کابوس بدهی ۲۴۰ میلیارد تومانی برای استقلال/ اگر آبی‌ها در CAS بازنده شوند...

گروه ورزشی الف،   3990403015

باشگاه استقلال در بدبینانه‌ترین حالت ممکن، باید حدود ۱۲ میلیون و ۲۵۸ هزار دلار برای پرونده‌های خارجی خود هزینه کند.

به گزارش ایسنا، باشگاه استقلال مدت‌هاست با مشکل قرارداد بازیکنان و مربیان خارجی دست و پنجه نرم می‌کند. نبود نظارت درست در قراردادهایی که منعقد شده، باعث شده استقلال با چندین بدهی ارزی و شکایت‌های مختلف از سوی دادگاه CAS و فیفا مواجه شود.

پس از حضور احمد سعادتمند به عنوان مدیرعامل استقلال، کادر مدیریتی این باشگاه در تلاش بود که با پیگیری‌های لازم، مقداری از این بدهی‌های ارزی را پرداخت کند. شیخ دیاباته و هروویه میلیچ از اولین بازیکنانی بودند که سعادتمند باید به دنبال پرداخت مطالباتشان بود و توانست بعد از انجام این پرداخت، این دو بازیکن را به ایران بازگرداند.

با گذشت زمان، کادر مدریریتی باشگاه استقلال با چندین پرونده خارجی مواجه شد که از مدیران پیشین استقلال به جا مانده و هنوز فکری برای آنها نشده است. بویان نایدنوف، گادوین منشا، ایسما، وینفرد شفر، سرور جپاروف، سه وکیل باشگاه استقلال، آندره آ استرماچونی و لئوناردو پادوانی از پرونده‌های بین‌المللی استقلال هستند که هنوز حل نشده‌اند.

طبق اعلام احمد سعادتمند، استقلال ۳۲۸ هزار دلار به بویان، ۱۰۰ هزار دلار به پادوانی، ۵۵۰ هزار دلار به شفر، ۲۳۰ هزار دلار به جپارف و منشا و سه وکیل، ۱۵۰ هزار دلار به ایسما و یک میلیون و ۸۰۰ هزار یورو به استراماچونی بدهکار است.

همانطور که مشخص است، بعضی از این ارقام می‌تواند دستخوش تغییراتی شود و استقلال را دچار چالش بسیار بزرگی کند. در چند روز اخیر لئوناردو پادوانی به دنبال دریافت پول بیشتری از استقلال است و طبق ادعای باشگاه استقلال، پادوانی و وکیل او به دنبال این هستند که با پیگیری شکایت خود از دادگاه CAS بتواند از مطالبات خود از باشگاه سود روزشمار دریافت کند و طبق ادعای پادوانی، این بازیکن پیگیر است تا با این روند، مبلغ ۹ میلیون دلار از باشگاه دریافت کند.

یکی دیگر از این نوع پرونده‌ها مربوط به پرونده آندره آ استراماچونی است. طبق گفته‌های موجود، استقلال ممکن است با انجام مذاکرات لازم و سرمربی شدن این مربی ایتالیایی در تیمی دیگر، بتواند با پرداخت ۳۰۰ هزار یورو پرونده استراماچونی را ببندد. در غیر این صورت استراماچونی می‌تواند با انجام  مذاکرات لازم و درخواست غرامت خود از طریق فیفا مبلغ یک میلیون و ۸۰۰ هزار یورو از باشگاه استقلال مطالبه کند.

دیگر پرونده‌های استقلال تقریبا تا اینجای کار به ثبات رسیده‌اند اما اگر بخواهیم در خصوص این پرونده‌ها حساب و کتاب مشخصی داشته باشیم، باید دو احتمال را در نظر بگیریم. استقلال اگر در خصوص دو پرونده استراماچونی و پادوانی با شکست مواجه شود، باید چیزی حدود ۱۱ میلیون دلار به این دو نفر پرداخت کند و در مجموع با پرونده‌های دیگر، استقلال باید حدود ۱۲ میلیون و ۲۵۸ هزار دلار (با احتساب قیمت روز دلار، حدود ۲۴۰ میلیارد تومان) برای پرونده‌های خارجی خود هزینه کند.

اما اگر همه چیز برای استقلال به خوبی و خوشی پیش برود و استقلال بتواند در پرونده‌های خود موفق بیرون بیاید، در بهترین حالت ممکن، استقلال می‌تواند با پرداخت یک میلیون و ۶۵۸ هزار دلار تمام پرونده‌های خارجی خود را حل کند.

اختلافی که میان دو حالت وجود دارد، چیزی حدود ۱۰ میلیون و ۶۰۰ هزار دلار است و باید دید با گذشت زمان چه اتفاقاتی در خصوص پرونده‌های استقلال رخ خواهد داد. آیا استقلال باید برای پرونده‌های خارجی خود یکی از سنگین‌ترین هزینه‌های موجود را متحمل شود یا سرنوشتی دیگر انتظار آبی پوشان پایتخت را خواهد کشید.

yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. جنگ ترکیبی خودمان، علیه خودمان!

  2. کارگری انگشتر ۵۰ میلیاردی را به صاحبش بازگرداند

  3. جلاد، به پایان سلام کن!

  4. بهادری جهرمی: مبالغ جرایم رانندگی متناسب با تورم افزایش یافت

  5. تورم چه زمانی تک رقمی می‌شود؟

  6. نرخ تعرفه‌های خدمات بهداشتی درمانی ۱۴۰۳ اعلام شد/ نرخ رسمی ویزیت ۵۰% گران می‌شود!

  7. بازداشت سومین عامل حمله تروریستی در مسکو

  8. آقایان رئیسی و اژه‌ای! آیا در پیشگاه خدای متعال و امام‌زمان (عج) پاسخی دارید؟

  9. انتقام از پوتین؟

  10. ائتلاف ایران، روسیه و چین تبدیل به کابوسی برای آمریکا می‌شود

  11. علم‌الهدی: امروز در کشور از آثار تحریم اقتصادی آمریکا مشکلی حس نمی‌کنیم

  12. بازگشت احتمالی ترامپ چه تاثیری بر اقتصاد ایران دارد؟

  13. افزایش ١٧٠ درصدی حداقل حقوق کارگران در دولت سیزدهم

  14. خط و نشان حقوقی ایران برای کویت

  15. هشدار سخنگوی پلیس به رانندگان نوروزی؛ آمار تصادفات هولناک است!

  16. وزیر اقتصاد: در سال ۱۴۰۲ رکورد بیشترین سرمایه‌گذاری خارجی واقعی در ۱۶ سال اخیر شکسته شد

  17. کولرهای گازی بلای جان صنعت برق

  18. منظور: تخصیص ارز کشور برای واردات خودرو به صرفه نیست

  19. دادستان ساری: خسارات وارده قطع سه هزار اصله نهال جبران شود

  20. مردم طلای دست دوم خریداری نکنند

  21. ایران اینترنشنال در آستانه تعطیلی / تعطیلی قریب الوقوع دفتر واشنگتن + عکس

  22. خاندوزی: با طیفی مواجه هستیم که تمایلی برای مشارکت در اداره کشور ندارند

  23. با انواع شیوه‌های اعدام در دنیا آشنا شوید

  24. رئیسی: همه بخش‌های تولیدی مخاطب شعار سال هستند

  25. همکاری شریفی‌نیا با رهبری درارتباط با موسیقی و قرآن

آخرین عناوین