رئیس کارزار انتخاباتی ترامپ: صندلی‌های خالی کار گروه موسیقی «‌پاپ کره‌ای» بود!

گروه جهان الف،   3990403008

طرفداران گروه موسوم به «K-Pop» همایش روز شنبه ترامپ را تحریم کردند و باعث حضور اندک مردم شدند.

 

به گزارش فارس،  ترامپ کارزار انتخاباتی خود را اوایل ماه می با یک برنامه زنده تلویزیونی در کنار یادبود لینکلن آغاز کرد. کارزار انتخاباتی دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا از شبکه خبری سی‌ان‌ان خواست به خاطر برگزاری یک نظرسنجی و انتشار نتایج آن که حاکی از پیش افتادن جو بایدن، رقیب دموکرات ترامپ در انتخابات آتی ریاست‌جمهوری آمریکا است عذرخواهی کند. این نظرسنجی نشان می‌داد جو بایدن، معاون سابق باراک اوباما، رئیس‌جمهور پیشین آمریکا با اختلاف ۱۴ درصدی از ترامپ، رقیب جمهوری‌خواه خود پیش افتاده است و همچنین میزان تایید عملکرد ترامپ را ۳۷ درصد نشان می‌داد که کمترین میزان از ژانویه ۲۰۱۹ محسوب می‌شود. مقامات سی‌ان‌ان می‌گویند این اولین بار در ۴۰ سال گذشته است که سی‌ان‌ان به‌خاطر اینکه یک سیاستمدار از نتیجه نظرسنجی آن رسانه خوشش نیامده به اقدام قانونی تهدید می‌شود.
تا این لحظه هر روز بر تعداد مخالفین و منتقدین ترامپ افزوده می‌شود. یکی از بخش‌هایی که بیشترین منتقدین آتشی به عملکرد رئیس‌جمهور فعلی آمریکا را در خود دارد، بخش هنرمندان است از اهالی سینما گرفته تا موسیقی مدام اخباری از فعالیت‌ها و واکنش‌های ضد ترامپ هنرمندان دیده و شنیده می‌شود. حالا در جدیدترین اقدام، کاربران پیام‌رسان تیک‌تاک و هواداران موسیقی پاپ کره‌ای «K-Pop» با راه‌اندازی کارزار ثبت‌نام ساختگی برای نخستین گردهمایی انتخاباتی دونالد ترامپ،‌ رییس‌جمهوری آمریکا، و عدم حضور در آن موجب کاهش قابل ملاحظه حاضران شدند. در این خصوص نگاهی به مطالب منتشر شده چند رسانه شاخص جهانی می‌اندازیم:

 

ورایتی: «برَد پارسکِیل»، رئیس کارزار انتخاباتی ترامپ بیانیه‌ای را منتشر کرد که با انتقاد از این ایده طرفداران «K-Pop» و کاربران «TikTok»(تیک تاک) را مسئول کمبود حضور در راهپیمایی ترامپ در روز شنبه عنوان کرد.

پارسکِیل گفت: چپ‌گراها و ترول‌های آن‌لاین دور افتخار و پیروزی زدند و فکر کردند که تا حدودی بر حضور مردم در گردهمایی تاثیر گذاشته‌اند، آن‌ها نمی‌دانند در مورد چه چیزی صحبت می‌کنند و اصولا  ساز و کار گردهمایی‌های ما چگونه است. ثبت‌نام برای حضور در همایش بدین معناست که شما دعوتنامه ای از طریق تلفن همراهتان دریافت می‌کنید و ما دائما شماره‌های جعلی را غربال می‌کنیم همانطور که در مورد ده‌ها هزار شماره در همایش «تالسا» در مورد ائتلاف شرکت‌کنندگان احتمالی محاسبه کردیم. این درخواست‌های بلیط تلفنی هرگز ضریبی برای ما تلقی نمی‌شود. اینگونه تلاش‌های لنگان برای هک کردن رویدادهای ما احمقانه‌ است.

رئیس کارزار انتخاباتی ترامپ در ادامه افزود: رسانه‌های خبری جعلی به خاطر بیماری کووید ۱۹ و تصاویر ناآرامی‌های اخیر شهرهای آمریکا، به مردم هشدار می‌دهند که در گردهمایی شرکت نکنند.

 

نیویورک تایمز: پارسکِیل پیش از گردهمایی ترامپ در توئیتی اعلام کرد که بیش از یک درخواست بلیط داشته‌ایم اما نیویورک تایمز و بسیاری از گزارشگران اعلام کردند که حضور در حد قابل توجهی اندک بوده است.

تایمز گزارش داد: طرحی برای ثبت‌نام برای بلیط مجانی ارائه شد اما این طرح از سوی کاربران اپلیکیشن «تیک تاک» و حساب‌های کاربری رسانه‌های اجتماعی طرفداران «K-Pop»(موسیقی پاپ کره) به هم خورد و محل برگزاری گردهمایی ترامپ شاهد صندلی‌های خالی بود.

 

«الیجا دنیل» فعال یوتیوب به تایمز گفت: ویدیوهایی با میلیون‌ها بازدید در سرتاسر شبکه‌های اجتماعی پخش شدند اما پس از مدت زمان ۲۴ تا ۴۸ ساعتی به منظور سرّی ماندن عملیات حذف می‌شدند. بیشتر آن‌ها از طریق «Alt TikTok» پخش شدند. توییتر «K-Pop» و «Alt TikTok» اتحاد خوبی دارند که در آن اطلاعات را بسیار سریع میان یکدیگر تبادل می‌کنند. همه آن‌ها به درستی الگوریتم‌ها را می‌شناسند و اینکه چطور می‌توانند به ارسال و انتشار گسترده ویدیوها کمک کنند. اکثر مردم پس از اولین روز ویدیوها را پاک می‌کنند زیرا ما نمی‌خواهیم کارزار ترامپ خبردار شود.

 

ورایتی: «مری جو لاپ» یکی از کاربران «تیک تاک» اهل آیووا ویدیویی را به اشتراک گذاشته و از مردم خواسته برای ضربه به کارزار ترامپ برای بلیط حضور در گردهمایی ثبت نام کنند اما ثبت نام نکنند. ویدیوی او دو میلیون بار دیده شد. او ادعا کرده که حداقل ۱۷ هزار بلیط از ظرفیت ۱۹ هزار صندلی تالار توسط درخواست کنندگانی که ثبت نام نکرده‌اند خریداری شده است. با این حساب در سالنی که انتظار می‌رفت ۱۹ هزار نفر حضور داشته باشند، کمتر از ۲ هزار نفر حاضر شدند.

 

وی افزود: همه ما می‌دانیم که کارزار ترامپ از داده‌ها تغذیه می‌کند. آن‌ها دائما این گردهمایی‌ها را برای داده‌ها برگزار می‌کنند. تغذیه آن‌ها با داده‌های نادرست یک امتیاز بود. داده‌هایی که فکر می‌کنند در اختیار دارند، داده‌هایی که از این کارزار و گردهمایی‌ها جمع آوری می‌کنند، دقیق نیستند. 

 

به تازگی، طرفداران «K-Pop» از مهارت‌های رسانه‌های اجتماعی و نفوذ آنلاین خود برای از بین بردن پیام‌های نژادپرستانه با هشتگ «زندگی سفیدپوست‌ها اهمیت دارد» در توییتر استفاده کردند. آن‌ها با استفاده از هشتگ، توئیت‌های ضد نژادپرستی و گاه غیرمعمول بر علیه پیام‌های توهین‌آمیز نژادی به اشتراک گذاشتند.

گردهمایی روز شنبه ترامپ که اولین همایش وی از زمان شیوع ویروس کرونا محسوب می‌شود بخاطر مصادف شدن با سالروز بزرگداشت پایان برده‌داری، با انتقادات فراوانی مواجه شد.

گاردین در تیتر خود نوشت: طرفداران گروه موسیقی «K-pop» و کاربران «تیک تاک» با اختلال در گردهمایی تولسا، ترامپ را به بازی گرفتند!

 

هزاران بلیطی که توسط این هواداران و به منظور ضربه زدن به کارزار انتخاباتی ترامپ تقاضا شده بود و استفاده نشد، باعث خالی شدن صندلی‌های محل برگزاری گردهمایی شد.

سیدنی مورنینگ هرالد:  کاربران «تیک تاک» و طرفداران گروه موسیقی «K-pop» در گردهمایی کارزار انتخاباتی ترامپ خرابکاری کردند.

نیویورک تایمز:  نوجوانان «تیک تاک» و هواداران پر و پا قرص «K-pop» می‌گویند گردهمایی ترامپ را تخریب کردند.

 

yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های دیروز

  1. اقدام عجیب سفیر ایران در باکو/ برای عزت ایران استعفا دهید              

  2. اول، بساط دلالی باید جمع شود

  3. وکیل رسمی دادگستری به اتهام اخذ رشوه دستگیر شد  

  4. بذرپاش: امسال هر ماه افتتاح مسکن داریم

  5. سقف دریافتی ماهیانه کارمندان دولت ۷۰ میلیون تومان شد

  6. جریمه تخلفات حادثه ساز ۵ برابر شد/ اعمال از هفته آینده            

  7. ابابیل ۵، از آخرین دستاورد‌های قدرت پهپادی جهان

  8. تعرفه‌های پزشکی ۱۴۰۳ قابلیت اجرایی ندارد/ مصوبه دولت اصلاح شود  

  9. انتظار ۹ساله برای اصلاح هزینه تخلف رانندگی/تغییری برای حفظ جان مردم

  10. ایران بر سکوی بریکس/ دستاوردهای پولی، مالی برای ایران چیست؟  

  11. عکسی از سیدمحمد خاتمی در مراسم ترحیم زهرا شجاعی/ این وزیر دولت رئیسی هم آمد

  12.   طحان‌ نظیف: لایحه عفاف و حجاب هنوز به تأیید شورای نگهبان نرسیده است  

  13.  مالیات ارزش افزوده ۱۰ درصدی ابلاغ شد

  14. هیچ خوداظهاری یا مدرکی دال بر بیماری روحی دکتر بخشی در دست نبود/ علت مرگ این پزشک مشخص نیست  

  15. پوتین: اف-۱۶‌های اوکراین در همه‌جا هدف مشروع هستند، حتی کشورهای دیگر

پربحث‌های هفته

  1. اقدام عجیب سفیر ایران در باکو/ برای عزت ایران استعفا دهید              

  2. جنگ ترکیبی خودمان، علیه خودمان!

  3. کارگری انگشتر ۵۰ میلیاردی را به صاحبش بازگرداند

  4. عوامل توهین کننده به نظام و مقدسات اسلامی دستگیر شدند

  5. جلاد، به پایان سلام کن!

  6. بهادری جهرمی: مبالغ جرایم رانندگی متناسب با تورم افزایش یافت

  7. تورم چه زمانی تک رقمی می‌شود؟

  8. نرخ تعرفه‌های خدمات بهداشتی درمانی ۱۴۰۳ اعلام شد/ نرخ رسمی ویزیت ۵۰% گران می‌شود!

  9. بازداشت سومین عامل حمله تروریستی در مسکو

  10. آقایان رئیسی و اژه‌ای! آیا در پیشگاه خدای متعال و امام‌زمان (عج) پاسخی دارید؟

  11. اول، بساط دلالی باید جمع شود

  12. انتقام از پوتین؟

  13. وکیل رسمی دادگستری به اتهام اخذ رشوه دستگیر شد  

  14. ائتلاف ایران، روسیه و چین تبدیل به کابوسی برای آمریکا می‌شود

  15. علم‌الهدی: امروز در کشور از آثار تحریم اقتصادی آمریکا مشکلی حس نمی‌کنیم

  16. بذرپاش: امسال هر ماه افتتاح مسکن داریم

  17. بازگشت احتمالی ترامپ چه تاثیری بر اقتصاد ایران دارد؟

  18. افزایش ١٧٠ درصدی حداقل حقوق کارگران در دولت سیزدهم

  19. مردم طلای دست دوم خریداری نکنند

  20. سقف دریافتی ماهیانه کارمندان دولت ۷۰ میلیون تومان شد

  21. خط و نشان حقوقی ایران برای کویت

  22. هشدار سخنگوی پلیس به رانندگان نوروزی؛ آمار تصادفات هولناک است!

  23. وزیر اقتصاد: در سال ۱۴۰۲ رکورد بیشترین سرمایه‌گذاری خارجی واقعی در ۱۶ سال اخیر شکسته شد

  24. کولرهای گازی بلای جان صنعت برق

  25. منظور: تخصیص ارز کشور برای واردات خودرو به صرفه نیست

آخرین عناوین