نماینده خمینی شهر: محدود کردن پرداخت وام ازدواج ، مخالف سیاستهای کلی نظام است

گروه اجتماعی الف،   3990403112 ۴ نظر، ۰ در صف انتشار و ۳ تکراری یا غیرقابل انتشار

 نماینده مجلس یازدهم شورای سلامی گفت: فشار به خانوار با قطع مواردی چون یارانه متولدین جدید و وام ازدواج به نحوی که ایرانی نتواند ازدواج کند و صاحب فرزند شود جنگ با دستورات دینی و همیت ایرانی است.

محدود کردن پرداخت وام ازدواج ، مخالف سیاستهای کلی نظام است

 طرح درخواست وزیر ورزش و جوانان از رئیس جمهور مبنی بر قطع وام ازدواجِ ازدواج‌های زیر 18 و بالای 40 سال در هیأت دولت و دستور رئیس جمهور به معاون اول و رئیس سازمان برنامه و بودجه جهت پیگیری آن، با واکنش‌های زیادی از سوی کارشناسان خانواده و جمعیت و نمایندگان مجلس شورای اسلامی مواجه شده است.

حجت‌الاسلام و المسلمین محمدتقی نقدعلی نماینده مجلس یازدهم شورای اسلامی  در گفتگو با الف با اشاره به مصوبه اخیر هیأت دولت مبنی بر قطع وام ازدواج‌ ازدواج‌های زیر 18 و بالای 40 سال گفت : اگر این طرح به منظور جلوگیری از سوء استفاده از فرصت وام ازدواج و کسانی باشد که با بهانه قرار دادن ازدواج، دنبال کسب 50 میلیون تومان وام ازدواج هستند به راحتی با اتخاذ سازوکارهایی می‌توان قصد و نیت افرادی که برای دریافت وام ازدواج مراجعه می‌کنند را راستی آزمایی کرد و مواردی را که قصد ازدواج ندارند و با یکسری اقدامات صوری می‌خواهند صاحب این مبلغ شوند را تشخیص داد و مانع آنها شد. 

نماینده مردم خمینی‌شهر اصفهان در مجلس یازدهم شورای اسلامی افزود: اما اغلب ازدواج‌ها زیر سن 18 و بالای 40 سال ازدواج‌های یقینا حقیقی هستند و به بهانه مقابله با سودجویان که عده قلیلی هستند نمی‌توان اکثریتی را از حقوق شرعی و قانونی خود محروم ساخت لذا این مصوبه هیأت دولت خلاف عقل، شرع و قانون کشور و در تضاد با سیاست‌های کلی نظام جهت تسهیل امر ازدواج و مقابله با کاهش جمعیت کشور است.

حجت الاسلام و المسلمین نقدعلی در ادامه تصریح کرد: دلیلی که دولت برای قطع وام ازدواج ازدواج‌های زیر 18 سال عنوان می‌کند جلوگیری از کثرت این ازدواج‌ها است. لازم است که متذکر شوم که طبق آمار رسمی ازدواج‌های زیر 18 سال کثرت ندارند اما میزان موفقیت‌ آنها بسیار بالا و جزء ازدواج‌های پایدار محسوب می‌شوند.

وی خاطر نشان کرد: مصوبه اخیر دولت ریشه در اسنادی چون سند 2030 یونسکو دارد چراکه ممنوعیت ازدواج زیر 18 سال هیچ‌گونه وجاهت عقلی و شرعی ندارد و تنها در این اسناد دیکته شده است. ازدواج به‌هنگام در سنین نوجوانی و جوانی به شرط آمادگی و دریافت آموزش‌های لازم جهت ورود به زندگی مشترک، شیوه فطری و صحیح زندگی است. لذا صرف زیر 18 سال بودن دلیل قانع‌کننده‌ای برای ممنوعیت ازدواج و عدم اعطای وام به زوجین نیست.

این نماینده مجلس یازدهم شورای اسلامی گفت: از طرفی به علت تغییرات سبک زندگی مانند ادامه تحصیلات تا مقاطع دکتر و مشکلات معیشتی اعم از اشتغال و مسکن عده‌ای از جوانان تا سنین 35- 40 سالگی یا بالاتر از آن مجرد مانده‌اند اما همچنان قصد ازدواج دارند و نباید با اتخاذ تصمیمات غلطی مانند عدم اعطای وام ازدواج آنها را ناامید و از تصمیم خود منصرف ساخت.

حجت الاسلام و المسلمین نقدعلی تاکید کرد: از برزگترین تهدیدها علیه کشور ما تهدید فساد اخلاقی و همچنین کاهش جمعیت است، بارها رهبر انقلاب نسبت به مسئله کاهش جمعیت هشدار داده‌اند و کارشناسان و دلسوزان زیادی هم بر آن صحه می‌گذارند. همچنین سیاست‌های کلی نظام بر تسهیل امر ازدواج و افزایش جمعیت تکیه دارد و این مصوبه برخلاف قوانین موجود است. 

وی در ادامه عنوان کرد: بطور قطع ازدواج به‌هنگام باعث رشد معنویت در جامعه و روش اخلاقی و شرعی جلوگیری از فسادها و انحرافات جنسی و عاطفی است لذا هر چقدر که امر ازدواج با توسل به روش‌هایی مانند مانند قطع وام ازدواج، مشکلات معیشتی و اقتصادی سخت‌تر شود تسری فساد اخلاقی بیشتر خواهد شد. 

این نماینده مجلس یازدهم شورای اسلامی گفت: جالب است جبهه غربگرایی که به بهانه مشکلات اقتصادی و امثالهم راه ازدواج و فرزندآوری را بر ایرانیان می‌بندند چهره‌ها و تئوریسین‌های آن راه حل مقابله با بحران جمعیت را ورود و استقرار مهاجر از کشورهای دیگر به ایران عنوان می‌کنند، درحالیکه باید صراحتا عنوان کنم که چنین پیشنهادهایی هم خلاف آموزه‌های نبوی است که دستور می‌دهد ازدواج کنید تا نسل‌تان زیاد شود هم خلاف غیرت و همیت ایرانی است، یعنی اگر عمدا کاری کنند که ایرانی نتواند ازدواج کند و صاحب فرزند شود و نسل ایرانی منقرض شود سپس بجایش از کشورهای اطراف مهاجر وارد کنند به جنگ با دستورات دینی و همیت ایرانی رفته‌اند. متاسفانه این آقایان ادعای وطن دوستی و ایرانی‌گرایی هم دارند ولی درز پیشنهادات اینچنینی از آنها نشانه کذب بودن ادعای وطن‌پرستی آنها است. 

حجت الاسلام و المسلمین نقدعلی تصریح کرد: هم اکنون ایران دارای یک میلیون و نیم زوج ناباروری است که با امکانات درمانی دسترسی ندارند، همچنین کشور میلیون‌ها بیکار و 20 میلیون مجرد در سنین ازدواج و باروری دارد که اگر مسئولان همت خود را بر ایجاد اشتغال، اشاعه فرهنگ غنی دینی و ملی، تسهیل ازدواج و فرزندآوری بگذارند به نحوی که مردم حس اطمینان و آرامش نسب به آینده داشته باشند و دست از سنگ‌اندازی در مسیر تشکیل خانواده و فرزندآوری بردارند معضل کاهش جمعیت با تکیه بر داخل و بدون ورود مهاجر به راحتی قابل حل است. 

وی در مورد وظیفه مجلس در برخورد با این مصوبه هیأت دولت گفت: هم اکنون وظیفه مجلس تذکر به دولت و سوال و استیضاح وزیران مربوطه است، در کنار آن برخی نمایندگان طرح یک ماده‌ای را پیشنهاد داده‌اند یعنی طرحی با یک ماده واحده در مجلس تصویب شود که مصوبه هیأت دولت مبنی بر قطع وام ازدواجِ ازدواج‌های زیر 18 و بالای 40 سال را کان لم یکن و غیر قابل اجرا تبدیل کند. 

گفتنی است براساس گزارش پایگاه خبری وزارت ورزش و جوانان، در جواب نامه  وزیر ورزش و جوانان ،دکتر روحانی رییس جمهور کشورمان به اسحاق جهانگیری معاون اول رئیس جمهور و دکتر نوبخت رییس سازمان برنامه و بودجه کشور دستور داد: «"فوری آیین‌نامه و یا در صورت لزوم قانون اصلاح شود یا در جلسه شورای هماهنگی اقتصادی مطرح شود که سن افراد متقاضی وام ازدواج صرفاً ۱۸ تا ۴۰ سال باشد.»

 

 

دیدگاه کاربران

ناشناس۱۴۹۴۶۸۶۱۵:۱۵:۵۲ ۱۳۹۹/۴/۳
افرین و جلوی این دولت ضد خانواده را بگیرید
ناشناس۱۴۹۴۶۹۳۱۵:۲۱:۱۵ ۱۳۹۹/۴/۳
دولت داره چراغ خاموش 2030 رو اجرا میکنه، همانطور که هرچی در پرونده هسته ای گفتند را اجرا کرد آخه نامرد یارانه نوزاد مگه چقدره که قطع میکنی یا مشروط می کنی ولی یارانه ملیون ها ثروتمند را قطع نمی کنی؟!!!! وام ازدواج برات دل درد اورده مگه پول جیب خودت میدی پول خود مردم رو میدی دیگه
ناشناس۱۴۹۴۷۱۵۱۵:۳۳:۲۲ ۱۳۹۹/۴/۳
البته دولت باید یک راهکاری برای جلوگیری از سو استفاده از وام ازدواج کند مثلا یک زن مرد 70_80 سال درست است ثبت نام کنند برای وام ازدواج؟
علی 671۱۴۹۴۹۱۸۱۷:۳۸:۵۶ ۱۳۹۹/۴/۳
وزیر ورزش می خواست آنوقت که میلیارد ها دلار از این کشور را به مربی خارجی برای فوتبال بدهد زبان نداشت که این بیت المال است و حق ملت ایران مثل آب خوردن دستوربستن قرار دادرا دادو پول بی زبان این کشور را در حلقوم مربی بی ارزش فوتبال ریخت و یادش نبود .حالا برای ازدواج جوانان شرط تعیین می کند که دولت هم به دنبال بهانه برای این کار ولی دولت عقلش نمی رسد که هر ایرانی حق دارد از این وام که مقدمه زندگی زن وشوهری است استفاده کند برای یکبار .حالا در هر سنی می خواهد باشد .برای دختران نباید از سن قانونی که شرع اعلام کرده کمتر باشد ولی مردان نه چون ممکن است شحصی تا بالای چهل سالگی مشغول تحصیل علم و دانش باشد و شرایط ازدواج برایش فراهم نشود .نباید محرومش کرد چون حق قانونی او می باشد .دولت فشل به دنبال بهانه و پرداخت به نجومی بگیرانش است .نه فکر مردم
yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. تصاویری از اجرای طرح عفاف و حجاب در تهران

  2. طرح عفاف و حجاب از امروز در تهران

  3. نظرات برگزیده مخاطبان الف: وضعیت حجاب، حاصل کم‌کاری چهل‌ساله است/ باید برای مبارزه با سگ‌های ولگرد فکری کرد

  4. نماز جمعه این هفته تهران به امامت حجت الاسلام صدیقی اقامه می‌شود

  5. این صدای اقتدار ایران است ...

  6. تنبیه متجاوز آغاز شد /حمله موشکی و پهپادی ایران به اسراییل

  7. نظر باباطاهر عریان درباره دلار !

  8. وحدت ملی با وعده صادق

  9. ارژنگ امیرفضلی و زندگی در شرایط سختِ تورنتو

  10. یک نکته قابل‌تامل در مورد توسعه قدرت نظامی ایران

  11. آنچه اسرائیل در مورد "وعده صادق" نمی گوید

  12. استخوانی در گلوی اسرائیل!

  13. دومین روز بزرگ تاریخ معاصر ایران

  14. آیت الله صدیقی: عذرخواهی می‌کنم که با غفلت و کم توجهی باعث هجمه به ملت ایران شدم

  15. کمی دیر نیست؟

  16. هیات علمی یا کارخانه چاپ مقاله !

  17. اطلاعیه سازمان اطلاعات سپاه در خصوص حمایت از رژیم صهیونیستی در فضای مجازی

  18. «برجام» در موزه تاریخ ؟!

  19. باهنر: نباید به اندازه تورم حقوق ها افزایش یابد/ ۹۰ درصد منتخبان وظایف مجلس را نمی‌دانند

  20. ۲ دلیل برای تشدید "گرانی" در ایران

  21. موجرانی که اجاره بهای زیادی بگیرند، جریمه می‌شوند

  22. حمایت افکار عمومی ایران از حمله به اسرائیل

  23. گانتس: زمان، مکان و شیوه پاسخ به ایران را خودمان تعیین می‌کنیم

  24. خاتمی: پاسخ ايران به جنايت اسرائيل مدبّرانه، شجاعانه، منطقی و قانونی بود

  25. هیچ گاه اعتراف نمی کند، چون...

آخرین عناوین