جهانگیری: از توان مدیریتی بالا در کشور برخورداریم

گروه سیاسی الف،   3990402113 ۵۴ نظر، ۰ در صف انتشار و ۲۴ تکراری یا غیرقابل انتشار

معاون اول رئیس جمهور گفت: اگرچه با مشکلات و موانع پیچیده روبرو هستیم، اما از ظرفیت‌های گسترده و و توان مدیریتی بالا در کشور برخوردار هستیم و قادر خواهیم بود با اتکا به این ظرفیت ها مشکلات و موانع پیش رو را برطرف کنیم.

جهانگیری: از توان مدیریتی بالا در کشور برخورداریم

به گزارش الف به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی معاون اول رییس جمهوری، نهمین جلسه شورای عالی توسعه صادرات غیرنفتی کشور پیش از ظهر امروز (دوشنبه) به ریاست اسحاق جهانگیری معاون اول رییس جمهور برگزار شد.

اسحاق جهانگیری در این جلسه با تأکید بر اینکه در سال جاری موضوعی مهمتر از توسعه صادرات غیرنفتی برای اقتصاد کشور وجود ندارد، گفت: توسعه صادرات غیرنفتی امسال برای کشور از هر امر دیگری واجب تر است و همه دستگاه های مرتبط با امر صادرات باید برای تحقق هدفگذاری 41 میلیارد دلار صادرات غیرنفتی برای سال 99 بسیج شوند.

جهانگیری افزود: اگر به دنبال جهش تولید، حفاظت از اشتغال موجود و تأمین ارز مورد نیاز برای واردات مواد اولیه تولید هستیم، باید توسعه صادرات غیرنفتی را در اولویت نخست برنامه های خود قرار دهیم و دستگاه های اجرایی نیز باید بدانند که اصلی ترین و مهم ترین وظیفه آنها در سال جاری این است که موانع را از پیش روی توسعه صادرات غیرنفتی بردارند.

معاون اول رییس جمهور از صادرات غیرنفتی به عنوان مهمترین پیشران اقتصادی کشور یاد کرد و افزود: اگر توسعه صادرات غیرنفتی محقق شود بخش تولید، اشتغال و تأمین ارز را به دنبال خود به حرکت وامیدارد و بسیاری از مشکلات را برطرف خواهد کرد.

جهانگیری با اشاره به برخی مشکلات و موانع نظیر تحریم ها و شرایط کرونایی تصریح کرد: اگرچه با مشکلات و موانع پیچیده روبرو هستیم، اما از ظرفیت های گسترده و و توان مدیریتی بالا در کشور برخوردار هستیم و قادر خواهیم بود با اتکا به این ظرفیت ها مشکلات و موانع پیش رو را برطرف کنیم.

معاون اول رییس جمهور با تأکید بر اینکه نباید توانمندی و ظرفیت های کشور را دست کم بگیریم تصریح کرد: نباید تسلیم مشکلات و سختی ها شویم و باید با جدیت برای حل مسائل و مشکلات کشور تلاش کنیم تا بتوانیم با سربلندی از این مقطع دشوار عبور کنیم.

جهانگیری افزود: تجربه دوران شیوع کرونا نشان داد که کشور از ظرفیت های ویژه ای در بخش های مختلف از جمله در حوزه دانش بنیان برخوردار است چرا که فعالان عرصه دانش بنیان توانستند ظرف چهار ماه علاوه بر تأمین نیازهای داخلی به تجهیزات و اقلام بهداشتی و درمانی، تولید این کالاها را به نقطه ای برسانند که امروز آمادگی صادرات به کشورهای دیگر را نیز دارند.

معاون اول رییس جمهور ممنوع کردن صادرات غیرنفتی را بزرگترین ضربه به صادرات کشور دانست و گفت: پیدا کردن بازار صادراتی کار آسانی نیست و یک صادرکننده باید سالها دوندگی داشته باشد تا بتواند بازار صادراتی پیدا کند و اگر هر یک از بازارهای صادرات کشور از دست برود، به سختی می توان این کمبود را جبران کرد. در مواقعی که نیاز به اعمال محدودیت در صادرات وجود دارد نیز باید از طریق تعرفه و عوارض این محدودیت را اعمال کرد.

جهانگیری در ادامه با اشاره به برخی طراحی ها و توطئه های خارجی برای تضعیف موقعیت ترانزیتی ایران و کاهش درآمدهای کشور از این محل، از وزارتخانه های امور خارجه و راه و شهرسازی خواست برنامه ریزی های لازم را برای تقویت ترانزیت کشور و افزایش درآمدها از این محل انجام دهند.

معاون اول رییس جمهور همچنین با اشاره به موانع و مشکلات پیش روی تبادلات بانکی خاطرنشان کرد: تهاتر روش بسیار خوبی است که می تواند نیازهای داخلی را بدون مبادلات بانکی برطرف کند و اتاق بازرگانی ایران باید از طریق ایجاد تعامل گسترده میان بخش خصوصی کشور با بخش خصوصی کشورهای هدف صادراتی، بسترهای لازم را برای افزایش صادرات و واردات از طریق تهاتر فراهم کند.

جهانگیری از بازگشت ارز حاصل از صادرات به چرخه اقتصاد کشور به عنوان دغدغه ملی یاد کرد و گفت: حمایت از صادرکنندگان یک اولویت مهم است اما ارز حاصل از صادرات باید به چرخه اقتصاد کشور برگردد و مشخص باشد که ما به ازای صادرات، کالا وارد کشور شده است.

معاون اول رییس جمهور با اشاره به گزارش های ارائه شده مبنی بر افزایش تقاضا برای دریافت کارت بازرگانی جهت انجام صادرات گفت: دریافت کارت بازرگانی برای صادرات نباید به ابزاری برای دریافت ارز و یا انجام برخی تخلفات تبدیل شود. لازم است با اعمال برخی نظارت ها و تعیین سقف برای سال نخست فعالیت صادرکنندگان، در صورت بازگرداندن ارز از سوی صادرکننده، اجازه صادرات به میزان بیشتر برای سال های بعد به صادرکنندگانی که برای اولین بار اقدام به صادرات می کنند، ‌داده شود.

جهانگیری از وزارت صنعت، معدن و تجارت خواست کارگروهی را با عضویت دستگاه های مرتبط با امر صادرات به صورت هفتگی برگزار و موانع پیش روی صادرکنندگان را مورد بررسی قرار دهند و گزارش این جلسات نیز به صورت هفتگی ارائه شود.

در این جلسه که وزیر امور خارجه، سرپرست وزارت صنعت، معدن و تجارت، معاون علمی و فناوری رییس جمهور، رییس کل گمرک، رییس اتاق بازرگانی ایران و رییس سازمان ملی استاندارد نیز حضور داشتند، رییس سازمان توسعه تجارت گزارشی از عملکرد صادرات غیرنفتی طی سال 98 و الزامات مورد نیاز به منظور تحقق اهداف کمّی صادرات غیرنفتی در سال جاری ارائه کرد.

رییس سازمان توسعه تجارت همچنین گزارشی از اهداف صادراتی به تفکیک گروه های کالایی و طبقه بندی کشورهای هدف در سال 99 ارائه کرد و به تشریح برش استانی هدفگذاری 41 میلیارد دلاری صادرات غیرنفتی و راهکارهای تحقق آن در سال جاری پرداخت.

وی همچنین گزارشی از عملکرد کارگروه توسعه صادرات در سال 1398 ارائه کرد و با اشاره به اینکه جلسات این کارگروه به صورت مستمر و هفتگی برگزار می شود، عمده ترین موضوعات مطرح شده در جلسات کارگروه سال 1398 و تصمیمات اتخاذ شده در این کارگروه را مطرح کرد.

اختصاص بخشی از درآمد عوارض صادراتی به تقویت زیرساخت های توسعه صادرات، تقویت ساختار، تشکیلات و بودجه نمایندگی های جمهوری اسلامی ایران در 20 کشور منتخب صادراتی در سال 99، تدوین برنامه جامع برای تقویت و افزایش سهم ترانزیت در سبد صادرات خدمات کشور و تصویب آیین نامه اجرایی حمایت از توسعه صادرات نرم افزار و اصلاح آیین نامه حمایت از صادرات خدمات فنی و مهندسی از جمله موضوعاتی بود که در این جلسه مورد بحث وتبادل نظر قرار گرفت و تصمیمات لازم اتخاذ شد.

دیدگاه کاربران

ناشناس۱۴۹۳۱۱۱۱۴:۵۱:۰۹ ۱۳۹۹/۴/۲
توانمند دلارجهانگیری شده 20 وسکه8خانه متری17 وپراید70. مابه توایمان داریم!!!!!!! دولت مکار بنفش......
ناشناس۱۴۹۳۷۳۲۲۳:۰۴:۱۷ ۱۳۹۹/۴/۲
توهُّم درد مشترک .. ,.. است _____
ناشناس۱۴۹۳۱۱۲۱۴:۵۱:۳۵ ۱۳۹۹/۴/۲
توان جنابعالی رو که سر قضیه ارزهای دولتی دیدیم و حسابی هم ذوق زده شدیم . منتها این توان صرفا برای .. اطرافیان و رفقا و اخوی و کذا و کذا استفاده میشه و قسمت مردم از اون ، دلار بیست هزار تومنی و سکه هشت میلیونیه
ناشناس۱۴۹۳۱۱۴۱۴:۵۲:۲۰ ۱۳۹۹/۴/۲
شوخی جالبی بود
ناشناس۱۴۹۳۱۱۵۱۴:۵۲:۵۲ ۱۳۹۹/۴/۲
مدیریت وایرلس البته . از ویلاهای ولنجک و ...
ناشناس۱۴۹۳۱۱۷۱۴:۵۳:۵۳ ۱۳۹۹/۴/۲
آقای جهانگیری. در اینکه دولت آقای روحانی بد شانس است شکی داریم ولی قبول کنید این روش مدیریت ناکار آمد است. دیگه به مودبانه ترین حالت ممکن گفتم که ..
ناشناس۱۴۹۳۱۱۸۱۴:۵۴:۱۱ ۱۳۹۹/۴/۲
یک نمونه اش خودت . چه کردی تا حالا فقط مدیریت کردی که قیمتها چندین برابر شود. مسلمون امروز دلار ۲۱۰۰۰ تومان
حمید۱۴۹۳۱۳۵۱۵:۰۲:۳۷ ۱۳۹۹/۴/۲
بله بله صحیح است صحیح است !!
ناشناس۱۴۹۳۱۴۲۱۵:۰۶:۲۷ ۱۳۹۹/۴/۲
آقای جهانگیری وضعیت فعلی کشور معلول عملکرد مدیرانی نظیر حضرتعالی است که بیش از ۳۲ سال تمامی مناصب بالای تصمیم گیری و اجرایی کشور را اشغال نموده اید .
ناشناس۱۴۹۳۱۴۴۱۵:۰۸:۴۳ ۱۳۹۹/۴/۲
شروع شد گفتار درمانی شما فعلا دلار 20 تومنی را تحویل بگیر
ناشناس۱۴۹۳۱۴۷۱۵:۱۰:۵۹ ۱۳۹۹/۴/۲
لطفا شما صبرو تحمل داشته باشتا دیگران تعریف کنند
ناشناس۱۴۹۳۱۵۵۱۵:۱۳:۳۰ ۱۳۹۹/۴/۲
واقعا خجالت هم خوب چیزیه
احد۱۴۹۳۱۵۷۱۵:۱۴:۰۸ ۱۳۹۹/۴/۲
از اوضاع اقتصادی ، کشاورزی صنعت و.. کشور کاملا مشخص و واضحه توان بالای مدیریتی ! نیاز به گفتن نیست !
ناشناس۱۴۹۳۱۶۴۱۵:۱۷:۴۷ ۱۳۹۹/۴/۲
بگذارید به درد خودمون بمیریم دیگه رو اعصابمون نرید با این افعال معکوس!
ناشناس۱۴۹۳۱۶۵۱۵:۱۸:۲۸ ۱۳۹۹/۴/۲
(صدهزار) ۱۰۰/۰۰۰ رحمت به .. ________ اون ..هایی که با ارز جهانگیری از چین وارد شده زود میشکنه
ناشناس۱۴۹۳۱۷۱۱۵:۲۰:۳۸ ۱۳۹۹/۴/۲
کدام توان کدام مدیریت مرد حسابی خجالت . . یک کشور مگر چقدر توان مالی و منابع دارد که هر روز یک پرونده فساد کمر شکن رو می شود . باید برخی مدیران را گردن بزنند
ناشناس۱۴۹۳۱۸۰۱۵:۲۵:۱۴ ۱۳۹۹/۴/۲
اینها مردم را چی فرض کردن 6 ماه دیگر باید برن همینجوری و با همین فرمان حرف و قول میدن تا آخرین دقیقه و همشون فقط تعریف از خود ید طولانی دارند و با مردم کاری ندارند که چه فکر میکنند
ناشناس۱۴۹۳۱۸۳۱۵:۲۶:۴۷ ۱۳۹۹/۴/۲
تو رو به حضرت عباس، تدبیر نکنید که امیدمان به شما مدتهاست از بین رفته است.دلار 4200 رانت 18 ملیارد دلاری و حراج بیش از 50 تن طلا، تدبیر شخص شخیص جهانگیری بود.بابا چی می خواید از سرما..غلط کردیم شما را انتخاب کردیم
ناشناس۱۴۹۳۱۸۷۱۵:۲۹:۰۹ ۱۳۹۹/۴/۲
باید افتخار کنیم به مدیرانی چون تو و امثال تو که ظرف این هفت سال آنچنان بیچاره کردید این ملت را که دست روی هر جنسی بزاری از ۳۰۰ و حتی بالای هزار درصد گران شدند . میل داری صدها نمونه بهت بگم . ما چنین مدیران با لیاقتی را اگر نخواهیم به کجا باید مراجعه کنیم؟
ناشناس۱۴۹۳۱۸۹۱۵:۳۱:۱۱ ۱۳۹۹/۴/۲
اعتماد به نفس و مدیریت شما و تیم دولت قابل تحسین است علی برکت ..
ناشناس۱۴۹۳۱۹۸۱۵:۳۷:۱۱ ۱۳۹۹/۴/۲
نمونه اش خودم!!!
ناشناس۱۴۹۳۲۱۵۱۵:۴۳:۴۵ ۱۳۹۹/۴/۲
همه با هم، جیغ دست و هورا!
ناشناس۱۴۹۳۲۲۵۱۵:۴۸:۱۴ ۱۳۹۹/۴/۲
توهم
ناشناس۱۴۹۳۲۴۳۱۶:۰۰:۳۸ ۱۳۹۹/۴/۲
از دلار 20 تومانی و سکه 8 تومانی و تورم 100 درصدی و.. مشخص چه توان بالایی داریم. اینم ..
ناشناس۱۴۹۳۲۵۸۱۶:۱۴:۳۷ ۱۳۹۹/۴/۲
مشت نمونه خروار است خخخ
ناشناس۱۴۹۳۲۶۱۱۶:۱۵:۱۹ ۱۳۹۹/۴/۲
بی خیال
ناشناس۱۴۹۳۲۶۶۱۶:۱۸:۴۵ ۱۳۹۹/۴/۲
خود گویی و خود خندی ---- عجب مرد هنرمندی !
علی۱۴۹۳۲۷۰۱۶:۲۱:۴۲ ۱۳۹۹/۴/۲
..این بنده خدا. میگفت هر کس دلار بالای 4500 تومن معامله کنه قاچاقچی محسوب میشه با توان مدیریتی بالایی که دارند دلار شده 19000 تومن!!!!
ناشناس۱۴۹۳۳۱۰۱۶:۴۹:۲۱ ۱۳۹۹/۴/۲
شوخی نکن خوبیت نداره.
ناشناس۱۴۹۳۳۲۰۱۶:۵۷:۵۳ ۱۳۹۹/۴/۲
دلار 20 هزار تومانی شما معلومه چقدر توان مدیریتی دارید..
ناشناس۱۴۹۳۳۲۴۱۶:۵۸:۳۵ ۱۳۹۹/۴/۲
خود گويي و خود خندي عجب مرد هنرمندي
ناشناس۱۴۹۳۳۵۲۱۷:۱۲:۱۳ ۱۳۹۹/۴/۲
یکی از توانهای مدیریتی رانام ببرید البته به جز ..
ناشناس۱۴۹۳۳۷۳۱۷:۲۲:۰۷ ۱۳۹۹/۴/۲
بله ،توان مدیریتی در گرفتن حقوق ومزایا خیلی بالاست!
ناشناس۱۴۹۳۳۷۹۱۷:۲۴:۴۰ ۱۳۹۹/۴/۲
توان مدیریتی بالا!!! یک مثال بزنید.....
ناشناس۱۴۹۳۳۸۹۱۷:۳۴:۵۲ ۱۳۹۹/۴/۲
لطفاً یک مثال از مدیریت بالا مثل بزنید اقتصاد ..بحال خود رها شده در حد سقوط آزاد
باهر۱۴۹۳۴۰۷۱۷:۴۸:۳۸ ۱۳۹۹/۴/۲
این توان مدیریتی بالا بوده که طی این سالها مردم را بخاک سیاه و روزگارتیره وتار رسانده اگر قوی نبود چی میشد؟!!!! ..
عادل۱۴۹۳۴۱۳۱۷:۵۱:۲۶ ۱۳۹۹/۴/۲
خوبی داداش ؟
ناشناس۱۴۹۳۴۲۲۱۷:۵۸:۳۹ ۱۳۹۹/۴/۲
لطفا یه کم از این توان مدیریتی که می فرمائید صادر کنید.
ناشناس۱۴۹۳۴۴۱۱۸:۱۲:۵۷ ۱۳۹۹/۴/۲
جهانگیری: از توان مدیریتی بالا در کشور برخورداریم!!!!!! مثل جهانگیری ودلار 4200 تومانی؟؟؟؟
ناشناس۱۴۹۳۴۴۴۱۸:۱۶:۰۴ ۱۳۹۹/۴/۲
اسفندی چیزی دود کنید .. ماشا الله آنچه عیان است چه حاجت به بیان است فعلا تریبون ورقیب خواب
ناشناس۱۴۹۳۴۴۹۱۸:۱۷:۲۵ ۱۳۹۹/۴/۲
واقعا دست مریزاد. اگر شما ها نبودید قیمت دلار صد هزار تومان شده بود.
ناشناس۱۴۹۳۴۶۷۱۸:۳۳:۱۹ ۱۳۹۹/۴/۲
هفت ساله میخواید موانعو حل کنید... نخندون ما رو
ناشناس۱۴۹۳۴۷۰۱۸:۳۴:۰۶ ۱۳۹۹/۴/۲
اره .. تو گفتی ما باور کردیم. بزرگترین مشکل کشور ما همین مدیران بی کفایت است در رأسش..
تکبیر۱۴۹۳۴۷۶۱۸:۴۴:۱۳ ۱۳۹۹/۴/۲
اسپند دود کن چشم نخوری
ناشناس۱۴۹۳۵۰۰۱۹:۰۸:۴۴ ۱۳۹۹/۴/۲
بس کنید دیگه...
ناشناس۱۴۹۳۷۱۳۲۲:۴۱:۱۹ ۱۳۹۹/۴/۲
ای کاش دروغ استخوان میداشت تا در گلوی دروغگویان گیر میکرد !!!!!
محسن۱۴۹۳۵۰۲۱۹:۱۰:۲۳ ۱۳۹۹/۴/۲
آقای مدیر توانمند میشه بگی کی مشکلات رو برطرف میکنی؟؟؟ با دلار 19000 تومانی و سکه 8 میلیونی.تو بازار هرکی هر چقدر دلش بخواد قیمت میده. شما دارین چیکار میکنین؟؟ مردم رو بدبخت کردین.خدا . . .
ناشناس۱۴۹۳۵۵۲۲۰:۱۹:۳۴ ۱۳۹۹/۴/۲
این همه توان را کجای دلمون بزاریم مملکت را با دلار 3500گرفتید امروز 20000بوده واقعا ممنون از این همه توانمندی خسته نباشی قهرمان
الف در قامت یار۱۴۹۳۶۰۷۲۱:۲۲:۵۴ ۱۳۹۹/۴/۲
البته ایشون صحیح میفرمایند توانمند در حل مشکلات خودشون و اطرافشون نه در امر ملت و کشور
ناشناس۱۴۹۳۶۲۲۲۱:۳۰:۵۴ ۱۳۹۹/۴/۲
اصلا شما سوپرمن ،خوبه ؟
ناشناس۱۴۹۳۶۷۳۲۲:۰۳:۰۳ ۱۳۹۹/۴/۲
بله توانمندی بالایی در اختلاس.
ناشناس۱۴۹۳۶۷۵۲۲:۰۴:۴۵ ۱۳۹۹/۴/۲
از دست همگیتان خسته شده ایم
ناشناس۱۴۹۳۶۹۷۲۲:۲۴:۱۴ ۱۳۹۹/۴/۲
خدایا پناه می برم به تو دلار حتما از 50هزار تومان خواهد گذشت چون اسرار مدیریت ایشان لو رفته؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
علی عسک۱۴۹۳۷۱۲۲۲:۴۰:۳۰ ۱۳۹۹/۴/۲
وضع معیشت خوب مردم !!!!!!و اقتصاد ویران کشور چیز دیگری را فریاد میکند جناب .. !!!!!
yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. بازی با کلمات

  2. کوچه زیباکلام هنوز تیر چراغ برق دارد؟!

  3. ۳۲ هزار مجوز استخدام فرزندان شهدا و ایثارگران اخذ شد

  4. اعتراض حواله داران پژو پارس به افزایش قیمت ۴۰۰ میلیونی

  5. حمایت اژه‌ای و رئیسی از طرح عفاف و حجاب فراجا/ انتقاد تلویحی روزنامه اصولگرا از حسین شریعتمداری

  6. توافق جدید ایران و آمریکا چه ویژگی‌هایی باید داشته باشد؟

  7. رئیسی هم به گشت ارشاد تذکر داد؟/ روایت فضائلی از علت تاکید رهبری بر وحدت

  8. یادداشت حسین شریعتمداری؛ دوستانه با برادر فضائلی

  9. گزارش میدانی از طرح نور فراجا

  10. مجلس مقابل این اقدام بایستد

  11. اطلاعیه شماره ۳ فراجا درباره اجرای «طرح نور»  

  12. منظور: افزایش دائم دستمزدها به ‌رفاه مردم کمک نمی‌کند

  13. رادان:‌ طرح نور با قوت ادامه دارد

  14. چرا این همه " در پوستینِ خَلق" می افتیم؟!

  15. تاکید رئیسی بر اجرای قانون عفاف و حجاب

  16. وقتی «بوقلمون» هم مقابل «رضا پهلوی» کم می‌آورد!

  17. واکنش بلینکن به حادثه اصفهان/ به مجازات ایران پایبند هستیم!  

  18. این ابهامات مناقشه‌برانگیز را برطرف کنید

  19. وزارت راه در شناسایی خانه‌های خالی مسئول است

  20. سردار حاجی زاده با تسلیحات قدیمی و حداقلی به اسرائیل حمله کردیم /از موشک های هایپرسونیک ۲ استفاده نشد

  21. برخی مسئولان بدلیل کارهای بی‌قاعده در زمینه حجاب تذکر گرفتند        

  22. واکنش مشاور قالیباف به حواشی اخیر گشت ارشاد/ روایت ظریف از علت عدم مذاکره با ترامپ

  23. حضور حسین حسینی در دادسرای فرهنگ و رسانه با شکایت فراجا

  24. موضع رئیس عدلیه در خصوص ورود فراجا به مسئله حجاب/ اژه‌ای: در قضیه حجاب می‌توانیم بگوییم «کی بود کی بود، من نبودم؟»

  25. اشتباه برخی گروه‌ها در مقابله با توئیت فضائلی

آخرین عناوین