روحانی: کشورهامی‌دانندکه عکس العمل ایران به لغوتحریم تسلیحاتی چه خواهدبود

گروه جهان الف،   3990325163 ۶ نظر، ۰ در صف انتشار و ۴ تکراری یا غیرقابل انتشار

رئیس جمهور لغو تحریم تسلیحاتی ایران را یکی از دستاوردهای برجام دانست و گفت: آمریکایی‌ها این دستاورد برجام را زیر سوال ببرند،‌ کشورهای دیگر می‌دانند که عکس العمل ایران چه خواهد بود.

روحانی: کشورهامی‌دانندکه عکس العمل ایران به لغوتحریم تسلیحاتی چه خواهدبود

به گزارش مهر، حجت الاسلام حسن روحانی رئیس جمهور کشورمان در جلسه عصر امروز هیأت دولت با اشاره به مبارزه ملت ایران در سه جبهه مبارزه با استکبار، کرونا و مبارزه با بیکاری در کشور، اظهارداشت: در زمینه مبارزه با بیماری کرونا، بحمدالله اکثر استان‌های ما در شرایط مهار بیماری هستند.

روحانی رئیس جمهور عصر امروز در نشست هیئت دولت در سخنانی ضمن تسلیت فرارسیدن ایام شهادت امام جعفر صادق (ع) به شیعیان و ارادتمندان آن امام، به تشریح آخرین اقدامات انجام شده درباره وضعیت مهار بیماری کرونا در کشور پرداخت.

رئیس جمهور در ابتدای سخنان خود دوره امامت امام پنجم و ششم (ع) را دوره پرافتخاری برای همه شیعیان از لحاظ گسترش علم و دانش و آزادی در مباحث مربوط به اعتقادات، تفسیر قرآن مجید، روایات و کلام دانست.

روحانی در ادامه گفت:‌ یکی از نکات برجسته‌ای بعد از ظهور اسلام در دنیای آن زمان، این بود که اسلام همه را تشویق علم و دانش نمود و نیز بر انتخاب مردم که در همه شرایط راه و مسیری چه هدایت، چه ذلالت بر می‌گزینند، تاکید داشت.

رئیس جمهور با اشاره به اینکه نمونه این آزادی و علم و تحقیق و مباحث در دوران امام صادق (ع) و امام باقر (ع) در تاریخ شاهد هستیم، یادآور شد: این افتخاری برای ما است که پیرو مکتب امام صادق (ع) هستیم و رئیس مذهب شیعه، امام صادق (ع) است، ان شاء الله مردم ما مثل گذشته راه ولایت و مسیر ائمه خدا و پیامبر (ص) طی خواهند کرد.

روحانی در ادامه با اشاره به مبارزه ملت ایران در سه جبهه مبارزه با استکبار، کرونا و مبارزه با بیکاری در کشور در شرایط فعلی، گفت: در زمینه مبارزه با این بیماری بحمدالله در اکثر استان‌های ما شرایط، شرایطِ مهار بیماری است.

رئیس جمهور ادامه داد: متاسفانه در پنج استان امروز در شرایط قرمز قرار داریم و باید این دوره را بگذرانیم، در عین حال ممکن است پس از گذراندن دوره پیک در این پنج استان، چند استان دیگر هم در نوبت پیک باشد.

روحانی گفت: بنابراین هم کرونا باقی است و باید همه مردم برای شکست این ویروس مساعدت و همراهی کنند و هم مسیر پیک را از بعضی از استان‌ها از سربگذرانیم.

رئیس جمهور با اشاره به اینکه تا به امروز موج دوم در کشور نداریم، افزود: آنچه وجود دارد، موج اول است که پیک آن در بعضی از استان‌ها در ایام اسفند، فروردین و اردیبهشت بوده و در برخی از استان‌ها در خرداد است و احتمال دارد بعد از گذراندن پیک در این پنج استان، ‌ استان‌های دیگری هم در تیر ماه در پیک قرار گیرند.

روحانی ضمن اینکه از مردم خواست که مراقبت‌های ویژه برای مقابله با ویروس کرونا انجام دهند، گفت: وزارت بهداشت و درمان دستورالعمل‌های لازم برای همه مشاغل را تدوین، ابلاغ و در اختیار مردم گذاشته است و ما هر گشایشی را که انجام دهیم برای مبارزه با بیکاری و معیشت مردم است، باید به بیماری هم توجه داشته باشیم و همه آن دستورالعمل‌ها را اجرا کنیم.

کشاورزی و صنعت، سال گذشته رشد اقتصادی ما را مثبت کرد

رئیس جمهور گفت: در بخش کشاورزی و صنعت سال گذشته ما شرایط نسبتاً خوبی داشتیم و همین دو بخش در سال ۹۸ رشد اقتصادی بدون نفت کشور را مثبت کرده است.

روحانی در ادامه سخنانش در جلسه هیأت دولت افزود: برای مبارزه با بیکاری و معیشت مردم باید توجه به بیماری نیز داشته باشیم و همه دستورالعمل‌ها را اجرا کنیم.

رئیس جمهور گفت: آنچه که ما پیش بینی می‌کردیم برای سال ۹۸ علیرغم فشارهایی که در سال ۹۷ بر ما وارد شد در آن تحریم شدید این بود که در سال ۹۸ شرایط بحرانی‌تر و سخت تری داشته باشیم، اما مجاهدتی که مردم ما و همه مسئولین داشتند و با همکاری همه ارکان کشور و هدایت‌های مقام معظم رهبری خوشبختانه ما در پایان ۹۸ علیرغم این که ما با این ویروس مواجه شدیم آمار و ارقام اقتصادی ما نشان می‌دهد که توانستیم در برابر این توطئه بزرگی که علیه کشور ما طراحی کرده بودند تا مردم و اقتصاد ما را به زانو درآورند آنان را ناموفق کنیم.

روحانی افزود: آماری که بانک مرکزی منتشر کرد حائز اهمیت است و نشان می‌دهد که در بخش کشاورزی و صنعت ما شرایط نسبتاً خوبی داشتیم و همین دو بخش در سال ۹۸ رشد اقتصادی بدون نفت کشور را مثبت کرده است.

رئیس جمهور گفت: رشد اقتصادی ۱.۱ بدون نفت جزو افتخارات اقتصادی همه کسانی است که در زمینه اقتصادی تلاش می‌کنند از کشاورزان تا کارگران و صنعتگران و همچنین کارگزاران که همه فعال بودند.

وی افزود: بسیار مهم است که در سال گذشته و در بخش کشاورزی در همه فصل‌ها شرایط ما مثبت بوده، در فصل اول رشد ۸ و نیم داشتیم، در فصل دوم ۹ و ۸ دهم، در فصل سوم ۷ و ۲ دهم و در فصل چهارم ۷ و ۸ دهم درصد است که مجموعاً بخش کشاورزی ما در سال گذشته ۸ و ۸ دهم رشد داشته است.

رئیس جمهور گفت: همچنین در سال‌های گذشته که شرایط سختی با توجه به قیمت نفت داشتیم کشاورزی کمک زیادی کرد و در سال ۹۸ نیز کشاورزی ما را یاری و در همه فصول کاری کرد که رشد اقتصادی مثبت شود.

روحانی افزود: البته در صنعت نیز به غیر از فصل اول که رشد منفی بوده در فصل دوم ۴ دهم مثبت بوده و در فصل سوم ۷ و یک دهم مثبت بوده و در فصل چهارم ۲ و ۲ دهم مثبت بوده و در مجموع ۲ و ۳ دهم صنعت ایران در طول سال ۹۸ مثبت بوده است.

رئیس جمهور گفت: این مثبت بودن کشاورزی و صنعت و همچنین در بخش بزرگی از خدمات نشانگر این است که تحریم در بخش نفت تأثیر گذاشته، اما در بخش‌های دیگر که تلاش کردند همه اقتصاد ما را تحت تأثیر قرار دهند ناموفق بودند.

وی افزود: امسال که سالی است که با ویروس کرونا همزمان شده و اقتصاد همه کشورها بسیار کوچک و منفی شده، اما رشد دو ماهه اول را نگاه می‌کنیم هم در بخش کشاورزی فعالیت بسیار خوب بوده و هم در صنعت و تاکنون ۳ میلیون تن گندم از کشاورزان خریداری کردیم که امسال ان شاءالله در این زمینه خودکفا خواهیم شد که بسیار حائز اهمیت است. در شرایط کرونا در سطح جهان مسئله مواد غذایی بسیار مهم است و ما تشکر می‌کنیم از کشاورزان عزیزمان.

رئیس جمهور گفت: در بخش کشاورزی گلخانه‌ای نیز که ما تاکید داشتیم در این زمینه در کل دولت یازدهم و دوازدهم ۹ هزار هکتار به کشاورزی گلخانه‌ای ما اضافه شده و امسال هم برنامه این است که بیش از ۴ هزار و ۶۰۰ هکتار به سمت کشاورزی گلخانه‌ای حرکت کنیم.

روحانی افزود: ما توانستیم در خوزستان و ایلام ۳۰۰ هزار هکتار زمین کشاورزی را تحت آبیاری نوین قرار دهیم و امسال نیز ادامه خواهیم داد و ۴۶ هزار هکتار نیز در استان سیستان برنامه ریزی شده که بخشی از آن افتتاح شده و بخش‌های دیگر آن در حال تکمیل است.

رئیس جمهور گفت: در بخش شمال غرب نیز کار بسیار بزرگی در زمینه کانال کشی انجام گرفته و تاکنون در این منطقه ۵۹ هزار هکتار تحت کشت قرار گرفته که ما این روند را ادامه می‌دهیم و ان شاءالله امسال افتتاح‌های بسیار خوبی در منطقه‌های گرمسیری خواهیم داشت و امیدواریم حدود ۱۰۰ هزار هکتار جدید نیز زیر کشت و کانال کشی قرار بگیرد که نشان از این است در بخش کشاورزی حرکت بسیار خوبی در دولت یازدهم و دوازدهم داشته ایم.

دیدگاه کاربران

ناشناس۱۴۸۳۴۶۸۱۸:۴۷:۳۵ ۱۳۹۹/۳/۲۵
آره قبلا زیاد از این حرفها شنیدیم .. کمی عاقل باشید و به فکر مردم باشید لطفا
ناشناس۱۴۸۳۴۸۶۱۹:۰۲:۲۱ ۱۳۹۹/۳/۲۵
صنعتی که نیاز برای خارجی ها ندارد از افتخارات برجام است؟ ما را گول می زنی ..؟
بهرام۱۴۸۳۴۹۵۱۹:۱۲:۱۰ ۱۳۹۹/۳/۲۵
سالها است که مسئولان فقط وعده .. را میدهند با این کلمات مملکت درست نمیشود
همشهری۱۴۸۳۵۴۹۲۰:۳۵:۴۲ ۱۳۹۹/۳/۲۵
قبلا به امریکا گفتیم با دم شیر بازی نکن
محمد قاسمی۱۴۸۳۵۹۵۲۱:۴۰:۳۷ ۱۳۹۹/۳/۲۵
یه دوسالی هست قراره تنگه هرمز رو ببنیدیم
ناشناس۱۴۸۳۵۹۸۲۱:۴۶:۱۵ ۱۳۹۹/۳/۲۵
مشت محکم
yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های اخیر

    پربحث‌های هفته

    1. تصاویری از اجرای طرح عفاف و حجاب در تهران

    2. طرح عفاف و حجاب از امروز در تهران

    3. ۳۲ هزار مجوز استخدام فرزندان شهدا و ایثارگران اخذ شد

    4. این صدای اقتدار ایران است ...

    5. تنبیه متجاوز آغاز شد /حمله موشکی و پهپادی ایران به اسراییل

    6. نظر باباطاهر عریان درباره دلار !

    7. وحدت ملی با وعده صادق

    8. آنچه اسرائیل در مورد "وعده صادق" نمی گوید

    9. استخوانی در گلوی اسرائیل!

    10. دومین روز بزرگ تاریخ معاصر ایران

    11. کمی دیر نیست؟

    12. هیات علمی یا کارخانه چاپ مقاله !

    13. اطلاعیه سازمان اطلاعات سپاه در خصوص حمایت از رژیم صهیونیستی در فضای مجازی

    14. «برجام» در موزه تاریخ ؟!

    15. باهنر: نباید به اندازه تورم حقوق ها افزایش یابد/ ۹۰ درصد منتخبان وظایف مجلس را نمی‌دانند

    16. ۲ دلیل برای تشدید "گرانی" در ایران

    17. موجرانی که اجاره بهای زیادی بگیرند، جریمه می‌شوند

    18. حمایت افکار عمومی ایران از حمله به اسرائیل

    19. گانتس: زمان، مکان و شیوه پاسخ به ایران را خودمان تعیین می‌کنیم

    20. خاتمی: پاسخ ايران به جنايت اسرائيل مدبّرانه، شجاعانه، منطقی و قانونی بود

    21. هیچ گاه اعتراف نمی کند، چون...

    22. منظور: افزایش دائم دستمزدها به ‌رفاه مردم کمک نمی‌کند

    23. اسراییل چه باید بکند؟ 

    24. بهادری جهرمی: احیای دریاچه ارومیه با برنامه‌ریزی دولت رخ داد

    25. سردار حاجی زاده با تسلیحات قدیمی و حداقلی به اسرائیل حمله کردیم /از موشک های هایپرسونیک ۲ استفاده نشد

    پربحث‌های اخیر

      پربحث‌های هفته

      1. آنچه اسرائیل در مورد "وعده صادق" نمی گوید

      2. فرار رو به جلوی نتانیاهو در واکنش به پاسخ ایران/ «بی بی»: حملات ایران را دفع‌کردیم

      3. موج نخست موشک‌های بالستیک ایران به اراضی اشغالی شلیک شد

      4. واکنش بلینکن به حادثه اصفهان/ به مجازات ایران پایبند هستیم!  

      5. پایان جلسۀ شورای امنیت بدون صدور قطعنامه

      6. سفیر ایران به وزارت خارجه فرانسه دعوت شد

      7. مشاهده پهپاد شلیک شده به سمت رژیم صهیونیستی در کرمانشاه

      8. واکنش انگلیس به حمله پهپادی ایران علیه رژیم صهیونیستی

      9. آمریکا عضویت کامل فلسطین در سازمان ملل را وتو کرد  

      10. نتايج عمليات وعده صادق

      11. وزیر خارجه اردن: مسوولیت جلوگیری از افزایش تنش در منطقه برعهده اسرائیل است

      12. نیویورک‌تایمز: اسرائیل گزینه حمله تلافی‌جویانه به ایران را کنار گذاشته است

      13. اولین واکنش کاخ سفید به حمله هوایی ایران علیه رژیم صهیونیستی

      14. تماس تلفنی کامرون با امیرعبداللهیان؛ تاکید بر کاهش تنش‌ها

      15. فرانسه به حمله پهپادی و موشکی ایران به اسرائیل واکنش نشان داد

      آخرین عناوین