سلطانی‌فر: در مبارزه با فساد در ورزش جدی هستیم

  3990401025

وزیر ورزش و جوانان گفت: با قدرت و جسارت در برابر جوسازی‌ها و داستان سرایی‌ها، حاشیه سازی‌ها و ایجاد ناامیدی بین مردم کوتاه نیامده و با همکاری دستگاه‌های امنیتی و نظارتی تا دستیابی به نتیجه، با فساد مبارزه می‌کنیم.

به گزارش وزارت ورزش و جوانان، مسعود سلطانی‌فر در جلسه مشترک روسای فدراسیون‌های ورزشی با اشاره مشکلات اقتصادی به دلیل تحریم‌های ناعادلانه و اثرات منفی شیوع بیماری کرونا بر اقتصاد کشور گفت: شرایط اقتصادی پیش آمده بسیار پیچیده است و امیدوارم با همراهی مردم و حمایت دولت همان طور که توانستیم موج اول شیوع این بیماری را مهار کنیم، شرایط سخت پیش آمده  را پشت سر بگذاریم.

وی شرایط ایران را در مقابله با کرونا نسبت به کشورهای پیشرفته‌تر بسیار مطلوب ارزیابی کرد و گفت: خوشبختانه ایران عزیز شرایط بحرانی را  پشت سر گذاشته است و بی تردید با همدلی و حمایت و اتحاد همانند ۴۱ سال گذشته بحران‌ها را پشت سر خواهیم گذاشت و با سربلندی از این بحران بیرون خواهیم آمد.

وزیر ورزش و جوانان در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به اهمیت تداوم برنامه های توسعه ای وزارت خانه در حوزه ورزش قهرمانی وحرفه ای توضیحاتی را در خصوص تخصیص اعتبارات به فدراسیون ها و بخش های دیگر ارائه کرد و حفظ سلامتی مردم و ورزشکاران را اولویت مسئولان کشور دانست و  ادامه داد: همانطور که همه دنیا فعالیت های اقتصادی ، اجتماعی و فرهنگی خود را با شرایط ویروس کرونا با انجام پروتکل‌های بهداشتی تطبیق می‌دهند ما نیز باید شرایط موجود به ویژه زندگی معیشتی مردم را مدیریت و ساماندهی کنیم.

سلطانی فر در بخش دیگری از سخنانش برگزاری رویداد های ورزشی در کشور را منوط به تصمیمات ستاد ملی مقابله با کرونا اعلام کرد و گفت: ما موظف هستیم ضمن اجرای همه تصمیمات اتخاذ شده توسط ستاد ملی مقابله با کرونا، تمام برنامه‌های خود را مثل سایر وزارت‌خانه‌ها و دستگاه‌های اجرایی  هماهنگ و  عملیاتی کنیم.

وی در ادامه سخنانش اعلام کرد: راه‌اندازی مجدد  فعالیت‌های  ورزشی  با صلاحدید و رویکرد ستاد ملی مقابله با کرونا خواهد بود چرا که سلامتی مردم و ورزشکاران در  اولویت قرار دارد ولی مسئولیت برگزاری مسابقات وچگونگی و زمان و ضوابط آن با فدراسیون‌های ورزشی است.

وزیر ورزش و جوانان در این نشست خطاب به روسای فدراسیون‌ها ورزش پاک و عاری از هرگونه داروی ممنوعه انرژی زا را مورد توجه قرار داد و با تاکید بر  مقابله با دوپینگ در ورزش اظهار کرد: مبارزه با دوپینگ باید در ورزش کشور به طور جدی توسط روسای فدراسیون‌ها دنبال شود و جای بسیار خوشحالی است که ستاد مربوطه در کشور اقدامات بسیار موثر در این رابطه داشته چرا که در دنیا این موضوع توسط نهادهای بین المللی دقیقا تحت کنترل است، بنابراین برای مقابله با مساله دوپینگ از همه ظرفیت‌ها باید استفاده شود.

وی در ادامه سخنانش توضیحاتی را در خصوص  مبارزه با فساد در ورزش ارائه کرد و گفت: در مقاطع مختلف زمانی اقدامات مختلفی صورت گرفته، فدراسیون‌های مختلف ورزشی نیز  در زمینه مبارزه با فساد اقدامات مناسبی انجام دادند.

سلطانی فر با تاکید بر اینکه در موضوع  مبارزه با اشکال مختلف فساد  باید عزم جدی‌تری داشته باشیم بیان کرد: باید همه  انرژی و امکانات خود  را متمرکز کنیم که با فساد به هرشکلی مقابله کنیم من یقین دارم اگر عزم و اراده  و همت  داشته باشیم ، هم گرایی و هم افزایی نهادهای امنیتی و اطلاعاتی را نیز خواهیم داشت.

وی افزود: ابعاد فساد در برخی از رشته‌ها به گونه‌ای بود که ما با استفاده از ابزارها و اطلاعات خود نمی‌توانستیم انها را ریشه یابی کنیم، به همین علت من طی نامه‌ای از وزیر محترم اطلاعات، نهادهای امنیتی و نظارتی ، سازمان بازرسی  خواستم که به این موضوع ورود کنند. مسائل را مورد بررسی قرار دهند  و به نوعی  کمک مدیریت ورزش کشور باشند. خوشبختانه وزیر محترم اطلاعات دستور ویژه‌ای روی نامه ما صادر و مسئولان ذی ربط اقدامات لازم را آغاز کردند.

سلطانی فر تصریح کرد: آنچه در مبارزه با هر گونه مظاهر فساد در ورزش انجام می شود به هیچ عنوان تبلیغاتی نیست ، تمام امکاناتمان  را  با بخش‌های دیگر نظارتی در کنار یکدیگر قرار دادیم و تا دستیابی به نتیجه به این همکاری ادامه خواهیم داد.

وی گفت: از زمانی که با عزم و اراده جدی درصدد مقابله با فساد هستیم و از دستگاه های امنیتی و نظارتی در این رابطه کمک خواستیم  شاهد  هستیم که باندهای فساد در ورزش به کمک برخی از رسانه‌های بی هویت علیه مدیران وزارت ورزش و مدیران ورزش کشور جوسازی های فراوانی کردند تا ما را از ادامه مسیر بازدارند، آنها به دنبال این هستند که جریان مبارزه با فساد را به انحراف بکشند.

 وزیر ورزش و جوانان  اعلام کرد: در مبارزه با فساد  به هیچ وجه عقب نشینی نخواهیم کرد و با جدیت و جسارت ایستاده‌ایم و در برابر این جوسازی ها، داستان سرایی‌ها وانگ زنی ها و  ایجاد استرس بین مردم به هیچ وجه کوتاه نمی‌آییم.

وزیر ورزش در پایان تاکید کرد: با قوت و قدرت تا جایی که توان داریم با فساد در ورزش مقابله کنیم و در صدد هستیم صحنه ورزش، صحنه مردانگی، مروت، اخلاق و از خودگذشتگی و انتقال ارزش ها از نسلی به نسل دیگر باشد.

yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. جنگ ترکیبی خودمان، علیه خودمان!

  2. کارگری انگشتر ۵۰ میلیاردی را به صاحبش بازگرداند

  3. فرآیند بازگشت مالکیت زمین به حوزه علمیه امام خمینی در حال انجام است

  4. جلاد، به پایان سلام کن!

  5. بهادری جهرمی: مبالغ جرایم رانندگی متناسب با تورم افزایش یافت

  6. تورم چه زمانی تک رقمی می‌شود؟

  7. نرخ تعرفه‌های خدمات بهداشتی درمانی ۱۴۰۳ اعلام شد/ نرخ رسمی ویزیت ۵۰% گران می‌شود!

  8. کلید تحقق شعار سال ۱۴۰۳

  9. بازداشت سومین عامل حمله تروریستی در مسکو

  10. فرامرز اصلانی درگذشت

  11. علی‌ ضیاء و افتادن در باتلاقِ ابتذال!

  12. آقایان رئیسی و اژه‌ای! آیا در پیشگاه خدای متعال و امام‌زمان (عج) پاسخی دارید؟

  13. انتقام از پوتین؟

  14. ائتلاف ایران، روسیه و چین تبدیل به کابوسی برای آمریکا می‌شود

  15. علم‌الهدی: امروز در کشور از آثار تحریم اقتصادی آمریکا مشکلی حس نمی‌کنیم

  16. سلبریتی‌ها چگونه با اعصاب مردم بازی می‌کنند؟

  17. رئیس سازمان برنامه و بودجه: تورم را وارد کانال ۲۰ درصد می کنیم/ تلاش برای رسیدن به رشد اقتصادی ۸ درصدی

  18. بازگشت احتمالی ترامپ چه تاثیری بر اقتصاد ایران دارد؟

  19. افزایش ١٧٠ درصدی حداقل حقوق کارگران در دولت سیزدهم

  20. خط و نشان حقوقی ایران برای کویت

  21. هشدار سخنگوی پلیس به رانندگان نوروزی؛ آمار تصادفات هولناک است!

  22. وزیر اقتصاد: در سال ۱۴۰۲ رکورد بیشترین سرمایه‌گذاری خارجی واقعی در ۱۶ سال اخیر شکسته شد

  23. کولرهای گازی بلای جان صنعت برق

  24. منظور: تخصیص ارز کشور برای واردات خودرو به صرفه نیست

  25. رشد نقدینگی ۱۸ درصد کاهش یافت

آخرین عناوین