افزایش ۱۵۰ هزار تومانی حقوق بازنشستگان کشوری + جزییات

گروه اقتصادی الف،   3990401072 ۳۰ نظر، ۰ در صف انتشار و ۴ تکراری یا غیرقابل انتشار

مدیرعامل صندوق بازنشستگی کشور با اشاره به افزایش ۵۰ درصدی حق اولاد و عائله‌مندی بازنشستگان کشوری، بدنبال این امر، از افزایش میانگین ۱۵۰ هزار تومانی حقوق بازنشستگان خبر داد و گفت: افزایش حقوق بازنشستگان از این محل برای افرادی که یک فرزند دارند حدود ۱۲۰ هزار تومان، دو فرزندها حدود ۱۴۰ و سه فرزندی‌ها حدود ۱۷۰ هزار تومان است.

افزایش ۱۵۰ هزار تومانی حقوق بازنشستگان کشوری + جزییات

به گزارش ایسنا، اکبر افتخاری اظهار کرد: ۵۰ درصد حق اولاد و عائله مندی افزایش خواهد یافت که این افزایش از روز اول فروردین ماه سال جاری محاسبه و قابل پرداخت است. تلاش می‌کنیم معوقه سه ماهه (فروردین، اردیبهشت و خرداد) حاصل از این افزایش در ماه جاری (تیرماه) پرداخت شود؛ البته ممکن است پرداختها در سه نوبت انجام گیرد و در حال حاضر در حال تامین مالی آن هستیم.

به گفته وی این حق صرفا به بازنشستگان دارای عائله و فرزند تعلق خواهد شد.

افتخاری افزود: مبلغ ناشی از افزایش ۵۰ درصدی حق اولاد و عائله‌مندی بازنشستگان کشوری برای افرادی که دارای یک فرزند، دو فرزند یا سه فرزند هستند متفاوت خواهد بود و به همان نسبت افزایش ۵۰ درصدی این حق نیز متفاوت خواهد بود؛ البته بعضی از بازنشستگان نیز احکامشان توسط دستگاه خودشان صادر می‌شود که مبلغ یاد شده باید توسط دستگاه متبوع تامین و پرداخت شود.

افتخاری با بیان اینکه این مبلغ به طور متوسط حدود ۱۵۰ هزار تومان خواهد بود در تشریح ارقام اضافه شده به حقوق بازنشستگان دارای اولاد گفت: این افزایش حقوق برای افرادی که یک فرزند دارند حدود ۱۲۰، دو فرزندها حدود ۱۴۰ و سه فرزندیها حدود ۱۷۰ هزار تومان است.

مدیرعامل صندوق بازنشستگی کشوری گفت: با همکاری ‌های سازمان برنامه و پیگیری‌هایی که انجام شد شاهد هستیم که مجوزهای لازم برای افزایش ۵۰ درصدی حق اولاد و عائله‌مندی اخذ شده و سازمان برنامه نیز دیروز اعلام کردند که مجاز هستیم آن را اعمال کنیم.

مدیرعامل صندوق بازنشستگی کشوری در خصوص خدمات غیر حضوری که برای بازنشستگان تدارک دیده شده است نیز گفت: صندوق بازنشستگی کشوری پیش از این نیز سعی کرده بود بخشی از خدمات به صورت غیر حضوری انجام شود اما طی ماه‌های گذشته یک مرکز تماس را فعال کردیم و زمان فعالیت این مرکز طی تیر ماه به ۲۴ ساعت افزایش خواهد یافت. برنامه نرم افزاری آن نیز ایجاد و فضایی ایجاد شده که با دریافت کد پیگیری نیز برخی از نتایج از سایت دریافت شود. پروسه این اقدامات از اسفندماه آغاز شده و در تیر ماه کامل خواهد شد.

وی ادامه داد: در فرایند بیمه تکمیلی درمان، برخی امکانات جدید در حال اضافه شدن است که از فروردین و اردیبهشت ماه در حال عملیاتی شدن است. از ابتدای خرداد ماه حق بیمه ماهانه درمان تکمیلی بازنشستگان را از ۶۰ هزار تومان به ۱۴۰ هزار تومان در ماه افزایش  دادیم و یک امکان خوبی در حوزه درمان تکمیلی ایجاد شد که می تواند سقف بیشتری را پوشش دهد.

وی گفت: فرایند این اقدامات نیز تسهیل شد و نیازی نیست برای دریافت معرفی نامه به مراکز ما مراجعه کنند، کافیست با همراه داشتن کارت ملی به مرکز مورد نظر مراجعه کرده و خدمات لازم را فعال کنند.

مدیرعامل صندوق بازنشستگی کشور در خصوص پوشش هزینه‌های دندانپزشکی نیز گفت: در خصوص پوشش خدمات بیمه چند اقدام انجام دادیم که خدمات بیمه‌ای را فعال کردیم که هم بتوانند با تقسط خریداری کنند و هم در حوزه دندانپزشکی در حال آماده سازی شبکه‌ای هستیم که امیدواریم تا دو ماه دیگر در مدار قرار گیرد تا بتوانند خدمات دندانپزشکی را نیز با پوشش مناسب و تخفیف دریافت کنند.

دیدگاه کاربران

ناشناس۱۴۹۱۳۱۶۱۱:۵۵:۱۳ ۱۳۹۹/۴/۱
زیاد نیست!!
ناشناس۱۴۹۱۹۱۲۱۸:۳۹:۳۹ ۱۳۹۹/۴/۱
بیا با حقوق تامین اجتماعی عوض
ناشناس۱۴۹۱۴۱۷۱۳:۰۳:۴۵ ۱۳۹۹/۴/۱
خدایی 150 هزارتومان هم مبلغیه ؟ این توهین به بازنشسته هاست بلا نسبت یه گدا دو ساعت سر صادقیه واسته بیشتر از این در میاریه
ناشناس۱۴۹۱۴۳۲۱۳:۱۹:۴۱ ۱۳۹۹/۴/۱
بر اساس کدام قانون ، دولت رئیس جمهور روحانی و به ویژه آقایان نوبخت و شریعتمداری اینگونه غیر قابل قبول و بی سابقه بین بازنشستگان کشوری و بازنشستگان تامین اجتماعی تبعیض برقرار می کنند
ناشناس۱۴۹۱۴۷۶۱۳:۴۹:۴۲ ۱۳۹۹/۴/۱
دلار داره روزی 1000 تومن میره بالا بعد این آقایون با این طرحهاشون کل جامعه بازنشسته رو به مسخره گرفتن!!!!
ناشناس۱۴۹۱۴۸۰۱۳:۵۰:۲۸ ۱۳۹۹/۴/۱
شرم آور است..,.. آره مردم در دنیا به صف شده اند که ماهانه 9 دلار جهت جبران 600 درصدی سقوط پول ملیشان افزایش حقوق بگیرند آن هم پس از یک عمر تلاش!
علی۱۴۹۱۵۴۳۱۴:۱۵:۲۴ ۱۳۹۹/۴/۱
خیلی عالیه که مرسی که به فکر مردم هستید ، به حقوق های نجموی هم اضافه میکنید ؟مثلا سی میلیون و صد پنجاه هزار تومن .
ناشناس۱۴۹۱۵۷۱۱۴:۲۸:۳۶ ۱۳۹۹/۴/۱
نوش جانشان چرا دولت فکری بحال بازنشستگان تامین اجتماعی نمی کند که اکثرا در دولت هم بیش از سی سال خدمت کرده اند چرا اینقدر بی عدالتی در کشور وجود دارد
ناشناس۱۴۹۱۵۹۹۱۴:۵۰:۰۶ ۱۳۹۹/۴/۱
150 هزارتومان؟؟ چطوری خرجش کنیم؟؟ ممنون واقعا
کریم۱۴۹۱۶۶۵۱۵:۳۴:۴۸ ۱۳۹۹/۴/۱
چند دلار به حقوق بازنشستگان اضافه کردید؟ حدود 7 دلار؟ مملکت رو نابود کردید ومردم رو بدبخت .ولی بازهم دست از سر این مملکت برنمیدارید.
ناشناس۱۴۹۱۶۷۷۱۵:۳۹:۱۴ ۱۳۹۹/۴/۱
باهاش نمیشه حتی باک کامل بنزین زد!
ناشناس۱۴۹۱۶۸۴۱۵:۴۱:۲۶ ۱۳۹۹/۴/۱
اوف اوف ولخرجیتون نکشه ما رو بابا
محمدحسین۱۴۹۱۷۴۹۱۶:۱۸:۴۴ ۱۳۹۹/۴/۱
..، دلار رسید به مرز ۲۰۰۰۰۰ ریال طلا گرمی ۸/۲۰۰/۰۰۰ ریال وای بر .. این اقتصاد .. چرا یک مطلبی در این مورد کار نمی کنید؟!
ناشناس۱۴۹۱۷۵۴۱۶:۱۹:۳۷ ۱۳۹۹/۴/۱
جلوی دلار رو بگیرید 150 تومن رو ور جیبشان بگذارند. ولخرجی نکنند
ناشناس۱۴۹۱۷۵۶۱۶:۲۰:۴۶ ۱۳۹۹/۴/۱
خیلی جالبه خبر بعد از این خبر ،دلار 19340 تومنی هست
ناشناس۱۴۹۱۷۸۸۱۶:۵۴:۰۶ ۱۳۹۹/۴/۱
خجالت هم خوب چیزی هست. همین هفته با بالا بردن قیمت دلار و طلا جبران کردید
ناشناس۱۴۹۱۷۹۶۱۶:۵۸:۴۲ ۱۳۹۹/۴/۱
۷.۵ دلار یک وعده غذا هم نمیشه .
ناشناس۱۴۹۱۸۸۸۱۸:۱۴:۰۷ ۱۳۹۹/۴/۱
پول یک کیلو گوشت و یک شونه تخم مرغ .
ناشناس۱۴۹۱۸۹۱۱۸:۱۶:۲۷ ۱۳۹۹/۴/۱
یه قرص استامنیوفن برای بیمار با حال وخیم .
مردانی۱۴۹۱۸۹۲۱۸:۲۰:۳۶ ۱۳۹۹/۴/۱
البته به عنوان یک مستمری بگیر با هرگونه افزایش مستمری بازنشستگان خدوم دولت موافقم اما به نظر میرسد دولت محترم برای همه مادر است و برای مستمری بگیران تأمین اجتماعی زن بابا! از ابتدای سال کلی برنامه برای افزایش توان کارکنان و مستمری بگیران صندوق کشوری و لشکری دارند ولی نوبت به سازمان تأمین اجتماعی که میرسد فقط به اظهار تأسف اکتفا میشود. جالب است دولت حدود 250 هزار میلیارد تومان به تأمین اجتماعی بدهکار است وقرار بوده 50 هزار میلیارد تومان از بدهی خود را امسال پرداخت کند ولی تاکنون که چهار ماه از سال میگذرد کاری نکرده است. از طرفی برای کارمندان در حال خدمت و مستمری بگیران صندوقهای دولتی بصورت مستمر برنامه ریزی افزایش دریافتی دارد (البته نوش جانشان) اما در جلسات شورایعالی کار با افزایش حقوق کارگران تابع قانون تأمین اجتماعی و مستمری بگیران آن به بهانه های عجیبی نظیر احتمال افزایش تورم مخالفت می کند. همین امسال که حقوق کارگران افزایش ناچیزی داشت آیا تورم بصورت مهارناشدنی در حال افزایش نیست؟ بهرحال دولت مصداق کامل ضرب المثل معروف "برای همه مادره برای من زن بابا" است!
ناشناس۱۴۹۱۸۹۴۱۸:۲۲:۱۸ ۱۳۹۹/۴/۱
اقایون بفکر بارنشستگان تامین اجتماعی باشید تا نفرین زن و فرزندان ما یقه خانواده های مسولین و بازنشستگان کشوری را نگیرد
ناشناس۱۴۹۱۹۱۰۱۸:۳۸:۴۵ ۱۳۹۹/۴/۱
طبق معمول بازنشستگان تامین اجتماعی هم بچه ناتنی هستند دیگه!
ناشناس۱۴۹۱۹۳۱۱۹:۰۱:۲۹ ۱۳۹۹/۴/۱
50درصد حقوق چطور شد
ناشناس۱۴۹۱۹۵۶۱۹:۲۹:۲۹ ۱۳۹۹/۴/۱
قانون را اجرا کنید ، اگر زورت نمی رسد استعفاء بده ، ما بازنشستگان اجرای کامل قانون را میخواهیم ، و البته از تاریخ شروع اجرای قانون میخواهیم ، یعنی مطالبات گذشته را هم میخواهیم .
abbas۱۴۹۱۹۵۸۱۹:۳۰:۰۱ ۱۳۹۹/۴/۱
جناب آقای توکلی من نمی دونستم این مطلب را کجا بنویسم که بخوانید از این پس خوشبینانه از این پس دلار هر ماه 2000 تومان افزایش خواهد یافت. دو راه پیش رو است . راهی که ونزوئلا ، زیمباوه و زمانی آرژانتین رفت . راهی که ارزش پول کشور نابود شود و مردم به بانک ها و بورس بی اعتماد گردند. راه دیگر کاهش شدید بودجه جاری کشور خصوصا حقوق کارمندان الآن این حرف درستی است که کارمندان ما نسبت به کارمندان کشورهای دیگر حقوق زیادی دریافت نمی کنند اما تعداد کارمندان ما سه تا چهار برابر شرایط یک کشور عادی است الآن در وزارت .. منشی ساده است که لیسانس دارد و سابقه کار و دارد بالای 8 میلیون حقوق می گیرد. تایپیست است که بالای 5 میلیون حقوق می گیرد و جالب اینکه روزی دو سه نامه بیشتر تایپ نمی کند در شرکت .. کارمند حسابداری و مامور خرید هست که بالای 15 میلیون حقوق می گیرند و در خانه ای سازمانی نشسته اند که رهن آن بله قیمت را نمی گویم رهن خانه بالای 4 میلیارد تومان است. در حال حاضر کشور ما مشکلات دارد ما باید بر اساس این مشکلات هزینه کنیم . اگر اقدامات فوری و لازم توسط دولت ؛ مجلس و قوه قضاییه انجام نشود مشکلات کشور دو چندان خواهد شد
ناشناس۱۴۹۱۹۶۳۱۹:۳۵:۱۱ ۱۳۹۹/۴/۱
دلار ۲۰ تومانی و افزایش ۱۵۰ تومانی! رودل نکنند
ناشناس۱۴۹۱۹۷۳۱۹:۴۸:۳۲ ۱۳۹۹/۴/۱
خوب روای راپیش گرفت ایدکسی که بازنشسته شددیکه فرزندتوخونه نداره.
ناشناس۱۴۹۲۲۲۹۰۰:۲۹:۴۲ ۱۳۹۹/۴/۲
این عمل وهن عملکرد دولت و بی صداقتی است. کدام بازنشسته ممکنه اولاد تحت تکفل داشته باشد؟
ناشناس۱۴۹۲۲۴۶۰۰:۵۴:۱۲ ۱۳۹۹/۴/۲
فقط تبليغات وحرف وديگر هيچ جناب اقاي افتخاري لطفا اعلام نماييد كدام باز نشسته فرزند در خانه دارد اگر كسي هم فرزند داشته باشد پسر از سن ٢٥سال ودختر همزمان با ازدواج از سرپرستي پدر خارج ميشودوهيچ امتيازي داده نميشود حتي دفترچه خدمات درماني باطل ميشود حالا تبليغ كنيد ميانگين ١٥٠هزار تومان اضافه شده در حاليكه زير ١٠٠هزار تومان است يعني حد اكثر روزي ٣٠٠٠تومان وواقعا براي يك مدير عامل خيلي ضعف است كه براي يك مبلغ اندك اين همه تبليغات مي كنند در حاليكه حق باز نشسته طبق قانون خدمات كشوري ٥٠ درصد افزايش حقوق است نه حق أولادي كه ديگه تحت سر پرستي پدر نيست
ناشناس۱۴۹۲۲۴۷۰۰:۵۶:۰۳ ۱۳۹۹/۴/۲
چقدر بدبخت هستیم اصلا به فکر ما نیستن ۳ماه گذشت ولی معلومش نکردن خدایا خودت کمکمون کن
yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. تصاویری از اجرای طرح عفاف و حجاب در تهران

  2. طرح عفاف و حجاب از امروز در تهران

  3. ۳۲ هزار مجوز استخدام فرزندان شهدا و ایثارگران اخذ شد

  4. این صدای اقتدار ایران است ...

  5. تنبیه متجاوز آغاز شد /حمله موشکی و پهپادی ایران به اسراییل

  6. نظر باباطاهر عریان درباره دلار !

  7. وحدت ملی با وعده صادق

  8. کمی دیر نیست؟

  9. آنچه اسرائیل در مورد "وعده صادق" نمی گوید

  10. استخوانی در گلوی اسرائیل!

  11. دومین روز بزرگ تاریخ معاصر ایران

  12. هیات علمی یا کارخانه چاپ مقاله !

  13. ۲ دلیل برای تشدید "گرانی" در ایران

  14. اطلاعیه سازمان اطلاعات سپاه در خصوص حمایت از رژیم صهیونیستی در فضای مجازی

  15. «برجام» در موزه تاریخ ؟!

  16. باهنر: نباید به اندازه تورم حقوق ها افزایش یابد/ ۹۰ درصد منتخبان وظایف مجلس را نمی‌دانند

  17. موجرانی که اجاره بهای زیادی بگیرند، جریمه می‌شوند

  18. حمایت افکار عمومی ایران از حمله به اسرائیل

  19. هیچ گاه اعتراف نمی کند، چون...

  20. اطلاعیه شماره ۳ فراجا درباره اجرای «طرح نور»  

  21. گانتس: زمان، مکان و شیوه پاسخ به ایران را خودمان تعیین می‌کنیم

  22. خاتمی: پاسخ ايران به جنايت اسرائيل مدبّرانه، شجاعانه، منطقی و قانونی بود

  23. منظور: افزایش دائم دستمزدها به ‌رفاه مردم کمک نمی‌کند

  24. مجلس مقابل این اقدام بایستد

  25. اسراییل چه باید بکند؟ 

آخرین عناوین