۹۰ درصد مردم آذربایجان شرقی ماسک نمی‌زنند

گروه اجتماعی الف،   3990328034

معاون سیاسی امنیتی استاندار آذربایجان شرقی گفت: ۹۰ درصد مردم استان بدون ماسک به بیرون می روند.

علیار راستگو در گفت‌وگوی خبری ساعت ۲۳ سه شنبه شب، با اشاره به انتقاد برخی شهروندان از بازگشایی برخی ادارات و اماکن، اظهار کرد: بر اساس ارزیابی‌ها و اعلام دانشگاه علوم پزشکی تبریز، آمارها نشان می‌دهد که کم‌ترین ابتلاها بر اثر بازگشایی‌ها بوده و به عنوان مثال پذیرایی را در ادارات ممنوع و رستوران‌هایشان را تعطیل کرده‌ایم.

وی خاطرنشان کرد: بیشترین درصد ابتلا مربوط به دورهمی‌ها و مراسماتی مانند جشن عروسی بوده است، چرخ زندگی باید چرخیده و مردم در محل کارشان حضور پیدا کنند. در صورت استفاده از ماسک بخش عظیمی از مشکلات قابل حل است.

وی ادامه داد: در خصوص اعمال محدودیت در استان به آقای استاندار تفویض اختیار شده است، در صورت ادامه وضعیت کنونی محدودیت‌هایی را در استان اعمال خواهیم کرد که سختی‌هایی را هم برای ما و هم برای مردم خواهد داشت.

به گزارش ایسنا، راستگو با اشاره به نقش مردم در کنترل بیماری کرونا اظهار کرد: اقدامات باید از طرف خود مردم اتفاق بیفتد. استفاده از ماسک، شستن مکرر دست‌ها با آب و صابون و حفظ فاصله از جمله انتظاراتی است که ما از مردم داریم.

وی متذکر شد: عدم رعایت توصیه‌ها باعث شده است تا وضعیتمان به سمت قرمز شدن برود، این در حالی است که چند هفته قبل وضعیت اکثر شهرستان‌های استان سفید و یا زرد بود. 

 وی در بخش پایانی سخنانش گفت: بر اساس رصد وضعیت توسط ستاد استانی مقابله با کرونا و برنامه‌ریزی‌ها وضعیتمان در استان نسبت به هفته گذشته متفاوت شده است و این به عملکرد مردم باز می‌گردد.