آیت الله آملی لاریجانی: حقوق بشر برای آمریکا ابزاری بیش نیست

گروه جهان الف،   3990321182

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: حقوق بشر برای آمریکا ابزاری بیش نیست.

به گزارش فارس، در جلسه روز چهارشنبه ۲۱ خردادماه که با حضور روسای قوای مقننه و قضائیه برگزار شد، آیت الله صادق آملی لاریجانی، رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام با اشاره به عظمت شخصیت امام راحل گفت: این روزها سالگرد ارتحال امام راحل (ره) را پشت سر گذاشتیم و همه ما و همه جهان اسلام، مدیون این شخصیت الهی و بزرگ هستیم. ایشان عزت و خودباوری را در به مردم ما برگرداندند و خصوصا در ابعاد معنوی، توحید و نگاه توحیدی را در ملت ترویج کردند. همان حقیقتی که در قرآن کریم و در تعالیم انبیای بزرگ الهی موج می زند. کمتر فرمایشی از امام راحل وجود دارد که به این نگاه توحیدی نپرداخته باشند و همین نگاه توحیدی برای زندگی دنیایی ما و مسیر اخروی ما راه گشاست و با همین نگاه، امام راحل در برابر طاغوت های زمان ایستادند و فرمودند: «آمریکا هیچ غلطی نمی تواند بکند».

وی افزود: امیدواریم که همه ما رهروان صادق راه نورانی امام (ره) باشیم و همچنین در انجام تعالیمی که ایشان احیا کردند که همان تعالیم قرآنی و آموزه های انبیا و ائمه اطهار بود، کوشا باشیم. امام از ایستادگی در برابر طاغوت ها نمی هراسیدند و امروز بعد از چند دهه، ما همچنان ثمره این ایستادگی را در نظام جمهوری اسلامی مشاهده می کنیم.

آیت الله صادق آملی لاریجانی با تجلیل از ایستادگی ملت ایران، افزودند: ایستادگی در برابر طواغیت زمان و آنهایی که دائماً در این انتظار بودند که جمهوری اسلامی بعد از چند روز و چندماه به پایان برسد، امروز خودشان درگیر و گرفتار شده اند. امروز آمریکا و کشورهای اروپایی، در دشوارترین وضع هستند و ما می دانیم که جمهوری اسلامی در منطقه و دنیا حرفی برای گفتن دارد، هم برای کشورهای اسلامی و امت های مسلمان و هم به لحاظ اقتدار نظامی و بعد سیاسی. امروز به حمدالله از همه جهات جمهوری اسلامی، در کمال اقتدار است و این نتیجه ایستادگی حضرت امام (ره) بود و البته موهبت بزرگ الهی دیگر هم، انتخاب مقام معظم رهبری بعد از ارتحال امام راحل بود و به حمدالله در طول سالهای متمادی هم ایشان جز مسیر امام (ره) را طی نکرده اند.

ایشان افزودند: مقام معظم رهبری عزت جمهوری اسلامی را در هر حال حفظ کردند و در مقابل تهدید دشمنان انقلاب اسلامی، هیچ خوفی به دل راه نداده اند. در هر حال ما خداوند را شاکریم برای این نعمت بزرگ ولایت و امیدواریم که جمهوری اسلامی در پرتو این تعالیم به مسیر متعالی خویش ادامه دهد.

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام با اشاره به موج اعتراضات مردمی در آمریکا گفت: در این روزها اعتراضات شدید مردمی علیه تبعیض نژادی و بی عدالتی سراسر آمریکا را در نوردیده و حتی به کشورهای اروپایی هم رسیده است. پیام های مهمی در این جریان مردمی که در آمریکا و در اروپا رخ داده است وجود دارد که نیاز به تحلیل های سیاسی، امنیتی و اقتصادی عمیقی دارد.

آیت الله صادق آملی لاریجانی با اشاره به ابعاد اعتراضات در آمریکا و اروپا گفت: این اعتراض های مردمی به لحاظ کمی و کیفی، در آمریکا بی سابقه بوده است و امروز وضعیت خاصی در آن کشور حاکم است و از همه مهمتر این است که چهره واقعی و بی نقاب نظام سلطه آمریکا را در این وقایع آشکار کرده است. آمریکایی ها سالیان متمادی برای همه کشورها، نسخه حقوق بشری می نوشتند و دائما القا می کردند که در برخی کشورها و از جمله در جمهوری اسلامی، حقوق بشر رعایت نمی شود و اکنون برای همه دنیا معلوم شد حقوق بشر برای آمریکا ابزاری بیش نیست.

وی افزود: امروز هیئت حاکمه آمریکا بدترین جنایت ها را علیه انسان های بیگناه مرتکب می شود و با این کار مردم خودشان را بیدار می کنند البته نظام سلطه گر آمریکا برای مظلومین ویتنام، فلسطین، سوریه و عراق و ایران و افغانستان و دیگر کشورهای منطقه، کاملا شناخته شده است. چهره آمریکا امروز بی نقاب شده و برای خود آمریکاییها هم آشکار شده که این ها چه جنایتکارهایی هستند و ما مطمئن هستیم که ظلم ظالمین ادامه نخواهد یافت و به امید روزی هستیم که ان شاء الله همان فروپاشی که آمریکایی ها برای شوروی سابق انتظار می کشیدند برای خود آمریکا هم رخ بدهد.

براساس این گزارش پس از سخنان رییس مجمع تشخیص مصلحت نظام، بررسی ماده ۲۸ لایحه دائمی نمودن قانون ارتقای سلامت نظام اداری و مقابله با فساد، اختلافی بین مجلس شورای اسلامی و شورای نگهبان، در دستور کار قرار گرفت.

در این نشست که روسای قوای مقننه و قضائیه و دبیر شورای نگهبان و روسای دستگاه های نظارتی مسئول حضور داشتند، مقرر گردید به منظور ایجاد هماهنگی برای کارآمد نمودن نظارت و ارتقا بهره وری و برای تقویت مدیریت کشور، شورای هماهنگی دستگاه های نظارتی متشکل از: دیوان محاسبات کشور، کمیسیون اصل نود مجلس ، دیوان عدالت اداری، سازمان بازرسی کل کشور، وزرات اطلاعات ، سازمان برنامه و بودجه کشور و سازمان اطلاعات سپاه تشکیل گردد و هر دستگاه در حدود مقرر در قانون اساسی موظف به هماهنگی و همکاری در جهت مبارزه با فساد گردید، که کیفیت  این همکاری ها در جلسه آتی مجمع مورد بررسی قرار خواهد گرفت.

yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. جنگ ترکیبی خودمان، علیه خودمان!

  2. کارگری انگشتر ۵۰ میلیاردی را به صاحبش بازگرداند

  3. جلاد، به پایان سلام کن!

  4. بهادری جهرمی: مبالغ جرایم رانندگی متناسب با تورم افزایش یافت

  5. تورم چه زمانی تک رقمی می‌شود؟

  6. نرخ تعرفه‌های خدمات بهداشتی درمانی ۱۴۰۳ اعلام شد/ نرخ رسمی ویزیت ۵۰% گران می‌شود!

  7. بازداشت سومین عامل حمله تروریستی در مسکو

  8. آقایان رئیسی و اژه‌ای! آیا در پیشگاه خدای متعال و امام‌زمان (عج) پاسخی دارید؟

  9. انتقام از پوتین؟

  10. عوامل توهین کننده به نظام و مقدسات اسلامی دستگیر شدند

  11. ائتلاف ایران، روسیه و چین تبدیل به کابوسی برای آمریکا می‌شود

  12. علم‌الهدی: امروز در کشور از آثار تحریم اقتصادی آمریکا مشکلی حس نمی‌کنیم

  13. بازگشت احتمالی ترامپ چه تاثیری بر اقتصاد ایران دارد؟

  14. افزایش ١٧٠ درصدی حداقل حقوق کارگران در دولت سیزدهم

  15. مردم طلای دست دوم خریداری نکنند

  16. خط و نشان حقوقی ایران برای کویت

  17. هشدار سخنگوی پلیس به رانندگان نوروزی؛ آمار تصادفات هولناک است!

  18. اول، بساط دلالی باید جمع شود

  19. وزیر اقتصاد: در سال ۱۴۰۲ رکورد بیشترین سرمایه‌گذاری خارجی واقعی در ۱۶ سال اخیر شکسته شد

  20. کولرهای گازی بلای جان صنعت برق

  21. منظور: تخصیص ارز کشور برای واردات خودرو به صرفه نیست

  22. ایران اینترنشنال در آستانه تعطیلی / تعطیلی قریب الوقوع دفتر واشنگتن + عکس

  23. دادستان ساری: خسارات وارده قطع سه هزار اصله نهال جبران شود

  24. ابابیل ۵، از آخرین دستاورد‌های قدرت پهپادی جهان

  25. خاندوزی: با طیفی مواجه هستیم که تمایلی برای مشارکت در اداره کشور ندارند

آخرین عناوین