کفاشیان: در ماجرای ویلموتس نباید پول زور بدهیم

گروه ورزشی الف،   3990403102 ۱ نظر، ۰ در صف انتشار و ۰ تکراری یا غیرقابل انتشار

نایب رئیس اول فدراسیون فوتبال گفت: الان ۶۵ سالم است و طبق اساسنامه نمی‌توانم در دور بعد کاندیدا شوم، اما از قبل در هیات رئیسه هم بوده‌ام و بقیه هم تقریبا شرایطی مثل من دارند.

کفاشیان: در ماجرای ویلموتس نباید پول زور بدهیم

به گزارش فارس، علی کفاشیان در مورد وضعیت ادامه همکاری با فدراسیون فوتبال و اینکه محمود اسلامیان اعلام کرده کفاشیان باید خودش همکاری با فدراسیون را سبک سنگین کند، اظهار داشت: من عضو هیات رئیسه و نایب رئیس اول فدراسیون فوتبال هستم، به خاطر محرومیتی که برای من در نظر گرفته شد به فدراسیون نیامدم اما بعد از تمام شدن مدت محرومیت تصمیم گرفتم به فدراسیون بیایم و با هیات رئیسه همکاری کنم. این همکاری هم در قالب هیات رئیسه است. با هیات رئیسه صحبت کردم.

وی ادامه داد: هنوز جلسه‌ای تشکیل نشده، ولی با دوستان صحبت‌هایی کردم و آنها اعلام کردند با توجه به تجارب و مواردی که وجود دارد، که اصلی‌ترین آن تصویب اساسنامه و بعد از آن هم انتخابات است، همکاری کنیم. فدراسیون باید از این بلاتکلیفی هر چه زودتر رها شود و ان‌شاالله فدراسیون را به دست مدیریت جدیدی که در آینده انتخاب می‌شود بسپاریم.

مجمع به مهندسی شده‌ها رای نمی‌دهد

کفاشیان در مورد اینکه برخی کارشناسان معتقدند او برای مهندسی انتخابات به سود وزارت ورزش وارد عرصه شده، عنوان کرد: مطمئن باشید اگر افراد خاصی بخواهند مهندسی کنند، مجمع فدراسیون فوتبال آن طور نیست که به افراد مهندسی شده رای بدهد. نظر من هم روی فرد خاصی نیست، با اعضای هیات رئیسه هم صحبت‌هایی کردم که انتخابات درست و بی‌طرف انجام شود. الان هم که تعداد اعضای مجمع بیشتر شده و انتخابات باید دقیق‌تر و بهتر انجام شود تا نفر بعدی کار را پیش بگیرد. 

من بازنشسته‌ام و بقیه اعضای هیات رئیسه شرایط مشابه من را دارند

وی در مورد اینکه قاضی زاده هاشمی اعلام کرده کفاشیان بازنشسته است و بازگشتش به فدراسیون جرم است و حتی باعث استیضاح وزیر ورزش می‌شود، گفت: من به قانون احترام می‌گذارم. همان زمان که قانون بازنشستگان توسط مجلس شورای اسلامی تصویب شد، بعد از آن امضای تعهدآوری از طرف خودم نداشتم و بیرون آمدم. اما ظاهرا برای اعضای هیات رئیسه که موظف نیستند و برای آنها شغل نیست تا زمان انتخابات مشکلی ندارد . من الان 65 سالم است و طبق اساسنامه نمی‌توانم در دور بعد کاندیدا شوم، اما از قبل بوده‌ام، در هیات رئیسه هم بوده‌ام و بقیه هم تقریبا شرایطی مثل من دارند.

نایب رئیس اول فدراسیون فوتبال در مورد اینکه گفته می‌شود همان‌هایی که شرایط او را دارند مخالف بازگشتش به فدراسیون هستند و به جز فریدون اصفهانیان هیچ کدام از اعضای هیات رئیسه موافق این کار نیستند، اظهار داشت: من با اعضای هیات رئیسه صحبت کردم. آنها هیچ نگرانی و مشکلی ندارند، چون من نیامده‌ام جای کسی را بگیرم. هر تصمیمی در هیات رئیسه گرفته شود، من یک رأی دارم. حرف‌ها را می‌شنویم، صحبت‌ها را گوش می‌کنیم و بهترین آن را می‌پذیریم. 

وی در مورد اینکه نایب رئیس اول فدراسیون است و اگر شرایط بازگشتش فراهم شود باید سرپرست فدراسیون باشد، افزود: الان بحث بازنشستگی من مطرح است. سرپرست فدراسیون اگر بخواهد امضاهای قانونی را انجام بدهد، قانون مهم‌تر از بحث فدراسیون است. در فدراسیون مقررات این است که نایب رئیس اول سرپرست شود اما قانون می‌گوید بازنشسته نمی‌تواند امضاهای تعهدآور انجام بدهد. 

کفاشیان در مورد اینکه بهاروند هم بازنشسته است گفت: ظاهرا مشکل او حل شده و اعاده به کار گرفته است.

نایب رئیس اول فدراسیون فوتبال در خصوص اینکه جوی علیه او به وجود آمده و گفته می‌شود باید کفاشیان 312هزاردلار بدهد و برگردد، عنوان کرد: پول موجود است اما به چه کسی باید آن را بدهیم؟ من بارها توضیح دادم، باز هم می‌گویم اگر کسی می‌خواهد پول بگیرد بیاید و بگوید. من به چه کسی باید پول بدهم؟ 

می‌خواهم در دوره انتقالی برای برگزاری انتخابات کمک کنم

وی در خصوص اینکه هدفش از بازگشت به میز نایب رئیسی چیست، گفت: محرومیت من تمام شده و عضو هیات رئیسه فدراسیون هستم. می‌خواهم در این مدت کوتاه که فدراسیون باید دوره انتقالی را طی کند و سریعا به انتخابات و تصویب اساسنامه برسد، کمک کنم. صرفاً همین است.

کفاشیان در مورد اینکه یعنی پس از این دوره دیگر از فوتبال کناره‌گیری می‌کند، اظهار داشت: برای دوره جدید من بازنشسته هستم و سن من هم 65 به بالا است و طبق اساسنامه نمی‌توانم کاندیدا شوم. 

نایب رئیس اول فدراسیون فوتبال در مورد اینکه اگر قانون سن برداشته شود آیا به فعالیتش ادامه می‌دهد گفت: باز هم قانون می‌گوید بازنشسته نمی‌تواند.

در مورد اساسنامه آپدیت نیستم

وی در مورد اینکه در هیات رئیسه فدراسیون پنج نفر بازنشسته هستند و در برابر اجرای قانونی که قوه مقننه آن را ابلاغ کرده مقاومت می‌کنند، عنوان کرد: با توجه به صحبت‌هایی که انجام شد و بهاروند هم در مورد این قضیه توضیح داد و مصوبه قانونی آن را گرفت، ظاهرا اعضای هیات رئیسه که غیر شاغل هستند، بودنشان در هیات رئیسه تا زمان انتخابات بعدی مانعی ندارد. فقط رئیس، دبیرکل و خزانه دار نباید بازنشسته باشند.

کفاشیان در مورد تغییر و تحولات اساسنامه و اینکه 3 ایراد جدید به آن گرفته شده، گفت: هنوز در این چند روز اخیر وقت نشده که آن را دنبال کنیم. خواستم و آپدیت هم نشدم. من دیرتر مصاحبه کردم تا ببینم اوضاع چگونه است، هنوز هم اطلاعات کامل را ندارم. در مورد اساسنامه تقریبا همه چیزهایی که فیفا می‌خواست انجام شد. اساسنامه فدراسیون، اساسنامه خوبی دیده شده، هم مطابق با قوانین جمهوری اسلامی ایران است و هم استقلالش حفظ شده، به نظرم مشکلی ندارد. فیفا به برخی موارد جزئی ایراد گرفته که می‌تواند قابل حل باشد. 

فدراسیون نباید پول زور بدهد

نایب رئیس اول فدراسیون فوتبال در مورد اینکه اگر جای مهدی تاج بود با ویلموتس قرارداد امضا می‌کرد، اظهار داشت: نمی‌دانم، من در آن شرایط نیستم و نبودم، اما وقتی قراردادی با یک مربی خوب امضا می‌کنید، باید به آن ادامه بدهید و بعد از آن اگر خوب شد، همه می‌گویند خوب است و اگر بد شد، نباید آن را به گردن فدراسیون بیندازند. 

وی در مورد اینکه داستان ویلموتس تقصیر چه کسی است و ما باید غرامت سنگینی را به ویلموتس بدهیم، عنوان کرد: طبق قراردادی که بسته شده در مدتی که بوده به او پرداخت شده، به نظرم هر مقدار اضافه‌تر گرفته و ناعادلانه است و فدراسیون باید با تمام توان به وسیله وکلایش دفاع کند تا این پول زور را کسی نتواند بگیرند.

کفاشیان در مورد سرانجام این پرونده تصریح کرد: من در جریان این پرونده و قرارداد نبودم و نمی‌دانم به چه ترتیب خواهد بود.

کی‌روش زیر بار کسی نمی‌رفت

نایب رئیس اول فدراسیون فوتبال در مورد دخالت‌های بهروز زنجانی در زمان کی‌روش و انتقاد امید نمازی به این موضوع، گفت: اصلا من در جریان رفتن امید نمازی نبودم. کی‌روش خودش مستقل تصمیم می‌گرفت. چه در مورد کار فنی و چه در مورد ورزشکاران در قراردادش آمده بود که می‌تواند مستقل تصمیم بگیرد. فشاری از طرف بهروز زنجانی نبود. بعید می‌دانم کی‌روش بخواهد زیر بار شخصی رفته باشد. من تکذیب می‌کنم. حتی بعد از اینکه امید نمازی رفته بود، خاطرم هست که پدرش آمده بود تا کی‌روش او را قبول کند، جلسه‌ای را گذاشتیم ولی کی‌روش دلایلی را آورد و آنها را عنوان کرد. یادم نیست اما در آن جلسه صحبت‌های زیادی شد و بعد هم نمازی به خارج رفت و مربیگری تیم‌های دیگری را به عهده گرفت.

دیدگاه کاربران

ناشناس۱۴۹۴۸۴۷۱۶:۴۵:۵۸ ۱۳۹۹/۴/۳
طبق قرار داد بايد پول بدهيد
yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. تصاویری از اجرای طرح عفاف و حجاب در تهران

  2. طرح عفاف و حجاب از امروز در تهران

  3. نظرات برگزیده مخاطبان الف: وضعیت حجاب، حاصل کم‌کاری چهل‌ساله است/ باید برای مبارزه با سگ‌های ولگرد فکری کرد

  4. نماز جمعه این هفته تهران به امامت حجت الاسلام صدیقی اقامه می‌شود

  5. این صدای اقتدار ایران است ...

  6. تنبیه متجاوز آغاز شد /حمله موشکی و پهپادی ایران به اسراییل

  7. نظر باباطاهر عریان درباره دلار !

  8. وحدت ملی با وعده صادق

  9. ارژنگ امیرفضلی و زندگی در شرایط سختِ تورنتو

  10. یک نکته قابل‌تامل در مورد توسعه قدرت نظامی ایران

  11. آنچه اسرائیل در مورد "وعده صادق" نمی گوید

  12. استخوانی در گلوی اسرائیل!

  13. دومین روز بزرگ تاریخ معاصر ایران

  14. آیت الله صدیقی: عذرخواهی می‌کنم که با غفلت و کم توجهی باعث هجمه به ملت ایران شدم

  15. کمی دیر نیست؟

  16. هیات علمی یا کارخانه چاپ مقاله !

  17. اطلاعیه سازمان اطلاعات سپاه در خصوص حمایت از رژیم صهیونیستی در فضای مجازی

  18. «برجام» در موزه تاریخ ؟!

  19. باهنر: نباید به اندازه تورم حقوق ها افزایش یابد/ ۹۰ درصد منتخبان وظایف مجلس را نمی‌دانند

  20. ۲ دلیل برای تشدید "گرانی" در ایران

  21. موجرانی که اجاره بهای زیادی بگیرند، جریمه می‌شوند

  22. حمایت افکار عمومی ایران از حمله به اسرائیل

  23. گانتس: زمان، مکان و شیوه پاسخ به ایران را خودمان تعیین می‌کنیم

  24. خاتمی: پاسخ ايران به جنايت اسرائيل مدبّرانه، شجاعانه، منطقی و قانونی بود

  25. هیچ گاه اعتراف نمی کند، چون...

آخرین عناوین