اسپایک لی: ترامپ به عنوان بدترین رئیس‌جمهور تاریخ آمریکا سقوط خواهد کرد

گروه جهان الف،   3990320166

اسپایک لی فیلمساز رنگین‌پوست هالیوود با انتقاد شدید از پاسخ ترامپ به اعتراضات مرگ جورج فلوید، گفت: ترامپ به عنوان بدترین رئیس‌جمهور تاریخ ملت آمریکا سقوط خواهد کرد.

به گزارش فارس به نقل از دِ هیل، اسپایک لی در مصاحبه‌ای که دوشنبه در مجله هنری GQ منتشر شد، گفت که اگر این مرد(ترامپ) برنده شود، جهان در معرض خطر خواهد بود نه فقط ایالات متحده آمریکا بلکه جهان.

 

اسپایک لی فیلمساز رنگین‌پوست هالیوود با انتقاد شدید از پاسخ ترامپ به اعتراضات مرگ جورج فلوید، گفت: ترامپ به عنوان بدترین رئیس‌جمهور تاریخ ملت آمریکا سقوط خواهد کرد.

در فیلم جدید لی با عنوان «Da 5 Bloods» یکی از شخصیت‌ها به کلنسمن در دفتر کار رئیس‌جمهور ایالات متحده در کاخ سفید(the Oval Office) اشاره می‌کند.

اسپایک لی با اشاره به سخن ترامپ که پس از راهپیمایی برتری پنداری سفیدپوستان در سال ۲۰۱۷ که به درگیری مرگبار ختم شد، گفته بود «هر دو طرف آدم‌های خیلی خوبی بودند» گفت: ترامپ طرف گروه «Klan»(گروه نژادپرستان سفیدپوست) را در «شارلوتس‌ویل» دارد. او با انگیزه و هدفِ آن‌ها همدل و همنوا بود.

 

لی همچنین از ترامپ بابت «photo-op»(فرصت عکاسی) در جلوی کلیسای سنت جان در واشنگتن دی‌سی که در هفته گذشته انجام گرفت و در آن معترضان صلح‌جو را با زور و بی احترامی از میدان لافایت بیرون انداختند، شدیدا انتقاد کرد و گفت. قابل باور نبود که مردمی را که خیلی مسالمت‌آمیز به تظاهرات آمده بودند را با بدرفتاری و اهانت از مسیر عبور ترامپ تخلیه کردند سپس ترامپ سخنرانی کرد با همان حرف‌های چرند و بعد از کاخ سفید تا کلیسا را پیاده رفت.

لی افزود: این مرد«ترامپ» خیلی ناراحت بود که انجیل در دستش هست و انجیل هم خیلی ناراحت بود که بین دستان ترامپ بود.

 

لی در پاسخ به این سؤال که، آیا لفاظی ترامپ رفتار مامورین پلیس مانند کسانی را که در فیلم دستگیری فلوید دیده می‌شود، جسور می‌کند؟ گفت: بله او آتش این شعله را روشن کرده است. اما می‌دانید که، این فقط با «عامل نارنجی» آغاز نشده است. البته حواستان باشد من قصد ندارم او را از قلاب جدا کنم. او آن را روشن کرد. او شعله‌های این آتش را روشن کرده است. 

جورج فلوید پس از اینکه مامور پلیس با نام «درک شاوین به مدت حدود ۹ دقیقه زانویش را روی گردنش گذاشت و او در حالیکه داشت می‌گفت که نمی‌تواند نفس بکشد، جان خود را ازدست داد. 

قاتل فلوید از کار اخراج شد و فعلا به اتهام قتل درجه دو در بازداشت به سر می‌برد. سه ماور دیگر پلیس که ابتدا بدون هیچ گونه اتهامی رها شده بودند، به دنبال فشار اعتراضات گسترده مردمی در آمریکا فعلا با اتهام کمک به قتل درجه دو انتظار دادگاه را می‌کشند.

شلتون جکسون «اسپایک» لی کارگردان برنده جایزه امی و برنده جایزه اسکار است. او در ۲۰ مارس ۱۹۵۷ در آتلانتا، جورجیا به دنیا آمد. پدر او نوازنده و آهنگساز جاز و مادرش معلم هنر و ادبیات سیاه پوستان بود. در سنین جوانی، خانواده او به بروکلین نیویورک نقل مکان کردند. «اسپایک» نامی است که در دوران کودکی، مادرش او را با این نام صدا می‌زد. او در بروکلین به دبیرستان «جان دیویی» رفت پس از آن در کالج «مور هاوس» به تحصیل پرداخت و مبانی رشته فیلمسازی را در آنجا یاد گرفت. اسپایک لی پس از پایان تحصیلاتش در «مورهاوس» به دانشگاه هنرهای زیبا رفت و در رشته فیلمسازی مشغول به تحصیل شد.

لی، در ۱۹۹۰ برای فیلم «کار درست را بکن» نامزد جایزه اسکار بهترین فیلمنامه غیراقتباسی شد و سال ۱۹۹۸ برای «۴ دختر کوچک» در بخش بهترین مستند بلند نامزد بود. او ۲۲ در ژانویه ۲۰۱۹ با فیلم «بلکککلنزمن» برای اولین بار در دوران حرفه‌ای خود نامزد دریافت اسکار بهترین فیلم و بهترین کارگردانی شد. او جایزه اسکار بهترین فیلم‌نامه اقتباسی را در سال  ۲۰۱۹ کسب کرد. اسپایک لی به عنوان رئیس هیات داوران جشنواره فیلم کن در سال ۲۰۲۰ معرفی شده است.

yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. جنگ ترکیبی خودمان، علیه خودمان!

  2. کارگری انگشتر ۵۰ میلیاردی را به صاحبش بازگرداند

  3. فرآیند بازگشت مالکیت زمین به حوزه علمیه امام خمینی در حال انجام است

  4. جلاد، به پایان سلام کن!

  5. بهادری جهرمی: مبالغ جرایم رانندگی متناسب با تورم افزایش یافت

  6. تورم چه زمانی تک رقمی می‌شود؟

  7. نرخ تعرفه‌های خدمات بهداشتی درمانی ۱۴۰۳ اعلام شد/ نرخ رسمی ویزیت ۵۰% گران می‌شود!

  8. کلید تحقق شعار سال ۱۴۰۳

  9. بازداشت سومین عامل حمله تروریستی در مسکو

  10. فرامرز اصلانی درگذشت

  11. علی‌ ضیاء و افتادن در باتلاقِ ابتذال!

  12. آقایان رئیسی و اژه‌ای! آیا در پیشگاه خدای متعال و امام‌زمان (عج) پاسخی دارید؟

  13. انتقام از پوتین؟

  14. ائتلاف ایران، روسیه و چین تبدیل به کابوسی برای آمریکا می‌شود

  15. علم‌الهدی: امروز در کشور از آثار تحریم اقتصادی آمریکا مشکلی حس نمی‌کنیم

  16. سلبریتی‌ها چگونه با اعصاب مردم بازی می‌کنند؟

  17. رئیس سازمان برنامه و بودجه: تورم را وارد کانال ۲۰ درصد می کنیم/ تلاش برای رسیدن به رشد اقتصادی ۸ درصدی

  18. بازگشت احتمالی ترامپ چه تاثیری بر اقتصاد ایران دارد؟

  19. افزایش ١٧٠ درصدی حداقل حقوق کارگران در دولت سیزدهم

  20. خط و نشان حقوقی ایران برای کویت

  21. هشدار سخنگوی پلیس به رانندگان نوروزی؛ آمار تصادفات هولناک است!

  22. وزیر اقتصاد: در سال ۱۴۰۲ رکورد بیشترین سرمایه‌گذاری خارجی واقعی در ۱۶ سال اخیر شکسته شد

  23. کولرهای گازی بلای جان صنعت برق

  24. منظور: تخصیص ارز کشور برای واردات خودرو به صرفه نیست

  25. رشد نقدینگی ۱۸ درصد کاهش یافت

آخرین عناوین