خاطره آیت‌الله جزایری از برخورد با قاضی فاسد

گروه اجتماعی الف،   3990329042

زعیم حوزه‌‌های علمیه خوزستان گفت: من دست آقای رئیسی را می‌بوسم که روشش را قاطعانه ادامه دهد و همچنین گروه انقلابی و متدین و شجاعی از بزرگان که در این کار ایشان را یاری می‌کنند.

 آیت‌الله سید محمدعلی جزایری، زعیم حوزه‌های علمیه خوزستان صبح امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اهواز در رابطه با اقدامات اخیر قوه قضائیه و برگزاری علنی دادگاه طبری با اشاره به خاطره‌ای از دوران ریاست آیت‌الله شاهرودی بر قوه قضائیه اظهار کرد: حقیقت این است که در گذشته اخبار و اطلاعاتی که از اوضاع دستگاه قضایی بین مردم منتشر می‌شد بسیار نگران‌کننده و واقعا یاس‌آور بود.

وی افزود: بعضی از گزارشات مستند نبود و از زبان‌های مختلف شنیده می‌شد تا اینکه به وسیله شخص موثقی به ما خبر رسید که در تهران یک نفر که کسی چند میلیارد پول از او چپاول کرده بود به دستگاه قضا شکایت کرده است.

زعیم حوزه‌های علمیه خوزستان عنوان کرد: همواره به این فرد شاکی وعده و وعید داده می‌شد که حکم را صادر می‌کنیم اما خبری نمی‌شد، تا اینکه یک واسطه به او معرفی شده بود که اگر پانصد میلیون تومان بدهی حکم در اسرع وقت صادر و شما به حقت میرسی.

وی افزود: آن شخص بالاخره پول را پرداخت و پس از چند روز با خوشحالی نزد شخص موثق آمد و گفت مبلغ را دادم و حکم صادر شد.

جزایری بیان کرد: این ماجرا گذشت و پس از چندی  یک نفر دیگر که کلاهبرداری از او مبلغ کلانی برده بود به حقیر مراجعه کرد و گفت که از طرف شعبه‌ای که در آنجا شکایت کرده به او پیغامی رسیده است که طرف تو یعنی کلاهبردار، اعلام آمادگی کرده که پانصد میلیون تومان به ما بدهد اما چون حق با توست ما از تو کمتر می‌گیریم.

وی افزود: آن‌ها به او گفتند اگر دویست میلیون تومان بدهی این حکم را به نفع تو صادر می‌کنیم، بنده از این مسائل بسیار شگفت‌زده شدم و بلافاصله نزد مرحوم آقای هاشمی شاهرودی که رئیس قوه قضاییه بودند رفته و ماجرا را گفتم.

زعیم حوزه‌های علمیه خوزستان گفت: رئیس قوه قضاییه با شنیدن این اخبار متاثر شد و بلافاصله به دستیارش دستور داد تا مطلب را پیگیری کنند و مطلب طی یک هفته پیگیری شد و متاسفانه ثابت شد که واقعیت دارد.

وی افزود: آقای هاشمی شاهرودی (رحمة الله علیه) هم بی‌دریغ سه نفر از قضات را که از سرشناسان بودند با کمال خفت از دستگاه قضا اخراج نمود اما متاسفانه این روال آنگونه که باید و شاید ادامه نیافت یا می‌توان گفت که به نحو ضعیفی ادامه پیدا کرد.

جزایری بیان کرد: اما امروز روحانی با تقوا و شجاع و دلسوز آقای رئیسی مسؤولیت پیدا کرده است و موجی از شادی و امید  در دل‌ها راه افتاده است؛ او علاوه بر اینکه به مفسدین اخطار می‌دهد به قول‌هایش نیز عمل می‌کند.

وی افزود: من امید دارم که شاهد تطهیر دستگاه قضا به طور کامل از لوث مفسدان بشویم و هزاران قاضی صالح و متدین چوب عده‌ای مفسد را نخورند.

زعیم حوزه‌‌های علمیه خوزستان گفت: من دست آقای رئیسی را می‌بوسم که روشش را قاطعانه ادامه دهد و همچنین گروه انقلابی و متدین و شجاعی از بزرگان که در این کار ایشان را یاری می‌کنند.

جزایری در رابطه با محکومیت «طبری» بیان کرد: این آقا یکی از مصادیق ماجرا و البته دانه درشت است، به امید اینکه در کلیه مراکز اداری و اقتصادی کشور این کار انجام گیرد.

وی افزود: همچنین واسطه‌ها و دلالان مفسد بازار ارز و محتکران ریشه‌کن شوند و سایه شوم آن‌ها از سر مردم کم شود.

زعیم حوزه‌های علمیه خوزستان خطاب به رئیس قوه قضاییه عنوان کرد: جناب آیت‌الله رئیسی به پیش بتاز و به خدا توکل کن و وظیفه شرعی خود را تا آخرین مرحله با کمک نیروهایی با وجدان بیدار که کم نیز نیستند انجام بده.

yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. جنگ ترکیبی خودمان، علیه خودمان!

  2. کارگری انگشتر ۵۰ میلیاردی را به صاحبش بازگرداند

  3. جلاد، به پایان سلام کن!

  4. بهادری جهرمی: مبالغ جرایم رانندگی متناسب با تورم افزایش یافت

  5. تورم چه زمانی تک رقمی می‌شود؟

  6. نرخ تعرفه‌های خدمات بهداشتی درمانی ۱۴۰۳ اعلام شد/ نرخ رسمی ویزیت ۵۰% گران می‌شود!

  7. بازداشت سومین عامل حمله تروریستی در مسکو

  8. آقایان رئیسی و اژه‌ای! آیا در پیشگاه خدای متعال و امام‌زمان (عج) پاسخی دارید؟

  9. انتقام از پوتین؟

  10. عوامل توهین کننده به نظام و مقدسات اسلامی دستگیر شدند

  11. ائتلاف ایران، روسیه و چین تبدیل به کابوسی برای آمریکا می‌شود

  12. علم‌الهدی: امروز در کشور از آثار تحریم اقتصادی آمریکا مشکلی حس نمی‌کنیم

  13. بازگشت احتمالی ترامپ چه تاثیری بر اقتصاد ایران دارد؟

  14. افزایش ١٧٠ درصدی حداقل حقوق کارگران در دولت سیزدهم

  15. مردم طلای دست دوم خریداری نکنند

  16. خط و نشان حقوقی ایران برای کویت

  17. هشدار سخنگوی پلیس به رانندگان نوروزی؛ آمار تصادفات هولناک است!

  18. اول، بساط دلالی باید جمع شود

  19. وزیر اقتصاد: در سال ۱۴۰۲ رکورد بیشترین سرمایه‌گذاری خارجی واقعی در ۱۶ سال اخیر شکسته شد

  20. کولرهای گازی بلای جان صنعت برق

  21. منظور: تخصیص ارز کشور برای واردات خودرو به صرفه نیست

  22. ایران اینترنشنال در آستانه تعطیلی / تعطیلی قریب الوقوع دفتر واشنگتن + عکس

  23. دادستان ساری: خسارات وارده قطع سه هزار اصله نهال جبران شود

  24. ابابیل ۵، از آخرین دستاورد‌های قدرت پهپادی جهان

  25. خاندوزی: با طیفی مواجه هستیم که تمایلی برای مشارکت در اداره کشور ندارند

آخرین عناوین