راه‌اندازی کمپین‌های تبلیغاتی در اینستاگرام

گزارش بازرگانی،   3990401027

شما هم این روزها به فکر راه‌اندازی کمپین‌های تبلیغاتی و تبلیغات در اینستاگرام افتاده‌اید؟ اگر پاسخ مثبت است باید این کار را خوب و درست انجام بدهید. اینستاگرام پلت‌فرم بسیار جذابی به شمار می‌رود و این روزها کسب درآمد از اینستاگرام به یک روش متداول کسب درآمد تبدیل شده است. حدود ۳۰۰ میلیون کاربر فعال به‌طور روزانه در این فضا حضور دارند. اما حواس‌تان را جمع کنید چون راه‌اندازی کمپین‌ها در چنین فضای پرظرفیتی کار ساده‌ای نیست. در واقع، اوضاع آن‌قدرها که ساده به نظر می‌رسد هم نیست. هر پلت‌فرمی برای راه‌اندازی کمپین دارای ویژگی‌های مخصوص به خود است که باید به آنها دقت کنید. به نکات زیر در برپایی کمپین‌های خود در اینستاگرام معروف و محبوب توجه داشته باشید.

تعیین هدف و مخاطب هدف

تبلیغات در اینستاگرام با نشانت

قبل از هر اقدامی باید ببینید که دقیقا هدف‌تان از برگزاری کمپین اینستاگرامی چیست. هدف و مخاطب هدف است که راه را به شما نشان می‌دهد. مثلا اگر می‌خواهید از طریق اینستاگرام، مخاطبانی را به سمت خرید به فروشگاهی حقیقی یا شرکت در یک رویداد راهنمایی کنید، استفاده از تاکتیک‌هایی مانند برگزاری مسابقات یا راه‌اندازی هشتگ‌های به‌خصوص در اینستاگرام فکر خوبی خواهد بود. اگر هدف‌تان برگزاری کمپینی است که به موجب آن، مخاطبان نسبت به برندتان آگاه شوند و با آن آشنایی پیدا کنند، دست‌تان در انتخاب تاکتیک‌های برگزاری کمپین بازتر خواهد بود. پس آنچه اهمیت زیادی دارد، شناخت هدف و مخاطب هدف است. با شناخت این دو است که می‌توانید برنامه‌ریزی دقیق و درستی داشته باشید.

تعیین تاکتیک‌ها

همان‌طور که در قسمت قبلی هم گفته شد، تاکتیک‌های متنوعی برای برگزاری کمپین‌های اینستاگرامی به خصوص کمپین های اینفلوئنسر مارکتینگ وجود دارد. با شناخت مخاطب هدف و هدف است که می‌توانید این تاکتیک‌ها را انتخاب کنید. برای اینکه بتوانید تاکتیک‌های مناسبی در راستای رسیدن به خواسته‌های‌تان به کار بگیرید، باید بودجه و امکانات‌تان را هم مشخص کنید. مثلا بدانید که قرار است چه جوایزی و در چه طیفی از قیمت به مخاطبان‌تان هدیه کنید، چقدر قرار است به اینفلوئنسرها دستمزد بدهید و... . زمانی که بودجه‌تان مشخص باشد، امکان برنامه‌ریزی دقیق‌تری برای طراحی کمپین و تعیین تاکتیک‌ها در اختیار خواهید داشت.

زمان‌بندی

یکی دیگر از مهم‌ترین نکاتی که در راه‌اندازی کمپین‌های اینستاگرامی باید در نظر بگیرید، زمان‌بندی است. زمان‌بندی مشخص می‌کند که هر کمپین چه زمانی آغاز می‌شود، در طول چه مدتی پیش می‌رود و در نهایت در چه نقطه‌ای به پایان می‌رسد. در این صورت است که امکان سنجش اثربخشی و ثمربخشی کمپین قابل ردیابی و پیگیری خواهد بود. برای اینکه کمپین‌هایی موفق داشته باشید، حتما حواس‌تان را به مقوله زمان‌بندی جمع نمایید. اگر بنا باشد که کمپینی بی‌هیچ پایانی در جریان باشد، چطور می‌توانید متوجه شوید که نتایج لازم را از آن گرفته‌اید و چه دستاوردهایی نصیب‌تان شده است.

تعیین پیامی مشخص

اینفلوئنسر مارکتینگ با نشانت

در کنار شناخت مخاطبان و تعیین تاکتیک‌ها نیاز دارید تا پیامی را برای کمپین خود در نظر بگیرید. با وجود پیامی مشخص است که می‌توانید کمپین را برای مخاطبان خود خاص و به‌یادماندنی کنید. در واقع، لازم است که همه بدانند، شما دقیقا چه پیام و نیتی را در پشت راه‌اندازی کمپین خود قرار داده‌اید. مخاطبانِ این روزهای شبکه‌های اجتماعی زمان و وقت زیادی برای کشف‌تان به خرج نمی‌دهند. علت چیست؟ علت این است که دست آنها در انتخاب میان گزینه‌های مختلفی که محتوا تولید می‌کنند، کاملا باز است. پس اگر شما واضح و درست با مخاطب خود حرف نزنید، خیلی ساده، رهای‌تان می‌کنند و به سراغ دیگران می‌روند.

بیشتر بدانید : تعرفه تبلیغات در اینستاگرام

ایجاد کانال‌های پشتیبان دیگر

یکی از اشتباهات عمده‌ای که افراد در راه‌اندازی کمپین‌های تبلیغاتی در اینستاگرام انجام می‌دهند، اکتفا‌کردن به همین پلت‌فرم است. اگر می‌خواهید که کمپینی دقیق و موثر راه بیندازید، باید علاوه بر اینکه آن را در اینستاگرام راه‌اندازی و شروع می‌کنید، باید کمپین را از طریق کانال‌های دیگر مانند سایت‌ها و لندینگ‌پیج‌هایی مختص کمپین‌تان پشتیبانی نمایید. اکتفاکردن به اینستاگرام به تنهایی نمی‌تواند شما را به موفقیت برساند.

بررسی دقیق روش‌های مختلف

زمانی که می‌خواهید تاکتیک‌های مناسب برای استفاده در کمپین را شناسایی کنید، چشمان‌تان را بازِ باز نگه دارید. فقط به خاطر شهرت بعضی از روش‌ها و تاکتیک‌ها به سراغ‌شان نروید. مثلا اگر می‌خواهید مسابقه برگزار کنید باید به تمام ابعاد آن از طراحی، داوری تا اعطای جوایز متناسب با کاربران موردنظرتان فکر کنید و بهترین و مناسب‌ترین گزینه‌ها را در نظر داشته باشید. یا اگر به سراغ اینفلوئنسرها می‌روید، تناسب برندتان با اهداف و حال‌وهوای او را زیر ذره‌بین بگیرید. بی‌گدار به آب نزنید و یادتان باشد که پیروی کورکورانه از دیگران می‌تواند حتی منجر به مرگ و تخریب برندتان شود.

در آخر

تعرفه تبلیغات در اینستاگرام با نشانت

برای برپاکردن کمپین‌های موفق اینستاگرامی باید شناخت خوبی از خودتان، جایگاه‌تان، مخاطبان‌تان، وضعیت اینستاگرام و رقبای‌تان داشته باشید. ضمن اینکه مشخص می‌کنید که دوست دارید بعد از برگزاری کمپین به چه چیزهایی رسیده باشید، تاکتیک‌ها و عناصر کمپین را هم به دقت بچینید و آنها را مدیریت کنید. یادتان باشد که فضای اینستاگرام بسیار وسیع و بزرگ است. همان‌قدر که این فضای پرظرفیت می‌تواند راه‌گشای موفقیت‌های مانای برندتان باشد، امکان غلط ‌ازآب‌ درآمدن پیش‌بینی‌ها و به هم خوردن برنامه‌های‌تان در آن هم وجود دارد. پس آگاهانه عمل کنید. یادتان باشد در هرکجای این مسیر باشید نشانت در کنار شماست و با تجربه‌ای که در زمینه تبلیغات در اینستاگرام دارد به شما کمک می‌کند کمپین تبلیغاتی‌تان را به بهترین شکل ممکن برگزار کنید.

yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. جنگ ترکیبی خودمان، علیه خودمان!

  2. کارگری انگشتر ۵۰ میلیاردی را به صاحبش بازگرداند

  3. اقدام عجیب سفیر ایران در باکو/ برای عزت ایران استعفا دهید              

  4. جلاد، به پایان سلام کن!

  5. بهادری جهرمی: مبالغ جرایم رانندگی متناسب با تورم افزایش یافت

  6. تورم چه زمانی تک رقمی می‌شود؟

  7. نرخ تعرفه‌های خدمات بهداشتی درمانی ۱۴۰۳ اعلام شد/ نرخ رسمی ویزیت ۵۰% گران می‌شود!

  8. بازداشت سومین عامل حمله تروریستی در مسکو

  9. آقایان رئیسی و اژه‌ای! آیا در پیشگاه خدای متعال و امام‌زمان (عج) پاسخی دارید؟

  10. انتقام از پوتین؟

  11. عوامل توهین کننده به نظام و مقدسات اسلامی دستگیر شدند

  12. ائتلاف ایران، روسیه و چین تبدیل به کابوسی برای آمریکا می‌شود

  13. علم‌الهدی: امروز در کشور از آثار تحریم اقتصادی آمریکا مشکلی حس نمی‌کنیم

  14. بذرپاش: امسال هر ماه افتتاح مسکن داریم

  15. بازگشت احتمالی ترامپ چه تاثیری بر اقتصاد ایران دارد؟

  16. افزایش ١٧٠ درصدی حداقل حقوق کارگران در دولت سیزدهم

  17. مردم طلای دست دوم خریداری نکنند

  18. خط و نشان حقوقی ایران برای کویت

  19. هشدار سخنگوی پلیس به رانندگان نوروزی؛ آمار تصادفات هولناک است!

  20. اول، بساط دلالی باید جمع شود

  21. وزیر اقتصاد: در سال ۱۴۰۲ رکورد بیشترین سرمایه‌گذاری خارجی واقعی در ۱۶ سال اخیر شکسته شد

  22. کولرهای گازی بلای جان صنعت برق

  23. منظور: تخصیص ارز کشور برای واردات خودرو به صرفه نیست

  24. ایران اینترنشنال در آستانه تعطیلی / تعطیلی قریب الوقوع دفتر واشنگتن + عکس

  25. دادستان ساری: خسارات وارده قطع سه هزار اصله نهال جبران شود

آخرین عناوین