آشنایی با شگرد‌های ماهرانه «طبری» برای فرار از قانون

گروه اجتماعی الف،   3990320050

اکبر طبری معاون اجرایی حوزه ریاست قوه قضاییه با شگرد ماهرانه‌ای اقدام به دریافت رشوه‌های کلان کرده است.

آشنایی با شگرد‌های ماهرانه «طبری» برای فرار از قانون

باشگاه خبرنگاران جوان نوشت: پس از گذشت حدود یک سال از دستگیری اکبر طبری روز یکشنبه (هجدهم خرداد ماه) جلسه دادگاه این متهم برگزار و کیفرخواست وی توسط نماینده دادستان قرائت شد.

کیفرخواستی که خط به خط آن از یک رشوه چند صد میلیون تومانی و میلیاردی صحبت می‌کردند که مرد همیشه در سایه قوه قضاییه با سوء استفاده از مقام خود پرونده متهمان بسیاری را در قبال دریافت رشوه‌های کلان از روند دادرسی خارج کرده است.

مشارکت در تشکیل شبکه چند نفره ارتشاء با وصف سردستگی اولین عنوان اتهامی است که برای طبری در کیفرخواست آمده، اتهامی که حکایت از رشوه‌های کلان و لاکچری دارد که متهم دریافت کرده است.

اکبر طبری به مدت ۲۰ سال در قوه قضاییه آن هم به صورت مأمور به خدمت فعالیت داشته و اقدامات وسیع و مجرمانه‌ای را رقم زده است؛ این متهم از طریق ایجاد ارتباطات ناصواب و تبانی با صاحبان پول و ثروت دست به کسب منفعت نامشروع زده است.

پرونده طبری ۲۲ متهم دارد که در میان آن‌ها وکیل، کارشناس رسمی دادگستری، کارمند معاونت اجرایی و حتی قاضی دیده می‌شود.

شگرد ماهرانه سلطان رشوه برای فرار متهمان از دست قانون چه بود؟

فرار از کشور در قبال اعطای زمین ۱۵ هزار متری 

متهم ردیف پنجم پرونده طبری شخصی به نام مصطفی نیازآذری است که سال ۹۰ به اتهام اخلال در نظام اقتصادی بازداشت شد، اما به واسطه اعمال نفوذ طبری در پرونده‌اش حکم برائت برای او صادر شد و طبری در قبال آن از نیازآذری ۱۵ هزار متر زمین و سه طبقه ویلای لوکس به ارزش ۴۲۰ میلیارد ریال در بابلسر دریافت کرد، البته نیازآذری پس از بازداشت طبری از کشور گریخت.

طبری برای نقش‌آفرینی خود در هر پرونده‌ای رشوه‌های متعددی دریافت کرده و برای همکاری با حسن نجفی متهم ردیف دوم پرونده بیشترین رشوه‌ها را گرفته است.

 

نجفی از مفسدان کشور که هم اکنون گریخته از جمله سازندگان غیرمجاز در اطراف لواسانات بود که ضمن همکاری با مدیران توانست ویلا‌های متعددی را به صورت غیرقانونی بسازد.

طبری برای هموار کردن راه نجفی از او بیش از ۸۰ میلیارد ریال وجه نقد و زمینی به مساحت ۳۰۰ متر در کریمخان زمینی به مساحت هزار و ۶۵۷ متر در لواسان و یک دستگاه آپارتمان ۱۰۸ متری در مجتمع سانا و مبلغ ۱۰۰ هزار یورو وجه نقد دریافت کرده است.

نام طبری برای اولین بار در پرونده رسول دانیال زاده سلطان فولاد خودنمایی کرد، جایی که دانیال‌زاده مبلغ ۱۸۳ میلیارد و ۲۳۳ میلیون و ۳۰۰ هزار ریال رشوه دریافت کرد و یک واحد مسکونی در یکی از برج‌های فوق لاکچری تهران به او رسید.

شگرد ماهرانه سلطان رشوه برای فرار متهمان از دست قانون چه بود؟

رشوه‌ ۱۵۰ میلیون ریالی برای نصب کابینت

طبری حتی برای نصب کمد در واحد مجتمع سانا هم رشوه دریافت کرده بود و برای نصب این کمد‌ها مبلغ ۱۵۰ میلیون ریال از جلیل سبحانی متهم ردیف ششم که در پرونده پتروشیمی هم نقش داشته، گرفته است.

پای طبری در بسیاری از پرونده‌های مفاسد اقتصادی باز شده است، نقش او در پرونده وریا مولانایی، علی دیواندری و هادی رضوی مشخص است.

 

البته علاوه بر دریافت رشوه‌های متعدد از افراد مختلف، طبری پولشویی‌های بسیاری هم انجام داده و از طریق تبدیل وجه نقد به سهام شرکت سیمان ۴۲ میلیارد ریال پول نامشروع را به دست آورده است. همچنین او از طریق انتقال دو واحد آپارتمان به فرهاد مشایخ پولشویی‌های متعددی را انجام داده است. طبری همچنین از طریق انتقال ویلایی که از مصطفی نیازآذری دریافت کرده و آن را به همسرش خانم شیرمحمدی تحویل داده بود، پولشویی‌های متعددی انجام داده است.

این‌ها همه بخشی از فساد‌های مالی صورت گرفته توسط اکبر طبری سلطان رشوه هستند. تبانی  و مراودات ناسالم از طریق اعمال نفوذ در مراجع قضایی طبری را  تبدیل به کانون فساد کرد و به گفته نماینده دادستان دایره اعمال نفوذ طبری در پرونده بستگان رجال سیاسی و متهمان کلان اقتصادی قابل توجه است.

شگرد طبری دریافت ملک و وجوه با شیوه‌های بسیار ماهرانه و واسطه‌ای بوده است، دریافتی وی مجموعه‌ای از وجوه و املاکی هستند که برای انجام کار‌های ناصواب آن‌ها را دریافت کرده و اولین جلسه رسیدگی به پرونده فساد‌های طبری صرف خواندن کیفرخواست شد و باید دید که در جلسات بعدی طبری برای دفاع از خود چه می‌گوید.

yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. جنگ ترکیبی خودمان، علیه خودمان!

  2. کارگری انگشتر ۵۰ میلیاردی را به صاحبش بازگرداند

  3. فرآیند بازگشت مالکیت زمین به حوزه علمیه امام خمینی در حال انجام است

  4. جلاد، به پایان سلام کن!

  5. بهادری جهرمی: مبالغ جرایم رانندگی متناسب با تورم افزایش یافت

  6. تورم چه زمانی تک رقمی می‌شود؟

  7. نرخ تعرفه‌های خدمات بهداشتی درمانی ۱۴۰۳ اعلام شد/ نرخ رسمی ویزیت ۵۰% گران می‌شود!

  8. کلید تحقق شعار سال ۱۴۰۳

  9. بازداشت سومین عامل حمله تروریستی در مسکو

  10. فرامرز اصلانی درگذشت

  11. علی‌ ضیاء و افتادن در باتلاقِ ابتذال!

  12. آقایان رئیسی و اژه‌ای! آیا در پیشگاه خدای متعال و امام‌زمان (عج) پاسخی دارید؟

  13. انتقام از پوتین؟

  14. ائتلاف ایران، روسیه و چین تبدیل به کابوسی برای آمریکا می‌شود

  15. علم‌الهدی: امروز در کشور از آثار تحریم اقتصادی آمریکا مشکلی حس نمی‌کنیم

  16. سلبریتی‌ها چگونه با اعصاب مردم بازی می‌کنند؟

  17. رئیس سازمان برنامه و بودجه: تورم را وارد کانال ۲۰ درصد می کنیم/ تلاش برای رسیدن به رشد اقتصادی ۸ درصدی

  18. بازگشت احتمالی ترامپ چه تاثیری بر اقتصاد ایران دارد؟

  19. افزایش ١٧٠ درصدی حداقل حقوق کارگران در دولت سیزدهم

  20. خط و نشان حقوقی ایران برای کویت

  21. هشدار سخنگوی پلیس به رانندگان نوروزی؛ آمار تصادفات هولناک است!

  22. وزیر اقتصاد: در سال ۱۴۰۲ رکورد بیشترین سرمایه‌گذاری خارجی واقعی در ۱۶ سال اخیر شکسته شد

  23. کولرهای گازی بلای جان صنعت برق

  24. منظور: تخصیص ارز کشور برای واردات خودرو به صرفه نیست

  25. رشد نقدینگی ۱۸ درصد کاهش یافت

آخرین عناوین