واگذاری ‌هپکو‌ به ایمیدرو عملیاتی شد

گروه اقتصادی الف،   3990319096 ۰ نظر، ۰ در صف انتشار و ۱ تکراری یا غیرقابل انتشار

معاون صنایع وزارت صنعت گفت: طبق دستور سرپرست وزارت صنعت و معدن واگذاری شرکت هپکو به ایمیدرو عملیاتی شد و این دستور را به سازمان ایمیدرو صادر کردند که مقدمات واگذاری و تحویل این شرکت اتفاق بیفتد.

واگذاری ‌هپکو‌ به ایمیدرو عملیاتی شد

به گزارش تسنیم، محمد صادقی نیارکی در حاشیه بازدید از واحدهای صنعتی بزرگ استان در جمع خبرنگاران با اشاره به این بازدیدها اظهار داشت: بازدیدی داشتیم از تعدادی از واحدهای بزرگ صنعتی استان مرکزی که مسائل و موضوعات آنها و هم دستاوردها و اقدامات آنها مطرح شد، واقعاً اتفاقات خوبی در سال رونق تولید افتاد.

وی افزود: همچنین در ادامه آن در سال جهش تولید طراحی‌های جدید و محصولات جدید سبب امیدواری است که صنعت نه‌تنها متوقف نشده و تولید هم ادامه دارد بلکه محصولات، طراحی‌ها و فناوری‌های جدید توسط صنعتگران درحال رونمایی است آن هم با درصد ساخت داخل بالا، یعنی داخلی‌سازی را به‌شدت در صنایع ساخت پیگیر هستیم، خوشبختانه صنعتگران هم به بحث داخلی‌سازی متمایل هستند.

معاون صنایع وزارت صنعت تصریح کرد: امروز از محصول جدید کارخانه کمباین‌سازی اراک (کمباین برنج) بازدید داشتیم که کشور را خودکفا می‌کند و امکان تأمین 100 درصد نیاز داخل را دارد.

صادقی‌نیارکی بیان کرد: بازدیدی هم از شرکت ماشین‌سازی اراک داشتیم که یکی از واحدهای بزرگ تجهیزات‌سازی است و در اکثر پروژه‌های نفت و گاز، انرژی و پتروشیمی و حتی نیروگاهی حضور فعال داشته است.

وی ادامه داد: آخرین دستاوردها و اقدامات استان را هم بررسی می‌کنیم و مسائل و مشکلاتی هم که دارند در خلال بازدیدها و نشست‌ها بررسی و پیگیری می‌شود که مسائل و موضوعات برطرف شود.

معاون صنایع وزارت صنعت راجع به رفع مشکلات واحدهای بزرگ استان عنوان کرد: به‌صورت متناوب بیش از 8 ماه است که با مقامات استانی در ارتباط هستیم برای سه تا چهار واحد بزرگ صنعتی که برخی مشکلات را داشتند به‌صورت متناوب جلسات مختلفی برگزار شده که برخی از مشکلات برطرف شده و باقی مشکلات هم درحال پیگیری است.

صادقی نیارکی با اشاره به واگذاری شرکت هپکو به ایمیدرو افزود: طبق دستور سرپرست وزارت صنعت و معدن واگذاری شرکت هپکو به ایمیدرو عملیاتی شد و این دستور را به سازمان ایمیدرو صادر کردند که مقدمات واگذاری و تحویل این شرکت اتفاق بیفتد، برای واگذاری و تحویل نیاز به یک سری مصوبات است که متن مصوبات انشا شده و توسط سازمان ایمیدرو به‌دستور وزارتخانه به سازمان خصوصی‌سازی ارسال شده است.

بخشی از مسائل شرکت هپکو با ورود ایمیدرو در آینده نزدیک برطرف می‌شود

وی تصریح کرد: این آمادگی در سازمان ایمیدرو وجود دارد تا شروطی که نیازمند مصوبه هست، احصا و ابلاغ شود، به‌طور قطع با ورودی که سازمان ایمیدرو و معادن کشور برای استفاده از ظرفیت بسیار مناسب این شرکت دارند، بخشی از مسائل در آینده نزدیک حل می‌شود.

معاون صنایع وزارت صنعت بیان کرد: ظرفیت کارخانه کمباین‌سازی باعث افتخار است، علاوه بر تولیدات و درصد خودکفایی که در سال‌های گذشته داشتند، طرح جدید این شرکت که کمباین برنج بوده و نمونه موفقی هم هست ان‌شاءالله به بازار عرضه می‌شود و کل نیاز در این بخش را  تأمین می‌کند.

کمباین‌های نیمه‌سنگین کمباین‌سازی اراک تا سال آینده وارد بازار می‌شود

صادقی نیارکی ادامه داد: برنامه بعدی این شرکت کمباین‌های نیمه‌سنگین است که از نزدیک در رابطه با درصد ساخت داخل و پیشرفت و مکانیسم‌هایی که باید در این کمباین پیاده‌سازی شود بحث شد و مجموعه کمباین‌سازی قول دادند انشا‌ءالله تا آینده نزدیک حداکثر تا سال آینده بحث نهایی‌سازی و عرضه به بازار این محصول را داشته باشیم.

شهر اراک و استان مرکزی می‌تواند یکی از قطب‌های ممتاز تجهیزات صنعتی ایران باشد

وی عنوان کرد: شهر اراک و استان مرکزی می‌تواند یکی از قطب‌های ممتاز تجهیزات صنعتی ایران باشد با توجه به سابقه تاریخی و همچنین شرکت‌های حرفه‌ای که در این حوزه وجود دارد.

معاون صنایع وزارت صنعت افزود: بحث تجهیزات صنعتی جزو مزیت‌های نسبی کشور است چون جزو کشورهای معدود و محدود در منطقه غرب آسیا هستیم که به این حرفه وارد شدیم و دارای دانش فنی بوده و زیرساخت بسیار مناسبی در کشور شکل گرفته است.

صادقی نیارکی تصریح کرد: بنابراین شهر اراک و استان مرکزی هم در حوزه تجهیزات صنعتی می‌توانند جزو رفرنس‌ها و قطب‌هایی باشند که هم برای کل کشور می‌تواند تولید انجام دهد و هم با توجه به مزیتی که امروز ما در حوزه صادرات داریم و با توجه به انباشت علم و تجربه‌ای که در سال‌های مختلف در این مجتمع‌ها اتفاق افتاده برای صادرات به کشورهای اطراف، 15 کشور اطراف ما که جزو اهداف صادراتی نخست کشور هستند در بحث صادرات تجهیزات صنعتی و ماشین‌آلات هم می‌تواند نقش عمده‌ای داشته باشد و یکی از ورودی‌ها و پُرت‌ها می‌تواند استان مرکزی و شهر اراک باشد.

استان مرکزی می‌تواند جزو پیشران‌های توسعه صنعت ریلی باشد

وی بیان کرد: بحث بعدی بحث صنایع ریلی است که در این استان واحدهای خوبی در زمینه تولید واگن و لوکوموتیو داریم و استان مرکزی و واحدهایی که در این حوزه فعال هستند می‌تواند جزو پیشران‌های توسعه بحث ریلی باشند.

توان ساخت حداقل 70 درصد از تجهیزات پالایشگاهی و پتروشیمی در داخل را داریم

معاون صنایع وزارت صنعت با اشاره به ظرفیت ماشین‌سازی اراک گفت: امروز در حوزه ساخت داخل، حوزه صنعت پالایشگاهی و پتروشیمی و همچنین نیروگاهی، در حوزه پالایشگاهی و پتروشیمی حداقل 70 درصد توان ساخت داخل را داریم و در صنعت نیروگاهی هم 60 تا 65 درصد در نیروگاه‌های کلاس ای توان ساخت داخل را داریم.

صادقی نیارکی ادامه داد: بسیاری از تجهیزات ثابت و بخشی از تجهیزات دوار و مخازن کروی که در اکثر مجتمع‌های پتروشیمی و پالایشگاهی ما نصب شده‌اند ساخت ماشین‌سازی اراک بوده، برخی در کشور بی‌نظیر بوده و برخی در منطقه این نوع از ساخت و این حجم از ساخت و طراحی و فنی و مهندسی واقعا بی‌نظیر است.

وی عنوان کرد: البته جز این هم نمی‌شود از ماشین‌سازی اراک با توجه به سابقه تاریخی و مدیران خوبی که طی سال‌های مختلف تمشیت کردند و اداره کردند و همچنین پرسنل ساعی و متخصصی که در ماشین‌سازی اراک حضور دارند انتظار داشت.

باید استان مرکزی و شهر اراک را به عنوان قطب تجهیزات صنعتی ایران معرفی کنیم

معاون صنایع وزارت صنعت افزود: بحث افزایش ساخت و توسعه صادرات از جمله موارد مورد بحث بود یعنی اینکه بتوانیم استان مرکزی و شهر اراک را به عنوان قطب تجهیزات صنعتی ایران از طریق همکاری با اتاق‌های مشترک یا کار ویژه که اتاق بازرگانی می‌تواند انجام دهد معرفی کنیم، حداقل به 15 کشور هدف این معرفی را داشته باشیم.

صادقی نیارکی تصریح کرد: خود شرکت‌ها می‌توانند پذیرای هیئت‌های تجاری باشند، حاضر باشند و از نزدیک این توانمندی، ظرفیت و رفرنس‌هایی که در کل کشور اجرا شده را ملاحظه کنند، جای امیدواری است چراکه ظرفیت و زیرساخت بسیار مناسبی مهیاست و با یک کار ویژه می‌توان بهره‌برداری حداکثری داشت.

وی بیان کرد: به صورت کلان در کشور ستاد تسهیل و رفع موانع تولید را داریم که مصوبه مجلس شورای اسلامی است و آیین‌نامه اجرایی آن هم توسط دولت خوشبختانه تصویب و ابلاغ و تقسیم کار کشوری مطرح شد و در استان‌ها هم متناظر ستاد ملی کارگروه ستاد تسهیل استان را داریم که مصوبات آن هم طراز و هم عرض ستاد تسهیل بوده و نافذ است و باید اجرایی شود.

معاون صنایع وزارت صنعت ادامه داد: بخش عمده‌ای از مسائل و مشکلات جاری واحدها در این ستاد با حضور شخص استاندار یا معاون اقتصادی وی رسیدگی می‌شود و در ستاد ملی هم وزیر صنعت و معدن مسائل را بررسی می‌کند.

بحث ارجاع کار به شرکت آذرآب باید به‌صورت جدی پیگیری شود

صادقی نیارکی با اشاره به اقدامات برای رفع مشکلات آذرآب عنوان کرد: در حوزه آذرآب مهم‌ترین بحث موضوع کار است که بحث ارجاع کار به این شرکت باید به‌صورت جدی پیگیری شود، از ظرفیت قانون حداکثر استفاده را می‌کنیم و استفاده کرده‌ایم در صورتی که توان ساخت داخل باشد این ارجاع کار باید به سازنده داخلی از جمله شرکت آذرآب ارجاع شود.

وی افزود: البته بحث رقابت هم هست یعنی بین سازندگان داخلی هم حضور در مناقصات و قیمت‌هایی که می‌دهند می‌تواند مؤثر باشد بنابراین یک بحث درون‌بنگاهی و یک بحث کار ملی داریم که اراده و سیاست‌گذاری به این سمت است که حداکثر توان ساخت داخل را استفاده کنیم که آذرآب هم مستثنی از این موضوع نبوده و در مذاکرات و طرح‌های ساخت داخل ما می‌تواند شرکت کند و وارد مذاکره شود و وزارت صنعت و معدن حداکثر حمایت مبنی بر عدم امکان خرید کالای مشابه ساخت داخل را به‌عمل می‌آورد.

yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. جنگ ترکیبی خودمان، علیه خودمان!

  2. کارگری انگشتر ۵۰ میلیاردی را به صاحبش بازگرداند

  3. فرآیند بازگشت مالکیت زمین به حوزه علمیه امام خمینی در حال انجام است

  4. جلاد، به پایان سلام کن!

  5. بهادری جهرمی: مبالغ جرایم رانندگی متناسب با تورم افزایش یافت

  6. تورم چه زمانی تک رقمی می‌شود؟

  7. نرخ تعرفه‌های خدمات بهداشتی درمانی ۱۴۰۳ اعلام شد/ نرخ رسمی ویزیت ۵۰% گران می‌شود!

  8. کلید تحقق شعار سال ۱۴۰۳

  9. بازداشت سومین عامل حمله تروریستی در مسکو

  10. فرامرز اصلانی درگذشت

  11. علی‌ ضیاء و افتادن در باتلاقِ ابتذال!

  12. آقایان رئیسی و اژه‌ای! آیا در پیشگاه خدای متعال و امام‌زمان (عج) پاسخی دارید؟

  13. انتقام از پوتین؟

  14. ائتلاف ایران، روسیه و چین تبدیل به کابوسی برای آمریکا می‌شود

  15. علم‌الهدی: امروز در کشور از آثار تحریم اقتصادی آمریکا مشکلی حس نمی‌کنیم

  16. سلبریتی‌ها چگونه با اعصاب مردم بازی می‌کنند؟

  17. رئیس سازمان برنامه و بودجه: تورم را وارد کانال ۲۰ درصد می کنیم/ تلاش برای رسیدن به رشد اقتصادی ۸ درصدی

  18. بازگشت احتمالی ترامپ چه تاثیری بر اقتصاد ایران دارد؟

  19. افزایش ١٧٠ درصدی حداقل حقوق کارگران در دولت سیزدهم

  20. خط و نشان حقوقی ایران برای کویت

  21. هشدار سخنگوی پلیس به رانندگان نوروزی؛ آمار تصادفات هولناک است!

  22. وزیر اقتصاد: در سال ۱۴۰۲ رکورد بیشترین سرمایه‌گذاری خارجی واقعی در ۱۶ سال اخیر شکسته شد

  23. کولرهای گازی بلای جان صنعت برق

  24. منظور: تخصیص ارز کشور برای واردات خودرو به صرفه نیست

  25. رشد نقدینگی ۱۸ درصد کاهش یافت

پربحث‌های هفته

  1. رئیس سازمان برنامه و بودجه: تورم را وارد کانال ۲۰ درصد می کنیم/ تلاش برای رسیدن به رشد اقتصادی ۸ درصدی

  2. افزایش ١٧٠ درصدی حداقل حقوق کارگران در دولت سیزدهم

  3. کولرهای گازی بلای جان صنعت برق

  4. منظور: تخصیص ارز کشور برای واردات خودرو به صرفه نیست

  5. رشد نقدینگی ۱۸ درصد کاهش یافت

  6. مردم طلای دست دوم خریداری نکنند

  7. خاندوزی: با طیفی مواجه هستیم که تمایلی برای مشارکت در اداره کشور ندارند

  8. افزایش ۳۵ درصدی دستمزد، حاصل ایستادگی گروه کارگری بود  

  9. رشد ۲ رقمی تولید خودرو در ایران/ جهش تولید خودروهای تجاری

  10. حقوق بگیران در سال ۱۴۰۳ چقدر باید مالیات بدهند؟

  11.  تورم سالانه اسفند ۱۴۰۲ اعلام شد 

  12. وزیر جهاد کشاورزی: با ممنوعیت‌های صادراتی غیرمنتظره و افزایش لحظه‌ای تعرفه ها مقابله می کنیم

  13. چرا گوشت قرمز گران شد؟

  14. اول، بساط دلالی باید جمع شود

  15. ۷۷همت دارایی‌ مازاد بانک‌ها در دولت سیزدهم فروخته شد

  16. لااقل به پژوهش‌های مرکز خود رجوع کنید!

  17. مبلغ ارز مسافراتی به ۵۰۰ یورو برگشت

  18. این چک‌های صیادی را قبول نکنید!  

  19. جدول کامل حقوق و مزایای کارگران در سال ۱۴۰۳/ اعلام جزییات

  20. سقف دریافتی ماهیانه کارمندان دولت ۷۰ میلیون تومان شد

  21. بذرپاش: امسال هر ماه افتتاح مسکن داریم

  22. زمان آغاز مرحله سوم طرح فجرانه کالابرگ الکترونیک

آخرین عناوین