افزایش متقاضیان تحصیل در ایران

گروه اجتماعی الف،   3990331014

مدیرکل دانشجویان غیرایرانی وزارت علوم از افزایش تقاضا برای حضور دانشجویان خارجی به شکل بورسیه خبر داد و گفت: با توجه به شرایط کرونا درخواست انصراف از تحصیل از سوی دانشجویان خارجی نداشته‌ایم.

افزایش متقاضیان تحصیل در ایران

دکتر عبدالحمید علیزاده در گفت‌وگو با ایسنا، ضمن بیان این مطلب به پیش‌بینی وضعیت دانشجویان خارجی مشغول به تحصیل در دانشگاه‌های داخل پرداخت و اظهار کرد: در حال حاضر و با وجودی که در شرایط کرونایی بسر می‌بریم، بسیاری از دانشجویان خارجی درخواست دارند که هر چه زودتر به دانشگاه‌های محل تحصیل خود بازگردند، اما به دلیل مسائل بهداشتی و مصوبات ستاد مبارزه با کرونا تاکنون این امکان فراهم نشده و ترجیح ما این است که حضور دانشجویان در واحدهای خوابگاهی و دانشگاهی براساس برنامه‌ریزی های صورت گرفته، باشد.

وی با تاکید بر این‌که دانشجویان خارجی از نیمه دوم شهریورماه می‌توانند به دانشگاه‌های محل تحصیل خود بازگردند، ادامه داد: نیمه دوم شهریورماه زمان پیشنهادی وزارت علوم برای بازگشت این دانشجویان در شرایط کنترل شده کرونا است، اما اگر مجددا شیوع کرونا در کشور اوج بگیرد طبیعی است که ما در تمام مصوبات فعلی خود بازنگری کنیم و براساس شرایط جدید تصمیم بگیریم.

مدیرکل دانشجویان غیرایرانی وزارت علوم خاطر نشان کرد: در حال حاضر حدود 16 هزار دانشجو از کشور خارج شده‌اند. در واقع اگر این دانشجویان با شرایط عادی از کشور خارج می‌شدند باید مجوز خروج از کشور را دریافت می‌کردند، اما در شرایط کرونایی نیازی به دریافت مجوز نبود و پلیس هماهنگی‌های لازم را برای خروج دانشجویان انجام داد.

دکتر علیزاده اظهار کرد: فعلا درخواست انصرافی از طرف دانشجویان خارجی مشغول به تحصیل در دانشگاه‌های داخلی نداشته‌ایم و این دانشجویان شهریه‌های خود را به دانشگاه‌ها پرداخت کرده و مشغول ادامه‌ تحصیل از طریق آموزش مجازی هستند.

مدیرکل دانشجویان غیرایرانی وزارت علوم تاکید کرد: براساس تصمیمات اتخاذ شده از سوی معاونت آموزشی وزارت علوم هر دانشجوی خارجی که نتواند در کلاس‌های مجازی شرکت کند و یا در آزمون حضور نداشته باشد و یا اینکه اصلا تمایلی برای حضور در کلاس‌ها نداشته باشد می‌تواند ترم خود را بدون احتساب سنوات حذف کند و اگر شرایط ترم‌های آینده عادی باشد می‌تواند ادامه تحصیل بدهد. وزارت علوم سیاست‌های حمایتی خود از این دانشجویان را افزایش داده است.

وی همچنین تاکید کرد: در شرایط کرونایی، خللی در سیاست وزارت علوم برای جذب دانشجویان خارجی ایجاد نشده و با توجه به این‌که ما دانشجویان خارجی را با شیوه هایی نظیر کنکور، بورسیه و غیربورسی پذیرش می‌کنیم، بنابراین متقاضیان شرکت در کنکور تقاضای خود را انجام داده‌اند و متقاضیان بورسیه نیز درخواست‌های خود را ارسال کردند که در نیمه تابستان این درخواست‌ها بررسی می‌شود.

به گفته مدیرکل دانشجویان غیرایرانی وزارت علوم، تقاضا ورود به دانشگاه های داخل از سوی خارجی ها به شکل بورسیه امسال رو به افزایش بوده‌ است و منتظر اعلام نظرستاد مقابله با کرونا هستیم به محض این‌که شرایط در کشور عادی شود روال ما برای جذب این دانشجویان عادی خواهد شد و پیش‌بینی‌ها این است که پذیرش مجازی دانشجویان خارجی را در دستور کار قرار بدهیم اما با این شیوه فعلی نیز تعداد ما کاهشی نخواهد بود.

yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های اخیر

    پربحث‌های هفته

    1. اقدام عجیب سفیر ایران در باکو/ برای عزت ایران استعفا دهید              

    2. کارگری انگشتر ۵۰ میلیاردی را به صاحبش بازگرداند

    3. عوامل توهین کننده به نظام و مقدسات اسلامی دستگیر شدند

    4. جلاد، به پایان سلام کن!

    5. بهادری جهرمی: مبالغ جرایم رانندگی متناسب با تورم افزایش یافت

    6. تورم چه زمانی تک رقمی می‌شود؟

    7. نرخ تعرفه‌های خدمات بهداشتی درمانی ۱۴۰۳ اعلام شد/ نرخ رسمی ویزیت ۵۰% گران می‌شود!

    8. بازداشت سومین عامل حمله تروریستی در مسکو

    9. آقایان رئیسی و اژه‌ای! آیا در پیشگاه خدای متعال و امام‌زمان (عج) پاسخی دارید؟

    10. اول، بساط دلالی باید جمع شود

    11. انتقام از پوتین؟

    12. وکیل رسمی دادگستری به اتهام اخذ رشوه دستگیر شد  

    13. ائتلاف ایران، روسیه و چین تبدیل به کابوسی برای آمریکا می‌شود

    14. بذرپاش: امسال هر ماه افتتاح مسکن داریم

    15. بازگشت احتمالی ترامپ چه تاثیری بر اقتصاد ایران دارد؟

    16. افزایش ١٧٠ درصدی حداقل حقوق کارگران در دولت سیزدهم

    17. مردم طلای دست دوم خریداری نکنند

    18. سقف دریافتی ماهیانه کارمندان دولت ۷۰ میلیون تومان شد

    19. خط و نشان حقوقی ایران برای کویت

    20. هشدار سخنگوی پلیس به رانندگان نوروزی؛ آمار تصادفات هولناک است!

    21. وزیر اقتصاد: در سال ۱۴۰۲ رکورد بیشترین سرمایه‌گذاری خارجی واقعی در ۱۶ سال اخیر شکسته شد

    22. کولرهای گازی بلای جان صنعت برق

    23. منظور: تخصیص ارز کشور برای واردات خودرو به صرفه نیست

    24. واکنش خلجی به سخنان روحانی درباره گران‌شدن بنزین در سال ۹۸

    25. ایران اینترنشنال در آستانه تعطیلی / تعطیلی قریب الوقوع دفتر واشنگتن + عکس

    آخرین عناوین