ربیعی: اگر این دولت نبود وضع صد برابر از این خراب‌تر می‌شد

گروه سیاسی الف،   3990326140 ۴ نظر، ۰ در صف انتشار و ۱ تکراری یا غیرقابل انتشار

سخنگوی دولت گفت: اگر این دولت نبود، وضع صد برابر از این خراب‌تر می‌شد.

ربیعی: اگر این دولت نبود وضع صد برابر از این خراب‌تر می‌شد

به گزارش فارس، علی ربیعی سخنگوی دولت در نشست خبری با خبرنگاران در پاسخ به سوالی در مورد اینکه نمایندگان مجلس نسبت به افزایش بی رویه گرانی های اخیر و عدم اهتمام دولت برای حل آن در ۷ سال گذشته ابراز نگرانی کرده‌اند، سوال اینجاست آیا  دستورات تلفنی آقای روحانی به وزرا در این خصوص، می‌تواند تاثیر داشته باشد؟ هر چند روز گذشته آقای اسلامی از اقداماتی سخن به میان آوردند اما بالاخره دولت ۷ سال مدیریت اجرایی کشور را داشته و این سوال پیش می‌آید که این وعده‌ها بر زمین باقی بماند،  به خبرنگار فارس گفت: در این روزها چند تیتر از هفت سال پوچ و منفی هفت دیدم.

وی ادامه‌ داد: معتقدم نقد باید زمینه منصفانه داشته باشد و همه ابعاد موضوع را در بر بگیرد تا بتواند پیش روی مخاطب تصویر مناسبی ایجاد کند، در خصوص هفت سال گذشته آمار اطلاعات اقتصادی و اجتماعی و وجدان جمعی جامعه گواه هست، اگر هر کدام را خطا می‌‌گویم می توانید فردا آن را نقد کنید، سال ۹۲ که دولت یازدهم شکل گرفت، قدرت خرید مردم و اقتصاد کوچک شده بود، میزان تورم مشخص بود؛ رشد منفی که داشتیم، بیش از ۶۰ درصد کسری رشد داشتیم، بی ثباتی اقتصادی و کاهش قدرت خرید حاکم بود، این در حالی است که حدود ۸۰۰ میلیارد دلار صادرات نفتی را هیچ وقت در دروه ما رقم نخورد.‌ ما با این شرایط آمدیم.

سخنگوی دولت با اشاره به مقایسه دولت یازدهم و دوازدهم با دولت قبلی خود، اضافه کرد: کشور در آن دوره با تحریم ترامپی هم روبرو نبود، تحریم ترامپی در نوع خود یک تحریم بی نظیر است، فروش نفت به کشور قبلاً بر می‌گشت.

وی اظهار داشت:  در این ۵۶ ماه این نبود که تورم تک رقمی شد و آیا این نبود که  رشد ۱۲ درصد را در صنعت تجربه کردیم؟ آیا بازار ارز با ثبات نشد؟ آیا اقتصاد ما قابل پیش بینی نبود؟ آیا ورود شرکت‌های سرمایه گذاری به ایران آغاز نشد؟ متوسط اشتغال ما در طول این سال‌ها بالای ۴۵۰ هزار بود، شما که هفت سال را می‌گویید این چند سالش را هم بگویید.

ربیعی بیان داشت: ما با پدیده ترامپ نا متعارف ترین رئیس جمهور ایالات متحده آمریکا که بر سر یک کشور زورگویی که ابزار نظامی، سیاسی و اقتصادی قوی دارد روبرو بودیم. تحریم را نمی‌گویند و نمی‌گویند شما درآمد ارزیتان امسال چقدر بوده و چگونه کالای اساسی مردم را تامین کردید و زندگی مردم را نگه داشتید. من ادعا نمی کنم امروز جامعه خوشحال از زندگی خود است اما علتش را هم بگویید که اگر این دولت نبود شمایی که مدعی هستید وضع صد برابر خراب‌تر می‌شد.

وی ادامه داد: ما در همین شرایط در سال ۹۸ اقتصاد بدون نفت خود را مثبت کردیم و سال ۹۹ هم رشد خواهیم کرد البته با کرونا هم روبرو شدیم. آیا ما در زمینه مبارزه با کرونا نمره مثبتی را نگرفتیم؟ دولتی که بی نظیر بوده در فشارهای داخلی هم بی نظیر بوده است. من فکر می‌کنم قضاوت در مورد هفت سال منهای شرایط تحریم، قضاوت منصفانه‌ای نیست. من هم بیش از همه آن‌هایی که ابراز نگرانی ‌می‌کنند نگران معیشت و زندگی مردم هستیم. مدعی هستیم با این سیاست‌هایی که دنبال کردیم با توجه به محدودیت‌هایی که داشتیم معلوم نبود شخص دیگری بتواند آثار مثبتی را داشته باشد.

ربیعی گفت: وقتی ارز ۴۲۰۰ تومانی را حذف می‌کنید معلوم است گرانی ایجاد می‌شود و ما با کاهش تعرفه‌های گمرکی توانستیم اثر آن را متعادل کنیم. ما از این چیزها که «جمعه کجاست» و «شنبه متوجه شدیم» خیلی می‌شنویم؛ یک جمله رئیس جمهور گفت که در بحث کرونا از شنبه عادی است، ده بار من توضیح دادم، من در آن جلسه بودم گفتند استان‌ها تصمیمات متفرق می‌گیرند، رئیس جمهور گفت از روز شنبه ستاد ملی کرونا به صورت عادی تصمیم می‌گیرد. این را دیگر ول نمی‌کنید که از «شنبه عادی است».

وی در مورد دستورات تلفنی رئیس جمهور به وزرا بدون حضور در بین مردم هم اظهار داشت: اقای رئیس جمهور تلفن زده و پیگیری کرده است. او مطالعه کرده و گزارشات را پیگیری کرده است بخشی از پیگیری ها تلفنی است البته جلسه حضوری و پیگیری هم است.

ربیعی خاطر نشان کرد: ما به همکاری دولت و مجلس خوشبین هستیم، ما همینطور الگوی مدیریتی کرونا را که همه با هم همکاری می‌کنند را الگوی مثبتی می‌دانیم.

دیدگاه کاربران

ناشناس۱۴۸۴۴۱۶۱۶:۵۱:۰۸ ۱۳۹۹/۳/۲۶
کاشکی این حرف نمی زد و از روحانی هم نچسب تر است
گورخواب۱۴۸۴۴۶۳۱۷:۲۴:۲۹ ۱۳۹۹/۳/۲۶
واقعیت این است که با این ساختار، اگه مقامات ژاپن و آلمان و کانادا و استرالیا و آمریکا هم باشن مولودی جز فلاکت و عقب ماندگی ندارد.
Amin۱۴۸۴۴۷۷۱۷:۳۵:۰۳ ۱۳۹۹/۳/۲۶
زهی تاسف،واقعا شرم‌آور است.
ناشناس۱۴۸۴۵۶۸۱۸:۴۰:۴۶ ۱۳۹۹/۳/۲۶
چرا عراق و سوریه اینطور نمیشه
yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. جنگ ترکیبی خودمان، علیه خودمان!

  2. کارگری انگشتر ۵۰ میلیاردی را به صاحبش بازگرداند

  3. جلاد، به پایان سلام کن!

  4. بهادری جهرمی: مبالغ جرایم رانندگی متناسب با تورم افزایش یافت

  5. تورم چه زمانی تک رقمی می‌شود؟

  6. نرخ تعرفه‌های خدمات بهداشتی درمانی ۱۴۰۳ اعلام شد/ نرخ رسمی ویزیت ۵۰% گران می‌شود!

  7. بازداشت سومین عامل حمله تروریستی در مسکو

  8. آقایان رئیسی و اژه‌ای! آیا در پیشگاه خدای متعال و امام‌زمان (عج) پاسخی دارید؟

  9. انتقام از پوتین؟

  10. عوامل توهین کننده به نظام و مقدسات اسلامی دستگیر شدند

  11. ائتلاف ایران، روسیه و چین تبدیل به کابوسی برای آمریکا می‌شود

  12. علم‌الهدی: امروز در کشور از آثار تحریم اقتصادی آمریکا مشکلی حس نمی‌کنیم

  13. بازگشت احتمالی ترامپ چه تاثیری بر اقتصاد ایران دارد؟

  14. افزایش ١٧٠ درصدی حداقل حقوق کارگران در دولت سیزدهم

  15. مردم طلای دست دوم خریداری نکنند

  16. خط و نشان حقوقی ایران برای کویت

  17. هشدار سخنگوی پلیس به رانندگان نوروزی؛ آمار تصادفات هولناک است!

  18. اول، بساط دلالی باید جمع شود

  19. وزیر اقتصاد: در سال ۱۴۰۲ رکورد بیشترین سرمایه‌گذاری خارجی واقعی در ۱۶ سال اخیر شکسته شد

  20. کولرهای گازی بلای جان صنعت برق

  21. منظور: تخصیص ارز کشور برای واردات خودرو به صرفه نیست

  22. ایران اینترنشنال در آستانه تعطیلی / تعطیلی قریب الوقوع دفتر واشنگتن + عکس

  23. دادستان ساری: خسارات وارده قطع سه هزار اصله نهال جبران شود

  24. ابابیل ۵، از آخرین دستاورد‌های قدرت پهپادی جهان

  25. خاندوزی: با طیفی مواجه هستیم که تمایلی برای مشارکت در اداره کشور ندارند

آخرین عناوین