بیانیه علوم پزشکی اهواز در مورد مفقودی ۱۱هزار نمونه آزمایش کرونا

گروه سلامت الف،   3990326177

اهواز- دانشگاه علوم پزشکی جندی‌شاپور اهواز در خصوص ادعای مفقودی نمونه‌های آزمایشگاهی کرونا بیانیه‌ای صادر کرد.

به گزارش مهر، دانشگاه علوم پزشکی جندی‌شاپور اهواز در خصوص ادعای مفقودی نمونه‌های آزمایشگاهی کرونا با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد: پیرو پخش فیلمی در بخش گفت‌وگوی ویژه خبری صداوسیمای خوزستان و ادعای مجری برنامه مبنی بر «مفقودی ۱۱ هزار نمونه از ۲۹ هزار نمونه آزمایش کرونا که در هفته‌های اخیر از مراجعه‌کنندگان به مراکز نمونه‌گیری در اهواز» به اطلاع مردم شریف استان می‌رساند: ادعای مطرح شده در این برنامه کاملاً کذب و به دور از واقعیت مطرح شده است.

در این بیانیه آمده است: در خصوص نمونه‌های سرپایی اخذ شده در آزمایشگاه‌های کروناویروس قابل ذکر است تا به حال تعداد ۵۰ هزار و ۳۴۲ عدد نمونه پذیرش شده که از این تعداد ۴۳ هزار و ۳۷۷ عدد آن پاسخ داده شده است. از تعداد ۶ هزلر و ۹۶۵ نمونه باقی‌مانده نیز تعداد سه هزار و ۵۰۰ نمونه امروز ۲۶ خرداد پاسخ داده خواهد شد. مابقی نمونه‌ها به تعداد سه هزار و ۴۶۵ نمونه به دلیل برخی اشکالات در نمونه‌ها مانند عدم رعایت زنجیره سرما در انتقال و یا تکنیک غلط در نمونه‌گیری قابل آزمایش نبوده‌اند که از این افراد مجدداً نمونه‌گیری شده است. این تعداد تنها ۶ درصد کل نمونه‌ها می‌باشد در حالیکه تا ۱۰ درصد به عنوان نمونه‌های مخدوش در همه آزمایشگاه‌ها یک استاندارد و غیرقابل‌اجتناب است. شگفت‌آور آنکه این مسئله بدیهی چگونه بزرگنمایی و تحریف و به سرعت در رسانه‌های مختلف و با عنوان کاملاً کذب مفقود شدن نمونه‌ها پخش شده است.

در ادامه این بیانیه آمده است: همچنین لازم به ذکر است که گزارش کامل وضعیت آمار و اطلاعات مربوط به بیماران کرونا، به صورت روزانه در اختیار دستگاه‌های امنیتی و نظارتی استان قرار داده می‌شود و وزارت بهداشت نیز به صورت آنلاین این موارد را مورد بررسی قرار می‌دهد. شایسته ذکر است استان خوزستان در موضوع نمونه‌گیری از موارد مشکوک به کرونادر رتبه دوم کشور قرار دارد و تلاش کادر بهداشت و درمان استان به ویژه پرسنل پرتلاش آزمایشگاهی برای بیماریابی سریع به منظور قطع زنجیره انتقال کرونا با تمام توان ادامه خواهد داشت و متأثر از اقدامات ناجوانمردانه و غیرواقع قرار نخواهد گرفت.

دانشگاه علوم پزشکی اهواز در بیانیه خود تاکید کرده است: نکته مهمی که باید توجه کرد این است که مجری برنامه مذکور به عنوان سند اظهارات نادرست خود، به جلسه مورخ ۱۴ خرداد در دانشگاه علوم پزشکی اهواز اشاره کرده در حالی که در جلسه مورد اشاره به هیچ عنوان مباحث مربوط به آزمایشگاه‌ها مطرح نگردیده بلکه موضوع اصلی جلسه مذکور، رسیدگی به وضعیت محل‌های نمونه‌گیری بوده است.

در این بیانیه همچنین آمده است: به نظر می‌رسد؛ مطرح کردن چنین ادعاهای کذبی در یک برنامه زنده آن هم از طریق رسانه ملی که می‌بایست محل انتشار اطلاعات موثق باشد، تنها باعث تشویش اذهان عمومی، ایجاد نگرانی میان مردم و انداختن آب در آسیاب دشمنان قسم خورده نظام و تهیه خوراک برای رسانه‌های معاند و در ادامه سناریوهای چند روز گذشته در جهت تخریب روحیه مسئولان و مدافعان سلامت مردم است که در ماه‌های گذشته مخلصانه در حال جان‌فشانی و مراقبت از بیماران هستند و رهبر معظم انقلاب اسلامی بارها در فرمایشات خود از نیروهای خدوم حوزه بهداشت و درمان در مبارزه با کرونا تقدیر به عمل آوردند. در پایان دانشگاه علوم پزشکی جندی‌شاپور اهواز حق خود را برای پیگیری قضائی موارد اتهامی مطرح شده در این برنامه که با هدف تشویش اذهان عمومی و به صورت غیرواقعی مطرح شده است، محفوظ می‌داند.

yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. بازی با کلمات

  2. کوچه زیباکلام هنوز تیر چراغ برق دارد؟!

  3. ۳۲ هزار مجوز استخدام فرزندان شهدا و ایثارگران اخذ شد

  4. اقدامی  اشتباه، در زمانی اشتباه تر!

  5. اعتراض حواله داران پژو پارس به افزایش قیمت ۴۰۰ میلیونی

  6. حمایت اژه‌ای و رئیسی از طرح عفاف و حجاب فراجا/ انتقاد تلویحی روزنامه اصولگرا از حسین شریعتمداری

  7. توافق جدید ایران و آمریکا چه ویژگی‌هایی باید داشته باشد؟

  8. رئیسی هم به گشت ارشاد تذکر داد؟/ روایت فضائلی از علت تاکید رهبری بر وحدت

  9. یادداشت حسین شریعتمداری؛ دوستانه با برادر فضائلی

  10. گزارش میدانی از طرح نور فراجا

  11. مجلس مقابل این اقدام بایستد

  12. اطلاعیه شماره ۳ فراجا درباره اجرای «طرح نور»  

  13. نحوه رفتار متفاوت فروشندگان در برابر پوشش حجاب مشتریان

  14. منظور: افزایش دائم دستمزدها به ‌رفاه مردم کمک نمی‌کند

  15. رادان:‌ طرح نور با قوت ادامه دارد

  16. چرا این همه " در پوستینِ خَلق" می افتیم؟!

  17. این ابهامات مناقشه‌برانگیز را برطرف کنید

  18. تاکید رئیسی بر اجرای قانون عفاف و حجاب

  19. وقتی «بوقلمون» هم مقابل «رضا پهلوی» کم می‌آورد!

  20. واکنش بلینکن به حادثه اصفهان/ به مجازات ایران پایبند هستیم!  

  21. وزارت راه در شناسایی خانه‌های خالی مسئول است

  22. سردار حاجی زاده با تسلیحات قدیمی و حداقلی به اسرائیل حمله کردیم /از موشک های هایپرسونیک ۲ استفاده نشد

  23. برخی مسئولان بدلیل کارهای بی‌قاعده در زمینه حجاب تذکر گرفتند        

  24. واکنش مشاور قالیباف به حواشی اخیر گشت ارشاد/ روایت ظریف از علت عدم مذاکره با ترامپ

  25. حضور حسین حسینی در دادسرای فرهنگ و رسانه با شکایت فراجا

آخرین عناوین