وزیر اطلاعات: در آمریکا بی‌پروا از پلیس خشن خود تشکر می‌کنند/ با آمریکا جز با زبان زور و قدرت نمی‌توانیم حرف بزنیم

گروه سیاسی الف،   3990326127

وزیر اطلاعات گفت: نقض حقوق بشر توسط آمریکا ریشه‌دار و سیستماتیک است و به یک حرکت عادی تبدیل شده است. ما در کارکرد حکومت آمریکا هیچ نشانه‌ای از اصلاح رفتار نمی‌بینیم و با آمریکا جز با با زور و قدرت نمی‌توانیم حرف بزنیم.

وزیر اطلاعات: در آمریکا بی‌پروا از پلیس خشن خود تشکر می‌کنند/ با آمریکا جز با زبان زور و قدرت نمی‌توانیم حرف بزنیم

به گزارش ایسنا، حجت الاسلام محمود علوی وزیر اطلاعات صبح روز دوشنبه در سخنانی در "نشست کشوری هم اندیشی برگزاری مراسم بازخوانی و افشای حقوق بشر آمریکایی و نحوه همدردی با رنگین پوستان مظلوم و تحت سلطه نژادپرستان" گفت: خداوند شما را منع می کند از داشتن روابط دوستانه با کسانی که با شما سر ستیز بر سر دین دارند و شما را آواره از خانه و کاشانه می کنند. روابط دوستی با این دشمنان مصداق ظلم است.

وی ادامه داد: دین نزد خدا اسلام است و هرکس غیر از اسلام قبول کند پذیرفته نمی شود و این طبیعت هر دین است و اسلام هم این شرایط را دارد اما پذیرش دین را اجبار به دیگری نمی کند. مسیر اسلام روشن است و هر کس بخواهد آن را انتخاب می کند. اما راه ارتباط انسان‌ها با هم را به خاطر تفاوت در دین و مکاتب فکری نمی‌بندد و حتی بر جریان محبت بین انسان‌هایی که دارای تفاوت دین و فکر هستند راهبردهای خودش را بر آن اساس تنظیم می کند.

اگر دستشان برسد و برتری یابند پایبند هیچ قانونی نخواهند
علوی گفت اما اگر حقوق مسلمانان را به خاطر مسلمان بودن نقض کنند اسلام وارد می شود. خداوند از برقراری روابط محبت آمیز با کسانی نهی می کند که به خاطر نگاه و باورهایتان با شما سر ستیز دارند. یا می خواهند که تسلیم آنها شوید و اراده شان را بر مسلمانان حاکم کنند. اینها عهد و پیمان و قرارداد را نمی فهمند و اگر دستشان برسد و برتری یابند پایبند هیچ قانونی نخواهند بود. اساسا روابط عادلانه و سازنده با آنها نمی توان داشت و این را اسلام نمی پذیرد و مسلمانان را از ورد به این روابط نهی می کند.

وزیر اطلاعات اظهار کرد: اینها اگر زمینه و فضا پیدا کنند جز دشمنی با شما کاری نخواهند داشت و نیت های سوء خود را در عملکرد خود بروز می دهند و فقط وقتی در راستای مطامع و اهداف آنها قرار بگیرید با شما همراهی می کنند. از این رو نباید در مسیری سازنده و حسنه با اینها قرار داشته باشیم. آنها در همه عرصه‌های سیاسی، اقتصادی، فرهنگی و نظامی سعی می کنند وارد نبرد با شما شوند از این رو توصیه‌ها بر این است که با اینها جز مقابله به مثل، چاره‌ای دیگر نیست.

حرف از حقوق بشر می زنند اما به دنبال غارت منابع هستند
علوی گفت ممکن است آنها در ظاهرا خوش و بش کنند و روی خوش نشان دهند ولی در پنهان دنبال سلطه و غارت منابع و ثروت های ملت های دیگر هستند. حرف از حقوق بشر می زنند اما در رفتار و اقدامات آنها آثاری از حقوق بشر نمی بینیم. سیاست اعلامی آنها حمایت از حقوق بشر است اما سیاست اعمالی شان غارت منابع و ثروت ملت ها و دولت های دیگر است.

وی خاطرنشان کرد: اگر قرار شد معاهده ای نقطه پایان داشته باشد باید با رضایت طرفین باشد اما هیچ وقت یک طرفه طرف ها نمی آیند از یک معاهده خارج شوند. اینکه کشوری با نادیده گرفتن ساز و کارهای لغو عضویت، خودش از آن یک طرفه خارج شود از آن کشور، دیگر در دنیا چه اعتبار و اعتمادی می توان انتظار داشت. آمریکا در دوران ترامپ از بسیاری معاهدات خارج شد از جمله برجام و این نشان می دهد که هیچ احترامی برای حقوق ملت ها و دولت ها و بشر قائل نیست چرا که تصور می کند قدرت و زور دارد.

وی ادامه داد: آمریکا و هم پیمانش رژیم صهیونیست نشان دادند که منطق ندارند بلکه صرفا با تحکم و قلدری برخورد می کنند اما در مقابل آنها نباید عقب نشینی کنیم و کوتاه بیایم. رهبری گفتند که باید قوی باشیم در آن صورت است که می توان در مقابل قدرتمندان ایستادگی کرد. امروز ایران با اتکا به قدرتی که از همگرایی همه مردم و مسوولان تحت نظر رهبری ایجاد شده به علاوه قدرت نظامی اش با توان موشکی و سایر سلاح های بومی، از جایگاهی برخوردار است که می تواند مقابله به مثل کند.

علوی اظهار کرد: هر چند آمریکا خودش را در گستره حقوق بشر پنهان می کند اما این چهره حقوق بشری آمریکا یک روزی توسط ایران و امام خمینی برملا شد. در سال ۱۳۴۳ امام فرمودند آمریکا از شوروی بدتر و شوروی از آن انگلیس بدتر  است. شعار نه شرقی و نه غربی از همین جا کلید زده شد. ایران اظهارات تو خالی حقوق بشری آنها را درک کرده است و به برکت ایران و جمهوری اسلامی و باورهای آن دنیا به این نتیجه رسیده که شعارهای حقوق بشری آمریکا عملا تو خالی است. چه در مساله حق حاکمیت و اراده کشورها و ملت ها هیچ احترامی قایل نیست. آمریکا خود را منادی حقوق بشر می داند اما کارکردی از آن نمی بینیم.

با بی‌پروایی از رفتار پلیس خود تشکر می‌کنند
وی ادامه داد نقض حقوق بشر توسط آمریکا ریشه دار و سیستماتیک است. نقض حقوق بشر یک حرکت عادی شده است. ما در کارکرد حکومت آمریکا هیچ نشانه ای از اصلاح رفتار نمی بینیم. پلیس خشن ترین رفتار را نسبت به رنگین پوستان انجام می دهد و با بی پروایی از رفتار پلیس خود تشکر  می‌کند. آنها در صحنه بین الملل دائم تکرار می کنند که با من مذاکره کنید تا با شما این طور رفتار نکنم. این با کدام چهارچوب روابط و قواعد بین المللی سازگار است. تازه اگر پای چنین قراردادی که مدنظرش است را هم یک حکومت امضا کند آن روزی که دیگر آن حکومت در راستای اهدافش نبود آن را به کنار می زند، مثل رفتاری که با صدام کرد.

وزیر اطلاعات تصریح کرد: شاهد تحریم ها علیه ایران در شرایط کرونایی در حالی که دولت ها باید از یک طرف به بیماران و بیماری برسند هستیم این در حالی است که از سوی دیگر باید به مقابله با تحریم های آمریکا بپردازند. خشن ترین تحریم دارویی را آمریکا علیه ایران اعمال کرده و در مقابل شعار می دهد که تحریم ها شامل کالاهای دارویی نیست. اما آنها اگر بتوانند از حرکت هر نوع دارو و مواد غذایی به سمت ایران جلوگیری می کنند. کدام دولت با این درندگی علیه ملتی دیگر اقدام کرده است به حساب خودش می خواهد اراده یک کشور را از بین ببرد و با او ذلیلانه برخورد کند. در حالی که ملت ایران سرافراز است و با چنین دشمنی به گفته رهبری مذاکره مفهومی ندارد. مذاکره با این دشمن وادادگی است.

وی گفت: تاریخ آمریکا با تبعیض نژادی آمیخته شده است آن هم از آنجایی که ساکنان بومی و اصلی این سرزمین را از خانه شان بیرون کرد. آنها حتی در صیانت از سلامت مردمشان هم تبعیض قایل می شوند. در ایالات با اکثریت سفید پوست، تلفات ناشی از ویروس کرونا در رنگین پوستان بیشتر است. سفید پوستان حتی حق زندگی برای سیاهپوستان قائل نیستند.

با آمریکا جز با زور و قدرت نمی توانیم حرف بزنیم
وی اظهار کرد: این همه منافقین در ایران مرتکب جنایت شدند و حداقل ۱۲ هزار نفر را به کام مرگ کشاندند کدام یک از اینها را آمریکا محکوم کرد و بعد از مدتی هم اینها را از لیست تروریست ها خارج می کند. آمریکا نه تنها از جریان تروریستی حمایت می کند بلکه به ویژه از تروریستی که در راستای منافع او باشد، حمایت می کند. در ترور شهید سلیمانی هم نقض قوانین بین‌المللی بود هم نقض قوانین حاکمیتی یک کشور (عراق). آنها حتی بدون اجازه شورای امنیت در کشورها دخالت می کنند. نه تنها از تروریست ها حمایت می کنند بلکه خودشان هم دست به اقدامات تروریستی می زنند. تروریسم در اندیشه آنها امری ذاتا منفی نیست.

وزیر اطلاعات تاکید کرد: با آمریکا جز با با زور و قدرت نمی توانیم حرف بزنیم از این رو باید با مردم خودمان در دفاع از راهبردها و سیاست هایمان در مقابله با آمریکا باید با منطق و عقلانیت حرف بزنیم. دنیا امروز منطق ایران را می فهمد و تمام دنیا عرضه "نه" گفتن ندارند. تنها ایران جرات "نه" گفتن دارند و کشورهایی از جمله عراق، سوریه، یمن و لبنان همراهی می کنند و سرانجام این ملت ها به صورت ید واحده جمع می‌شوند و افول آمریکا را همه با چشم خودمان خواهیم دید.

yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های دیروز

  1. اقدام عجیب سفیر ایران در باکو/ برای عزت ایران استعفا دهید              

  2. اول، بساط دلالی باید جمع شود

  3. وکیل رسمی دادگستری به اتهام اخذ رشوه دستگیر شد  

  4. بذرپاش: امسال هر ماه افتتاح مسکن داریم

  5. سقف دریافتی ماهیانه کارمندان دولت ۷۰ میلیون تومان شد

  6. جریمه تخلفات حادثه ساز ۵ برابر شد/ اعمال از هفته آینده            

  7. ابابیل ۵، از آخرین دستاورد‌های قدرت پهپادی جهان

  8. تعرفه‌های پزشکی ۱۴۰۳ قابلیت اجرایی ندارد/ مصوبه دولت اصلاح شود  

  9. انتظار ۹ساله برای اصلاح هزینه تخلف رانندگی/تغییری برای حفظ جان مردم

  10. ایران بر سکوی بریکس/ دستاوردهای پولی، مالی برای ایران چیست؟  

  11. عکسی از سیدمحمد خاتمی در مراسم ترحیم زهرا شجاعی/ این وزیر دولت رئیسی هم آمد

  12.   طحان‌ نظیف: لایحه عفاف و حجاب هنوز به تأیید شورای نگهبان نرسیده است  

  13.  مالیات ارزش افزوده ۱۰ درصدی ابلاغ شد

  14. هیچ خوداظهاری یا مدرکی دال بر بیماری روحی دکتر بخشی در دست نبود/ علت مرگ این پزشک مشخص نیست  

  15. پوتین: اف-۱۶‌های اوکراین در همه‌جا هدف مشروع هستند، حتی کشورهای دیگر

پربحث‌های هفته

  1. اقدام عجیب سفیر ایران در باکو/ برای عزت ایران استعفا دهید              

  2. جنگ ترکیبی خودمان، علیه خودمان!

  3. کارگری انگشتر ۵۰ میلیاردی را به صاحبش بازگرداند

  4. عوامل توهین کننده به نظام و مقدسات اسلامی دستگیر شدند

  5. جلاد، به پایان سلام کن!

  6. بهادری جهرمی: مبالغ جرایم رانندگی متناسب با تورم افزایش یافت

  7. تورم چه زمانی تک رقمی می‌شود؟

  8. نرخ تعرفه‌های خدمات بهداشتی درمانی ۱۴۰۳ اعلام شد/ نرخ رسمی ویزیت ۵۰% گران می‌شود!

  9. بازداشت سومین عامل حمله تروریستی در مسکو

  10. آقایان رئیسی و اژه‌ای! آیا در پیشگاه خدای متعال و امام‌زمان (عج) پاسخی دارید؟

  11. اول، بساط دلالی باید جمع شود

  12. انتقام از پوتین؟

  13. وکیل رسمی دادگستری به اتهام اخذ رشوه دستگیر شد  

  14. ائتلاف ایران، روسیه و چین تبدیل به کابوسی برای آمریکا می‌شود

  15. علم‌الهدی: امروز در کشور از آثار تحریم اقتصادی آمریکا مشکلی حس نمی‌کنیم

  16. بذرپاش: امسال هر ماه افتتاح مسکن داریم

  17. بازگشت احتمالی ترامپ چه تاثیری بر اقتصاد ایران دارد؟

  18. افزایش ١٧٠ درصدی حداقل حقوق کارگران در دولت سیزدهم

  19. مردم طلای دست دوم خریداری نکنند

  20. سقف دریافتی ماهیانه کارمندان دولت ۷۰ میلیون تومان شد

  21. خط و نشان حقوقی ایران برای کویت

  22. هشدار سخنگوی پلیس به رانندگان نوروزی؛ آمار تصادفات هولناک است!

  23. وزیر اقتصاد: در سال ۱۴۰۲ رکورد بیشترین سرمایه‌گذاری خارجی واقعی در ۱۶ سال اخیر شکسته شد

  24. کولرهای گازی بلای جان صنعت برق

  25. منظور: تخصیص ارز کشور برای واردات خودرو به صرفه نیست

پربحث‌های هفته

  1. اقدام عجیب سفیر ایران در باکو/ برای عزت ایران استعفا دهید              

  2. جنگ ترکیبی خودمان، علیه خودمان!

  3. بهادری جهرمی: مبالغ جرایم رانندگی متناسب با تورم افزایش یافت

  4. تورم چه زمانی تک رقمی می‌شود؟

  5. آقایان رئیسی و اژه‌ای! آیا در پیشگاه خدای متعال و امام‌زمان (عج) پاسخی دارید؟

  6. ائتلاف ایران، روسیه و چین تبدیل به کابوسی برای آمریکا می‌شود

  7. علم‌الهدی: امروز در کشور از آثار تحریم اقتصادی آمریکا مشکلی حس نمی‌کنیم

  8. بازگشت احتمالی ترامپ چه تاثیری بر اقتصاد ایران دارد؟

  9. خط و نشان حقوقی ایران برای کویت

  10. ایران اینترنشنال در آستانه تعطیلی / تعطیلی قریب الوقوع دفتر واشنگتن + عکس

  11. ابابیل ۵، از آخرین دستاورد‌های قدرت پهپادی جهان

  12. رئیسی: همه بخش‌های تولیدی مخاطب شعار سال هستند

  13. فضائلی: اختلاف سلیقه‌ها در کشور نباید نفرت ایجاد کند

  14. ادعای حسنی و رفتار اموی!

  15.   طحان‌ نظیف: لایحه عفاف و حجاب هنوز به تأیید شورای نگهبان نرسیده است  

  16. درگذشت معاون امور زنان در دولت اصلاحات

  17. چرا شبکه آشوب به سراغ براندازان داخلی رفته است؟ / با اپوزیسیون داخل کشور آشنا شوید!

  18. حاجی‌دلیگانی: فساد نتیجه بی‌توجهی و عدم رعایت قانون است

  19. جوابیه پایگاه اطلاع‌رسانی آیت‌الله علم‌الهدی به حواشی اخیر

  20. یک دیدار معنادار

  21. جمهوری اسلامی ایران در حمایت از فلسطین و غزه تردید نخواهد کرد

  22. صلح امام حسن(ع)؛ چرا؟!

  23. نامگذاری شعار سال تعیین نقشه راه است/ مسوولان موانع را از سر راه تولید بردارند

  24. شهادت یکی از مستشاران سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در سوریه

  25. سرلشکر رشید: آمریکا شریک جرم اسرائیل است

آخرین عناوین