روحانی: بانک مرکزی متخلفان ارزی را به مردم معرفی کند/ نباید اجازه دهیم نوسانات قیمت، زندگی مردم را دچار مشکل کند

گروه سیاسی الف،   3990401084 ۳۲ نظر، ۰ در صف انتشار و ۱۰ تکراری یا غیرقابل انتشار

رییس جمهوری گفت: بانک مرکزی باید به همه بدهکاران عمده برای بازگرداندن ارز حاصل از صادرات اخطار داده و زمان پرداخت برای آنان مشخص شود و در صورت تخطی، با معرفی آنها به افکار عمومی و مراجع ذیصلاح، به تخلف آنها رسیدگی شود.

روحانی: بانک مرکزی متخلفان ارزی را به مردم معرفی کند/ نباید اجازه دهیم نوسانات قیمت، زندگی مردم را دچار مشکل کند

به گزارش الف به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی ریاست جمهوری، یکصد و چهل و پنجمین جلسه ستاد اقتصادی دولت صبح یکشنبه به ریاست حجت الاسلام والمسلمین حسن روحانی، برگزار شد و مهمترین مسائل و موضوعات اقتصادی کشور مورد بررسی و تبادل نظر قرار گرفت.

رییس جمهوری در این جلسه با اشاره به لزوم درک شرایط سخت کشور و محدودیت‌های ناشی از تحریم‌های ضدبشری آمریکا از جمله در زمینه صادرات نفت، گفت: در نتیجه این تحریم‌ها نقل و انتقال ارز با دشواری همراه بوده و از سوی دیگر شرایط ناشی از شیوع ویروس کرونا از جمله بسته شدن برخی از مرزها، واردات را هم دچار مشکل کرده است.

روحانی با اشاره به تدابیر دولت در حوزه اقتصاد در شرایط سخت اعمال تحریم‌ها در دو سال اخیر و بویژه در دوران شیوع بیماری کرونا در چند ماه گذشته، اظهار داشت: تلاش دولت همواره بر حفظ آرامش و ایجاد هماهنگی و هم افزایی میان همه بخش‌های فعال اقتصادی دولتی و خصوصی بوده است.

وی، اعطای تسهیلات و تدوین و طراحی سیاست‌های حمایتی از مشاغل و خانواده‌های آسیب دیده از محدودیت‌های ایجاد شده برای مقابله با کرونا، را موفقیت آمیز دانست و افزود: اجرای این برنامه‌ها تا اندازه ای توانسته است در این شرایط سخت به مردم کمک کند، اگرچه ممکن است این برنامه‌ها نتواند تمامی آسیب ها را جبران کند.

روحانی با اشاره به ضرورت مدیریت کارآمد فضای عرضه و تقاضا و کنترل قیمت‌ها تاکید کرد: همه مسئولان و فعالان اقتصادی اعم از دولتی و خصوصی باید با تلاش مضاعف و مراقبت‌های لازم در مسیر ایجاد توازن و آرامش در بازار حرکت کرده و نباید اجازه داد نوسانات قیمت، معیشت و زندگی مردم را دچار مشکل کرده و فضای روانی جامعه را ناامن کند.

رییس جمهور با اشاره به لزوم کنترل قیمت‌ها در بازار سرمایه به‌ویژه بازار ارز، ادامه داد: مطابق سیاست ارزی کشور و مجموعه مصوباتی که در خصوص سیاست تجاری-ارزی کشور برای توسعه صادرات غیرنفتی و بازگشت ارز آن تعریف شده، باید تعهد ارزی همه فعالان بخش صادرات و واردات اعم از دولتی، عمومی و خصوصی در چارچوب این قانون و مقررات مشخص باشد و بانک مرکزی نیز موظف است به طور شفاف فهرست تمامی کسانی که برای واردات ارز دریافت کرده‌اند بعلاوه میزان عمل آنها به تعهداتشان را در سامانه معرفی کنند تا این اطلاعات برای مردم، رسانه‌ها  و مراجع ذیصلاح شفاف و به سهولت قابل دسترس باشند.

وی ادامه داد: بانک مرکزی باید به همه بدهکاران عمده برای بازگرداندن ارز حاصل از صادرات اخطار داده و زمان پرداخت برای آنان مشخص شود و در صورت تخطی، با معرفی آنها به افکار عمومی و مراجع ذیصلاح، به تخلف آنها رسیدگی شود.

روحانی تاکید کرد: شرایط اقتصادی کشور به گونه‌ای است که به هیچ وجه نمی‌توان در اجرای قوانین و اعمال مدیریت فعالانه تعلل کرد؛ مردم از دولت انتظار دارند که با قدرت و حساسیت و بر اساس قانون در راستای مدیریت اقتصاد کشور تدبیر و تلاش کند.

در این جلسه شیوه و قاعده‌مندی آزادسازی سهام عدالت و ضروت آگاهی‌بخشی به سهام‌داران در خصوص قواعد و مقررات مرتبط با نحوه مالکیت، واگذاری، خرید وفروش و مدیریت شرکت‌های سرمایه پذیر سهام عدالت مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

دیدگاه کاربران

ناشناس۱۴۹۱۴۰۵۱۲:۵۱:۱۱ ۱۳۹۹/۴/۱
اولا قیمت ها اصلا نوسان نداره..در دبیرستان تعریف نوسان رو ..درست آموزش ندادن! قیمت ها فقط صعود میکنه. نزولی درش نیست. درثانی چطور می تونید نذارید زندگی مردم با افزایش قیمت ها وقتی افزایش درامدی نیست مشکل پیدا نکنه. مورد سوم اینه که سالهاست مردم دچار مشکلات زیادی شدند. مشکلاتی که شخص .. شما یکی از بزرگترین هاش هستی..
محسن۱۴۹۱۴۱۰۱۲:۵۲:۵۷ ۱۳۹۹/۴/۱
آقای روحانی مثل اینکه از هیچ چی خبر نداری؟؟؟؟ الان 4 ساله که هر روز قیمتها داره بالا میره .اگر سال 92 دلار 3 برابر شد و ایستاد تو دولت شما دلار 6 برابر شده و هنوزم متوقف نشده.خدا حکمتان کند که همه رو ..
ناشناس۱۴۹۱۴۲۶۱۳:۱۶:۵۱ ۱۳۹۹/۴/۱
واقعا باید همه قوا دست به دست هم بدهند وکلیه متخلفان ارزی در داگاه های علنی محاکمه وحق فقرا وتهیدستان که توسط بانکها به سرمایه داران داده شده پس گرفته شود ما مردم ایران از امریکا توقعی جز دشمنی نداریم حال که میبینیم در داخل بعضی برای نابودی مردم کمر همت بسته اند امیدواریم با برخورد مناسب سه قوه کلیه مال هایی که به ناروا از بیت المال خارج شده به مردم برگردد ومسوولین در این امتحان روسفید شوند
abbas۱۴۹۱۴۳۰۱۳:۱۹:۰۱ ۱۳۹۹/۴/۱
جناب رئیس جمهور چرا حواله ش میدهی به بانک مرکزی؟ چرا خودت لیست نمی گیری و منتشر نمی کنی ؟ این یعنی اینکه..
ناشناس۱۴۹۱۴۵۲۱۳:۳۸:۵۳ ۱۳۹۹/۴/۱
دقیقا چه کسی نباید اجازه بدهد که نوسانات قیمت زندگی مردم را مختل کند؟ شاید منظورتان مثل همیشه تثبیت قیمت در بالاترین حد است که آنوقت تثبیت قیمتها دیگر زندگی را مختل نمی کند ! آن را نابود می کند.مانند قیمت لوازم خانگی که به برکت شما تثبیت شد با یک افزایش چند برابری البته
ناشناس۱۴۹۱۴۵۷۱۳:۴۰:۳۸ ۱۳۹۹/۴/۱
رئیس و مدیران بانک مرکزی به خوبی می دانند اگر اسامی متخلفان ارزی را مشخص و اعلام و منتشر کنند ( .. ) ..
ناشناس۱۴۹۱۴۷۲۱۳:۴۷:۲۴ ۱۳۹۹/۴/۱
آقای روحانی دلار 19 هزار تومان رو رد کرد سکه 8 میلیون رو رد کرد. این ابر تورم مورد نظر شما کی است که استعفا دهید. مگر مردم می توانند کاری کنند که می خواهید اسامی شرکت هایی که ارز خود را تحویل نداده اند را به مردم بگویند؟!!!!
ناشناس۱۴۹۱۴۷۵۱۳:۴۹:۰۵ ۱۳۹۹/۴/۱
شوخی میکنه خودش عامل اصلیه با چاپ اسکناس بدون پشتوانه چرا فرا افکنی میکنه؟
امیر حسین سلطان/تهران۱۴۹۱۵۰۹۱۴:۰۲:۱۷ ۱۳۹۹/۴/۱
جناب آقای رئیس جمهور من از علاقه مندان و ارادتمندان شخص حضرتعالی و دولت های یازدهم و دوازدهم بوده و هستم اما باید پرسید واقعا کدام نوسانات قیمت؟! طی سه سال اخیر جهت قیمت ها تماما افزایشی بوده است و اگر کاهشی هم بوده بسیار کوتاه مدت و به مقدار بسیار مختصر و جزئی بوده است. سکه هشت میلیون تومانی تعارف ندارد و نمایانگر این میزان شدید افزایش ها در همین اثنای سه سال اخیر است. خیلی رک بگویم اگر الان به من بازنشسته و امثال من ماهانه حقوق ده تا دوازده میلیون تومان بدهند تازه قدرت خرید سه سال قبل را به ما برگردانده اند! سه سال پیش حقوق امثال من تقریبا معادل یک و نیم سکه طلا ارزش و قدرت خرید داشت اما حالا با این حقوق دریافتی فعلی مان قدرت خریدمان ثلث(یک سوم) شده است. واقعا راهبران سیاسی و اقتصادی کشور این موضوع را درک می کنند یا نه؟! بعید می دانم این میزان از دست رفتن قدرت پول مان نسبت به سال 1396(3 سال قبل) قابل درک باشد! چرا که اگر بود قدر مسلم معیشت و زندگی مان وضعیت دیگری به مراتب بهتر از وضع موجود می داشت. و من الله التوفیق
ناشناس۱۴۹۲۰۸۳۲۱:۴۲:۱۹ ۱۳۹۹/۴/۱
آنقدر اوضاع سخت شده که بالاخره صدای اعتراض آقای امیر حسین سلطان.. هم درآمد .
ناشناس۱۴۹۱۵۳۲۱۴:۱۱:۲۳ ۱۳۹۹/۴/۱
فقط حرف پشت حرف ، آقا دلار شد ۲۰۰۰۰ تومان سکه شد ۸ میلیون - هر روز اجناس نسبت به دیروز گران و گرانتر میشود . و شما فقط حرف تحویل میدهید
ناشناس۱۴۹۱۵۶۲۱۴:۲۳:۲۶ ۱۳۹۹/۴/۱
اقاي رييس جمهور جلوي تابعيت كانادا را بگير ارز ميشود نصف .....
ناشناس۱۴۹۱۵۷۶۱۴:۳۲:۵۳ ۱۳۹۹/۴/۱
خدا نکند شما بخواهید دلار را بالا ببرید و یا پایین ببرید مثل آب خوردن ظرف چند روز عملیاتی می شود لطفا آدرس ..
ناشناس۱۴۹۱۵۷۸۱۴:۳۳:۵۱ ۱۳۹۹/۴/۱
شما فقط تلفن بزن
ناشناس۱۴۹۱۶۰۶۱۴:۵۲:۵۵ ۱۳۹۹/۴/۱
نمیشه دریافت کننده‌ی ارز سرقتی را معرفی و محاکمه و مجازات کرد و پرداخت کننده‌ را معرفی نکرد ___ همتی باید پرداخت کنندگان ارز بیت‌المال را هم معرفی کند تا مجازات شوند
ناشناس۱۴۹۱۶۳۰۱۵:۰۵:۲۴ ۱۳۹۹/۴/۱
"وی ادامه داد: بانک مرکزی باید به همه بدهکاران عمده برای بازگرداندن ارز حاصل از صادرات اخطار داده و زمان پرداخت برای آنان مشخص شود و در صورت تخطی، با معرفی آنها به افکار عمومی و مراجع ذیصلاح، به تخلف آنها رسیدگی شود." تا با معرفی آنان به افکار عمومی و مراجع ذیصلاح،به تخلفات آنان رسیدگی شود تا رسیدگی شود مریض صد کفن پوسانده باشد
ناشناس۱۴۹۱۶۳۳۱۵:۰۹:۱۷ ۱۳۹۹/۴/۱
این استفاده شما از سوم شخص منو کشته ‌
ناشناس۱۴۹۱۶۵۲۱۵:۲۶:۵۶ ۱۳۹۹/۴/۱
ایشان یکروز خودرو روز دیگر مسکن امروز ارز فردا دارو پس فردا مواد غذایی هفته آینده کرونا تمام شد یکی بگه ایشان چه کاره تو این مملکته این قرار بود رفع کنه
ناشناس۱۴۹۱۸۰۸۱۷:۰۵:۴۹ ۱۳۹۹/۴/۱
بانک مرکزی جیگر اینکارو نداره .
زیرفشار گرانی۱۴۹۱۸۴۳۱۷:۲۷:۰۹ ۱۳۹۹/۴/۱
از این حرف های شعاری خسته شدیم
رضا۱۴۹۱۸۴۶۱۷:۳۰:۰۲ ۱۳۹۹/۴/۱
متخلف اصلی بازار خود دولت وبانک مرکزی هست .. حرف تعریف میکنید آقای روحانی !! هر روز دارید دست توی جیب مردم میکنید برای تامین کسری بودجه
ناشناس۱۴۹۱۸۴۷۱۷:۳۰:۱۵ ۱۳۹۹/۴/۱
بزرگترین تخلفات در دولت روحانی هست
سید۱۴۹۱۹۱۱۱۸:۳۹:۳۲ ۱۳۹۹/۴/۱
خدا میداندهیج خیری ازاقای روحانی به مردم نرسیده مگراینکه حرفهای زیادی میزندکه بازاوضاع رابدترقبل میکند.
ناشناس۱۴۹۱۹۱۶۱۸:۴۸:۱۲ ۱۳۹۹/۴/۱
نوسان به موقعی میگند که بالا و پایین بشه الان که تو یه هفته دو هزار تومن میاد رو قیمت دلار دیگه اسمش نوسان نیست، فروپاشی اقتصادی است
ناشناس۱۴۹۱۹۴۳۱۹:۲۱:۳۶ ۱۳۹۹/۴/۱
آقا الان مخاطب تو کیه؟!!! چرا اینقدر با اعصاب مردم بازی میکنی....
ناشناس۱۴۹۱۹۴۹۱۹:۲۵:۳۷ ۱۳۹۹/۴/۱
آقای روحانی ،دست بردار ، سقوط پول ملّی کار دولته ، مردم را گاگول فرض کردی ، عمداً دارید این کار را میکنید .
ناشناس۱۴۹۱۹۹۱۲۰:۰۵:۳۱ ۱۳۹۹/۴/۱
ديگه حرفهاى روحانى براى مردم عادی شده. اين اقا فكر ميكنه با تلفن و فرمان ميتونه مملكت را اداره كند.
ناشناس۱۴۹۲۰۰۴۲۰:۲۳:۱۹ ۱۳۹۹/۴/۱
هزینه تلفن 4 برابر شد
کلیه مسئولین و روسای قوا دقت فرمایند.۱۴۹۲۰۱۷۲۰:۴۴:۳۳ ۱۳۹۹/۴/۱
مشکل حیاتی، اساسی و عینی فعلی مردم مشکل گرانی اجاره خانه است که به بحران تبدیل شده است. مابقی کارها در حال حاضر فرعی محسوب میشود.
ناشناس۱۴۹۲۱۰۰۲۱:۵۹:۴۶ ۱۳۹۹/۴/۱
جناب رييس جمهور كشور داري كار سختي است نياز به فردي دارد كه نزديك بين نباشد
ناشناس۱۴۹۲۱۲۲۲۲:۲۰:۰۱ ۱۳۹۹/۴/۱
امروز رفتم خیابان خدا وکیلی هیچ چیز نتوانستم بخرم یک کارمند ساده بانک با 4سر عایله گوشت در خانه نداریم مرغ نداریم یک تخم مرغی هفته ای 3_4 بار می خوردیم که آن هم کیلویی 14/5 شده میوه که نگو دخترام از دانشگاه فارغ التحصیل شده اندو بیکار در خانه اند و قدری من را درک می کنند یک پسر بچه 9 ساله دارم که دائم که بعد از کار به خانه می روم می پرسد بابا موز خریدی ، شلیل خریدی ، گیلاس خریدی ، هندوانه خریدی خدا وکیلی ندارم حدود یکماه قول دادم برایش موز و گیلاس بخرم هنوز تا درب میوه فروش می روم قیمتها را می بینم و بعد یک نگاه به جیبم می کنم سرشکسته می آیم خانه هنوز خدا را شکر می کنم یک سرپناه 80 متری بالای سرخانواده ام هست خدا به داد کسانی برسد که شغل ثابتی ندارند و مستاجر هم هستند آقایان مسئول یک فکری بکنید سر منشا همه گرانی ها هم خود دولت است .
علی۱۴۹۲۱۸۰۲۳:۱۶:۱۹ ۱۳۹۹/۴/۱
رییس جمهور چند صباحی میباشدکه بسیار شوخ طبع شده اند!!!!!
yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های دیروز

  1. رادان:‌ طرح نور با قوت ادامه دارد

  2. حضور حسین حسینی در دادسرای فرهنگ و رسانه با شکایت فراجا

  3. و ناگهان اخلاق!

  4. زیباکلام: اسرائیل برای رهگیری موشک ایران خیلی هزینه داد/ ۷ اکتبر نشان داد که فلسطین هنوز زنده است!

  5. بخش املاک "دیوار"مسدود می‌شود/ فرصت یک هفته‌ای به سکوها

  6. خیانت و وطن فروشی علنی در مقابل دوربین

  7. این ۲ مشکلِ بزرگ در بازار مسکن ایران

  8. موضوع خودروهای لوکس پسران معاون سابق قوه قضائیه چه بود؟

  9. سرانجام دختر فوت شده در متروی تجریش چه شد؟

  10. وزیر کشور: پلیس با رعایت کرامت انسانی به عده کمی که قانون حجاب را رعایت نکنند تذکر می‌دهد

  11. توقیف محموله صادراتی رژیم صهیونیستی در مرز بازرگان

  12. حمایت معاون رئیسی از تعطیلی پنج‌شنبه‌ها/ تاکید رادان بر ادامه طرح «نور» فراجا/ انتقاد روزنامه دولت از کریمی قدوسی

  13. دبی؛ چند روز پس از سیل

  14. خسارت در «اس-۳۰۰»؛ مدرکی که نیست و افتخاری که به نام اسرائیل می‌سازند!

  15. رفتار عجیب یک شهروند در مترو تهران ؛ پارک موتور مقابل پله‌های ورودی ایستگاه!

  16. توماج صالحی به حبس محكوم شد/مظلوم نمايي يك اغتشاشگر 

  17. قالیباف: تأخیر بانک مرکزی در تأمین ارز دارو محرز است

  18. فریب نخوریم! 

پربحث‌های هفته

  1. بازی با کلمات

  2. کوچه زیباکلام هنوز تیر چراغ برق دارد؟!

  3. ۳۲ هزار مجوز استخدام فرزندان شهدا و ایثارگران اخذ شد

  4. برخورد محترمانه پلیس با یک خانم برای اعمال قانون و توقیف خودرو

  5. اعتراض حواله داران پژو پارس به افزایش قیمت ۴۰۰ میلیونی

  6. حمایت اژه‌ای و رئیسی از طرح عفاف و حجاب فراجا/ انتقاد تلویحی روزنامه اصولگرا از حسین شریعتمداری

  7. کمی دیر نیست؟

  8. توافق جدید ایران و آمریکا چه ویژگی‌هایی باید داشته باشد؟

  9. رئیسی هم به گشت ارشاد تذکر داد؟/ روایت فضائلی از علت تاکید رهبری بر وحدت

  10. یادداشت حسین شریعتمداری؛ دوستانه با برادر فضائلی

  11. گزارش میدانی از طرح نور فراجا

  12. مجلس مقابل این اقدام بایستد

  13. ۲ دلیل برای تشدید "گرانی" در ایران

  14. اطلاعیه شماره ۳ فراجا درباره اجرای «طرح نور»  

  15. منظور: افزایش دائم دستمزدها به ‌رفاه مردم کمک نمی‌کند

  16. رادان:‌ طرح نور با قوت ادامه دارد

  17. چرا این همه " در پوستینِ خَلق" می افتیم؟!

  18. تاکید رئیسی بر اجرای قانون عفاف و حجاب

  19. وقتی «بوقلمون» هم مقابل «رضا پهلوی» کم می‌آورد!

  20. واکنش بلینکن به حادثه اصفهان/ به مجازات ایران پایبند هستیم!  

  21. وزارت راه در شناسایی خانه‌های خالی مسئول است

  22. سردار حاجی زاده با تسلیحات قدیمی و حداقلی به اسرائیل حمله کردیم /از موشک های هایپرسونیک ۲ استفاده نشد

  23. برخی مسئولان بدلیل کارهای بی‌قاعده در زمینه حجاب تذکر گرفتند        

  24. واکنش مشاور قالیباف به حواشی اخیر گشت ارشاد/ روایت ظریف از علت عدم مذاکره با ترامپ

  25. حضور حسین حسینی در دادسرای فرهنگ و رسانه با شکایت فراجا

پربحث‌های هفته

  1. کوچه زیباکلام هنوز تیر چراغ برق دارد؟!

  2. حمایت اژه‌ای و رئیسی از طرح عفاف و حجاب فراجا/ انتقاد تلویحی روزنامه اصولگرا از حسین شریعتمداری

  3. توافق جدید ایران و آمریکا چه ویژگی‌هایی باید داشته باشد؟

  4. رئیسی هم به گشت ارشاد تذکر داد؟/ روایت فضائلی از علت تاکید رهبری بر وحدت

  5. یادداشت حسین شریعتمداری؛ دوستانه با برادر فضائلی

  6. مجلس مقابل این اقدام بایستد

  7. تاکید رئیسی بر اجرای قانون عفاف و حجاب

  8. وقتی «بوقلمون» هم مقابل «رضا پهلوی» کم می‌آورد!

  9. سردار حاجی زاده با تسلیحات قدیمی و حداقلی به اسرائیل حمله کردیم /از موشک های هایپرسونیک ۲ استفاده نشد

  10. برخی مسئولان بدلیل کارهای بی‌قاعده در زمینه حجاب تذکر گرفتند        

  11. واکنش مشاور قالیباف به حواشی اخیر گشت ارشاد/ روایت ظریف از علت عدم مذاکره با ترامپ

  12. اشتباه برخی گروه‌ها در مقابله با توئیت فضائلی

  13. واکنش محمود احمدی نژاد به حمله موشکی ایران

  14. نظرات برگزیده مخاطبان الف: آموزش و تربیت در رعایت حجاب بیشترین تاثیر را دارد/ عملیات وعده صادق یک پیروزی بزرگ برای ایران بود

  15. هزینه عملیات وعده صادق به ۲۰ میلیون دلار هم نرسید/ دست آخرین توان نظامی ایران هنوز رو نشده است

  16. اژه‌ای: در قضیه حجاب نمی‌خواهیم هر فردِ کم توجه به قوانین را کیفر کنیم  

  17. عملیات "وعده صادق" ؛ بررسی ابعاد تسلیحاتی نظامی

  18. وزیر کشور: پلیس با رعایت کرامت انسانی به عده کمی که قانون حجاب را رعایت نکنند تذکر می‌دهد

  19. واکنش احمدی‌نژاد به عملیات موشکی سپاه/ وعده زارع‌پور درباره افزایش سرعت اینترنت

  20. شبيه‌سازي جنگ ايران و آمريكا

  21. یک سیلی برای تنبیه

  22. حمایت معاون رئیسی از تعطیلی پنج‌شنبه‌ها/ تاکید رادان بر ادامه طرح «نور» فراجا/ انتقاد روزنامه دولت از کریمی قدوسی

  23. بایدن: ایران به‌دنبال محو اسرائیل است

  24. خسارت در «اس-۳۰۰»؛ مدرکی که نیست و افتخاری که به نام اسرائیل می‌سازند!

  25. رئیسی: می‌گفتند روی موشک‌ها شعار مرگ بر اسرائیل ننویسیم        

آخرین عناوین