دادکان: بمیرم هم از کمیته المپیک عذرخواهی نمی‌کنم

گروه ورزشی الف،   3990319099

رئیس اسبق فدراسیون فوتبال درباره مسائل مختلف توضیحاتی داد.

دادکان: بمیرم هم از کمیته المپیک عذرخواهی نمی‌کنم
به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، محمد دادکان رئیس اسبق فدراسیون فوتبال درباره صحبت های روز گذشته رضا صالحی امیری (رئیس کمیته ملی المپیک) که گفته بود باید او بابت اظهاراتش رسما عذرخواهی کند بیان کرد: مسئولان کمیته ملی المپیک باید واقعیت را بگویند که توافقنامه با کمیته بین‌المللی المپیک را امضا کرده اند.

او درباره اینکه گفته می‌شود مسئولان ورزش از محتوای نامه کمیته بین‌المللی المپیک بی اطلاع بوده اظهار داشت: اگر واقعا اینطور بوده باید افسوس خورد که نامه را ندانسته امضا می‌کنند. نمی‌توانم راست یا دروغ این موضوع را تایید کنم، اما می‌توانم بگویم نامه را امضا کرده‌اند.

دادکان ادامه داد: ملاک انتخاب افراد برای انتخاب مدیر در دنیا تخصص، دانش، تجربه و ... است و همه دنیا این موضوع را رعایت می کنند اما ما به زور برخی ها را به ورزش تحمیل کرده‌ایم.

رئیس اسبق  فدراسیون فوتبال در پاسخ به این سئوال که ورود این افراد به ورزش کشور چگونه بوده است؟ بیان کرد: سلطانی فر و صالحی امیری از مجلس برای وزارت ورزش رای اعتماد نگرفته اند. سلطانی فر در دوره اول رای نیاورد و یک نفر دیگر را آوردند تا مجلس عوض شود و دوباره او به عنوان وزیر ورزش معرفی شد.

او ادامه داد: یک فردی بین من و صالحی امیری گفت که شما کوتاه بیا و بیایید تا حرف بزنیم. به آن فرد که مورد اعتماد من هم هست گفتم بمیرم هم این کار را نمی‌کنم. گفتند مشتاق هستند با شما صحبت کنند ولی من گفتم حرفی ندارم. من فقط دنبال بیدار کردن جامعه هستم.

دادکان افزود: الان پول مارک ویلموتس (سرمربی سابق تیم ملی فوتبال) را چه کسی خورده است؟ چرا نهادهای نظارتی ورود نمی‌کنند؟ یک نفر می‌خواهد یک ماه دیگر خرابکاری کند، نهادهای اطلاعاتی او را به راحتی می‌گیرند و امنیت را حفظ می‌کنند. چطور این همه پول رد و بدل شده و مرکز فرهنگی ایران - هلند برای انتخاب سرمربی تیم ملی نامه داده است؟ مرکز فرهنگی چه کاره است؟

رئیس اسبق فدراسیون فوتبال با اشاره به نامه وزارت ورزش به فدراسیون فوتبال برای معرفی و انتخاب سرمربی تیم ملی فوتبال، گفت: عجیب است که معاون وزیر ورزش می‌گوید روی همه نامه‌ها می‌نویسند «جهت بررسی». اما شما در نامه به فدراسیون فوتبال نوشته‌اید «جهت بررسی و بهره وری». خب آقای تاج (رئیس سابق فدراسیون فوتبال) می‌گوید اگر این کار را نکنم زیر سئوال می‌روم.

دادکان با بیان اینکه به مارک ویلموتس مبلغ ۲ میلیون و ۲۰۰ هزار یورو پرداخت شده است، اظهار کرد: شما که پول نداری چرا رفتی این مربی را آوردی؟ چه ضمانتی پای این مربی بوده است؟ اینها خودشان را خبره ورزشی می‌دانند.

وی در بخش دیگری از صحبت‌هایش با تاکید بر اینکه گفته است ورزش کشور در آستانه تعلیق است نه اینکه تعلیق می‌شود، افزود: هیچ کاری هم نمی‌تواند کرد چون این ها ورزش را نمی‌شناسند. این ها به یکسری اطرافیانشان و خبرنگاران استناد می‌کنند.

فدراسیون فوتبال

دادکان ادامه داد: روسای اسبق فدراسیون‌های جودو، دو و میدانی، تنیس و فردی از ورزش‌های رزمی این چند روز با من تماس گرفتند که آقای دادکان همه حرف‌هایت را راست می‌گویی و ما هم گیر افتاده‌ایم. خب چرا خودتان نمی‌گویید؟

رئیس اسبق فدراسیون فوتبال گفت: این ها باید متوجه شوند و خودشان را به بوته آزمایش بگذارند. اگر ۱۰ درصد از مردم هم گفتند شما (کمیته المپیک و وزارت ورزش و جوانان) را می‌خواهیم تا ابد حرف نمی زنم و حتی اگر واقعیت را هم ببینم دیگر چیزی نمی گویم.

دادکان با کنایه به بیانیه چند روز پیش کمیته ملی المپیک و اینکه اعلام شده بود گزینه ۴۳ وزارت ورزش بوده است، گفت: شما که نفر اول بودید برای ورزش چه کار کردید؟ خدایی اگر نمی‌توانید، نیایید. نه این دوره، هیچ زمانی نیایید. دیگر در مملکت واژه «به من تکلیف شد» را حذف کنید. قرآن می‌گوید اگر کاری را بلد نیستید مسئولیتی را نپذیرید.

وی در ادامه صحبت‌هایش تاکید کرد: از شکایت آقایان استقبال می‌کنم تا شفاف سازی شود. حتی گفتند فرصت یک هفته‌ای به من می‌دهند، ولی می گویم فرصت ندهید. گفته بودند عذرخواهی کنم، شکایت نمی‌کنند. من آدمی نیستنم که حرفی بزنم و عذرخواهی کنم چون تا برایم چیزی قطعی نشود حرفی نمی زنم. می‌گویند اطلاعات ورزشی من جامع نیست.

رئیس اسبق فدراسیون فوتبال یادآور شد: آقای رئیس جمهور! تو را به خدا یک فرد مطلع را بفرستید ببینید در این مدت چه قراردادها که بسته شده و فقط یکی از آنها ویلموتس بوده است. قراردادهای تبلیغاتی دور زمین‌های فوتبال را چه کسانی بستند؟ حامی مالی استقلال، پرسپولیس و تراکتور را چه افرادی آوردند؟ آیا این حرفم توهین به کسی است؟

yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. تصاویری از اجرای طرح عفاف و حجاب در تهران

  2. طرح عفاف و حجاب از امروز در تهران

  3. نظرات برگزیده مخاطبان الف: وضعیت حجاب، حاصل کم‌کاری چهل‌ساله است/ باید برای مبارزه با سگ‌های ولگرد فکری کرد

  4. این صدای اقتدار ایران است ...

  5. تنبیه متجاوز آغاز شد /حمله موشکی و پهپادی ایران به اسراییل

  6. نظر باباطاهر عریان درباره دلار !

  7. وحدت ملی با وعده صادق

  8. آنچه اسرائیل در مورد "وعده صادق" نمی گوید

  9. استخوانی در گلوی اسرائیل!

  10. دومین روز بزرگ تاریخ معاصر ایران

  11. آیت الله صدیقی: عذرخواهی می‌کنم که با غفلت و کم توجهی باعث هجمه به ملت ایران شدم

  12. کمی دیر نیست؟

  13. هیات علمی یا کارخانه چاپ مقاله !

  14. اطلاعیه سازمان اطلاعات سپاه در خصوص حمایت از رژیم صهیونیستی در فضای مجازی

  15. «برجام» در موزه تاریخ ؟!

  16. باهنر: نباید به اندازه تورم حقوق ها افزایش یابد/ ۹۰ درصد منتخبان وظایف مجلس را نمی‌دانند

  17. ۲ دلیل برای تشدید "گرانی" در ایران

  18. موجرانی که اجاره بهای زیادی بگیرند، جریمه می‌شوند

  19. حمایت افکار عمومی ایران از حمله به اسرائیل

  20. گانتس: زمان، مکان و شیوه پاسخ به ایران را خودمان تعیین می‌کنیم

  21. خاتمی: پاسخ ايران به جنايت اسرائيل مدبّرانه، شجاعانه، منطقی و قانونی بود

  22. هیچ گاه اعتراف نمی کند، چون...

  23. تصاویری از نمازجمعه تهران به امامت حجت‌الاسلام کاظم صدیقی | کدام چهره‌های سیاسی و نظامی به نمازجمعه رفتند؟

  24. اسراییل چه باید بکند؟ 

  25. منظور: افزایش دائم دستمزدها به ‌رفاه مردم کمک نمی‌کند

آخرین عناوین