تکمیل یک باند منطقه ۲ آزادراه تهران ـ شمال چقدر اعتبار می‌خواهد؟

گروه اقتصادی الف،   3990402072

وزیر راه و شهرسازی گفت: برای تکمیل یک باند در منطقه ۲ آزادراه تهران ـ شمال برآورد هزینه ۲۱۰۰ میلیارد تومان است.

به گزارش فارس، محمد اسلامی در حاشیه بازدید از منطقه 2 آزادراه تهران ـ شمال اظهار داشت: در زمان افتتاح منطقه یک آزادراه تهران ـ شمال که اسفند 98 به رئیس جمهور قول دادیم که یک باند منطقه 2 را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ تا پیش از سال 1400 تکمیل کنیم.

وی ادامه داد: امروز رئیس سازمان برنامه و بودجه و رئیس بنیاد مستضعفان از آخرین وضعیت تأمین مالی پروژه در منطقه 2 بازدید کردیم.

وزیر راه و شهرسازی افزود: تونل البرز به طول 6.5 کیلومتر بلندترین تونل کشور است و موجب کاهش زمان سفر بین تهران تا چالوس می‌شود.

اسلامی افزود: دولت و بنیاد با اراده کامل متفق القول هستند که با حمایت و فعالیت متخصصان داخلی این پروژه تکمیل شود و تا چند سال آینده کل آزادراه تهران شمال تکمیل شود.

وی با بیان این که سرمایه گذاری در این آزادراه به صورت مشارکت 50-50 بین دولت و بنیاد مستضعفان است، گفت: 2 هزار و 100 میلیارد تومان برآورد ما برای تکمیل باند رفت است که تأمین مالی از سوی سازمان برنامه و بودجه انجام می‌شود.

وی با بیان این که در این پروژه چالش خاصی نداریم گفت: البته پروژه عظیم است و حجم عملیات بالاست اما تلاش می‌کنیم با اضافه کردن شیفت سوم لجستیک پروژه را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ زودتر انجام دهیم و کار به خوبی پیش رود.

وزیر راه و شهرسازی با بیان این که در این منطقه نقاط بحرانی زیادی داریم، ‌افزود: باید از منابع مالی به هنگام استفاده شود.