۰ ۱۳۹۹/۴/۵
با این شرایط برگزار نکنید ما خواسته مون رو با کی باید در میون بگذاریم وقتی ۱۳۰۰۰ امضا جمع شده اما کسی پاسخگو نیست چرا تو این شرایط کنکور به تعویق نمی افته
yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. بازی با کلمات

  2. کوچه زیباکلام هنوز تیر چراغ برق دارد؟!

  3. ۳۲ هزار مجوز استخدام فرزندان شهدا و ایثارگران اخذ شد

  4. اقدامی  اشتباه، در زمانی اشتباه تر!

  5. اعتراض حواله داران پژو پارس به افزایش قیمت ۴۰۰ میلیونی

  6. حمایت اژه‌ای و رئیسی از طرح عفاف و حجاب فراجا/ انتقاد تلویحی روزنامه اصولگرا از حسین شریعتمداری

  7. توافق جدید ایران و آمریکا چه ویژگی‌هایی باید داشته باشد؟

  8. رئیسی هم به گشت ارشاد تذکر داد؟/ روایت فضائلی از علت تاکید رهبری بر وحدت

  9. یادداشت حسین شریعتمداری؛ دوستانه با برادر فضائلی

  10. گزارش میدانی از طرح نور فراجا

  11. مجلس مقابل این اقدام بایستد

  12. اطلاعیه شماره ۳ فراجا درباره اجرای «طرح نور»  

  13. نحوه رفتار متفاوت فروشندگان در برابر پوشش حجاب مشتریان

  14. منظور: افزایش دائم دستمزدها به ‌رفاه مردم کمک نمی‌کند

  15. رادان:‌ طرح نور با قوت ادامه دارد

  16. چرا این همه " در پوستینِ خَلق" می افتیم؟!

  17. این ابهامات مناقشه‌برانگیز را برطرف کنید

  18. تاکید رئیسی بر اجرای قانون عفاف و حجاب

  19. وقتی «بوقلمون» هم مقابل «رضا پهلوی» کم می‌آورد!

  20. واکنش بلینکن به حادثه اصفهان/ به مجازات ایران پایبند هستیم!  

  21. وزارت راه در شناسایی خانه‌های خالی مسئول است

  22. سردار حاجی زاده با تسلیحات قدیمی و حداقلی به اسرائیل حمله کردیم /از موشک های هایپرسونیک ۲ استفاده نشد

  23. برخی مسئولان بدلیل کارهای بی‌قاعده در زمینه حجاب تذکر گرفتند        

  24. واکنش مشاور قالیباف به حواشی اخیر گشت ارشاد/ روایت ظریف از علت عدم مذاکره با ترامپ

  25. حضور حسین حسینی در دادسرای فرهنگ و رسانه با شکایت فراجا

آخرین عناوین