بچه شیر سفید باغ وحش هویزه به علت مشکلات تغذیه تلف شد

گروه اجتماعی الف،   3990330048

بچه شیر سفیدی که چندی قبل در باغ وحش هویزه به دنیا آمده بود به دلیل مشکلات تغذیه‌ای تلف شد.

 

 به گزارش مهر، اواخر ماه رمضان بود که خبری دل دوستداران حیوانات در کشور را شاد کرد چرا که خبر رسید یک توله شیر سفید که در دنیا بسیار منحصربه فرد هستند در باغ وحش شهرستان هویزه به دنیا آمده است.

از همان زمان که این خوشحالی برای دوستداران حیوانات ایجاد شد نوعی نگرانی در مورد شرایط نگهداری و تغذیه‌ای برای این این توله شیر ایجاد شد و اکنون از هویزه خبر می‌رسد این توله شیر تلف شده است.

بچه شیر سفید باغ وحش هویزه به علت مشکلات تغذیه تلف شد

شهرداری هویزه نیز با تائید این خبر در اطلاعیه‌ای توضیح داد: این شیر سفید در اواخر ماه رمضان به دنیا آمد. از ابتدا به دلیل عدم تغذیه توسط مادر بسیار ضعیف بود. شیرها ناقص به دنیا می آیند مثل تمام گربه سان ها این بچه شیر تازه به دنیا آمده نابینا است و نمی‌توانست راه برود. ضعف طبیعی بچه شیر و اضافه بر آن مشکل ژنتیک شیر و عدم تغذیه به وسیله شیر آغوز مادر باعث حساسیت زیاد حیوان شد لذا بچه شیر به سرعت به منزل یکی از کارکنان منتقل شد و تحت نظر چند دامپزشک با تجربه نگهداری و تهیه غذا و نجات حیوان آغاز شد.

در ادامه این اطلاعیه آمده است: تغذیه با شیر سگ ممکن نشد چرا که به نسبت یک توله شیر غذای زیادتری از شیر یک سگ برای تغذیه نیاز بود ولی همان هم پیدا نشد. نوع شیر خشک گربه موجود در بازار بسیار بی کیفیت بود و مشکل را بیشتر می‌کرد و حتی برای بچه گربه‌ها هم مشکل ساز بود. تغذیه با غذای جامد تا حدود ۳۰ روزگی برای بچه شیر ممکن نیست. با توجه به شیوع بیماری کرونا، دانشگاه تعطیل بود و پیدا کردن اساتید بسیار مشکل اما به لطف خدا موفق شدیم یکی از اساتید بسیار مجرب در عرصه دامپزشکی گربه سانان را با هماهنگی دکتر اشکیانی رئیس سابق دامپزشکی شهرستان هویزه پیدا کنیم و با کمک یکی از همکاران کلینیک دامپزشکی که کلینیک فعالی در تهران دارند و یکی از اساتید دانشگاه که لطف کردند و همکاری کردند به این نتیجه رسیدیم که شیر گاو را بر اساس کتاب‌های دامپزشکی غنی کرده و به عنوان غذا برای تغذیه بچه شیر سفید استفاده کنیم.

این بیانیه تصریح می‌کند: نتیجه بسیار مناسب بود و تا بیست و دو روزگی تغذیه به خوبی پیش رفت ولی در ۲۲ روزگی حیوان دچار مشکل جدیدی شد و بعد از تغذیه با شیر به شدت دچار ضعف شد. تیم دامپزشکی بلافاصله مشکوک به حساسیت با شیر گاو شده و تلاش کردیم با شیر خشک نمونه خاص وارداتی گربه که از تهران تآمین می‌شد تغذیه را ادامه بدهیم و تلاش کردیم غذای جامد را کم کم شروع کنیم ولی متأسفانه تمام تلاش‌ها بعد از سه روز بی نتیجه بود و متأسفانه توله شیر کوچک تلف شد.

به گزارش خبرنگار مهر، شیر سفید یک گربه نادر از منطقه تیمباواتی (Timbavati) در آفریقای جنوبی است که رنگ آن به سفید جهش یافته است.

شیرهای سفید یک زیرگونه جدا نیستند و باور بر این است که برای قرن‌ها بومی منطقهتیمباواتی در آفریقای جنوبی هستند. با این وجود اولین و قدیمی‌ترین مشاهده ثبت شده به سال ۱۹۳۸ برمی‌گردد.

تا قبل از سال ۲۰۰۹ و آزادسازی اولین قبیله شیرهای سفید به حیات‌وحش، باور بر این بود که آن‌ها نمی‌توانند در حیات‌وحش زندگی کنند. به این دلیل است که هنوز اکثریت شیرهای سفید در باغ‌وحش‌ها هستند.

yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. نظرات برگزیده مخاطبان الف: باید نگران دوقطبی حجاب در جامعه باشیم/ امربه معروف و نهی از منکر شرایط و مراتب دارد/ در ایران با یک جامعه یکدست و یکرنگ مواجه نیستیم

  2. فایل صوتی لو رفته از «عبدالله مهتدی» درباره آرزوی تجزیه ایران

  3. سکوت عقل و فریاد هشتگ ها!

  4. تنها راه پیش پای اقتصاد ایران

  5. بیانیه حوزه علمیه امام خمینی (ره) درباره حواشی انتقال مالکیت یک باغ به آیت‌الله صدیقی

  6. فقر، بزرگی ما را می‌بلعد!

  7. پیشنهاد عجیب افزایش ۲۲درصدی دستمزد کارگران برای ۱۴۰۳ از سوی وزیر کار

  8. پاسخ روابط عمومی مجلس به علم‌الهدی درباره لایحه حجاب/ آیا نیکزاد با قالیباف رقابت می‌کند؟/ روایت کیهان از فایل صوتی جدید ظریف

  9. درخواست صدیقی از دادستانی درباره زمین‌خواری در ازگل/ واکنش دولت به شایعه برکناری مخبر

  10. دیر اما قابل‌توجه ...

  11. هدف قراردادن کشتی اسرائیلی و ناوشکن آمریکایی توسط ارتش یمن

  12. به زودی در این زمین مسکن ملی احداث می شود !

  13. تمجید «عبدالحمید» از حکومت طالبان!

  14. دستگیری عاملان انتشار فیلم درمانگاه قم | نخستین اعترافات متهمان

  15. انتقاد روزنامه دولت از زیباکلام/ پیش‌بینی علی مطهری از فراکسیون‌های مجلس آینده

  16. آزمونی بزرگ برای دولت رئیسی

  17. قبور لاکچری

  18. المیرای ۷ ساله کجاست؟!

  19. تورم نقطه به نقطه نسبت به اول سال ۲۲ درصد کم شد/ رشد اقتصادی به ۴.۵ درصد رسید

  20. پشت پرده ادعای جدید گروه «هفت» علیه ایران چیست؟

  21. حکایت چرخی که هزاران بار اختراع می شود!..

  22. آخرین وضعیت مذاکره نمایندگان کارگری و کارفرمایی

  23. افشاگری، تایید و واکنش‌ها

  24. یمنی ها فراتر از تصور !

  25. واکنش صدیقی به موضوع زمین‌خواری در حوزه‌علمیه ازگل: امضا‌یم جعل شده؛ دادستان ورود کند

آخرین عناوین