چرا پرسپولیس در پرونده برانکو نمی‌بازد؟

گروه ورزشی الف،   3990401112

برخلاف ادعاهای مطرح شده باشگاه پرسپولیس در پرونده سرمربی سابق خود بازنده نیست.

چرا پرسپولیس در پرونده برانکو نمی‌بازد؟

ایرنا نوشت: پرونده شکایت برانکو ایوانکوویچ از باشگاه پرسپولیس برای دریافت مطالباتش جزو پرونده های مهم و سنگین این باشگاه در فیفا است. در حکم آخری که فیفا اعلام کرد باشگاه پرسپولیس باید مبلغ یک میلیون و پنجاه هزار یورو به سرمربی سابق خود پرداخت کند. بعد از اعلام این رای باشگاه پرسپولیس دوباره درخواست تجدیدنظر داد که این مسئله با انتقادهایی روبرو بود. خیلی ها اعتقاد دارند باشگاه پرسپولیس در این پرونده بازنده است و اصلا نباید بعد از اعلام رای فیفا دوباره با پرداخت مبلغی درخواست تجدیدنظر می‌کرد. منتقدان اعتقاد دارند باشگاه پرسپولیس از ابتدا در این پرونده شکست خورده بوده و نباید هزینه بیشتری پرداخت کند. 

در این گزارش قصد داریم تمام ابعاد این پرونده را مورد بررسی قرار بدهیم و با اعلام اطلاعات درست به مخاطب بگوییم که کل داستان پرونده برانکو و پرسپولیس چه بوده و آیا باشگاه پرسپولیس در این پرونده شکست خورده است.

کاهش مبلغ درخواستی برانکو

برانکو در دادخواست اولیه خود مبلغ یک میلیون و هفتصد و پنجاه هزار یورو را از باشگاه پرسپولیس طلب کرده بود و این دادخواست رسما در فیفا ثبت و حتی هزینه دادرسی هم پرداخت شده بود. بعد از این تیم حقوقی باشگاه پرسپولیس به این دادخواست اعتراض کرد و با دفاع خوبی که انجام داد مبلغ نهایی رای را به یک میلیون و پنجاه هزار یورو کاهش داد. یعنی عملا هفتصد هزار یورو یه نفع باشگاه پرسپولیس شد. اگر این دفاع در دادگاه به خوبی صورت نمی گرفت باشگاه پرسپولس محکوم به پرداخت هفتصد هزار یورو اضافی به برانکو می‌شد. 

رای فیفا همان طلب برانکو است

رایی که فیفا در این پرونده صادر کرد (یک میلیون و پنجاه هزار یورو) تقریبا همان مبلغی است که برانکو از باشگاه پرسپولیس طلب دارد. یعنی اگر استیناف فیفا حتی این رای را در نهایت تایید کند، باشگاه پرسپولیس ضرر نکرده و پولی را باید به برانکو پرداخت کند که تقریبا همان طلب این سرمربی کروات است. 

چرا باشگاه پرسپولیس روی رای فیفا اعتراض کرد؟ 

بعد از اینکه فیفا رای خود را در این پرونده اعلام کرد، باشگاه پرسپولیس دوباره روی این رای اعتراض کرد، اما دلیل این کار چه بود؟ اگر باشگاه پرسپولیس روی این رای اعتراض نمی‌کرد فیفا پرونده را مختومه اعلام می‌کرد و باشگاه در زمانی مشخص (مثلا ۱۰ روز) باید این پول را پرداخت می‌کرد و در صورت عدم پرداخت با جرایمی مانند کسر امتیاز و سقوط به دسته پایین تر روبرو می‌شد. اما تیم حقوقی باشگاه پرسپولیس با این حرکت هم شانسی برای خود برای کمتر شدن این حکم قائل شد و هم کمی زمان خرید تا بتواند مبلغ این رای را در صورت تایید نهایی فراهم کند تا پرسپولیس با جرایمی مانند کسر امتیاز و سقوط به دسته پایین تر روبرو نشود.

هزینه های دادرسی پرسپولیس در این پرونده چقدر است؟

یکی از مواردی که به باشگاه پرسپولیس انتقاد میشود این است که چرا در این پرونده با اعتراض ها و تجدیدنظرهایی که داشته هزینه دادرسی اضافی روی دست باشگاه گذاشته است. طبق اطلاعات دقیقی که وجود دارد فیفا تا امروز به صورت رسمی مبلغ هزار فرانک سوییس را برای دادرسی ها و اعتراض های باشگاه پرسپولیس در پرونده برانکو تعیین کرده است. البته ممکن است این مبلغ بیشتر هم شود اما قطعا برای پرداخت آن فرصت به باشگاه پرسپولیس داده می شود. ضمن اینکه مبلغ هزار فرانک دربرابر هفتصد هزار یورویی که از این رای کسر شد، مبلغ ناچیزی است. 

وضعیت پرونده دستیاران برانکو به کجا رسید

با شکایت همزمان دستیاران برانکو از باشگاه پرسپولیس، این باشگاه چیزی بیشتر از سیصد هزار یورو باید به دستیاران برانکو پرداخت کند. البته باتوجه به اینکه این مبالغ در مقایسه با طلب برانکو خیلی زیاد نیست، باشگاه پرسپولیس برنامه ای برای اعتراض روی این حکم ندارد و این مبلغ را پرداخت می‌کند.

پرسپولیس بازنده پرونده برانکو نیست

وقتی موارد بالا را مانند پازل کنار هم می‌چینیم به این نتیجه میرسیم که پرسپولیس بازنده این پرونده نیست. فیفا فعلا رایی را صادر کرده که نزدیک به طلب اصلی برانکو است. یعنی اگر همین رای یک میلیون و پنجاه هزار یورویی هم تایید نهایی شود باز باشگاه پرسپولیس ضرر نکرده است. کما اینکه اگر این رای کمتر شود باشگاه پرسپولیس حتی سود کرده و به نوعی برنده این پرونده شده است. آنهم در شرایطی که وضع مالی باشگاه نسبت به چند ماه پیش بهتر شده است.

اگر چند ماه پیش که اوضاع مالی باشگاه پرسپولیس خراب بود، روی دادخواست اولیه برانکو اعتراض نمی‌شد و پرونده رسما بسته می‌شد باشگاه پرسپولیس با خطر بزرگ کسر امتیاز و  سقوط به دسته پایین تر روبرو می‌شد اما هنوز این پرونده باز است و فعلا خطری باشگاه پرسپولیس را تهدید نمی‌کند.

در پایان باید گفت که باشگاه پرسپولیس با احترام تمام موفقیت ها و جام هایی که برانکو برای این تیم و باشگاه به ارمغان آورده باید مطالبات این سرمربی را پرداخت کند تا همانطور که پرسپولیسی ها از برانکو خاطرات خوبی دارند، برانکو هم از پرسپولیس خاطرات خوبی داشته باشد.

yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. جنگ ترکیبی خودمان، علیه خودمان!

  2. کارگری انگشتر ۵۰ میلیاردی را به صاحبش بازگرداند

  3. جلاد، به پایان سلام کن!

  4. بهادری جهرمی: مبالغ جرایم رانندگی متناسب با تورم افزایش یافت

  5. تورم چه زمانی تک رقمی می‌شود؟

  6. نرخ تعرفه‌های خدمات بهداشتی درمانی ۱۴۰۳ اعلام شد/ نرخ رسمی ویزیت ۵۰% گران می‌شود!

  7. بازداشت سومین عامل حمله تروریستی در مسکو

  8. آقایان رئیسی و اژه‌ای! آیا در پیشگاه خدای متعال و امام‌زمان (عج) پاسخی دارید؟

  9. انتقام از پوتین؟

  10. ائتلاف ایران، روسیه و چین تبدیل به کابوسی برای آمریکا می‌شود

  11. علم‌الهدی: امروز در کشور از آثار تحریم اقتصادی آمریکا مشکلی حس نمی‌کنیم

  12. بازگشت احتمالی ترامپ چه تاثیری بر اقتصاد ایران دارد؟

  13. افزایش ١٧٠ درصدی حداقل حقوق کارگران در دولت سیزدهم

  14. خط و نشان حقوقی ایران برای کویت

  15. هشدار سخنگوی پلیس به رانندگان نوروزی؛ آمار تصادفات هولناک است!

  16. وزیر اقتصاد: در سال ۱۴۰۲ رکورد بیشترین سرمایه‌گذاری خارجی واقعی در ۱۶ سال اخیر شکسته شد

  17. کولرهای گازی بلای جان صنعت برق

  18. منظور: تخصیص ارز کشور برای واردات خودرو به صرفه نیست

  19. دادستان ساری: خسارات وارده قطع سه هزار اصله نهال جبران شود

  20. مردم طلای دست دوم خریداری نکنند

  21. ایران اینترنشنال در آستانه تعطیلی / تعطیلی قریب الوقوع دفتر واشنگتن + عکس

  22. خاندوزی: با طیفی مواجه هستیم که تمایلی برای مشارکت در اداره کشور ندارند

  23. با انواع شیوه‌های اعدام در دنیا آشنا شوید

  24. رئیسی: همه بخش‌های تولیدی مخاطب شعار سال هستند

  25. همکاری شریفی‌نیا با رهبری درارتباط با موسیقی و قرآن

آخرین عناوین